Będzie EDGE w Erze

Newsy
Opinie: 49

PTC podjęła decyzję o wdrożeniu technologii EDGE w swojej sieci. EDGE działa już na pewnych obszarach kraju - dokładny zasięg EDGE-a nie został ujawniony. EDGE będzie uzupełnieniem technologii UMTS, która w pierwszej fazie wdrożenia będzie obecna tylko na terenie największych aglomeracji. Era zakupiła rozwiązanie EDGE od dwóch dostawców, którzy dostarczają już tej sieci infrastrukturę GSM - są to firmy Siemens i Ericsson.

Opinie:

Opinie archiwalne (49):

Komentuj

Komentarze / 49

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    mike pisze: 2004-08-26 02:47
    zanim normalni uzytkownicy beda korzystac z Edge i umts, to uplynie troche wody w Wisle ;) ... Pozdrawiam:))
    0
  • Users Avatars Mini
    bakx pisze: 2004-08-26 02:53
    fajnie... a idea? a, nie martwie sie na zapas.. i tak mnie na to nie stac by sprawic sobie 6230 ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    koci.smyk pisze: 2004-08-26 03:01
    u nas w idei to nam wreszcie kiedys i-boa sprawia i z tego my sie cieszymy, a jakies EDGE....na razie bardzie potrzebuje sprawdzania konta w necie!
    0
  • Users Avatars Mini
    wandik pisze: 2004-08-26 03:12
    no to może wreszcie da si ewykorzystać potencjał N6230
    0
  • Users Avatars Mini
    pezet pisze: 2004-08-26 04:23
    era szaleje :) rok 2004 bedzie rokiem ery: heyah, happy, pakiety gprs, UMTS teraz EDGE chca wdrazyc wszysko zeby t-mobile nie ponosila strat. Ciekawe co na to wszysko plus??
    0
  • Users Avatars Mini
    Brendyman pisze: 2004-08-26 05:33
    ***Grzegorz_Z - co powie wlo?? Powie ze Plus wprowardzil EDGE jako pierwszy :-). A poza tym to ciekawe, w pare dni po ogloszeniu testow UMTS pojawia sie info o EDGE... czyzby testy szly niepomyslnie?? A moze infrastruktura za slaba :D...
    0
  • Users Avatars Mini
    ojciec.dyrektor pisze: 2004-08-26 09:16
    ***Brendyman - a może po prostu za droga?
    0
  • Users Avatars Mini
    kamil pisze: 2004-08-26 09:31
    a moze era chce zadowolic wszystkich
    0
  • Users Avatars Mini
    robbo pisze: 2004-08-26 09:50
    Co do EDGE to jest to naturalnym uzupelnieniem UMTSu. Pamietac nalezy ze EDGE to nie tylko jakas tam transmisja danych to tez wprowadzenie inne filozofi dzialania sieci. GPRS mial podstawowa wade brak "transmisji danych z komutacja kanalow" czyli czegos co jest niezbedne do oferowania uslug z gwarancja przepustowosci i onlinowosci ze sie tak wyraze. z EDGE wiaze sie jedna podstawowa zmiana. Zmiana MODULACJI w kanalach a co za tym idzie zwiekszenie przepustowosci lacza radiowego. Wyglada wiec na to ze Era bedzie oferowala UMTS na obszraach do ktorych zmusza ich koncesja i niewiele wiecej poki co.
    0
  • Users Avatars Mini
    plugin20 pisze: 2004-08-26 09:57
    Jak się ma 3 dostawców infrastruktury radiodostępowej to się ma też kłopoty z wprowadzeniem EDGE (widać nie wszyscy sobie radzą z tą technologią). Generalnie Nokia w miarę sobie poradziła z niezbędnymi rozwiązaniami technologicznymi, chociaż ich telefony są ciągle bardzo niedopracowane.
    0
  • Users Avatars Mini
    ojciec.dyrektor pisze: 2004-08-26 09:58
    ***koci.smyk - mam dla Ciebie dobre wieści :-) idea właśnie uruchomiła ibok :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    pajorro pisze: 2004-08-26 10:40
    No to niech się cieszą posiadacze aparatów z EDGE i aktywacji w Erze :-) Szkoda, że dokładny zasięg EDGE nie został ujawniony. Widać nie mają się czym chwalić ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    klops pisze: 2004-08-26 10:54
    zaraz, prrrrr... "PTC podjęła decyzję o wdrożeniu technologii EDGE" a wszyscy sie zachowuja jakby juz miala era edge. mysle ze *wlo Wam powie to samo ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    adzik pisze: 2004-08-26 10:56
    Obecnie nEra najszybciej się rozwija, a kto sie nie rozwija..........Idea!
    0
  • Users Avatars Mini
    pajorro pisze: 2004-08-26 11:22
    adzik- taaa...Era się najszybciej rozwija- zwłaszcza z tym EDGE :P
    0
  • Users Avatars Mini
    locco pisze: 2004-08-26 11:30
    No i proszę, tak wszyscy wczoraj marudzili, pytali co z EDGE w Erze, no i proszę mamy odpowiedź:) ***klops: więcej optymizmu! Jutro piątek! :)
    0
  • Users Avatars Mini
    pajorro pisze: 2004-08-26 11:33
    locco- co z tego, że piątek. Po weekendzie jeszcze 2 dni i 1.09- szkołda :-((
    0
  • Users Avatars Mini
    dexallegro pisze: 2004-08-26 12:16
    no to musze sprawic sobie 6230
    0
  • Users Avatars Mini
    Pawełek pisze: 2004-08-26 12:22
    Oczywiście że będzie EDGE w Erze. Czy ktoś w to wątpił?
    0
  • Users Avatars Mini
    Komar pisze: 2004-08-26 12:47
    kurcze nie będą mogli napisać że są pierwsi :-((((
    0
  • Users Avatars Mini
    Don Pedro pisze: 2004-08-26 13:10
    UMTS, EDGE, wodotryski, gadżety, huraoptymizm i samozadowolenie... a może by tak coś zrobili z abonamentami
    0
  • Users Avatars Mini
    gregus0 pisze: 2004-08-26 13:21
    no era podjela kolejny krok ale to juz najwyzszy czas
    0
  • Users Avatars Mini
    koci.smyk pisze: 2004-08-26 13:54
    ojciec.dyrektor** wlasnie sprawdzilem ta usluge idea.online. i dziala bez zarzutu!nareszcie mamy to w idei:-)
    0
  • Users Avatars Mini
    klops pisze: 2004-08-26 14:24
    czytalem artykul o erowym umts-ie na wyborczej i tak sobie pomyslalem, ze to jednak plus 1szy uruchomi usluge na SZERSZA SKALE: era ma umts w wa-wie i wdrozy (czas przyszly) edge, natomiast plus ma edge'a i wystarczy mu postawic umts w wa-wie (juz go testuje wiec to sprawa dostawienia kilkudziesieciu pewnie bts'ow). nie twierdze tak dlatego ze mam telefon w plusie tylko na such stwierdzma ze chyba jednak latwiej uruchomic umts w 1 wielkim miescie niz edge w wielu malych...
    0
  • Users Avatars Mini
    cham_ze_wsi pisze: 2004-08-26 14:53
    No i chciałbym zauważyć,że używają solidnej infrastruktury...dobrze,że nie biorą od Nokii,bo to kiepska firma...
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2004-08-26 15:10
    Brawo dla ery. Idea spi w tym temacie snem zimowym. Choc jak znam ostatnie przeslanki ery to zaraz powiedza bezczelnie, ze to oni byli pierwsi.
    0
  • Users Avatars Mini
    ktokolwiek pisze: 2004-08-26 15:19
    klops - mylisz sie - to sprawa postawienia kilkuset wzwyz btsow. Pamietaj o tym, ze male komorki o duzej pojemnosci musza bys postawione gesto na terenie miast, bo zasieg sieci 3G \"pulsuje\". Im wiecej abonentow zalogowanych do jednej stacji tym mniejszy zasieg. W przypadku HSDPA (nakladka na UMTS przewidujaca wzrost przesylania danych na 16 kanalach logicznych do 14,4 Mb/s) zjawisko to nie wystepuje. Ale na to przyjdzie nam jeszcze \"chwilke\" poczekac. Tym bardziej, ze producenci sluchawek zapowiadaja, ze pierwsze sluchawki beda obslugiwaly \"tylko\" tylko 5 kanalow HSDPA - czyli 240 kb/s * 5 kanalow * 4 bity - co daje 4,8 Mb/s.
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-08-26 15:26
    Dla mnie wniosek z tego newsa i komentarzy do niego jest jeden. *** wlo jest NAJPOPULARNIEJESZĄ osobą na Gol-u :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    klops pisze: 2004-08-26 15:55
    *issa: spojrz na ranking punktowy: na pewno jest najwyzej z osob rzeczywiscie sie udzielajacych ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    doriandz pisze: 2004-08-26 16:03
    kurcze, tutaj sie takie rzeczy dzieja, a idea jest na etapie udostepniania i-boa, a plus? to chyba juz nie trzeba mowic :)
    0
  • Users Avatars Mini
    doriandz pisze: 2004-08-26 16:12
    a kto mowi, ze to niepotrzebne, dodam, ze korzystam juz z umts na siemensie u15, testowo, bo testowo, ale to swietna sprawa, jak sie ma laptopa - transfer jest fajny. i musze powiedziec, ze jesli jeszcze ktos mowi, ze ten umts niepotrzebny, to... zgodze sie z nim chyba. w koncu telefon do czego sluzy? ale ok, niech technika idzie naprzod, bedziemy sie chwalic w miare (wg mnie) niepotrzebnymi bajerami, zamiast wydawac pieniadze na to, co jest naprawde niezbedne, jesli chodzi o gsm. bo o pieniadzach trwonionych w panstwie juz nie ma co mowic, tym bardziej, ze to nie miejsce na to. no to co, czekamy na edge? :)
    0
  • Users Avatars Mini
    jarpol pisze: 2004-08-26 16:37
    Po pierwsze, to dopiero podjęli decyzję, że zaczną kiedyś wdrażać. Kiedy? Bóg raczy wiedzieć. Oby jak najszybciej. Na jakim terenie? bóg raczy wiedzieć. Miejmy nadzieję, że prześcigną ilość miejsc, w których dotychczas oferuje te usługę plus. Poza tym, czy edge nie oznacza ograniczania UMTSu? Tam też z wielką pompą era ogłosiła, że ma zamiar i...?
    0
  • Users Avatars Mini
    unisys pisze: 2004-08-26 17:00
    a ja mysle ze i tak era jak zwykle zaskoczy wszystkoch, kiedys idea i plus wprowadzali hot spoty, a era zrobila to raz i dobrze i teraz dysponuje najwieksza iloscia hot spotow sposrod wszystkich operatorow, tak samo bedzie z edge i umts
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-08-26 17:10
    Grzegorz_Z - bardzo dobrze :-) Nie jestem fanatykiem hołubiącym śieć, z której korzystam tylko dlatego, że coś pierwsza zrobiła. Co innego, jeśli ma coś jako jedyna, z czego korzystam a czego inna sieć nie jest mi w stanie zaproponować :-) mike - mylisz się. Z EDGE skorzysta każdy, kto ma odpowiedni terminal i "normalnie" korzysta z GPRS-u. A nie mów mi, że mało ktoma taki telefon, bo przecież kto dzisiaj "bawi" się starociami typu 6310i, 6100 czy podobnymi innych marek? ;-) Brendyman - skłamałbym? Komar - ale będą mogli napisać, że jako jedyni najpier wprowadzili UMTS a tylko jako zupełnienie EDGE :-) issa - budzę kontrowersje... klops - od dawna nie był kasowany licznik, więc to oczywiste. Zresztą mnie rankingi nie obchodzą, podobnie jak opinie na mój temat... W najbliższym czasie rzadziej będę się udzielał - sezon urlopowy w firmach się kończy i trzeba się intensywniej do pracy zabrać - pieniążki same nie przyjdą... na płacenie za ulubioną komórkę w ulubionej sieci :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-08-26 17:33
    unisys - hot spoty to nie GSM... to usługa dodatkowa tylko - dla bajeru. Natomiast taki EDGE to co innego. I akurat nie zgodzę się z Tobą, że np. Era wdrażając z taki "opóźnieniem" - ja tego tak nie traktuję, bo rzeczywiście przytłaczającej większości użytkowników to nie potrzebne jest, zdołała przeskoczyć Plusa, który wg informacji, które mam sprzed dwóch miesięcy, kiedy interesowałem się tym przed zakupem Nokii 6230, gwarantuje dostęp EDGE w każdym 10-tysięcznym mieście, a co za tym idzie i w ich okolicach. Robie się z tego naprawdę duży obszar - nie sądzisz?
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-08-26 17:55
    Niemniej jednak wdrożenie EDGE sporo mówi o "optymizmie" PTC odnośnie powodzenia UMTS :).
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-08-26 18:57
    Gonzales - powinienem wyczuwać ironię w Twojej wypowiedzi? "EDGE będzie uzupełnieniem technologii UMTS..." Rozumiem więc, że w Warszawie będzie UMTS a na prowincji EDGE jako uzupełnienie... Z czego tu ironizować?? ;-)))
    0
  • Users Avatars Mini
    stawrul pisze: 2004-08-26 21:27
    nowe uslugi to niewatpliwie pozytywne dzialanie. dodatkowo im szybciej dana usluga zostanie udostepniona, tym szybciej ceny za nia zaczna spadac. nie jestem, na chwile obecna, potencjalnym uzytkownikiem EDGE (chociazby ze wzgledu na brak odpowiedniego telefonu), natomiast ciesze sie ze ta usluga sie pojawila w ofercie Ery - 10 punktow.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-08-26 21:48
    ***Wlo: ironia jak najbardziej.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-08-26 22:29
    A dlaczego ironia - ponieważ Era tak naprawdę nie wprowadza UMTS, tylko EDGE a cała historia to marketingowy majstersztyk na który sam się nabrałem. Gdyby Era wprowadziła EDGE, to zrobiłaby to jako druga. A tak jest - w odczuciu przeciętnego abonenta - pierwsza. I to nic, że to "uzupełnienie" oferty UMTS dotrze do o wiele większej populacji, aniżeli baza - czyli UMTS - grunt że mamy - jako pierwsi - UMTS :).
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-08-26 22:53
    Gonzales - ja wiem... ;-) moje pytanie z czego ironizować, retoryczne jest...
    0
  • Users Avatars Mini
    robbie.w pisze: 2004-08-27 01:02
    Dziwie sie niektorym z Was - takie puste gadanie do niczego nie prowadzi. Wiekszosc z Was nawet nie korzysta z gprsu a co dopiero bedzie edge. nie chodzi mi tu o pieniadze i o to czy ktos je ma czy nie ale o fakt ze mowicie o czyms za co dlugo zaden z nas nie bedzie wstanie zaplacic. umts i edge moze i jest oki ale bedzie on zarezerwowany dla kolesi ktory beda chcieli zablysnac a nie z niego korzystac .szpanerka na maksa. tylko nieliczni potrzebuja go do pracy . oczywiscie ze wolalbym miec edge zamiast gprsu ale po co?? chyba nie bede sciagal pliczkow czy siedzial na p2p. mysle ze po to mamy stalke . gprsik wystarcza mi a po drugie jest w miare tani - 49 netto i bez limitu.pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    robbie.w pisze: 2004-08-27 01:04
    wiem ze teraz rozlegna sie krzyki w moim kierunku - jednak chcialbym zobaczyc kto z Was i kiedy bedzie z tego smigal a po drugie jak czesto.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-08-27 10:20
    ***Grzegorz -napisałem: " Gdyby Era wprowadziła EDGE, to zrobiłaby to jako druga". Czyli użyłem trybu przypuszczającego, a nie oznajmiającego. Ale profilaktycznie rozwinę myśl - Gdyby Era ogłosiła, że wprowadza jako EDGE to byłaby druga na rynku z tą technologią. Więc z hukiem "wprowadziła" UMTS - i może ogłosić, że robi to jako pierwsza [i o to chodzi - aby być pierwszym, czyli liderem innowacyjności]. Natomiast wczytanie się w newsy wykazuje, że dominującą technologią będzie EDGE, a nie UMTS [który pewnie będzie w Krakowie, Poznaniu, Katowicach i Warszawie]. Czy teraz wszystko jest jasne?
    0
  • Users Avatars Mini
    locco pisze: 2004-08-27 11:42
    ***Gonzales: a ja myślę, że jest dokładnie tak, jak jest podane w niusie, czyli, że obie te technologie będą się wzajemnie uzupełniać. Era i Plus powinny razem zewrzeć szyki i współpracować ładnie z tym (chociaż model prześcigania się też nie jest zły, bo każdy się stara mieć wszystko pierwszy, dzięki czemu mamy szybciej wszystko). W każdym razie Era i Plus zarówno jeśli chodzi o UMTS (Era) i EDGE (Plus) grają już Idei na nosie. Idea za to z wielkim hukiem wprowadza "najnowszą technologię": e-bok, który i Era i Plus mają już od dawien dawna!:)
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-08-27 11:53
    ***Locco: oczywiste jest, że te technologie będą się uzupełniać. A raczej istnieje duże prawdopodobieństwo, że będą się uzupełniać. Problem polega na czym innym. Era w newsach kładzie nacisk na UMTS, traktując EDGE jako uzupełnienie. Tymczasem jest dokładnie na odwrót. EDGE będzie zasadniczą usługą, z racji o wiele większego zasięgu. Zaś sam UMTS będzie tylko dopełniał :). Oczywiście, mówię o pierwszym okresie. Z czasem [tylko jak długo?] obie usługi będą się przenikać, a kiedyś to UMTS będzie dominował :). Ale do tego jeszcze daleka droga :)
    0
  • Users Avatars Mini
    stawrul pisze: 2004-08-27 12:27
    ***locco: dokladnie tak jak napisal *Gonzales, dominujaca usluga na poczatku bedzie EDGE. m.in. przez wymieniony juz wyzej zasieg uslug, a takze ze wzgledu na koszty wprowadzania i rozbudowywania tych uslug. poza tym, o czym pisano w dodatku do Parkietu sprzed kilku dni, przyjal sie schemat (czy poglad, czy tez sposob postrzegania rozwoju telekomunikacji) wprowadzania kolejnych generacji w zastepstwie starych. prawda jest ze w przypadku UMTSu raczej to mozliwe nie bedzie. tak wiec EDGE i UMTS beda sie uzupelniac, ale z cala pewnoscia nie teraz.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-08-27 17:56
    robbie.w - no pewnie, że zacznę krzyczeć... włączyłeś się do rozmowy, bez liźnięcia odrobiny wiedzy... Lubisz ryczałcik na GPRS? To jeśli będziesz tylko dysponował terminalem obsługującym EDGE, nawet nie zauważysz, że korzystasz z EDGE - no zauważysz - szybciej Ci będzie GPRS działał... EDGE to tylko GPRS... Tyle, że z małym "kopem" :-) Więc i Ty będziesz "śmigał" w EDGE, bez dodatkowych kosztów tak często jak często korzystasz z GPRS :-) locco - będą się tak uzupełniać jak napisałem - w Warszwie będzie UMTS, a reszta Polski będzie uzupełniana EDGE... Daj spokój. To zupełnie różne technologie - nie można mówić o uzupełnianiu się - nie nazwałbynm tego tak. Za to rzeczywiście, co mówi Gonzales jest prawdą - Plus wprowadził EDGE (już prawie w całej Polsce z tego co obserwuję, bo i kilka kilometrów od mojegomiasta "łapię się" na EDGE) a UMTS będzie budowany i rozbudowywany - nie uzupełniany przez EDGE i tym bardziej nie odwrotnie.
    0
  • Users Avatars Mini
    rgumkowski1 pisze: 2004-09-07 00:30
    Po plusie przyszedł tez czas na ere. Chodzi o to, żeby każdy operator nie odbiagał od drugiego technologicznie - wybrane usługi dla wybranych klientów. :)
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: