Rejestracja – dlaczego, po co i na czym to polega?

Akcje partnerskie
Opinie: 14

Akcja partnerska

Kto wymyślił rejestrację numerów?

Obowiązkowa rejestracja kart SIM dla numerów działających w modelu „na kartę” była w połowie tego roku sporą niespodzianką zarówno dla klientów sieci komórkowych, jak i dla samych operatorów.

Klienci korzystający z takich kart zostali zobowiązani do podania operatorowi swojego imienia i nazwiska, numeru PESEL lub serii i numeru dokumentu potwierdzającego tożsamość. Dla cudzoziemców jest to paszport lub karta pobytu. Taki obowiązek dotyczy także numerów firmowych. Firma musi podać operatorowi swoją nazwę, REGON lub NIP lub numer w Krajowym Rejestrze Sądowym albo ewidencji działalności gospodarczej.

Konieczność rejestracji obowiązuje już od 25 lipca 2016 r., ale dotyczyła tylko nowych numerów. Pozostałe numery, które zostały aktywowane przed tą datą i nie zostały jeszcze zarejestrowane mają czas tylko do 1 lutego 2017 r.

Niewielka część numerów „na kartę” była już wcześniej zarejestrowana, ale większość niestety nie, a do końca stycznia czasu pozostało naprawdę mało!

Należy pamiętać o jednym – jeśli nasz numer nie będzie zarejestrowany to 2 lutego 2017 r. nasz telefon przestanie po prostu działać i stracimy kontakt z najbliższymi, ze znajomymi, a w przypadku firm kontakt z naszymi klientami. Nie będziemy mogli dzwonić, wysyłać SMS-ów i korzystać z Internetu!

Obowiązek rejestracji numerów na kartę wynika z zapisów ustawy antyterrorystycznej i nie jest „wymysłem” polskich operatorów. Taka rejestracja jest wymagana w większości państw w Unii Europejskiej.

Gdy się zarejestrujemy to dodatkowo od naszego operatora otrzymamy specjalne bonusy. To one mają zachęcać klientów do szybszej rejestracji. Niestety większość bonusów promocyjnych jest przyznawana wyłącznie na 30 dni.

W PLAY nasze konto zostanie przedłużone o rok, a na 30 dni otrzymamy 100 zł na rozmowy i SMS-y i 10 GB Internetu.

W Plusie bonusy są jeszcze większe, ale także obowiązują tylko przez 30 dni. Klient Polkomtela otrzymuje 500 zł na podstawowe usługi i 50 GB danych.

W T-Mobile, aby otrzymać bonusy musimy oprócz rejestracji doładować konto za 25 zł. Przy takich systematycznych doładowaniach będziemy co miesiąc otrzymywać 10 GB Internetu i bezpłatne połączenia i SMS-y. Cała oferta jest ważna przez rok, ale cały czas należy pamiętać o systematycznych zasileniach konta.

Orange, podobnie jak Plus i Play, ogranicza ważność bonusów do 30 dni. Pomarańczowi dają rekordowe 1000 zł na usługi i 100 GB Internetu. Gdy podamy swój adres pocztowy to dodatkowo otrzymamy kolejne 100 GB na 30 dni. Wiadomo, że nie da się takiej ilości danych wykorzystać w tak krótkim okresie.

Największy polski operator wirtualny ma inny pomysł na rejestracyjny bonus. W Virgin Mobile każdy klient, który zarejestruje swój numer i wyśle kod *222*50#, otrzyma zwrot 50% opłaty za dowolny #PakietWszystko (#PEŁENLUZ, #BEZLIMITU, #NAJLEPIEJ, #DLAMNIESUPER) przez 2 cykle rozliczeniowe. Zwrot na konto numeru zostanie przeprowadzony po aktywacji pakietu. Taka aktywacja nie musi być dokonana bezpośrednio po rejestracji. Mamy na to 120 dni. Promocja #KASA_WRACA to chyba najciekawszy z pomysłów na rejestracyjne prezenty.

Jak zarejestrować swój numer?

Operatorzy z własną siecią sprzedaży

Gdy rejestrujemy numer w sieci Plus, Play, Orange lub T-Mobile to najczęściej idziemy do jednego z salonów sprzedaży tych sieci i tam załatwiamy wszystkie formalności.

Operatorzy wirtualni

Prześledźmy jednak cały proces rejestracji w sieci operatora wirtualnego, których własnych sklepów nie posiada. Zróbmy to na przykładzie sieci VIRGIN.

PIERWSZY SPOSÓB

Na swoim komputerze wypełnijmy prosty wniosek on-line.

Wniosek jest dostępny tutaj: https://virginmobile.pl/rejestracja-numerow

Dane podane w tym formularzu zostaną następnie zweryfikowane przez bezpłatnego kuriera. Podczas wizyty kuriera z firmy DPD wystarczy okazać mu dokument tożsamości, aby mógł zweryfikować czy dane wpisane w formularzu online zgadzają się z danymi na dokumencie.

 Jeśli nie będzie rozbieżności, kurier przekaże do VIRGIN potwierdzenie pozytywnej weryfikacji dokumentu. Kurier wysyłany jest na koszt Virgin Mobile.

Dane mogą być także zweryfikowane w salonie partnerskim. Jest to m.in. sieć własna Poczty Polskiej, salony i wyspy Telakces, Teletorium, Eurobank, niezależne punkty GSM, sieć Ruch, Inmedio, Inmedio Café, Relay, Discover, Hubiz, Hello, stacje benzynowe Statoil.

Lista punktów jest dostępna tutaj: https://virginmobile.pl/gdzie-nas-znajdziesz#gdzie-zarejestrowac

Po kilku godzinach klient otrzymuje wiadomość SMS z informacją o zakończonej rejestracji.

Miejsce weryfikacji danych (przez kuriera lub w punkcie sprzedaży) należy wybrać w momencie uzupełniania formularza on-line.

DRUGI SPOSÓB

Zarejestrować kartę Virgin można udając się bezpośrednio do punktu partnerskiego. Należy zabrać ze sobą telefon z kartą SIM oraz dokument tożsamości.

Lista punktów jest dostępna tutaj: https://virginmobile.pl/gdzie-nas-znajdziesz#gdzie-zarejestrowac

TRZECI SPOSÓB

Klienci Banku ING Bank Śląski mogą zarejestrować swoją kartę w serwisie Moje ING. Rejestracja dokonywana jest za pomocą bankowości internetowej. Dane użytkownika potrzebne do rejestracji są wczytywane automatycznie, a następnie przesyłane do Virgin Mobile.

Jestem klientem innej sieci i chce przy okazji rejestracji zmienić swojego operatora.

Każdy użytkownik numeru na kartę w Orange, Play, Plusie, T-Mobile lub innej sieci, może przenieść swój numer. Wcześniej należy taki numer zarejestrować u swojego obecnego operatora.

Masz czas tylko do 1 lutego!

Zarejestruj swój numer. Najlepiej zrób to jeszcze w grudniu, bo w styczniu mogą tworzyć się dłuższe kolejki do rejestracji. Nie licz na taryfę ulgową. Gdy nie zarejestrujesz swojego numeru to na 100% zostanie on wyłączony na początku 2 lutego 2017 r.