IMM twierdzi, że to Plus wydaje najwięcej na reklamę

Newsy
Żródło: IMM
Opinie: 8

Instytut Monitorowania Mediów podał wydatki reklamowe w styczniu 2018 roku w branży telekomunikacyjnej. Ma ona coraz mniejszy udział w torcie wydatków reklamowych (5% - 41 mln zł bez uwzględnienia rabatów i bez wydatków na internet).

 

Branża

Farmaceutyczna

Handlowa

Motoryzacyjna

Finansowa

Telekomunikacyjna

Koszt

415,5 mln zł

213,3 mln zł

83,2 mln zł

63,6 mln zł

41 mln zł

Standardowo w zestawieniu wydatków reklamowych w podziale na media największa część budżetu jest przeznaczana na reklamę telewizyjną.

Plus to największy reklamodawca z branży telekomunikacyjnej w styczniu – z budżetem ponad 12 mln zł. Kolejne miejsca zajęły marki Orange i T-Mobile.

Branża telekomunikacyjna w największym stopniu inwestowała w reklamy oferty łączonej (TV, internet, telefon) oraz oferty na abonament – obie usługi pochłonęły po 22 proc. wydatków.

Raport został opracowany na podstawie danych z monitoringu reklam admonit IMM, obejmuje  okres 1-31 stycznia 2018 r. Badaniem objęte zostały reklamy opublikowane w prasie oraz wyemitowane w radio i telewizji. Wydatki prezentowane w raporcie podawane są według oficjalnych cenników netto poszczególnych mediów.