Crowley będzie budował sieć WIMAX w Rzeszowie

Newsy
Żródło: Crowley
Opinie: 29

Crowley Data Poland uruchomił nowy oddział regionalny dla odbiorców na rynku rzeszowskim. W 2006 roku inwestycja obejmie budowę infrastruktury do transmisji danych w oparciu o technologię WIMAX oraz uruchomienie biura. Rzeszów jest ósmym miastem w Polsce, w którym Crowley będzie świadczył usługi telekomunikacyjne. Strategia rozwoju zakłada otwarcie dwóch kolejnych biur regionalnych oraz rozszerzenie oferty dla Jednostek Samorządu Terytorialnego.

„W 2005 roku kładliśmy nacisk na czerpanie korzyści wynikających z transmisji opartej o sieć IP, ponieważ kupowanie dostępu do Internetu, transmisji danych czy telefonii od różnych dostawców jest mniej opłacalne. Dlatego wprowadziliśmy nową platformę VoIP i ofertę IP VPN. Rozszerzamy także obszar, na którym świadczymy swoje usługi. Teraz klienci biznesowi z Rzeszowa i okolic, którzy poszukują zintegrowanych rozwiązań telekomunikacyjnych korzystać mogą z pakietu usług zawierających m.in. Internet i telefonię” – mówi Artur Brosch, dyrektor Oddziału Południe Crowley Data Poland.

Opinie:

Opinie archiwalne (29):

Komentuj

Komentarze / 29

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    1364 pisze: 2006-01-12 13:07
    crowley jest OK
    0
  • Users Avatars Mini
    rcicho pisze: 2006-01-12 13:14
    I dobrze niech budują ten Wimax, ale zeby nie tylko dla biznesu ale dla wszystkich (i biznes i indywidualni)
    0
  • Users Avatars Mini
    apsik pisze: 2006-01-12 13:17
    WIMAX ruszy jak chinczycy zaczna robić tanie modemy, na razie jest to impreza dla firm
    0
  • Users Avatars Mini
    rcicho pisze: 2006-01-12 13:36
    Firmy już dawno mają dostep do internetu.
    0
  • Users Avatars Mini
    pajorro pisze: 2006-01-12 13:59
    rcicho- indywidualni też dostęp mają, ale nie mają dostępu do konkurencji zawsze. Firmy podobnie... Narazie WiMax jest drogi bo urządzenia są drogie, ale jeśli stanieją to i sieć się rozbuduje, i ceny będą niższe :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    rcicho pisze: 2006-01-12 14:01
    pajorro - masz racje urzadzenia koncowe (aboneckie) Wimax sa bardzo drogie ale pewnie czesc ludzi byłoby stać.
    0
  • Users Avatars Mini
    ICEWIND pisze: 2006-01-12 15:06
    od 2007 roku Rzeszow ma byc pierwszym miastem w PL w ktorym bedzie darmowy internet dla wszystkich jego mieszkancow rozmowy w sieci tez ;-))
    0
  • Users Avatars Mini
    scorpion pisze: 2006-01-12 18:19
    ICEWIND: Co mówisz? Powaga?
    0
  • Users Avatars Mini
    ICEWIND pisze: 2006-01-12 18:42
    tak internet w tym roku ma byc bezplatny juz w plaowkach publicznych narazie trwaja testy
    0
  • Users Avatars Mini
    ICEWIND pisze: 2006-01-12 18:46
    z gazety nowiny" Rzeszów. "W pierwszej kolejności skorzystają szkoły, przedszkola i Urząd Miasta. Z bezpłatnych łączy będą też od razu mogli korzystać mieszkańcy, którzy mieszkają w promieniu kilkuset metrów od tych placówek."
    0
  • Users Avatars Mini
    ICEWIND pisze: 2006-01-12 18:47
    ...\"W tej chwili trwa instalowanie i sprawdzanie wszystkich urządzeń i ustawień. Na razie sygnał pokrywać będzie ok. 60 procent powierzchni miast. W następnych latach w całym Rzeszowie będzie można za darmo korzystać z internetu.
    0
  • Users Avatars Mini
    ICEWIND pisze: 2006-01-12 18:48
    Sygnał będzie przesyłany drogą radiową. Odbierany będzie przez ponad 40 anten. - Sygnał będzie można odbierać nie tylko w tych budynkach, na których są anteny, ale również w odległości od 100 metrów nawet do kilometra. Wszystko zależy od tego czy nic nie będzie zakłócać sygnału na drodze od anteny do mieszkania. Na mało zabudowanym terenie odległość ta będzie się wydłużać - mówi Lesław Bańdur, dyrektor Biura Obsługi Informatycznej i Telekomunikacyjnej Urzędu Miasta.
    0
  • Users Avatars Mini
    ICEWIND pisze: 2006-01-12 18:48
    Na razie szkoły i ich sąsiedzi. Anteny są montowane na budynkach placówek oświatowych oraz na budynkach gdzie znajdują się wydziały urzędu miasta. Skorzystają na tym również wszyscy ci, którzy mieszkają w sąsiedztwie takich anten. Wystarczy, że ich komputer będzie wyposażony w odpowiednie karty bezprzewodowe. Jej koszt to 90 do 160 zł. Aby wzmocnić sygnał będzie można również zamontować sobie u siebie specjalna antenę. To z kolei będzie kosztować ok. 50 zł. Inwestycja się, więc i tak opłaci gdyż abonament miesięczny za internet kosztuje średnio ok. 50 zł miesięcznie.
    0
  • Users Avatars Mini
    ICEWIND pisze: 2006-01-12 18:48
    Równocześnie trwają prace przy budowie radiowej sieci telefonicznej. Od kwietnia bezpłatne rozmowy będzie można prowadzić pomiędzy szkołami, przedszkolami i wydziałami urzędu miasta. Do tych placówek będą również mogli bezpłatnie dzwonić inni mieszkańcy pod warunkiem, że mają w komputerze lub "komórce” kartę radiową. - W przyszłości będziemy chcieli uruchomić droga radiową połączenia telefoniczne pomiędzy wszystkimi. Musimy wybrać jednak operatora. Takie połączenia powinny kosztować o ok. 25 procent taniej - mówi Bańdur. Koszt budowy całej sieci kosztować będzie 8,8 mln zł. Z tego 75 procent będzie dofinansowane z pieniędzy unijnych.
    0
  • Users Avatars Mini
    ICEWIND pisze: 2006-01-12 18:49
    ps i to wszystko dzieki prezydentowi miasta :-) no i UE
    0
  • Users Avatars Mini
    rcicho pisze: 2006-01-12 23:49
    Ciekawe jak się czuć będą te firmy i ludzie którzy swoje własne pieniądze zainwestowały w budowe prywatnych sieci internetowych w takim Rzeszowie? Bankructwo pewne.
    0
  • Users Avatars Mini
    HawkEye pisze: 2006-01-13 13:26
    i to jest wlasnie chamskie... to tak, jakby wybudowac piekarnie, wpakowac w to mase pieniedzy (czasami oszczednowsci zycia), a tu sobie jakis urzedas za nieswoje pieniadze zrobi konkurencje... i bedzie ten chleb rozdawal za darmo :( oczywiscie unia nie da na zasilek dla tego przedsiebiorcy, ktory wczesniej poczynil inwestycje... zadowolony za to bedzie pan burmistrz, bo kolejne wybory wygra dzieki zglodnialym wyborcom... a nie lepiej bylo by wspomoc rozwoj konkurencji na lokalnym rynku? lub wspomoc lokalnych dostawcow? ale po co... chory kraj...
    0
  • Users Avatars Mini
    Adam pisze: 2006-01-13 19:53
    Samo podjęli to ryzyko. Nikt ich nie zmuszał.
    0
  • Users Avatars Mini
    linki1988 pisze: 2006-01-14 13:20
    mieszkam koło rzeszowa super!!
    0
  • Users Avatars Mini
    maryjanus pisze: 2006-01-14 14:56
    ja tez ja tez ja tez...:D:D:D:D
    0
  • Users Avatars Mini
    HawkEye pisze: 2006-01-14 16:03
    Adam*** czyzbys Ty zadnych "ryzykownych" decyzji nie podejmowal? ach... przepraszam, za Ciebie pewnie mysla JESZCZE rodzice :P :] Ale nadejdzie taki dzien, ze i Ty bedziesz musial takie decyzje podejmowac, zeby przezyc ;] i zobaczymy, czy wtedy powiesz to samo :D A co do tej darmowosci... hehehe zycze Wam rewelacyjnych transferow i super jakosci ;) Ja tam jednak pozostane przy platnych uslugach... Przynajmniej bede mial czelnosc sie czepiac, ze "chleb jest czerstwy" ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    bodopl pisze: 2006-01-14 17:41
    czy ktoś z indywidualnych już z tego MiMaxa korzystał ? jakie są wrażenia (no i koszty) w Bielsku Białej, Żywcu podobno chodzi to juz od jakiegoś czasu
    0
  • Users Avatars Mini
    inter. pisze: 2006-01-14 18:25
    ***hawkeye-chore jest to ze tacy pseudoprzedsiebiorcy jat ty koszt inwestycji przerzucaja na klienta i chca aby w rok czy dwa na tym jeszcze duuuzo zarobic.koniec krociowych zyskow z netu bo to jest chore aby net u nas kosztowal 80-100zl za 512stke.obnizcie ceny w rzeszowie do 25 zl i bedzie sie krecilo.zaraz pewnie uslysze ze to sie nie oplaca itd.jak nie zarobicie 200 czy 300 % to wam sie nie oplaca.dla mnie mozecie juz dzis isc na bezrobocie.
    0
  • Users Avatars Mini
    HawkEye pisze: 2006-01-14 18:26
    bodopl*** z tego co sie orientuje, to koszt zalozenia oscyluje w granicach 1000zl :) roznica miedzy zwykla radiowka jest taka, ze nie ma zaklocen w kanalach, bo kazdy ma swoje... jest wiekszy zasieg takiej sieci, bo jest troche bardziej odporna na przeszkody terenowe... a tak poza tym, to prawie sie nie rozni od sieci WiFi :) pogoogluj, to sam to stwierdzisz ;) wg. mnie jest to zbyt rozdmuchane i tyle :) przyszloscia sa inne rtechnologie radiowe, a WiMax to jedynie kosmetyczne zmiany i poprawki w stosunku do WiFi :) PS. Nie chce, by ktos mnie zle zrozumial-WiFi bylo w swoim zalozeniu projektowane na potrzeby domowe i biurowe... nie mialo byc wykozystywane na przesylanie danych na odleglosc i budowania z tego wiekszych sieci... to dopiero pozniej sie wyklul z tego taki "patent" ze ludziska zaczeli wykozystywac WiFi do budowania sieci, poniewaz dziala to w wolnym pasmie na terenach europy usa i japoni :)
    0
  • Users Avatars Mini
    HawkEye pisze: 2006-01-14 18:29
    dobrze zrobiona siec na technologii WiFi jest rownie dobra, co na WiMax :) trzeba tylko urzyc odpowiednich serwerow (nie zaden Linux, ale np. BSD,Mikrotik), dobrych switch'y, router'ow itd... jak rowniez odpowiednie anteny, a wszystko bedzie cacy :) i przedewszystkim jak juz, to na 5GHz sieci hulaja cudnie :) a i ceny urzadzen na 5GHz sa juz porownywalne z tymi na 2,5 :) to tyle na razie ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    HawkEye pisze: 2006-01-14 18:32
    ach, zapomnialbym o jednym-pomimo, ze juz dzialaja sieci WiMax, to i tak jest to na zasadzie, ze glownymi odbiorcami sa mniejsze sieci, ktore pozniej dziela sygnal i dostarczaja go "zwykla" radiowka... Ponoc w e-swietokrzyskim tez jest zalozenie, ze NASK pokryje teren wojewodztwa sygnalem, ale odbiorcami beda wlasnie lokalni providerzy :] nie cieszcie sie wiec na zapas hehehe :]
    0
  • Users Avatars Mini
    HawkEye pisze: 2006-01-14 18:37
    inter*** akurat ja nie dzialam w tej branrzy ;) i uwierz mi, ze nawet przy abonamencie 10zl bylo by to oplacalne :P lecz wez pod uwage to, ze jesli mialbym taka dzialalnosc, to ja tez musialbym miec skads sygnal... POLPAK w wersji 2MBit kosztuje ok 2500zl/mies. ;) wiec nie miej pretensji do lokalnych dostawcow, a do molochow, ktorzy utrzymuja ceny na wysokim poziomie :P ze wezme od Tepsy DSL? to pozniej bedziesz mi marudzil ze Ci kiepski net oferuje... jesli nie wiesz nic o kosztach takiej dzialalnosci, to lepiej nie wypowiadaj sie dopoki nie przeliczysz tego dokladnie ;]
    0
  • Users Avatars Mini
    HawkEye pisze: 2006-01-14 18:41
    inter*** i bynjmniej nie jestem z Rzeszowa ;) jestem ze Zawiercia jakby co ;) a i tak oferuje swoje uslugi na terenie kraju :] akurat dzialam w branzy odzyskiwania danych, i powiem Ci, ze tak, jak Ty marudzisz na drogi net, tak ja mam klientow, ktorzy bali sie zamawiac tego typu uslugi, bo twierdzili, ze drogo... ja mam srednio ceny nizsze od konkurencji o 50-75proc, a i to zyje mi sie na tyle dobrze, ze moge sobie pozwolic na dojazd do klienta do Szczecina pociagiem IC... zgadzam sie z Toba, ze net jest drogi i ze wiele firm sie wycwanilo... ale nie chodzi o to, by dawac darmo, tak jak wyzej, ale zeby zrobic konkurencje na lokalnym rynku... wowczas zobaczysz, ze bedzie i tanio i dobra jakosc... Pomysl o tym :)
    0
  • Users Avatars Mini
    inter. pisze: 2006-01-15 17:03
    ***hawkeye..na alalizach finansowych uwierz mi ze znam sie lepiej niz ty z racji wykonywanego zawodu.u nas po prostu istnieje zmowa iz dopuki mozna dusic obiorce czytaj jelenia to to beda robic a z konkurencja zawsze mozna sie dogadac ....czytaj sieci gsm :). w hamburgu jak jestem to place za siec z transferem 512 , 6,99 euro za miesiac z limitem 30Giga wiec ...polska to piekny kraj :)
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: