Orange WiFi calling i VoLTE na smartfonach iPhone

Newsy
Opinie: 24

Po aktualizacji do systemu iOS 10.3 na smartfonach iPhone w sieci Orange zaczęły działać usługi WiFi calling oraz VoLTE.

Szczegóły dotyczące usługi WiFi Calling znajdują się tutaj

Szczegóły dotyczące usługi VoLTE znajdują się tutaj

Technologia VoLTE dostępna jest bezpłatnie dla wszystkich klientów Orange tj, indywidualnych, biznesowych i prepaid. VoLTE nie jest dostępne na razie w roamingu.

Z WiFi Calling mogą korzystać klienci Orange korzystający z ofert abonamentowych oraz na kartę. Usługa nie jest dostępna dla użytkowników ofert Mix.

WiFi Calling w Orange działa poza Polską, ale nie mogą z niej wówczas korzystać klienci prepaid. Orange pracuje nad tym, aby klienci ofert na kartę mieli dostęp do tej usługi w pełnym wymiarze.

Usługa działa na modelach iPhone 7, iPhone 7 Plus , iPhone 6, iPhone 6 Plus, iPhone 6s, iPhone 6 s Plus, iPhone SE. Orange prowadzi rozmowy z Apple, aby VoLTE i WiFi Calling działało także na starszych modelach.

Start usługi w Orange nie był zbyt udany. Dopiero po kilkunastu godzinach i resecie urządzenia klienci otrzymali dostęp do działających usług.

Regulamin usługi, który należy zaakceptować w smartfonie iPhone:

WITAMY W USŁUDZE WiFi CALLING

WiFi Calling to usługa Twojego operatora, Orange Polska S.A.
Zapoznaj się z opisem usługi przygotowanym przez Twojego operatora:

Usługa WiFi Calling pozwala na wykonywanie i odbieranie połączeń telefonicznych poprzez połączenie internetowe w dowolnej sieci WiFi, również w sytuacji, w której jesteś poza zasięgiem sieci operatora komórkowego. Od momentu, gdy usługa zostanie przez Ciebie włączona na Twoim numerze abonenckim, za każdym razem, kiedy telefon połączy się z siecią WiFi, połączenia telefoniczne będą realizowane za pośrednictwem WiFi Calling. Będzie to sygnalizowane ikonką w górnej części ekranu.

W przypadku, gdy połączenie z WiFi będzie słabej jakości lub telefon wyjdzie z zasięgu WiFi, będzie realizował połączenia głosowe z użyciem sieci komórkowej.

Korzystanie z WiFi Calling w Polsce podlega tym samym zasadom rozliczania, co połączenia za pośrednictwem sieci komórkowej, połączenia przychodzące są bezpłatne. Wykonywanie połączeń wychodzących, jeśli korzysta się z WiFi Calling poza terytorium Polski, może wiązać się z naliczaniem opłat zgodnie z cennikiem oferty, z której korzystasz.

Powyższe nie wyłącza ewentualnych opłat za korzystanie z sieci WiFi, z którą się połączysz.

Jeśli wybierzesz przycisk (AKCEPTUJĘ), a Twój telefon połączy się z siecią WiFi, usługa zostanie aktywowana. W każdej chwili możesz zablokować możliwość wykonywania połączeń WiFi Calling poprzez odpowiedni przycisk w Twoim telefonie.

Szczegóły na temat usługi WiFi Calling znajdziesz na www.orange.pl/wificalling

Zwracamy uwagę, że aby umożliwić skierowanie Twoich połączeń na numery alarmowe, np. 112, do najbliższego centrum powiadamiania ratunkowego, połączenia takie w usłudze WiFi Calling będą realizowane za pośrednictwem sieci operatora komórkowego, w zasięgu której będzie znajdował się Twój telefon. Dopiero w sytuacjach, gdy sieć komórkowa nie będzie dostępna, połączenia alarmowe będą realizowane za pośrednictwem WiFi Calling. Niestety, w takim przypadku nie będziemy dysponować informacją na temat Twojej lokalizacji, dlatego może okazać się, że centrum powiadamiania ratunkowego, do którego przekierujemy Twoje połączenie, nie będzie najbliższym takim centrum względem miejsca, z którego dzwonisz.

W związku z korzystaniem z WiFi Calling- my (czyli Orange Polska SA, działając jako administrator Twoich danych osobowych) będziemy przetwarzać dane o numerze i rodzaju urządzenia, z użyciem którego będziesz korzystać z WiFi Calling, rodzaju wykorzystywanego oprogramowania na urządzeniu, zakończeniu sieci (w tym o adresie IP i o kraju, do którego adres ten jest przypisany), z którego będziesz się łączyć z WiFi Calling, a także czasie i długości trwania połączeń, w celu wykonania i rozliczenia usługi, rozpatrzenia reklamacji, a także w celu wykonania obowiązków ustawowych. Będziemy przetwarzać te dane przez czas trwania łączącej nas z Tobą umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych, a po jej zakończeniu - w okresie dochodzenia roszczeń lub wykonywania innych zadań przewidzianych w przepisach prawa. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do skorzystania z usługi. Przysługuje Ci prawo dostępu do treści danych i ich poprawiania.