Afera ze sprzedażą telefonów z zestawów Tak Tak na Ukrainę

Newsy
Żródło: Puls Biznesu
Opinie: 85

Dziennik Puls Biznesu przygotował artykuł śledczy o wywozie telefonów z zestawów prepaid sieci Era na Ukrainę. Firmy z Białegostoku kupowały zestawy prepaid, rozmontowywały je i sprzedawały już same telefony komórkowe za wschodnią granicę. Śledztwo w tej sprawie trwa od 15 lipca 2004 r., kiedy wszczęła je jedna z białostockich prokuratur rejonowych. 1 września 2004 r. — ze względu na jego zakres — postępowanie przejęła prokuratura okręgowa.

Według informacji Pulsu Biznesu, w śledztwie uwagę prokuratury przykuła głównie białostocka spółka GMB. GMB handlował głównie zestawami operatora sieci Era. Prokuratura bada także wątek prowizji — idzie o hipotezę, czy to nie one właśnie decydowały, że poszczególne elementy łańcucha sprzedaży „przymykały oko” na całe zjawisko. W tym przypadku kluczowe pozostaje ustalenie, czy przed wysłaniem telefonów na Wschód logowano je w sieci polskich operatorów.

PTC odmawia jakichkolwiek informacji w tej sprawie. Witold Pasek, rzecznik zarządu tej sieci powiedział: "W związku z prowadzeniem postępowania przez prokuraturę nie udzielamy żadnych informacji." Puls Biznesu dotarł jednak do wewnętrznej prezentacji PTC zatytułowanej „Wyciek telefonów (0 doładowań, do 3 połączeń)”, dotyczącego segmentu klientów prepaid (Tak-Taka). Zgodnie z nią skala „wycieku” (głównie eksportu na Wschód) telefonów była bardzo duża. W 2003 r. spośród wszystkich sprzedanych przez PTC telefonów „wyciekło” 13 proc., a w 2004 r. aż 29 proc.

Rafał Mazur, były udziałowiec GMB, mówi głównie o współpracy GMB z agnetem PTC — firmą Euro-Phone. Według Mazura GMB miesięcznie miała odbierać z Euro-Phone 2-3 tysiące zestawów prepaid, a władze tej spółki, tak jak i jej większościowy udziałowiec, Jerzy Zygmunt — miały wiedzieć, że telefony z nich pochodzące trafiają za wschodnią granicę. Jerzy Zygmunt zaprzecza tym stwierdzeniom. Stanowczo twierdzi, że nic nie wiedział o całym procederze.

"W styczniu 2004 r. zawiesiliśmy dostawy do GMB i o całej sprawie poinformowaliśmy PTC, która — współpracując z nami — zaczęła trwającą dwa miesiące dogłębną weryfikację. Jej efektem była prośba od PTC o zakończenie współpracy z GMB. Oczywiście tak zrobiliśmy — i do dzisiaj z tą firmą nie współpracujemy. Jednocześnie pod koniec marca 2004 r. zdecydowaliśmy się zaprzestać w ogóle sprzedaży hurtowej zestawów Tak-Tak. Właśnie dlatego, że nie mieliśmy wystarczających narzędzi do monitorowania jakości sprzedaży — sumuje Aleksandra Kunka, prezes Euro-Phone.

Ze zdobytej przez Puls Biznesu prezentacji PTC wynika, że zdecydowanie najwyższe wskaźniki „wycieku” telefonów w latach 2003-04 spośród wszystkich agentów PTC miał właśnie Euro-Phone (32 proc. w 2003 r. i aż 45 proc. w 2004 r.; średnie dla wszystkich agentów to odpowiednio 13 proc. i 29 proc.).

Pełna treść artykułu z dziennika Puls Biznesu znajduje się tutaj (link zewnętrzny - dostęp płatny)

Opinie:

Opinie archiwalne (85):

Komentuj

Komentarze / 85

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    andres pisze: 2005-12-16 11:50
    I o co tyle halasu? Zarobila na tym Era, zarobil GMB. Tylko raporty o ilosci uzytkownikow poszczegolnych sieci komorkowych sa niewiarygodne.
    0
  • Users Avatars Mini
    jacematy pisze: 2005-12-16 12:00
    andres - no właśnie :) i jeszcze skarb państwa na VAT
    0
  • Users Avatars Mini
    maciejd pisze: 2005-12-16 12:01
    ciekawe kiedy wybuchnie afera z przywozeniem telefów z anglii. z uk to sie dopiero oplaca przemycac komorki. na tamten rynek producencji razem z opami wypuszczaja telefony z odzysku (...) i potem w sklepie mozna kupic nokie 3220 za 40 funtow, 3510i za 13 funtow. itd
    0
  • Users Avatars Mini
    nieważne pisze: 2005-12-16 12:03
    Nie bardzo rozumiem problem. Kupuję zestaw, płacę i od tej pory jest mój i mogę z nim robić co mi się podoba. Mogę go wrzucić do klopa, przejechać po nim Ursusem lub sprzedać na ebyu do Pernambuko. To za komuny były polowania na "spekulantów", ale wydawało mi się, że ten etap mamy już za sobą.
    0
  • Users Avatars Mini
    zonk pisze: 2005-12-16 12:03
    powiedzcie o co chodzi z tym wywożeniem zestawów ? sądzę że 1 to podatki, a 2 pewien niesmak ze strony operatora który dokłada do telefonów w zestawach ... czy jest coś jeszcze co nie przyszło mi do głowy?
    0
  • Users Avatars Mini
    bartoldoo pisze: 2005-12-16 12:12
    hahahahaha ale afffffffffera ;) do nas zwożą telefony z zestawów pre-paidowych od lat i nikt żadnej afery w tym nie widzi - ale jak ktoś wywiezie nasze zestway to już affferrrrrrra :D
    0
  • Users Avatars Mini
    eTechnology pisze: 2005-12-16 12:15
    Bo nasze są inne. Chyba tak to trzeba rozumieć. Hehe!
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-12-16 12:24
    nieważne - Ty tak, ze wszystkim - z najdroższym samochodem nawet... ale nie diler związany określonymi umowami ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-12-16 12:25
    Ale nasycenie jest, Era ma 10 milionów? Ma!
    0
  • Users Avatars Mini
    beny pisze: 2005-12-16 12:28
    no i oczywiscie era sie chwali ze ma najwiecej klientow itp. mialem u nich telefon i na szczescie juz nie mam bo tyle co sie nauzeralem z nimi to ksiazke by mozna bylo napisac. same bufony i zarozumiali aroganci.najbardziej zlodziejska siec w polsce
    0
  • Users Avatars Mini
    elo-moto pisze: 2005-12-16 12:41
    beny*** a co idea v. orange lepsza??? hahahahahaha lepiej nie mowic nic niz glupio...
    0
  • Users Avatars Mini
    elo-moto pisze: 2005-12-16 12:43
    nieważne*** no masz racje! ale podatki trzeba placic! ale ciesze sie z twojego rozumowania, bo widze ze w Ministerstwie jestes! jak ci sie wogole podoba?? ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    czart pisze: 2005-12-16 12:45
    Coś musialo być w tym, że akurat taktaki sprzedawali. Widać nie znaleźlui lepszej oferty na rynku :p
    0
  • Users Avatars Mini
    kamik pisze: 2005-12-16 12:56
    ODPOWIEM PANOM, KTÓRZY TWIERDZĄ, ŻE MOGĄ ROBIĆ ZE SWOIM TELEFONEM CO IM SIĘ PODOBA - TO PRAWDA ALE NIE MOŻECIE PANOWIE ODIEBRAĆ ZA TO PODATKU VAT OD PAŃSTWA A ILOŚĆ KTÓRĄ KUPUJECIE TO 1 LUB 2 TELEFONY A NIE KILKA TYSIĘCY MIESIĘCZNIE. JEŚLI ERA NIE WIDZIAŁA PROBLEMU TO TĘ KWOTĘ MOGŁA PODAROWAĆ ZE SWOICH PIENIĘDZY A NIE Z BUDŻETU PAŃSTWA CZYLI Z KIESZENI KAŻDEGO Z NAS. I JEŚLI FIRMY (TYPU GMB) CHCĄ "EKSPORTOWAĆ" TELEFONY - NIECH KUPUJĄ U PRODUCENTÓW ZA PEŁNĄ CENĘ A NIE DOFINANSOWANE APARATY, ZA KTÓRE POŚREDNIO ZWRACA W RACHUNKACH RZESZA UCZCIWYCH KLIENTÓW. I TRZECIA SPRAWA, ŻE NAJBARDZIEJ ATRAKCYJNE PROMOCJE NIE TRAFIAŁY NA PÓŁKI TYLKO DO ROSJI - NP. OSTATNI MITSUBISHI Z KOLOROWYM WYŚWIETLACZEM.
    0
  • Users Avatars Mini
    mik007 pisze: 2005-12-16 13:11
    no dobrze, jest śledztwo, ale jaki konkretnie przepis złamano?
    0
  • Users Avatars Mini
    Barek pisze: 2005-12-16 13:31
    Kamik: Masz rację ja jako osoba fizyczna mogę se kupić 100 telefonów i sprzedać je do Ruskich i nie łamię prawa bo podatek zapłaciłem, ale Era i spółki pośredniczące dostają zwrot podatku i o to jest chyba ta burza, chyba że nie ubiegali się zwrotu podatku za te telefony (w co wątpie)
    0
  • Users Avatars Mini
    Kamik pisze: 2005-12-16 13:40
    Barek: To zajedź do PTC ERA i powiedz, że chcesz kupić 100 zestawów i do ruskich wywieźć:) Agent który ci to sprzeda dostanie po tyłku, a inna sprawa, że nie dostanie prowizji od Era. Po to było fikcyjne logowanie kart startowych o którym artykuł wspomina i potwierdzają to pracownicy GMB:) Upsss....ujawniłam materiał:) Zasadnicza kwestia to jakie były powiązania z pracownikami Era że tyle czasu nikt nie dostał po tyłku....
    0
  • Users Avatars Mini
    sebastiank pisze: 2005-12-16 13:43
    Przesadzają, a jak chcą zrobić ograniczenia to muszą zrobić bazę danych i weryfikować klienta zakupującego telefon po np. dowodzie lub po PESELu - i sprzedawać im na. tylko 1 telefon rocznie. Uważam, że i tak to by sie nie sprawdziło ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    Legol pisze: 2005-12-16 13:46
    no to niezly przekrcecik...ale to polska wlasnie
    0
  • Users Avatars Mini
    dorsaj7 pisze: 2005-12-16 13:48
    ludkowie - tu chodzi o statystyki........! jeśli 13 % prepaidów w 2003 r to lipne aktywacje - oznacza to że o około 150 tys mniej klientów wteedy miała ERA dodać do tego 29 % lipnych aktywacji w 2004 r co oznacza około 400 tys klientów to okazac by się mogło że nagle nie ERA - HEYAH jest liderem a ORANGE! cp wy na to?
    0
  • Users Avatars Mini
    pepe pisze: 2005-12-16 13:59
    kamik: Moge sobie kupowac co chce i od kogo chce i wywozic gdzie chce. Jezeli zaplacilem za ten towar jest moj i juz. A jezeli uwazasz ze w prepaidach sa atrakcyjne telefony to masz pozdrowienia odemnie. To sa telefony, ktore kosztuje dokladnie tyle ile powinny, a czasami nawet za duzo.
    0
  • Users Avatars Mini
    kamik pisze: 2005-12-16 14:07
    pepe: ciebie nie nie obowiązuje koncesja otrzymana od państwa polskiego, więc nawet możesz mieć kochankę na utrzymaniu...byle za swoje pieniądze:) I jeszcze jedno: jeśli przestaniesz ją zasilać prezentami to cię zostawi i nie otrzymasz zwrotu kosztów:)
    0
  • Users Avatars Mini
    misza pisze: 2005-12-16 14:44
    No to era będzie troche stratna. Ale taka jest cena popularności niestety. Taktak jest obecnie najlepszym prepaidem i to widać w takich sytuacjach
    0
  • Users Avatars Mini
    scorpion pisze: 2005-12-16 14:45
    Nie no bez jaj. O co im chodzi? Hehe ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    montecci pisze: 2005-12-16 14:49
    @kamik: po pierwsze primo, NIE "do Rosji", tylko "na Ukrainę". Po drugie primo, przy wywożeniu poza kraje UE również przysługuje zwrot podatku VAT :) Wydaje się więc, że afera jest w skali Ery - oszustwo na niekorzyśc operatora. I tyle. Pozdrawiam wszystkich golowiczów.
    0
  • Users Avatars Mini
    kamik pisze: 2005-12-16 14:51
    scorpion: odsyłam do artykułu o zeznaniach przed Sądem w Białymstoku p. Lorenca z Siemensa (dziś OPTIMUS SA.) w telepolis.pl, pisano o tym we wrześniu.
    0
  • Users Avatars Mini
    kamik pisze: 2005-12-16 14:55
    momtecci: zapewniam cię że chyba zakres tej sprawy wykracza daleko poza tego operatora, czytaj to czego jeszcze nie napisano ...
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-12-16 15:14
    ***kamik - Ty jesteś dziennikarką śledczą? :-) "NIECH KUPUJĄ U PRODUCENTÓW ZA PEŁNĄ CENĘ A NIE DOFINANSOWANE APARATY, ZA KTÓRE POŚREDNIO ZWRACA W RACHUNKACH RZESZA UCZCIWYCH KLIENTÓW. " - jak chcesz zobaczć jak łojony jest klient , to spójrz na cene V3 w MixPlus 36(50) , albo zobacz na promocję "Konkret". I dalej "GMB handlował głównie zestawami operatora sieci Era". Głownie dla mnie nie równa się wyłącznie...
    0
  • Users Avatars Mini
    kulis pisze: 2005-12-16 15:47
    Witam!:) Szukam kogoś kto ma telefon UMTS w Plusie i znajduje się w zasięgu 3G bo czasami bywam w Katowicach i z chęcia bym się pobawił videorozmową:) Prosze o kontakt: plusik-17@o2.pl :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Jural pisze: 2005-12-16 17:15
    To oznacza, że oferta TakTak'a jest najlepsza - nawet za granicą się opłaca ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-12-16 18:32
    Mam Puls Biznesu (bezpłatna prenumerata za aktywację w MaxProfit) , to zgłębię niuanse tej sprawy... :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    pay pisze: 2005-12-16 18:35
    Ta, i potem idziesz do ery po zestaw tak-taka i nigdzie go nie ma! typu te zestawy swiatczne za 149z i 50 na koncie, tego alcatela to widzialem tylko na obrazku ;), a nie sa to telefony na ktore czekaja wszyscy obywatele w kolejce..
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-12-16 19:00
    Ciekawe. Szczególnie podtytuły "Wyciek" i "Jaka statystyka" :-] Nie miałem pojęcia , że zalogowanie się kompletnego zestawu jest warunkiem otrzymania prowizji przez dealerów...
    0
  • Users Avatars Mini
    Kamik pisze: 2005-12-16 19:18
    issa: zapewniam cię, że firma GMB nie gardziła żadnymi telefonami, również post-paid a o ile wiem to patenty tej i innych firm dotyczą wielu rzeczy w obrębie telekomunikacji. Osoby prowadzące tę i inne firmy wspierał między innymi Siemens. Wiem, że to też jest badane. Z uporem odsyłam do telepolis.pl
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-12-16 19:34
    ***kamik - coś tu jest nie tak... "Logowanie dla prowizji". "Prokuratura bada wątek prowizji..." , i dalej " Logowanie telefonu w sieci jest istotne , bo pozwala spółkom dystrybucyjnym odebrac prowizję (...) Operator weryfikuje bowiem sprzedaż przez kontrolę logowania sie w systemie numeru IMEI telefonu WRAZ z numerem startowej karty SIM". Teraz najwazniejsze: " Dlatego tez GMB sprzedawał je (startery) w Polsce - róznym spółkom z branzy telekomunikacyjnej , komisom , a także za pośrednictwem serwisu aukcyjnego Allegro". Uzyte karty SIM??? Przecież zestawienie tych cytatów jest zupełnie nielogiczne. Zupełnie...
    0
  • Users Avatars Mini
    kamik pisze: 2005-12-16 19:41
    issa: jesteś w branży i nie wiesz jak można zalogować telefon i kartę bez otwierania i zużywania jej? Ceniłam wyżej twoją wiedzę....zadzwoń do GMB, chłopcy cię poinstruują:)
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-12-16 19:42
    "(...) ale do niedawna i tu popularny model znanego producenta kosztował w sklepie firmowym 300zł , a operator wrzucał do kieszeni klienta nawet i 500zł". Jaki telefon , konkretnie i jaki operator dorzucał do telefonu bonus do 500zł? Hm? Skąd ta informacja ?
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-12-16 19:43
    Nie jestem z branzy , wręcz przciwnie. Będe wdzięczny za wyjasnienia , od Ciebie , nie od kogoś tam. To naprawde ciekawe , jak mozna zalogowac się do sieci z karty o danym numerze seryjnym bez wkładania jej do telefonu, rozwiń ten wątek...
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-12-16 19:45
    Nastepna sprawa , skąd teza , że "martwych dusz" jest 2 miliony? Moim zdaniem operatorzy nie licza telefonów , a karty sim , bo te je najbardziej interesują.
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-12-16 19:49
    Oj ***kamik - przeczytaj sobie ten artykuł , bo cos tu się kupy nie trzyma , a teza wysnuta na podstawie specjalistów GfK Polonia jest maksymalnie naciagnieta pod uwiarygodnienie zasadniczych założeń artukułu , że był jakiś wałek.
    0
  • Users Avatars Mini
    kamik pisze: 2005-12-16 20:16
    issa: jeśli chcesz coś wiedzieć o przestępstwach zwiazanych z Vat-em wejdź na stronę KGP i tam znajdziesz opis schematu analogiczny do telefonów np. meble. Jesli interesuje cię fikcyjny obrót telefonami wejdź w opracowania Min. Finansów i poszukaj tzw. "przestępstw karuzelowych" one dotyczą całej Europy - geniusze z GMB nie są tu pionierami. Jeśli chcesz wiedzieć o prowizjach za zalogowane zestawy poproś agentów operatora o regulacje i podstawy do otrzymania takiej prowizji. Dane Gfk są znacznie zaniżone, to jest fakt niepodważalny dla mnie a znam temat jak mało kto. Po prostu państwo ma pełne prawo wyegzekwować od operatorów kary za brak nadzoru nad produktem i zapytać dlaczego dofinansowuje telefonię komórkową w Rosji i Ukrainie. Jeśli dla ciebie lewy obrót kartami startowymi i fikcyjna sprzedaż telefonów w celu odzyskania Vat jest ok. to jaki argument jest dla ciebie przekonywujący?
    0
  • Users Avatars Mini
    mach pisze: 2005-12-16 20:37
    Przecież każdzy sobie może kupić co chce i eksportować gdzie chce. Sam mam firme i duża cześć przychodów pochodzi z exportu. Kamik chyba troche przesadzasz. Nie widziałem umów między PTK i GMB ale zgodnie z prawem podatkowym firma nie robiła nic złego, nawet jeśli występowała o zwrot Vat. To ze my aboneci do tego dokładaliśmy jest bzdurą. na eksporcie można tylko zarobić. W zamian do kraju trafia twarda waluta. telefony zamiast zaplegać w kraju są eksportowane, a więc można ich więcej wyprodukować. A państwo czyli my wszyscy zarabiamy na podatku dochodowym.
    0
  • Users Avatars Mini
    mach pisze: 2005-12-16 20:38
    tak jak pisałem nie widziałem umowy, jeśli zostały złamane jej zapisy to era moze sobie co najwyżej dochodzić swoich praw przed właściwym sądem gospodarczym. To napewno nie jest przestępstwo ani nawet nie wykroczenie.
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-12-16 20:47
    Nie działa gprs Plusa... :-( ***kamik - ależ ja zupełnie abstrah.uję od sprawy vatu. Nie odpowiedziałaś na żadne moje pytanie. Zupełnie zaś nie rozumiem zarzutu pod adresem policjantów w ostatniej części artukułu. Zarzucanie im takiej niekompetencji w prowadzeniu sledztwa , to chyba jakiś absurd. Tym bardziej jeśli w grę wchodzi stronniczośc , to wydział Wewnętrzny Komendy Głównej (tak to się chyba nazywa) , ma tę sprawe pod opieką. A pracownicy CBŚ turlają się ze śmiechu po ziemi.
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-12-16 21:19
    ***kamik - musisz byc blisko zwiazana z ta sprawa , bo Twoja "paranormal activity" , jak i Twoj nick , jest tu niecodzenny. Niestety z logika ten artykul jest mocno na bakier. Jesli masz wiedzie od "chlopcow z BGM" (juz to widze jak do Ciebie zadzwonili) , to co bada wogole prokuratura? Dlaczego nie podzielilas sie z nia ta wiedza? A jesli jej nie masz ,to na jakiej podstawie ferujesz wyroki?
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-12-17 18:11
    Bo w ty samym momencie postawiłaś znak równości pomiędzy "wiem , że ma" a watkiem prowizji. No i "podobno prokuratura ma takie" , "wiem że ma....". Sorry , ale to wykracza poza czepianie sie słówek , szczególnie prz formułowaniu tak daleko idących wniosków. Nie cierpię prawników , i ich odwracania kota ogonem , ale z takim przygotowaniem , by Cie zjedli jako ewentualnego świadka...
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-12-17 18:16
    "nauczyłam się, że taką wiedza trzeba się tylko podzielić z instytucją, którą ci poleciłam..." Hmmm... Pozwolisz , że wyrażę swój maksymalny sceptycyzm , co do tej wypowiedzi , bo w żaden sposób nie moge sobie wyobrazic , że ktoś by się zechciał nią z Tobą podzielic , kręcąc na siebie bicz. Ciekawe gdzie zweryfikowałaś tę wiedzę , a musiałas to zrobić , skoro nie znasz się na technicznej stronie zagadnienia. Innaczej ktos mógłby Cie wprowadzić w bład , mniej lub bardziej świadomie...
    0
  • Users Avatars Mini
    kamik pisze: 2005-12-17 12:22
    issa: może mam wiedzę, że najlepsze dopiero przed nami:)? A teraz merytorycznie: 1.ilu znasz pracowników Poliji, których mąż ma 11 milionów rocznie przychodu tylko w jednej spółce?( a są i inne nie mniej dochodowe) pewnie chodzi o rozwój zawodowy-to uprzedzam twoją odpowiedź...dla ułatwienia. W ramach rabatu pozwolę ci wliczyć cywilnych pracowników:) 2.Zapytaj dealerów i agentów Ery ile dostawali zestawów na autoryzowane punkty w 2003 roku? 3.Zestaw jest całością na fakturze i jeśli tak był sprzedany to i tak powinna wyglądać deklaracja celna i czek tax free, by otrzymać zwrot Vat. Jeśli było inaczej....to ratuj Bóg:) 4.PTK Cetertel w 2003 roku wydał zakaz wywozu swoich produktów jako towarów na eksport. Wie o tym każdy Urząd Celny...ratuj Bóg jeśli telefony nie miały dokumentacji źródłowej:) 5.Zapewne jest to wierzchołek góry lodowej pod nazwą \"telekomunikacja szeroko pojęta\" i sprawdzenie podstaw prawnych nie zaszkodzi firmom \"eksportującym\".
    0
  • Users Avatars Mini
    kamik pisze: 2005-12-17 12:27
    Jeśli chcesz dyskutować merytorycznie to podchodź merytorycznie a nie udzielaj mi rad i pytań o nick. Nie oceniaj też kto jest tu nowy a kto stary, bo jak czyta się część komentarzy to wogóle nie chce się uczestniczyć w takich dyskusjach i szuka się nowych portali, co też jest twoim udziałem:) Moja "acivity" może wynika z tego, że mam coś do powiedzenia? A nie teksty typu: " a ja mam telefon..XXXX i jestem zadowolony"...
    0
  • Users Avatars Mini
    kamik pisze: 2005-12-17 13:02
    I JESZCZE W SPRAWIE ZARZUTU O STRONNICZOŚĆ: KWP W BIAŁYMSTOKU W 2005 ROKU ZAPROSIŁA MIĘDZYINNYMI MĘŻA TEJ PANI(PRACOWNIK KWP) JAKO ...EKSPERTA W SPRAWIE PRZESTĘPSTW ZWIĄZANYCH Z TELEFONIĄ KOMÓRKOWĄ:)!!! I TO W MOMENCIE KIEDY PROWADZONO ŚLEDZTWO.....to też ci nie przeszkadza? A może jeszcze powinien wydać opinię o swojej sprawie? Prawo ma być dla cwaniaków według ciebie? Ale o tym miałeś prawo nie wiedzieć....
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-12-17 13:40
    ***kamik - do tej pory nie odpowiedzialas na zadne moje konkretne pytanie. Widzę , że jesteś trochę zirytowana i zbita z tropu dociekliwościa i niebezkrytycznym przyjęciem artykułu. Takie dziennikarskie gadanie , duzo wiesz (rzekomo) , niestety wyglada na to , ze własnie tylko tak. cdn.
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-12-17 13:50
    Podobno 'nie gardzili niczym'. W jaki sposób odbywał się wałek na telefony z postpaid? Kupowali (hurtowo?) , telefony sprzedawali i ... płacili abo dwa lata?
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-12-17 14:08
    Kamik - rzecz najwazniejsza. Ja sie bardzo ciesze , ze usilujecie dojsc prawdy , Wasza dziennikarska praca jest bardzo cenna. Ale niech wszystko ma rece i nogi , skoro walczycie o prawde , bez wpasowanych na sile dowodow , ktore nie za bardzo tam pasuja , a maja uprawdopodobnic z gory zalozona teze.
    0
  • Users Avatars Mini
    kamik pisze: 2005-12-17 14:33
    issa: nie jestem zirytowana, uwierz...po drugie nie tylko ty czytasz....po trzecie, poczekaj, bo może okazać się że nie tylko te firmy i nie tylko ten operator i kilka innych ciekawych wątków lub głównych nurtów wypłynie...tyle na dziś mogę ci powiedzieć... I nie naciskaj, bo to nic nie da... a nie wyglądasz na ucieszonego ujawnieniem wierzchołka góry lodowej:) Czyżbyś płynął na Titanicu?:(
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-12-17 14:43
    Kamik , pracuję w firmie mineralogicznej:-) A telefony to moja pasja. Jesli widzisz jakiekolwiek zwiazki , to zapraszam , z checią odpowiem na każde pytanie:-D
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-12-17 14:46
    A tutaj od zadawania trudnych pytań i rozkładania ofert , promocji i w/w artykułów jesteśmy my , a Ty jako źródło newsa jesteś zobowiązana nam odpowiedzieć :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-12-17 14:51
    I gdybyś jednak nie zrozumiała moich intencji i jednak w sumie pochwaly za zajęcie sie taka sprawa , to otworz dzisiejsza Wyborcza na 3 stronie i przeczytaj ostatnie zdanie z wypowiedzi Janusza Weissa:-)
    0
  • Users Avatars Mini
    kamik pisze: 2005-12-17 15:12
    Ha,ha,ha.....jeden z portali telekomunikacyjnych pisał o tym z dobry miesiąc temu, więc news Pawła Rożyńskiego (którego cenię prywatnie) jest lekko nieświeży.... I żeby zaspokoić twoją ciekawość: przynajmniej jedno nazwisko z tam wymienionych może pojawić się w innym niż marketing aspekcie... Swoją drogą zadziwiająca zbieżność artykułów:)
    0
  • Users Avatars Mini
    kamik pisze: 2005-12-17 15:14
    O sorry pomyliłam artykuły:((((
    0
  • Users Avatars Mini
    kamik pisze: 2005-12-17 15:17
    Masz rację trzeba pisać....tylko Wyborcza nie chciała się tym zająć....:)
    0
  • Users Avatars Mini
    Grzegorz Z.-1 pisze: 2005-12-17 16:05
    Kamik - ja także chętnie się dowiem, w jaki sposób uaktywnić nowego sima bez umieszczania go w telefonie (lub innym urządzeniu współpracującym z kartami sim)
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-12-17 16:12
    Hmmm , nie znam osobiście redaktora Rożyńskiego , nad czym szczerze mówiąc specjalnie nie ubolewam. Być może prywatnie to miły człowiek. Jako dziennikarza chyba w którymś momencie zupełnie stracił głowę , kiedy usiłował z osoby niepłacącej rachunków w terminie przez własne lenistwo , zrobić bohatera , obrońcę praw konsumenta i ofiarę Polkomtela. Zupełnie mnie tym zraził.
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-12-17 16:18
    "Płacę rachunki na poczcie 2 tygodnie , czasem miesiąc po terminie , kiedy uzbiera się wieksza ilość , masa ludzi tak robi..." , lub bardzo podobnie. Moje gratulacje dla redaktora piszącego artykuły dla najbardziej opiniotworczego dziennika w Polsce :-D
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-12-17 16:26
    Mam nadzieję , że usankcjonowana prawnie opłata 75 za ponownewłączenie telefonu z tytułu przekroczonego terminu płatności , usatysfakcjonuje wysoko rozwinięte poczucie sprawiedliwości redaktora i jego idola:-)
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-12-17 16:36
    "jako dziennikarza go poniosło i (...)" , tak miało być. Ale to już w sumie nieważne , było minęło.
    0
  • Users Avatars Mini
    kamik pisze: 2005-12-17 16:46
    Grzegorz Z: podobno prokuratura ma takie, zgłoś się:)
    0
  • Users Avatars Mini
    Grzegorz Z.-1 pisze: 2005-12-17 17:02
    Skoro wiesz, to może się podzielisz wiedzą - tak bez wnikania w szczegóły ?
    0
  • Users Avatars Mini
    kamik pisze: 2005-12-17 17:54
    nauczyłam się, że taką wiedza trzeba się tylko podzielić z instytucją, którą ci poleciłam... a ty przecież jesteś normalnym użytkownikiem to po co ci taka wiedza?:) Poza tym ...wiem że ma....nie oznacza - wiem jak działa...
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-12-17 17:59
    Kamik , skoro napisałaś , "wiem , że ma" , dlaczego w artykule jest napisane , że prokuratura musi to ustalić?
    0
  • Users Avatars Mini
    kamik pisze: 2005-12-17 18:16
    może dziennikarz zjadł coś na białostockim dworcu centralnym i nie dostrzegł śmiałego manewru maskującego białostockiej prokuratury, bo skręcał się z bólu?:) To hipoteza ale jak zajedziesz tam kiedyś polecam kiszkę ziemniaczaną?:) byle nie na dworcu!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-12-17 18:19
    Oj kamik , kamik... Jestem wegetarianinem :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Grzegorz Z.-1 pisze: 2005-12-17 19:08
    Issa, czasem określenie o odwracaniu kota ogonem to za mało - niektórzy tak mocno kręcą kotem że aż wkręcają jego głowę w piasek ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    kamik pisze: 2005-12-17 19:45
    issa, grzegorz z: ja skręcam kotu kark by się nie męczył i dorzucam do kiszki ziemniaczanej by wegetarianie się na nią nie łakomili... I kończę merytoryczne wywody odyłając was obu do przywołanej tu piaskownicy...ale bez kota:)
    0
  • Users Avatars Mini
    eranet pisze: 2005-12-18 00:04
    *issa uwierz ze mozna zarobic na kupnie telefonu na abonament i sprzedazy samego aparatu. Wiadomo, ze w rachube wchodzi zawsze minimum 100 szt, ale to minimum, zdarzały sie strzały na kilkaset.... Firma negocjuje sobie warunki i są one inne niz standardowe bo zawieraja upusty na abonament, rozmowy, telefony itp... wiec kupujesz 100 aparatów za 1 pln, w srodkowym abonamencie na który dostajesz od 6-10 miesiecy znizke np do 1 pln za ab, a po 12 mies. od podpisania umowy zmieniasz abo na najnizszy za 20 pln i jestes do przodu... Praktyka bardzo popularna, dość poważne przekrety na tym byly... Tak zwany szybki kredyt, bo telefony byly sprzedawana natychmiast, a rachunki przez 2 lata.... ale zalogowanie karty bez uzycia to takiej sztuczki nie znam :-))
    0
  • Users Avatars Mini
    fazafm pisze: 2005-12-18 10:37
    issa*** lub wlo*** byc moze ktos z waszych znajomych chcialby kupic aparat Jablotron GDP-02 posiadam taki praktycznie nie uzywany w stanie idealnym ... jak cos prosze pisac na meila kamaz @ orange. pl
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-12-18 11:41
    Dziękuje **eranet za rzeczowe wyjaśnienia. ***fazafm - ja bym bardzo chętnie kupił dla babci , jednak jakakolwiek próby przekonania jej (a było ich wiele) , że Sami Swoi są znacznie bardziej opłacalni niz abonament TP za 42zł , były nieskuteczne.
    0
  • Users Avatars Mini
    Alexander25 pisze: 2005-12-18 12:28
    Nie wiem o co ten hałas i niby - afera. Przecież za aparaty zapłacili i mogli zrobić z nimi co chcą. Czy naprawdę nie ma już większych afer do tropienia...
    0
  • Users Avatars Mini
    www.fazafm.com pisze: 2005-12-18 13:23
    issa** jednak jakby ktos byl chetny na ten aparat ktory sprzedaje bo kupilem bramke voip i z tego mam zamiar kozystac to wysylam jak najszybciej to mozliwe bedzie
    0
  • Users Avatars Mini
    kamik pisze: 2005-12-18 13:43
    Aleksander25: tak samo jak ty gdy wpłacisz 30% zaliczki za samochód to pewnie oznacza, że jest już twój i dodatkowo możesz rozprzedać go na części, plus jeszcze państwo zwróci Vat za silnik. Tacy geniusze jak ty pewnie pracują w URTiP-ie, bo dzięki takim machinacjom masz takie taryfy jakie masz nie wspominając, że cieszą się Rosjanie, bo mają za połowę ceny telefony i śmieją się z frajerów w Polsce.
    0
  • Users Avatars Mini
    eranet pisze: 2005-12-18 14:41
    widac, ze niektórzy nie rozumieja problemu i skali zjawiska... Jest to tylko czubek góry lodowej, bo mamy tylko 1 firme i 1 operatora, a takich spryciarzy nie brakowało w Polsce... i wszyscy byli zadowoleni...
    0
  • Users Avatars Mini
    Grzegorz Z.-1 pisze: 2005-12-18 20:59
    aż się boję czy czasem nie jestem przestępcą, bo u mnie w szafce wala się 10 różnych telefonów (wszystkie kupione u operatorów). Wydawało mi się, że są moje i że wszystko w porządku. Okazuje się, że jednak nie i że nie wolno mieć więcej telefonów niż statystyczny Kowalski.
    0
  • Users Avatars Mini
    Mach pisze: 2005-12-18 22:36
    Oczywiście, to problem ERY jak nie potrafi salkulowac ceny tak żeby na tym zarobić. Jak kupuje samochód na kredyt to jest on moj nawet bez wpłacania tych 30% i moge sobie go naweć spalić jak mi się podoba (nie mówię oczywiście o przypadku brania samochodu pod zastaw z wspisem banku do dowodu rejestracyjnego). Tak samo jak kupie sobie telefon to moge z nim robic co chce i erze wara od tego.
    0
  • Users Avatars Mini
    peacock pisze: 2005-12-19 00:14
    tak sobie to czytam i az zawrotu glowy dostalem, ale stwierdzam jedno, jak bede potrzebowal opini w jakiejkolwiek sprawie, to zglosze sie do wszystkowiedzacej KAMIK, bo chyba nawet wrozka sobie z tym lepiej nie poradzi...kamik poprostu wszystko wie, zero szczegolow, ale WSZYSTKO wie!! szkoda slow, chyba pojde spac...
    0
  • Users Avatars Mini
    janko pisze: 2005-12-19 21:32
    peacock- Idź spać, bo przy twoim żałosnym komentarzu to i zasnąć można. Kamik chyba sporo powiedziała na ten temat a ty pewnie masz coś na sumieniu skoro takie komentarze wstawiasz.Może kolesie z Europhonu ci zapłacili za pisanie? Może zapomnieli do czego ich umowa zobowiązuje? A ty jak nie orientujesz sie w temacie to nie kometuj bo ten portal przez takich jak ty zszedł na psy.Amen
    0
  • Users Avatars Mini
    adrianos pisze: 2005-12-29 16:23
    ukraina nasz wielki sąsiad ale niech sobie kupuja fonów do oporu :)
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: