30 tysięcy zawiedzionych klientów z winy TP - komunikat Tele2

Newsy
Żródło: Tele 2
Opinie: 14

Tele2 przedstawiło w oficjalnym komunikacie swoje stanowisko dotyczące obecnej sytuacji wokół wdrożenia usługi hurtowego zakupu abonamentu TP przez Tele2.

Treść komunikatu:

Tele2 Polska dostarczyła do TP już blisko 30 tys. zleceń klientów, w których wyrażają oni wolę zmiany operatora. Niestety wydarzenia ostatnich dwóch tygodni wskazują, iż TP – broniąc za wszelką cenę swej monopolistycznej pozycji – ignoruje obowiązujące prawo i wolę dziesiątek tysięcy abonentów.

Tele2 uważa, że nie ma obiektywnych przyczyn, dla których TP może w dalszym ciągu odwlekać wykonanie Decyzji Prezesa UKE z 13 lipca 2006 roku, w sprawie Hurtowego Dostępu do Sieci (WLR). W opinii Tele2, argumenty podnoszone przez TP są jedynie wybiegiem, mającym na celu obronę monopolistycznej pozycji na rynku, przynoszącym TP połowę przychodów z telefonii stacjonarnej (ok. 5 miliardów złotych rocznie). Wbrew temu, co twierdzą przedstawiciele TP, decyzja Prezesa UKE bardzo szczegółowo określa zasady realizacji usługi WLR, dlatego Tele2 jest w pełni przygotowana do jej realizacji. Co więcej, w dniu 1 sierpnia br. TP zaakceptowała plan, zakładający wdrożenie Decyzji Prezesa UKE, w dniu 14 września br. Tym większym zaskoczeniem dla Tele2 było pismo wysłane przez TP w przeddzień wyznaczonego przez Regulatora terminu realizacji Decyzji (13 września), w którym TP informowała o rzekomym nieprzygotowaniu stron, nie podając przy tym żadnego terminu wdrożenia Decyzji.
Szereg przypadków „braków uzgodnień”, na które powołuje się TP, to efekt (celowych lub wynikających z niekompetencji) zabiegów opóźniających. Równocześnie wiele innych kwestii wskazanych przez TP jako nieuzgodnione, to sprawy już dawno zaakceptowane przez Tele2, lub zagadnienia, w których przypadku to TP w ostatniej chwili zmieniała zdanie.

- TP co chwilę podaje inne terminy wdrożenia Usługi Podstawowej WLR, czym zupełnie podważa wiarygodność swoich stwierdzeń. W ciągu ostatnich kilku tygodni TP podawała już kilka terminów wdrożenia usługi. Rozstrzał deklaracji jest ogromny, gdyż sięga od 14 września 2006 do stycznia 2008 roku – powiedział Piotr Nesterowicz, Dyrektor Generalny Tele2 Polska.

Przekonując o rzekomej niemożliwości terminowego wdrożenia Usługi Podstawowej WLR, TP powołuje się również na audyt, wykonany przez firmę KPMG, w którym stwierdza się, iż czas potrzebny TP na wdrożenie WLR to 8 miesięcy. W opinii Tele2, wnioski płynące z analizy KPMG są błędne, gdyż opierają się na liście założeń zmian, które nie wynikają z Decyzji UKE, a są przede wszystkim wynikiem podjęcia przez TP oddzielnych decyzji biznesowych.

Tele2 ma nadzieję, że w trakcie zaplanowanego na 30 września spotkania z kierownictwem TP, spółka przedstawi akceptowalny harmonogram realizacji umowy. W innym wypadku Tele2 będzie zmuszone do sięgnięcia po argument w postaci wezwania TP o zapłatę kar umownych, które na dzień 26 września br. sięgają 82 mln złotych.

W obecnej sytuacji Tele2 nie jest w stanie podać klientom konkretnej daty, kiedy TP rozpocznie realizację zamówień na zmianę operatora. Tele2 przyjmuje jednak w dalszym ciągu od klientów zamówienia, informując jednocześnie, iż czas ich realizacji się wydłuży. Do czasu, gdy TP zacznie przestrzegać prawa, klienci mogą oszczędzać z Tele2 na połączeniach, realizowanych poprzez preselekcję. Równocześnie opóźnienie to nie będzie miało negatywnych konsekwencji dla klientów, gdyż do czasu przejęcia abonamentu od TP, Tele2 nie będzie wystawiać klientom faktur za usługę abonamentu, a TP dalej zapewniać będzie obsługę techniczną.

Opinie:

Opinie archiwalne (14):

Komentuj

Komentarze / 14

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    man pisze: 2006-09-27 15:38
    TP coraz "lepiej" buduje zaufanie do swojej marki w oczach opinii publicznej...
    0
  • Users Avatars Mini
    Adrian pisze: 2006-09-27 16:07
    TP zachłysnęła się tak bardzo swoim hasłem reklamowym "BLIŻEJ", że nikt nie ma być prawa być (bliżej) klientów niż oni ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    Pabllo pisze: 2006-09-27 16:25
    No jakie biedne to tele2. Już nie mają kogo oszukiwać i wciskać kit to szukają dziury w całym. Co jak co, ale tele2 TP nie powinno sprzedawać hurtowo abonamentu. szystkim, ale nie tele2 !!!
    0
  • Users Avatars Mini
    marlena pisze: 2006-09-27 16:38
    to jest chyba bardzo subiektywne odczucie, ale szczerze powiem, że Tele2 nie znoszę co najmniej dwa razy bardziej niż tepsy
    0
  • Users Avatars Mini
    ktos pisze: 2006-09-27 16:43
    Adrian nie pasuje CI ta firma nei korzystaj z niej. Mozesz sobie wziac super uslugi od tele2 zamiast od TP. A jezeli chodzi o tel2 to rozalone jest 30 tysiecy naciagnietych telefonicznie klientów, wtym pare tysiecy staruszkow co nie wiedza co podpisuja + troche ludzi ktorzy slyszac "Jestesmy z firmy telekomunikacyjnej - bedzie taniej" mysla ze to TP i podpisuja niestety. Podtrzymuje jak w poscie w innym wontku, koniec Tele2 w polsce, pasozyci nie maja prawa bytu na rynku !
    0
  • Users Avatars Mini
    Lutek pisze: 2006-09-27 17:24
    Tele2 jest jak PiS - jest żałosne
    0
  • Users Avatars Mini
    mirekb pisze: 2006-09-27 17:51
    firmy telekomunikacyjne nie sa od lubienia tylko od tego ze jak mam taniej to tam ide,nie musze lubic tele2 ani tp ale to co robi tp w porownaniu do tele2 to to jest dopiero chamstwo..do tele2 nic niemam jest 15%abo mniejszy?jest a ze tp to nie obchodzi to pokazuje gdzie ma tele2 i klientow ktorzy chca sie od niej wyniesc czyli w d..ie..dzieki temu jestesmy blizej;-))))
    0
  • Users Avatars Mini
    dt pisze: 2006-09-27 17:52
    tez nie jestem za tele2 ale czemu nikt z was nie odniosl sie do meritum sprawy? Fakty sa takie ze mimo obowiazujacego prawa i decyzji urzedowych tepsa nie wykonala tego co miala wobec firmy X w tym wypadku tele2, ale zaloze sie ze tak by bylo wobec kazdego podmiotu
    0
  • Users Avatars Mini
    Omni pisze: 2006-09-27 20:56
    To tylko biznes , chca wyciągnąc jak najwiecej kasy z odszkodowania od tp.sa
    0
  • Users Avatars Mini
    Ja pisze: 2006-09-28 08:53
    Ja niektorych naprawde nie rozumiem ??.Ten cholerny pasozyt tele2 bezczelnie oszukujacy Wasze babcie i porzadnych ludzi nic nie inwestujacy w siec nic sie nie przyczynia do podniesienia jakosci uslug w Polsce a wy jeszcze takie rzeczy gadacie ?.I czy jestestescie jakimis znawcami ze mozecie stwierdzic ze Tp naprawde kreci z tym ze potrzeba wiecej czasu (w UE bylo ponad 8 miesiecy nie 2).Widac ze Tele2 ma tu dobrze bo w polsce naprawde jest wiele idiotow !!!
    0
  • Users Avatars Mini
    olekskype pisze: 2006-09-28 11:06
    ***Ja - mojej babci nie oszukają bo jest w Dialogu a pozatym jak sie daja oszukiwać to ich sprawa - TP też można sporo zarzucić - np kłamliwą propagandę w telepunktach ,śp 9393 za która zostali ukarani i tym podobne
    0
  • Users Avatars Mini
    wili pisze: 2006-09-28 15:16
    Pasożyty!!! Klienci im uciekają dlatego nie mają na kim zarabiać tylko na innych operatorach. Sami by coś zrobili!!! Ale przecież onie nie są od inwestowania w sieć tylko w swoje kieszenie.
    0
  • Users Avatars Mini
    pabllo pisze: 2006-09-28 16:03
    **olekskype w takim razie Twoją babcie robi na szaro dialog. ofertę mają rewelacyjną, nie ma co.
    0
  • Users Avatars Mini
    maras pisze: 2006-09-28 20:45
    jeżeli ktos sie interesuje tematem to wie ze w sprawie WLR obi firmy powołały zespoły które wspólnie pracują na rozwiazaniami. ustalono ok 40 punktów (problemów) w których należy dojsć do porozumienia. gdy porozumiano sie raptem w 18nastu. tele2 zaczeło sprzedawac i reklamowac usługę co do której sie jeszcze nie dogadali i nie podpisali umów koncowych. to kto tu kogo robi w konia?
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: