PKO zapowiedział HCE dla kart MasterCard i kartę kredytową jako źródło gotówki dla IKO

Newsy
Opinie: 6

Klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo aktywowali łącznie 1 milion aplikacji IKO.

Koncepcja aplikacji mobilnej narodziła się w PKO Banku Polskim na przełomie 2011 i 2012 roku, a już w marcu 2013 roku Bank udostępnił klientom IKO.

W 3 kwartale 2016 roku użytkownicy IKO wykonali o 240 proc. więcej transakcji niż rok wcześniej, a kolejne operacje w aplikacji są zlecane co 1,5 sekundy. W 2013 roku wypłaty gotówki z bankomatów stanowiły 65 proc. wszystkich transakcji, a w 2016 - już tylko 8 proc. Zwiększył się też dwukrotnie udział transakcji w Internecie: z 12 proc. w 2013 roku do 26 proc. w 2016 r. 48 proc. klientów PKO Banku Polskiego aktywnie korzystających z bankowości zdalnej loguje się za pomocą urządzeń mobilnych (serwis iPKO/mobilne iPKO + IKO). Na koniec 3 kwartału br. było ich łącznie ponad 1,5 miliona.

Nowe funkcje w IKO

  • możliwość dokonywania wpłat gotówki w ponad 800 wpłatomatach PKO Banku Polskiego z użyciem kodu BLIK z aplikacji IKO, zarówno jako wpłata własna, jak i wpłata na numer telefonu innego użytkownika IKO – funkcja po raz pierwszy dostępna na polskim rynku;
  • nowe menu – wzorem najpopularniejszych aplikacji mobilnych na świecie została zoptymalizowana nawigacja w aplikacji zapewniająca jeszcze szybsze docieranie do najczęściej używanych funkcji;
  • logowanie odciskiem palca w aplikacji na Androida - umożliwiające szybsze, wygodne i bezpieczne logowanie;
  • realizacja płatności i przelewów przy wykorzystaniu QR kodów oraz możliwość tworzenia i udostępniania kodów QR innym osobom.

W 2017 roku PKO Bank Polski planuje dalsze rozbudowywanie aplikacji IKO, w tym wzbogacenie jej między innymi o płatności zbliżeniowe HCE dla MasterCard, przelewy do ZUS i US, kartę kredytową jako źródło pieniądza dla aplikacji, przelewy zagraniczne, zlecenia stałe, wykaz operacji niezrealizowanych oraz czasowe blokowanie kart płatniczych.

Prezentacja: