Wszystko o wydatkach reklamowych operatorów w listopadzie

Newsy
Żródło: IMM
Opinie: 11

Instytut Monitorowania Mediów podał wydatki reklamowe w listopadzie 2017 roku w wybranych branżach.

Raport został opracowany na podstawie danych z monitoringu reklam admonit IMM, obejmuje  okres 1-30 listopada 2017 r. Badaniem objęte zostały reklamy opublikowane w prasie oraz wyemitowane w radio i telewizji. Wydatki prezentowane w raporcie podawane są według oficjalnych cenników netto poszczególnych mediów.

Według raportu branża telekomunikacyjna wydała w tym miesiącu ponad 118 mln zł. Są to dane nie uwzględniające rabatów, które osiągają poziom kilkudziesięciu procent.

Branża

Farmaceutyczna Handlowa Finansowa Motoryzacyjna Telekomunikacyjna
Wydatki 473,4 mln zł 395,1 mln zł 148,2 mln zł 116,4 mln zł 118,6 mln zł

Każda ze zbadanych branży zainwestowała najwięcej środków w reklamę telewizyjną, w branżach finansowej i telekomunikacyjnej było to ponad 80% budżetu reklamowego. W porównaniu z poprzednim miesiącem znacznie zmalały wydatki przeznaczone na reklamę prasową.

Plus i Orange to najwięksi reklamodawcy z branży telekomunikacyjnej w listopadzie – z budżetami ponad 23 mln zł każdy. Trzecie miejsce należy do T-Mobile.

Branża telekomunikacyjna w największym stopniu inwestowała w reklamy oferty na abonament, oferty łączonej (TV, internet, telefon), a także oferty dla firm.