Biznes ocenia operatorów telekomunikacyjnych

Newsy
Żródło: TNS OBOP
Opinie: 18

Z badania TNS Telecoms Index B2B* zrealizowanego w marcu br. wynika, że wśród operatorów telefonii stacjonarnej Telekomunikacja Polska odbierana jest przez klientów biznesowych jako operator najbardziej prestiżowy, ale zarazem najmniej rozumiejący swoich odbiorców.

Wykres 1. Średnie oceny wizerunku operatorów telefonii stacjonarnej w skali od 1 do 10.
Podstawa: Badani znający danego operatora.

Porównanie średnich ocen pokazuje, że wizerunek największego operatora na rynku - Telekomunikacji Polskiej - istotnie różni się od wizerunku pozostałych operatorów, otrzymał on bowiem najbardziej skrajne oceny. Pod względem stabilności, szerokiego zakresu usług, nowych technologii i prestiżu TP uzyskała najwyższe wyniki wśród firm obecnych na rynku. Z kolei dużo gorzej od konkurencji TP wypadła w kategoriach: biurokracja, elastyczność oraz rozumienie klientów. 

Wizerunek Netii i Dialogu jest bardzo podobny. Różnice między nimi są istotne tylko w przypadku prestiżu i biurokracji, obie na korzyść Netii. Poza tym, Netia postrzegana jest jako operator, który w największym stopniu oferuje doradztwo i pomoc przy wyborze taryf i usług. Netia i Dialog zostały ocenione jako dostawcy najlepiej rozumiejący swoich klientów. Netia okazała się również najmniej biurokratycznym operatorem. 
Bardzo zbliżone są również profile NOM-u i Tele2. NOM najbardziej kojarzony jest z elastycznością i wychodzeniem naprzeciw oczekiwaniom klientów. Elastyczność jest również cechą Tele2 - operatora, opisywanego poza tym przez minimum formalności 

i brak biurokracji. Oceny Netii są wyższe od ocen NOM-u i Tele2 we wszystkich kategoriach. 
Kolejne fale badania TNS Telecoms Index B2B pozwolą ocenić, jaki wpływ będą miały działania marketingowe operatorów (np. ostatnia zmiana logo TP) na ich wizerunek wśród klientów biznesowych. 

* W badaniu TNS Telecoms Index B2B porównano wizerunek operatorów telefonii stacjonarnej wśród klientów biznesowych, tzn. przedsiębiorstw zatrudniających 10 pracowników i więcej. Respondentami były osoby decydujące o rozwiązaniach telekomunikacyjnych w badanych firmach. Porównania dokonano w oparciu o następujące wymiary wizerunku operatorów: elastyczność, stabilność, prestiż, zakres usług, zrozumienie klientów, oferowanie doradztwa, biurokracja, nowatorstwo. 


Przedstawione powyżej wyniki pochodzą z badania TNS Telecoms Index B2B zrealizowanego w dniach 12 -22 marca 2004 roku przez TNS OBOP na reprezentatywnej próbie firm w Polsce zatrudniających przynajmniej 10 pracowników. Zrealizowano 753 wywiady.TNS, uruchamiając badanie TNS Telecoms Index B2B, zdecydował się na ciągły monitoring rynku telekomunikacyjnego odbiorców biznesowych. Badany zakres zjawisk obejmuj m.in.: penetrację rynku telefonii stacjonarnej i komórkowej w firmach, znajomość poszczególnych operatorów telefonii stacjonarnej i komórkowej, korzystanie i satysfakcję z usług poszczególnych operatorów, wydatki na telekomunikację, korzystanie z usług dostępu do Internetu oraz transmisji danych. Odpowiednio do potrzeb klientów poszczególne bloki mogą zostać rozszerzone o inne zagadnienia.

Opinie:

Opinie archiwalne (18):

Komentuj

Komentarze / 18

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    haiper pisze: 2004-06-07 21:16
    ***Pabllo*** nie wydaje Mi się aby bylo tak źle. Polska jest zbyt duzym rynkiem aby mogło być tylo 2ch operatorów. Zachodnie firmy napewno w najbliższym czasie wkroczą na nasz rynek. W końcu jesteśmy w UE (tak nawiasem mówiąc to wcale nie czuje się bardziej Europejczykiem).
    0
  • Users Avatars Mini
    kamil200222 pisze: 2004-06-07 21:02
    netia sie trzyma rowno jeszcze troche i telekomunikacja bedzie na samym dnie. tzrymam za to kciuki
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2004-06-07 21:02
    Lool Tepsa ma linie falistą :D Choć nie wiem skąd sie wzieło to maximum...
    0
  • Users Avatars Mini
    Pabllo pisze: 2004-06-07 21:11
    Już wkrótce Netia kupi Dialog, a wtedy gwarantuję że notowania ich spadną wśród klientów. Zrobi się druga tepsa :-(
    0
  • Users Avatars Mini
    haiper pisze: 2004-06-07 21:12
    Moim zdaniem nie powinno wrzucać się wszystkich operatorów do jednego worka. Tpsa wykożystuje swój monopol jak może i utrudnia "życie" innym.
    0
  • Users Avatars Mini
    forewer pisze: 2004-06-07 21:45
    Niech Tele 2 bedzie wieczne!!!!!.....
    0
  • Users Avatars Mini
    vision pisze: 2004-06-07 21:47
    TPSA w ogole malo co rozumie, poczynajac od pan siedziacych na BL, a jak sie okazuje na B2B konczac.... Ciezko tez porownynwac monopoliste z regionalnie dzialacymi operatorami.
    0
  • Users Avatars Mini
    bakulik pisze: 2004-06-07 22:45
    Co to za prstiżowy operator, skoro... prawie każdy go ma. :) W sumie nie wiem, czy takie porównywanie ma sens. Może w kwestii opów komórkowych - tak, bo każdy może wybierać spośród nich. A stacjonarny? Większość wsi i małych miast skazanych jest na Tepsę. Czy to dodaje im prestiżu?
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2004-06-07 22:47
    Dialog regionalny? No nie bardzo....Ma w wielu regionach centra nawet w Olsztynie i juz przymierzaja sie do Wawy :]
    0
  • Users Avatars Mini
    bakulik pisze: 2004-06-07 22:48
    W sumie nie przyuważyłem, że tu chodzi o ofertę biznesową (chociaż jest o tym w samym tytule newsa)... :) Ale i na wsi są biznesmeni. ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    rgumkowski1 pisze: 2004-06-07 22:58
    Ja sie takiemu wynikowi, nie dziwie, bo to jest w 100%-towe odzwierciedlenie istniejącej rzeczywistości.
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2004-06-08 00:38
    Moim zdaniem najbardziej adekwatne pytanie to o wspolczynnik CENA/JAKOŚĆ. Tele2 choc oferuje dosc atrakcyjne stawki lub byc czesto zajete (przeciazone), co w przypadku klientow biznesowych ma priorytetowe znaczenie. NOM jest moze mniej popularne ale ostatnie taryfy dostosowane do potrzeb wielu klientow (indywidualni, male firmy, wielkie koroporacje) skutecznie odbieraja klientow Tele2 (darmowe 1/1). Totez porowanie to nie jest zbyt ciekawe. Czesto dzwonie przez 1044, bo 1061 jest ZAJĘTE. Jak tutaj ocenic jakosc????
    0
  • Users Avatars Mini
    sleza pisze: 2004-06-08 02:06
    Jaki kurka prestiż,chyba pastisz.
    0
  • Users Avatars Mini
    Alexander25 pisze: 2004-06-08 02:29
    Netia rozumie klientów?? Rany Boskie, zaraz zlecę z krzesła !! Ciekawe dlaczego dopiero w kwietniu tego roku pojęła ,że lud potrzebuje dsl.... ??Ciekawe czemu pojąć nie może ,że telefon służy do czegoś więcej niz dzwonienie i nie raczy zainwestować w kabelki? Dlaczego nie pojmuje ,że Katowice ,Sosnowiec , Bytom to nie są trudno dostępne zakątki kraju ,że potrzeba radiolinii by móc podłączyć abonenta? Czy "ów"biznes który oceniał Netię nie widzi,że jej usługi w zakresie dostępu do internetu były zawsze droższe od łączy DSL w Tp??
    0
  • Users Avatars Mini
    kgk pisze: 2004-06-08 10:11
    ***Alexander25 - czy jest w tym coś dziwnego? Przecież wszystkie opinie w tym kraju mają za podstwę tzw. miasto (twu!) stołeczne i jego okolicę.
    0
  • Users Avatars Mini
    hahaha pisze: 2004-06-08 12:08
    ale jada , hahaha prestż , chyba w biznesie liczy się tylko cena i jakość hahaha , o kurka mam prestiżowy numer telefonu bo jest w tepsie hehe kto za te badanie płacił ? czy nie były na zlecenie TPSA ?
    0
  • Users Avatars Mini
    hahaha pisze: 2004-06-08 12:11
    "najmniej rozumiejący swoich odbiorców" , hehe bo maja błękitną linię
    0
  • Users Avatars Mini
    mardall pisze: 2004-06-08 12:52
    lepiej było zrobić takie badania wśród klientów biznesowych w "komórkach", porównanie tepsy z innymi ma raczej mały sens - tepsa jest wszędzie inni nie...
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: