Automapa 6.5 gotowa do pobrania

Newsy
Opinie: 6

Automapa udostępniła najnowszą wersję swojego oprogramowania nawigacyjnego - 6.5, mapa 1004.

Poniżej obszerna lista zmian:

Dodane:
W mapie Polski:


Plany nawigacyjne kolejnych 2.436 miejscowości (łącznie 13.148!)
Kształty budynków i adresy punktowe w kolejnych 267 miejscowościach (łącznie 3.099)
71 tys. dokładnych adresów punktowych (łącznie 2.7 mln)
77 tys budynków 2D i 3D (łącznie 2.9 mln, w tym 1.3 mln 3D)
20 tys. POI (łącznie 559 tys)

W programie:

Zmiany w systemie AM'Traffic: SmartRoutes(tm) (uwzględnianie w trasach czasowych ograniczeń ruchu oraz prognoz stanu ruchu drogowego na podstawie statystyk dni tygodnia/świąt i pory dnia) oraz LiveDrive(tm) (dynamiczne dane o aktualnym stanie ruchu drogowego wymieniane z serwerem AM’Traffic).
Okno startowe systemu AutoMapa Traffic.
Opcja AM’Traffic na drugiej stronie MENU głównego.
Program AM'Center 1.0 do synchronizacji danych SmartRoutes na urządzeniach nie posiadających dostępu do Internetu. Do pobrania z http://www.automapa.pl/, zakładka „Wsparcie | Aktualna wersja” oraz z http://www.miplo.pl/
Profile pozwalające zapamiętać komplet ustawień i łatwo przełączać się pomiędzy zapamiętanymi profilami (np. ustawienia do jazdy służbową ciężarówką i prywatnym samochodem osobowym).
Funkcja „Wypadek” z możliwością wysłania alarmowego SMS na numer ICE, szybkiego ustalenia „Gdzie jestem” i wybrania „Jedź po pomoc” oraz zestawem informacji „Niezbędnik kierowcy” opracowanym wspólnie z Gazetą Wyborczą.
Możliwość szybkiego wyszukiwania POI i kategorii POI po nazwie, również bez konieczności wyboru kategorii.
Asystent pasa ruchu. W wersji 6.5 dane niezbędne do jego użycia dostępne są dla mapy Europy poza terenem Polski. Dane obejmujące Polskę pojawią sie w kolejnej aktualizacji map.
Animacje menu ułatwiające orientację w systemie menu. Kliknięta opcja „rozwija się” z wybranego guzika a przy zamykaniu zwija sie do wybranego miejsca.
Sygnalizacja terenu zabudowanego ikoną wyświetlaną powyżej ikony dozwolonej prędkości
Możliwość zmiany zawartości i miejsca obiektów POI wbudowanych w mapę (za wyjątkiem kilku kategorii wewnętrznych) oraz przesłanie propozycji zmian do serwisu http://www.miplo.pl/.
Kategorie „Podręczne” oraz „Ostatnio używane” ułatwiające szybki dostęp do wybranych POI. Można je tworzyć, usuwać i zmieniać kolejność w MENU | POI Wyszukiwanie.
Cienie pod ikonkami POI na mapie.
Możliwość wyboru wskazań dolnego panela ekranu (NPI) z informacją o ulicy i okolicy.
Możliwość blokowania segmentu przed manewrem poprzez wybór z listy manewrów w MENU |Trasa | Informacje.
Data generacji mapy pomagająca wybierać mapę przy wczytywaniu w sytuacji posiadania kilku wersji mapy.
Okno ze statusem włączenia i pracy systemu AutoMapa Traffic wraz z historią jego działania.
Możliwość blokowania jednocześnie wielu dróg przez zaznaczenie prostokątnego obszaru mapy w zbliżeniu.
Automatyczny komunikat przypominający o tym, że dane A-GPS są już nieaktualne i należy je uaktualnić dla poprawy pracy odbiornika GPS.
Możliwość automatycznego zapisu plików ze śladem GPS w każdej jeździe.
Automatyczne powiadomienie o wygaśnięciu subskrypcji na dostęp do aktualizacji map.
Automatyczne powiadomienie o korzystaniu ze zbyt starej wersji mapy.
Pomoc kontekstowa otwierana przyciskiem '?' na większości ekranów programu.
Pełna treść pomocy (instrukcji obsługi programu) dostępna w MENU | Pomoc.
Zapamiętanie zgody użytkownika na umieszczenie punktu DOM/PRACA na odcinku drogi z zakazem ruchu.
Możliwość utworzenia i zapisania oraz wczytania własnych zestawów ustawień ostrzegania o POI w MENU | POI-Ostrzeganie.
Możliwość sprawdzenia treści umowy licencyjnej bezpośrednio z ekranu MENU | O programie.
Numeracja ułatwiająca orientację w liście funkcji możliwych do przypisania do przycisków sprzętowych i ekranowych (MENU | Ustawienia | Przyciski)
Automatyczne przełączanie trybu dzień/noc na podstawie czujnika światła wbudowanego w urządzenia HTC oraz Samsung Omnia.
Specjalna kategoria POI „Notes” pozwalająca, w połączeniu z funkcją "(BP) Dodaj do POI" w MENU | Ustawienia | Przyciski, zapisać nowy punkt POI jednym kliknięciem w guzik sprzętowy lub ekranowy.
Poziome etykiety ulic „pływające” nad mapą w trybie jazdy z nawigacją z widokiem 3D.
Duże ikony informacyjne w komunikatach błędu oraz dialogach z pytaniem wymagającym odpowiedzi użytkownika.
Dodatkowy panel pilota w skórce Panorama (użyteczny na urządzeniach z dużym ekranem wysokiej rozdzielczości).

Zmiany:

Przyspieszenie wyznaczania tras w obszarach o gęstej sieci dróg.
Zmniejszenie zapotrzebowania na pamięć przy wyznaczaniu tras, zwłaszcza w gęstych obszarach mapy i przy bardzo długich trasach biegnących przez takie obszary.
W przypadku rekalkulacji trasy wywołanej otrzymaniem nowych danych Traffic, pierwotna trasa zostaje zmieniona jedynie, gdy nowa trasa daje znacząca poprawę czasu lub długości jazdy.
Poprawki w logice obliczania i prezentacji ETA (spodziewany czas dotarcia do celu).
Przyspieszone odrysowywanie mapy w trakcie liczenia trasy.
Usunięty problem duplikowania POI po imporcie POI z serwisu http://www.miplo.pl/.
Na liście wyników wyszukiwania adresów nadmiarowe ulice zostały oznaczone dodatkowo znakiem (!). Chodzi o ulice, które znajdują się w miastach sąsiadujących względem wybranego w wyszukiwaniu.
Maksymalny limit pamięci dla POI użytkownika został zwiększony do 8MB.
Przycisk zwijania i rozwijania kategorii POI w drzewie POI został mocniej oddzielony wizualnie od przycisku wybierania wskazanej kategorii.
Przyspieszenie otwierania i zamykania okien dialogów i MENU.
Panel informacji o miejscu (na dole ekranu) pomija miejsca o niskiej kategorii.
Poszczególne elementy panelu informacji o miejscu (na dole ekranu) zostały rozróżnione kolorami dla zwiększenia czytelności w trakcie jazdy.
Ujednolicenie przycisków powrotu do poprzedniego okna w systemie MENU i dialogów.
Dostosowanie dla nowych i wcześniejszych modeli urządzeń nawigacyjnych (m.in. Blow, Trak i HTC).
Poprawki dla urządzeń z WCE4.2, które pokazują błędną datę dla roku 2010 (błąd urządzenia podobny do problemu roku 2000).
Poprawione domyślne podpowiadanie instalacji pełnego obszaru mapy w programie instalacyjnym.
Opcja nie przekraczania granic zmieniona na „nie przekraczaj granic nadkładając ...” w ustawieniach tras.
Poprawki w zarządzaniu pamięcią zmniejszające zapotrzebowanie na pamięć.
Zmniejszona częstotliwość ostrzegania o POI - np. dla przypadku przejazdów kolejowych.
Poprawki w działaniu suwaka skali.
Poprawki w działaniu komunikatów głosowych (m.in. komunikatu „potem” przy małej prędkosści jazdy).
Poprawki w logice informowania o nazwie ulicy za manewrem (lub manewrami) m.in. na ślimakach zjazdowych.
Przyspieszenie importu blokad z http://www.miplo.pl/.
Poprawki obsługi znaków narodowych w nazwach dróg.
Poprawki działania przywracania ustawień domyślnych dla klawiszy sprzętowych.
Poprawki sortowania języków w dialogu wyboru języka.
Usunięty błąd znikającego adresu w dialogu wyszukiwania.
Poprawiony błąd ustawienia punktu Start/Koniec/Przez po zmianie daty startu trasy.
Usunięty problem braku pamięci przy wczytywaniu blokad z pliku.
Wczytywanie/wybór innej mapy przeniesiony z Menu na 6-tą stronę ustawień: MENU | Ustawienia | Inne
Poprawione uwzględnianie informacji z czujnika natężenia światła przy przełączaniu trybu pracy Dzień/Noc.
Przyspieszenie renderingu mapy (m.in. znacznie szybsza reakcja na przesuwanie mapy w dużych zbliżeniach).
Poprawki dynamiki i ergonomii animacji menu i bezwładności list przewijanych.
Przyspieszone wybudzanie po uśpieniu na niektórych starszych modelach Smartphone.
Korekta łączenia rozdzielnych segmentów dróg w jedną ulicę o tej samej nazwie.
Poprawki wyszukiwania narodowych znaków diakrytycznych.
Dostosowania do nowych modeli sprzętu (m.in. Becker, HTC, Garmin nuvifone)
Autozapis śladu GPS uruchamiany jest po 2 sekundach od złapania fix-a.
Opóźnienie wyświetlania pełnej informacji o punkcie POI na liście wyników wyszukiwania POI w sytuacji, gdy lista wyników jest bardzo długa dzięki czemu przewijanie listy wyników jest szybsze.

Opinie:

Opinie archiwalne (6):

Komentuj

Komentarze / 6

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Konrad pisze: 2010-06-01 17:05
    AutoMapa to jeden wielki BUG ! Na Omnia II GI 8000 nie potrafi poprawnie obracac sie zgodnie z ruchem telefonu. Po przelaczeniu na orientacje poziomą widac tylko na polowie ekranu + brak menu... zenada
    0
  • Users Avatars Mini
    Dominik pisze: 2010-06-02 00:26
    Ja korzystam z Automapy na Omnii II i jakos nigdy nie sprawiala problemow, dziala bez zarzutow.
    0
  • Users Avatars Mini
    olo pisze: 2010-06-02 14:31
    Kup oryginał to zacznie działać Proste
    0
  • Users Avatars Mini
    olo pisze: 2010-06-05 01:11
    Hehe, ja miałem Automapę wraz z Omnią II w zestawie i powiem, że to najbardziej beznadziejny program, jaki zrobiono. Ciągle zbacza z drogi, skacze po ulicach, zasypia etc.
    0
  • Users Avatars Mini
    karolek pisze: 2010-06-08 03:49
    @olo. Chłopaki ja też używałem Szajsunga z automapą i powiem szczerze to GPS w telefonie sie nie nadaje a nie aplikacja. To skakanie po ulicach i zbaczanie z drogi to wina ogromnego rozrzutu we współrzędnych jakie raportuje wewnętrzny GPS. Jak podłączyłem do swego Szajsinga zewnędtrzny GPS po BLuetuth ( Lokia ldw3) to powyższe problemy zniknęły jak ręką odjął :) Od tego momentu nie było skakania po ulicach freezów i innych dziwnych zachowań. Jak sprzęt do bani to i aplikacja cudów nie zdziała:)
    0
  • Users Avatars Mini
    Witek pisze: 2010-06-09 17:24
    Z Automapy jestem zadowolony. Poprzednio korzystałem z z Mio Map - to był dopiero problem. Gorszego produktu nie widziałem. Dodatkowo najnowsza Mio Map, posiadała aktualizacje sprzed 3 lat. Do KAROLKA: Chłopcze, Samsung jest obecnie najlepszym producentem telefonów. Wypróbuj działanie Mapy na Nokii, czy Sony Ericssonie, jeśli w ogóle któryś z nich ma takie możliwości - to dopiero docenisz Samsunga.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: