Orange.one - plan strategiczny Orange - szczegóły

Newsy
Opinie: 21

Orange zaprezentował dziś inwestorom swój nowy średnioterminowy plan strategiczny. (WIADOMOŚĆ JEST STALE AKTUALIZOWANA)

Szczegóły będą prezentowane w Sali Notowań na Giełdzie Papierów Wartościowych.

Orange Polska informuje o nowym planie strategicznym na lata 2017-2020.

Orange Polska przedstawia "Orange.one": nowy plan strategiczny tworzenia długoterminowej wartości 

Orange.one przewiduje nasilenie prowadzonych działań średnioterminowych oraz formułuje wizję strategiczną spółki do roku 2020. 

Orange Polska chce być operatorem telekomunikacyjnym pierwszego wyboru dla klientów indywidualnych i biznesowych w Polsce, budując jednocześnie model biznesowy, który zapewni stabilny wzrost przychodów i zysków przedsiębiorstwa. 

Nowy plan strategiczny Orange.one zakłada osiągnięcie tych celów poprzez rozwój usług i produktów najwyższej jakości, wsparty kompleksową rozbudową sieci światłowodowej i cyfryzacją, a także istotną poprawę efektywności operacyjnej. 

Jean-François Fallacher, Prezes Zarządu, stwierdził: 

"Pozytywne wyniki realizacji planu działań przedstawionego w lutym 2016 roku dowodzą, że jesteśmy na właściwej drodze do przywrócenia wzrostu. Wraz z przyjęciem Orange.one przechodzimy do następnego etapu realizacji tej strategii, który określiłbym jako nadanie jej nowej dynamiki. Chcemy nie tylko przywrócić wzrost, ale ukształtować model biznesowy, który pomoże w budowaniu wartości w dłuższym okresie. 

Aby osiągnąć ten cel, potrzebujemy sprawniejszej realizacji, jaśniej określonych priorytetów oraz zwiększonej szybkości i elastyczności. We wszelkich decyzjach i działaniach będziemy kierowali się budowaniem wartości, a wszystkie propozycje dla klientów będą się cechowały prostotą i spójnością. 

Konsumenci oczekują od dostawców usług doświadczenia cyfrowego, zaś przedsiębiorstwa potrzebują wiarygodnego i kompetentnego partnera, który pomoże im pokonać wyzwania i wykorzystać szanse, jakie stwarza cyfrowy świat. 

W związku z tym, będziemy kontynuować inwestycje w sieć światłowodową, aby stać się niekwestionowanym liderem pod względem jakości sieci dużych prędkości, a także promować ofertę konwergentną jako kluczową propozycję dla gospodarstw domowych i małych przedsiębiorstw w Polsce oraz rozwijać cyfrowy potencjał naszej sieci sprzedaży i kanałów dystrybucji. 

W celu sfinansowania tych ukierunkowanych na wartość inwestycji, musimy poprawić naszą efektywność operacyjną, koncentrując się wyłącznie na działaniach generujących wartość oraz optymalizując strukturę kosztów. 

W ten sposób chcemy osiągnąć trwały wzrost przychodów i EBITDA począwszy od 2020 roku. Równolegle, będziemy rozwijać działalność w nowych, komplementarnych obszarach, aby zapewnić podstawy rentownego wzrostu po 2020 roku." 

W ramach strategii Orange.one, Orange Polska przedstawił nowe cele biznesowe do 2020 roku oraz skorygowane średnioterminowe cele finansowe: 

Wybrane cele biznesowe do 2020 roku 

Rynek masowy 
– Wzrost liczby klientów ofert konwergentnych o dodatkowe 1-1,5 mln do końca 2020 roku _wobec 858 tys. na koniec 1 półrocza 2017 roku_ 
– 5-6 -krotny wzrost liczby klientów usług światłowodowych do końca 2020 roku _wobec 140 tys. na koniec 1 półrocza 2017 roku_ 
– Wzrost liczby klientów usług TV o dodatkowe 0,3-0,6 mln do końca 2020 roku _wobec 792 tys. na koniec 1 półrocza 2017 roku_ 
– Osiągnięcie pierwszego miejsca w rankingu NPS _Net Promoter Score_ na rynku polskim do 2020 roku 

Rynek biznesowy 
–Osiągnięcie udziału klientów konwergentnych w segmencie małych i średnich przedsiębiorstw na poziomie 55% do końca 2020 roku _wobec 24% na koniec 1 półrocza 2017 roku_
–Wzrost liczby klientów komórkowych usług głosowych o dodatkowe 0,6 mln do końca 2020 roku _wobec 2,4 mln koniec 1 półrocza 2017 roku_ 
–Osiągnięcie pierwszego miejsca w rankingu NPS _Net Promoter Score_ na rynku polskim do 2020 roku 

Kluczowe cele finansowe na lata 2017-2020 

–Stabilizacja przychodów ze sprzedaży w 2019 roku i wzrost w kolejnych latach, dzięki następującym czynnikom: 
•znaczący wzrost liczby klientów i liczby usług konwergentnych 
•większy nacisk na tworzenie wartości 
•skuteczny rozwój i dynamiczny wzrost działalności w obszarach komplementarnych do usług telekomunikacyjnych _ICT, Orange Energia, Orange Finanse, Orange Smart Care, sprzedaż sprzętu_ 
•spadek udziału tradycyjnych usług stacjonarnych w całości przychodów 

–Stabilizacja EBITDA w 2018 roku i wzrost w kolejnych latach, dzięki następującym czynnikom: 
•poprawa trendu przychodów 
•dźwignia operacyjna 
•dalsza optymalizacja kosztów _obniżenie bazowych kosztów pośrednich o 12-15% do 2020 roku w porównaniu z poziomem z 2016 roku_ 

–Planowane nakłady inwestycyjne w wysokości 2,0-2,2 mld zł w 2018 roku oraz wstępnie przewidywane nakłady w wysokości 2,0-2,2 mld zł w 2019 roku i ok. 2 mld zł w 2020 roku, odzwierciedlające program poprawy jakości sieci oraz konieczność transformacji biznesu 
•w tym wstępnie przewidywane nakłady w wysokości ok. 2,8 mld zł na rozbudowę sieci światłowodowej _w latach 2018-2020_ w celu objęcia jej zasięgiem ponad 5 mln gospodarstw domowych do końca 2020 roku 

–Potwierdzone cele na 2017 rok: 
•skorygowana EBITDA w przedziale 2,8-3,0 mld zł 
•wskaźnik zadłużenia netto do skorygowanej EBITDA na poziomie nie wyższym niż 2,6 

Jean-François Fallacher, Prezes Zarządu, podsumował: 

"Stawiamy sobie ambitne cele, ale jesteśmy zdeterminowani, by je osiągnąć. Jesteśmy przekonani, że wraz z przyjęciem Orange.one wprowadzamy odpowiednie plany, odpowiednie struktury i odpowiednie zasoby. 

Dzięki nowemu, związanemu z kursem akcji programowi motywacyjnemu – który również dzisiaj przedstawiliśmy – działania Zarządu Orange Polska będą obecnie w pełni powiązane z celami strategii Orange.one w zakresie wzrostu przychodów i zysków. 

Zakładamy i oczekujemy, że w kolejnych miesiącach i latach realizacja planu działań na rzecz budowania wartości będzie się przekładać na wzrost kursu akcji Orange Polska."

Dodatkowo Rada Nadzorcza w dniu 4 września 2017 r. przyjęła Program Motywacyjny dla Zarządu, Dyrektorów Wykonawczych oraz kluczowej kadry kierowniczej Orange Polska S.A., w tym wybranych członków zarządów podmiotów zależnych od Orange Polska S.A.

Celem Planu jest stworzenie dodatkowych bodźców, które zmotywują osoby na stanowiskach kierowniczych wyższego szczebla do osiągnięcia średnioterminowych celów komercyjnych i finansowych wynikających z nowej strategii Orange Polska, których realizacja przełoży się na wzrost wartości akcji.

Program będzie realizowany w oparciu o następujące zasady:

1. Udział w Programie jest dobrowolny.

2.Uczestnicy Programu mogą nabyć łącznie do 2 315 000 akcji fantomowych z puli podstawowej po cenie 1 zł. za każdą akcję.

3.W przypadku spełnienia się określonych w Regulaminie Programu warunków dotyczących średniego kursu akcji Orange Polska oraz rankingu NPS _Net Promoter Score_, Uczestnicy nabędą dodatkowe pakiety akcji fantomowych: odpowiednio maksymalnie 1 438 500 oraz 616 500. 

4. Akcje fantomowe zostaną wykupione od Uczestników przez Spółkę po średnim kursie akcji Orange Polska S.A. w pierwszym kwartale 2021 r. jednak wyłącznie pod warunkiem, że będzie on nie niższy od średniej arytmetycznej kursów zamknięcia akcji Orange Polska S.A. w trzecim kwartale 2017 r. W przeciwnym wypadku akcje fantomowe nie zostaną wykupione, co będzie oznaczać utratę zainwestowanych środków.

Oficjalny komunikat prasowy:

Orange.one - nowy plan strategiczny Orange Polska
Orange Polska jako operator pierwszego wyboru dla klientów indywidualnych i biznesowych, działający w oparciu o model biznesowy, który zapewni stabilny wzrost przychodów i zysków. Taką wizję do 2020 roku przedstawił dziś zarząd firmy w nowym planie strategicznym Orange.One.
Plan zakłada osiągnięcie celów poprzez rozwój usług i produktów najwyższej jakości, wsparty kompleksową rozbudową sieci światłowodowej i cyfryzacją, a także poprzez istotną poprawę efektywności operacyjnej.
- Pozytywne wyniki realizacji planu działań przedstawionego w lutym 2016 roku dowodzą, że jesteśmy na właściwej drodze do przywrócenia wzrostu. Wraz z przyjęciem Orange.one przechodzimy do następnego etapu realizacji tej strategii, który określiłbym jako nadanie jej nowej dynamiki. Chcemy nie tylko przywrócić wzrost, ale ukształtować model biznesowy, który pomoże w budowaniu wartości w dłuższym okresie. Aby osiągnąć ten cel, potrzebujemy sprawniejszej realizacji, jaśniej określonych priorytetów oraz zwiększonej szybkości i elastyczności. We wszelkich decyzjach i działaniach będziemy się kierowali budowaniem wartości, a wszystkie propozycje dla klientów będą się cechowały prostotą i spójnością - powiedział prezes Orange Polska Jean-François Fallacher.
Prezes zapowiedział też, że firma będzie kontynuować inwestycje w sieć światłowodową, aby stać się niekwestionowanym liderem pod względem jakości sieci dużych prędkości, a także promować ofertę konwergentną jako kluczową propozycję dla gospodarstw domowych i małych przedsiębiorstw w Polsce oraz rozwijać cyfrowy potencjał sieci sprzedaży i kanałów dystrybucji.
- W celu sfinansowania ukierunkowanych na wartość inwestycji, musimy poprawić naszą efektywność operacyjną, koncentrując się wyłącznie na działaniach generujących wartość oraz optymalizując strukturę kosztów. W ten sposób chcemy osiągnąć trwały wzrost przychodów i EBITDA począwszy od 2020 roku. Równolegle, będziemy rozwijać działalność w nowych, komplementarnych obszarach, aby zapewnić podstawy rentownego wzrostu po 2020 roku – zadeklarował.
Orange.one stawia przed firmą nowe cele biznesowe do 2020 roku.
Na rynku masowym OPL chce powiększyć liczbę klientów ofert konwergentnych o 1-1,5 mln, zakłada nawet 6-krotny wzrost liczby klientów usług światłowodowych oraz wzrost liczby klientów usług TV o 0,3-0,6 mln. Będzie także dążyć do osiągnięcia pierwszego miejsca w rankingu NPS (Net Promoter Score) na rynku telekomunikacyjnym.
Na rynku biznesowym Orange Polska zamierza powiększyć udział klientów konwergentnych w segmencie małych i średnich przedsiębiorstw do 55% a także osiągnąć wzrost liczby klientów komórkowych usług głosowych o 0,6 mln. Także na tym rynku chce być liderem w rankingu NPS. 
Kluczowe cele finansowe OPL na lata 2017-2020 to:
Stabilizacja przychodów ze sprzedaży w 2019 roku i wzrost w kolejnych latach, dzięki znaczącemu wzrostowi liczby klientów i przychodów z usług konwergentnych, większemu naciskowi na tworzenie wartości, skutecznemu rozwojowi i dynamicznemu wzrostowi działalności w obszarach komplementarnych do usług telekomunikacyjnych (ICT, Orange Energia, Orange Finanse, Orange Smart Care, sprzedaż sprzętu) a także spadkowi udziału tradycyjnych usług stacjonarnych w całości przychodów.
Stabilizacja EBITDA w 2018 roku i wzrost w kolejnych latach, dzięki poprawie trendu przychodów, dźwigni operacyjnej i dalszej optymalizacji kosztów (obniżenie bazowych kosztów pośrednich o 12-15% do 2020 roku w porównaniu z poziomem z 2016 roku).
Nakłady inwestycyjne w wysokości 2,0-2,2 mld zł w 2018 roku oraz wstępnie przewidywane nakłady w wysokości 2,0-2,2 mld zł w 2019 roku i ok. 2 mld zł w 2020 roku, odzwierciedlające program poprawy jakości sieci oraz konieczność transformacji biznesu. Na rozbudowę sieci światłowodowej w latach 2018-2020 wstępnie przewidywane są nakłady w wysokości ok. 2,8 mld zł. Celem jest objęcie jej zasięgiem ponad 5 mln gospodarstw domowych.
Potwierdzone cele na 2017 rok to skorygowana EBITDA w przedziale 2,8-3,0 mld zł oraz wskaźnik zadłużenia netto do skorygowanej EBITDA na poziomie nie wyższym niż 2,6.
 
- Dzięki nowemu, związanemu z kursem akcji programowi motywacyjnemu, działania Zarządu Orange Polska będą obecnie w pełni powiązane z celami strategii Orange.one w zakresie wzrostu przychodów i zysków. Zakładamy i oczekujemy, że w kolejnych miesiącach i latach realizacja planu działań na rzecz budowania wartości będzie się przekładać na wzrost kursu akcji Orange Polska  – powiedział Jean-François Fallacher.

Prezentacja:

Zdjęcia z konferencji:

Materiały dodatkowe: