Era chce postępowania UOKiK przeciwko TP S.A. i PTK Centertel

Newsy
Żródło: Era
Opinie: 79

W dniu 14 listopada 2002 r. Polska Telefonia Cyfrowa Sp. z o.o. złożyła do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wniosek o wszczęcie postępowania przeciwko Telekomunikacji Polskiej S.A. i PTK Centertel Sp. z o.o. 

PTC zarzuca TP S.A.

  • stosowanie niedozwolonej praktyki polegającej na narzucaniu PTC przez TP SA uciążliwych warunków umowy, przynoszących TP SA nieuzasadnione korzyści;

  • oraz stosowanie przez TP S.A. i PTK Centertel Sp. z o.o. niedozwolonej praktyki polegającej na zawarciu porozumienia, którego celem jest ograniczenie konkurencji. 

Praktyki te polegają na uzależnianiu przez TP SA zmniejszenia opłat stosowanych wobec jej abonentów z tytułu połączeń do sieci komórkowych od przyjęcia przez każdego z operatorów komórkowych zmienionych stawek rozliczeniowych. Wyłącznie Centertel, w którym TP SA posiada udziały, zaakceptował zmniejszenie stawek rozliczeniowych. W ten sposób TP S.A. różnicuje opłaty w zależności od tego, czy dany operator komórkowy zdecyduje się na przyjęcie warunków narzuconych przez TP S.A., czy też nie. 
Tego rodzaju praktyki ograniczają konkurencję i są nadużywaniem przez TP SA pozycji dominującej na rynku usług stacjonarnych oraz czynem nieuczciwej konkurencji.

Opinie:

Opinie archiwalne (79):

Komentuj

Komentarze / 79

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Lajkonik pisze: 2002-11-14 16:37
    Takie posunięcie było do przewidzenia. W końcu chodzi o 52 mln złotych. Tylko czy PTC ktora utworzyła taką rezerwę jest pewna swoich racji ?
    0
  • Users Avatars Mini
    falenty pisze: 2002-11-14 16:39
    ograniczają konkurencję??? chyba użytkownicy sa zadowoleni, mogą korzystać z usług taniej.
    0
  • Users Avatars Mini
    andy pisze: 2002-11-14 16:41
    tym razem chyba nic to nie da Erze poza szumem informacyjnym, bo tepsa oferowala WSZYSTKIM 3 opom TAKIE SAME warunki tanszych polaczn, a Era i Plus nie chcieli - wiec tylko do Idei sa dostepne...I nic do tego ma UOKiK czy URTiP - ale prawnicy zarobia...fajna ta Era;-)))
    0
  • Users Avatars Mini
    falenty pisze: 2002-11-14 16:43
    o kto tu ogranicza konkurencje?:)
    0
  • Users Avatars Mini
    Lajkonik pisze: 2002-11-14 16:54
    Najbardziej zabawne jest to że TP prawie w ogóle nie obniżyła cen poza: dni robocze 18-22!! Idea 0,80 zł/min Era i Plus 1,05 zł/min. Dni świątecze 8-22: 0,80 zł/min Era i Plus 1,05 zł. Dla uproszczenia pakiet standardowy, ceny netto. Tyle hałasu o 25 groszy. Pownini podziękować Erze za bezpłatną reklamę, bo teraz ludzie nie będą sprawdzać co naprawdę potaniało. W końcu potaniało tak bardzo że Era podała TP i PTK do sądu. Ech aż słów brakuje....
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-11-14 16:54
    Andy, tyle, że te warunki mają inny wydźwięk wewnątrz jednej grupy kapitałowej a inny poza nią
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-11-14 16:55
    A tak poza tym, widać, że era wypowiedziała tepsie prawdziwą wojnę w sądzie
    0
  • Users Avatars Mini
    andy pisze: 2002-11-14 17:01
    graffi: a czy dla klienta ma to znaczenie czy w ramach grupy czy nie? Nie, klient chce placic jak najtaniej! a szczegoly i takie niuanse sa istotne dla specjalistow...Gdyby UOKiK dzialal zgodnie ze swoija nazwa 'ochrony konsumenta' to powinie pochwalic tepse&centka a ukarac ere i plusa za tworzenie oligopolu (blokowanie rozwoju rynku prokonsumenckiego)
    0
  • Users Avatars Mini
    andy pisze: 2002-11-14 17:03
    dodam, ze dzialania ery przypominaja mi 'wojny sadaowe' netii, ktorej obecnie nie stac juz na nic...i wkrotce sluch o niej zaginie - ale coz jak sie nie walczy o klienta na rynku to pozostaje sad...taka to polska przywara - pieniactwo!
    0
  • Users Avatars Mini
    rokko pisze: 2002-11-14 17:04
    andy, TPSA z Ideą tworzą obieg zamknięty i robią co chcą, byleby nie przegiąć BARDZO dla IDei nie ma wielkiej różnicy ile kasy dostanie od TPSA (i tak wszystko zostanie "w rodzinie"), natomiast ma dla pozostałych opów dziwię się tylko,m że Plus się nie przyłączył... ? czemu ?
    0
  • Users Avatars Mini
    mmm pisze: 2002-11-14 17:05
    Falenty: Konkurencje ograniczaja wszyscy ktorzy siedza pod IP: 194.9.223.125
    0
  • Users Avatars Mini
    obserwator pisze: 2002-11-14 17:06
    Ciekawe jak sie wszyscy obroncy "pognebionej TePSY" zgromadzili pod jednym IP-kiem... moze chlopaki po prostu przez stol pogadajcie, hi hi
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-11-14 17:06
    Andy, dla klienta to znaczenia nie ma, ale ma pewne znaczenie przy ocenie prawnej
    0
  • Users Avatars Mini
    obserwator pisze: 2002-11-14 17:07
    albo przez telefon, chyba mozecie dzwonic do siebie teraz taniej :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    gibass pisze: 2002-11-14 17:08
    Czuc wozduch od judei i tepsy, a feeee
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-11-14 17:08
    A co do pieniactwa, to coś na ten temat wiem, uwierz mi! Tyle, że akurat tu bym tak tego nie traktował...
    0
  • Users Avatars Mini
    niemy pisze: 2002-11-14 17:08
    Bo wolny rynek wolnym rynkiem a TPSA tepsą.. Pamiętacie jazdę z NOMem? Też ich blokowali. Jak bym miał udziały w Centertelu to też bym stosował chwyty poniżej pasa w stosunku do konkurencji. Niestety telekomuna działa jak za starych dobrych czasów: mam monopol to rozdaję karty i mało mi zależy na użytkownikach Internetu czy gsm-ów (no chyba, że chodzi o tych z Idei) Wolny rynek nigdy nie będzie wolnym dopóki nie zostanie przełamany monopol TPSA a to idzie bardzo wolno... Uzytkownicy zawsze płacą za wojnę na górze i dlatego trzeba trzymać z niezależnymi - takimi jak np Era czy Plus. W walce z monopolem TPSA Internauci i niezależni gsm-owcy łączcie się!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    falenty pisze: 2002-11-14 17:09
    ***mmm*** widać wiemy o sobie dużo
    0
  • Users Avatars Mini
    andy pisze: 2002-11-14 17:10
    rokko: jestem za stary na takie bajeczki jak to co piszesz - odpowiedz sobie na kilka pytan: 1. Mamy wolny rynek czy socjalizm? 2. Klient moze wybrac oferte czy ma tylko 1 opa? 3. Chcemy zeby bylo taniej (tepsa) czy chcemy zeby bylo jak dotad (era)? 4. Dlaczego nawiecej klientow w brt. przechodzi do zlej idei z dobrej ery i plusa? Wybor pozostawiamy klientowi bo on za to placi dodam tylko, ze zarowno era jak i plus maja koncesje na swiadczenie uslug stacjonarnycn (IX2002) wiec moga tez to robic, a takze korzystac ze swoich partnerow stacjonarnych: el-net, dialog, szeptel etc. ale wola blokowac tych co chca rozwijac rynek - za co placimy my wszyscy ktorzy korzystamy z ich ofert!
    0
  • Users Avatars Mini
    xmen69 pisze: 2002-11-14 17:10
    jestem po stronie ery chciaż jestem abo Plusa :)
    0
  • Users Avatars Mini
    marcinek pisze: 2002-11-14 17:12
    generalnie obrzydzenie bierze jak sie patrzy na ruchy tepsy. niech ten rynek w koncu sie stanei wolny, nikt przy nich nie zostanie, wlasnie za takie propozycje "fair".
    0
  • Users Avatars Mini
    falenty pisze: 2002-11-14 17:13
    ktoś mi powie co to znaczy:Für das S55 sind erste Preisangaben aufgetaucht. Bei "The PhoneHouse" soll es ohne Vertrag 369 Euro kosten (inkl. Kamera). Die Preise mit Vertrag liegen bei 139 bis 169 Euro. Verfügbar soll es Anfang Dezember sein. Gerüchten zufolge soll es ab KW49 auch im Siemens Online Shop bestellbar sein. Es ist auch davon auszugehen, dass sich die Preise in den darauffolgenden Wochen noch weiter nach unten bewegt. Gerade im Nachweihnachtsgeschäft kann man hier bestimmt das eine oder andere Schnäppchen machen.
    0
  • Users Avatars Mini
    marcinek pisze: 2002-11-14 17:14
    rzeczywiscei falenty i adny chyba pracuja razem gdzies w okolicy ulicy telekomunikacji polskiej ;_)
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-11-14 17:15
    Andy, pewnie, że tak, to może jeszcze zrobimy w ten sposób, że idea będzie dopłacała tepsiie za to, że do niej dzwonią, ofertę zaproponujemy wszystkim operatorom, a rozmowy z tepsy do danej sieci będą za darmo - idea straci na tym powiedzmy 500 tys zł, nastepnie dostanie od tepsy pieniądze w formie inwestycji... tak z 500 tys zł. A jak myślisz, ile dostałaby era czy plus? A ilu nowych abonentów zyska idea
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-11-14 17:16
    A, jeszcze jedno - właćnie zaraz po tej obniżce, idea dostała ok 200 tys zł od tepsy
    0
  • Users Avatars Mini
    brok pisze: 2002-11-14 17:19
    moze jak poprzednim razem nie zaplaca kary jaka im walna, ale mimo wszystko dobrze ze ich ciagaja po sadach, bo im si enalezy
    0
  • Users Avatars Mini
    brok pisze: 2002-11-14 17:21
    tak sobie mysle ze i tak jakby placili to po czesci moja kasa :-(
    0
  • Users Avatars Mini
    andy pisze: 2002-11-14 17:27
    graffi: jesli dobrze Cie rozumiem to uwazasz ze UOKiK powinien chronic firmy biznesowe (ktore moga stracic na nowych konkurencyjnych ofertach) a nie klientow (bo jeszcze nie daj Boze - zechca z nich skorzystac i przejsc do konkurencji) - no coz to pomysl godny min kolodki, a moze lepiej wprowadzic podatek na rzecz ery i plusa od kazdego Polaka? - bedzie prosciej;-))
    0
  • Users Avatars Mini
    mores pisze: 2002-11-14 17:30
    Tym razem prawo jest po stronie TPSA I PTK (na szczescie),
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2002-11-14 17:31
    Andy, aleś Ty nerwowy... Z Qbą na piwo się umów :-) Plus już zapowiedział świadczenie usług konwergentnych dla biznesu... ale ja o obniżkach cen połączeń. Pamiętacie co się działo przed obniżką? Ile się mówiło nt. możliwości obniżenia kosztów? Obniżyli... po godzinach szczytu. Dobre i to, ale czy w całej awanturze o to chodziło? Czy na prawdę TPSA przedstawiła jednakową ofertę wszystkim operatorom? Pomijam sprawę "podległości" jednego z operatorów komórkowych, co nie może nie budzić wątpliwości co do "równego" traktowania kontrahentów.
    0
  • Users Avatars Mini
    lesses pisze: 2002-11-14 17:33
    mores, Ty tez masz udzialy?
    0
  • Users Avatars Mini
    CiepliX pisze: 2002-11-14 17:38
    sorry za offtopic, ale czy mozecie mi powiedziec jakie są plusy i minusy Siemensa SL45i i czy warto go brac w ramach PWA za 60 zł brutto ???
    0
  • Users Avatars Mini
    Enickman pisze: 2002-11-14 17:38
    Nic dziwnego ze polaczenia w TPSA sa takie drogie skoro musza tam utrzymywac rzesze pracownikow, ktorzy nic nie robia tylko na necie siedza. A moze chlopaki placa Wam za wypisywanie takich glupot co?
    0
  • Users Avatars Mini
    andy pisze: 2002-11-14 17:39
    wlo: a mozesz mi powiedziec kiedy plus zacznie je (te uslugi konwergentne znaczy) swidczyc? pewnie tak jak billing 1 sek - jutro w grudniu po poludniu;-))) zapowiedzi sa zawsze najlepsze...ale ja wole konkret - jak jest taniej!
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-11-14 17:40
    Andy, nie "Kołodkuj" mi tutaj - UOKiK ma za zadanie chronić klienta nie poprzez ułatwianie jednej firmie zdobywania coraz to większej liczby klientów tylko poprzez ochronę KONKURENCJI na rynku, która zapewnia w długim okresie czasu dużo wyższe kożyści dla klientów niż te 40 gr (ot, choćby porównj oferty operatorów sprzed kilku lat i teraz, czy ostatnie obniżki tepsy na połączenia międzymiastowe czy miedzynarodowe, wprowadzenie w tepsie dodatkowych usług, w tym 3 tańszych numerów itp)
    0
  • Users Avatars Mini
    Giewont pisze: 2002-11-14 17:42
    Era zyska status pokrzywdzonej, generalnie o to im chodzi. Poza skromnymi zlotowkami o ktore tutaj chodzi. Dlaczego Plus nie dogadal sie nawet nie probowal z dialogiem na jakies tansze polaczenia miedzy tymi sieciami??? Siec El jest wlasnoscia Elektrimu, tez nigdy nie bylo zadnych prob na jakies tansze polaczenie. Owszem dla biznesu obaj operatorzy cos mysla, ale tylko i wylaczenie dlatego ze to im sie oplaca. dlaczego naprzyklad Plus z Era nie moze sie dogadac i w takim ukladzie nie zaoferowac tanszych polaczen miedzy wlasnymi sieciami?? Chyba abonenci obu sieci dzwonia miedzy soba, a jakby bylo taniej miedzy nimi to chyba dla klienta bylby jakis argument, Dlaczego konkurencja zamiast byc konkurencyjna to sie sadzi caly czas???
    0
  • Users Avatars Mini
    Enickman pisze: 2002-11-14 17:45
    Giewont: dlatego tego nie zrobia bo jest to sprzeczne z prawem a PLUS i ERA w odroznieniu od TPSY nie sa przyzwyczajone do dzialan niezgodnych z prawem
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-11-14 17:47
    Giewont, pewnie z tego powodu się nie dogadal np dialog z plusem, bo by na tym nie zyskał tyle ani plus, ani dialog, aby się to opłaciło (za mała baza abonentów w dialogu) A era i plus się nie mogą dogadać, bo wtedy przegraliby z centertelem w sądzie (albo musieliby takie same stawki zaproponować idei, z czego ta z całą pewnością by skorzystała) Poza tym, porównaj bazę abonentów tepsy nawet z erą
    0
  • Users Avatars Mini
    a niech tam pisze: 2002-11-14 17:50
    a niech sie sadza, aj tam nigdy nie orzypuszczalem, ze ktorykolwiek z operatorow bedzie dawal rozmowy za darmo, ale to co tepsa robi z idea od jakiegos czasu to przechodzi ludzkie wyobrazenie,
    0
  • Users Avatars Mini
    Giewont pisze: 2002-11-14 17:51
    **** Enickman a co jest sprzeczne z prawem??? w tym wypadku tepsa chciala negocjowac oplaty za interkonekt, plus i era od razu powiedzialy "nie". Jezeli tepsa to zaoferowala z punktu widzenia prawa jest czysta. Podobnie moze postapic plus i era. Ale po co?? jezeli to zabierze im czesc przychodow (niemalych) a jezeli sprawa zajmnie sie UKRTiP to troche sie sprawa przeciagnie, podobnie bedzie jesli trafi do sadu.
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-11-14 17:58
    Giewont, jeśli idea przyjmuje od tepsy warunki niekorzystne finansowo, dostaje zwrot tych pieniędzy, jeśli zrobi to plus bądź era, pieniądze dostanie tepsa bądź idea, i wtedy zaproponuje się idei i innym jeszcze "lepsze" warunki finansowe i idea się na nie zgodzi i tak w koło Macieju, a potem era i plus zbankrutują, a potem....
    0
  • Users Avatars Mini
    andy pisze: 2002-11-14 18:00
    graffi: nasz spor dotyczy tego czy UOKiK to: urzad ochrony KONSUMENTA (ja) czy KONKURENCJI (ty) - osadzi nas Bog i Historia;-) a tak glownie to jak kazdy Urzad chroni glownie swoje interesy (np wizerunek polityczny jego prezesa) - polecam lekture Kaffki (Zamek)
    0
  • Users Avatars Mini
    korek pisze: 2002-11-14 18:02
    ERA WYPAD Z RYNKU!!! JETEŚ ZA DROGA WIĘC PROTESTUJESZ!!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Giewont pisze: 2002-11-14 18:03
    ***graffi to powiedz mi dlaczego operatorzy komorkowi moga zaoferowac tansze polaczenia z wlasna siecia i stacjonarna a nie moga tego samego zrobic do druguiej sieci komorkowej?? To wg Ciebie jak dialog ma mniej abonentow to nie moze miec tanszych polaczen na telefony komorkowe?? a poza tym nie moga zaoferowac nizszych stawek interkonek a to dlaczego?? moga i to jak najbardziej ale nie chca bo to uszczupli ich zyski ktorymi sie teraz tak bardzo chwala!!
    0
  • Users Avatars Mini
    andy pisze: 2002-11-14 18:04
    ciekwym bardzo jak wygladalyby obecnie oferty ery implusa gdyby nie idea (ktora narzucila na rynku od 1998 r. nizsze ceny): bezplatna poczta glosowa, pakiety darmowych minut, tanie smsy, tani wap etc
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2002-11-14 18:05
    Więc temat powraca:(
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-11-14 18:07
    Andy, jeśli tak chcesz ten spór określic, to bardzo proszę! Tyle, że ochrona konkurencji jest de facto (jak wskazuje Historia, Boga w to nie mieszam) najlepszą metodą ochrony konsumenta
    0
  • Users Avatars Mini
    nik pisze: 2002-11-14 18:09
    andy, ale nie ma jakos checi rzeczywiscie pozwolic ludziom dzwonic taniej, tylko dba o swoj interes, jakos nie bardzo ulatwia innym zycie, czego zreszta nikt nei oczekuje, ale znowu bez przesady ze wszystko co dobre zawdzeiczamy tepsie i idei
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-11-14 18:10
    Giewont, co do pierwszego - mogą zaproponować, tyle, że stawki interconnect muszą być zaproponowane jednakowe wszystkim, więc np era, plus i idea mogą je obniżyć faktycznie np o połowę, ale negocjacje raczej musza być z obiema sieciami na tych samych zasadach. A dialog może obniżyć, tyle, że to nikomu nic nie da z ekonomicznego ani marketingowego punktu widzenia
    0
  • Users Avatars Mini
    andy pisze: 2002-11-14 18:11
    graffi: zdziwisz sie, ale zgadzam sie z Toba, pod jednym wszakze warunkiem: ze jest to ochrona (konkurencji) sprawiedliwa a nie jednostronna jak dotychczas...bo mozna wylac dziecko (prawa konsumenta) z kapiela...
    0
  • Users Avatars Mini
    koo pisze: 2002-11-14 18:27
    bez szans, szum informacyjny i nic poza tym
    0
  • Users Avatars Mini
    simon pisze: 2002-11-14 18:30
    giewont!... TPsa owszem żądała obnizenia stawki interconnect ale nie chciała obniżyć SWOJEJ marży!!.. dlaczego komórkowcy mieli obniżać swoje przychody jeżeli TPsa nominalnie miała zostawić sobie taki sam zarobek?... zrozumcie ludzie, że TPsa to monopol i jeśli (z czego tak się cieszycie) wykończy jedynych niezależnych i liczących się opów jakimi sa Era i Plus to już niedługo będzie mogła sobie podnieść stawki dowolnie i lać na klienta sikiem prostym i bezpośrednim...
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-11-14 18:40
    Andy, jeśli to ochrona konkurencji, to z założenia jest sprawiedliwa
    0
  • Users Avatars Mini
    KRYCHU pisze: 2002-11-14 18:51
    JA PO PROSTU LUBIĘ IDEE I CENIĘ JA I NIE WIDZE NICZEGO ZŁEGO W TYM, ŻE DO IDEI CENY POŁĄCZEŃ SĄ TAŃSZE TO JEST NA PLUS I BARDZO DOBRE W NOWEJ ERZE!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    krisss pisze: 2002-11-14 19:32
    A tymczasem mamusia TPSA znów "pożyczy" córeczce, tym razem nawet 955 mln złotych Może porozmawiamy jeszcze o monopolach i zdrowej konkurencji ??
    0
  • Users Avatars Mini
    _CISCO_ pisze: 2002-11-14 19:48
    krisss : no to porozmawiajmy. Daj kilka argumentów :P
    0
  • Users Avatars Mini
    krisss pisze: 2002-11-14 19:51
    _CISCO_: Szkoda mi mojej klawiatury, padło tu już wiele argumentów... I tak każdy wie swoje...
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-11-14 20:08
    Kriss, dokładnie! Coś jeszcze ktoś miał mi do powiedzenia? - przecież idea i tepsa jako dwa różne podmioty są całkowicie niezależne i nikt nie może zarzucić, że idea przyjmuje od tepsy złe warunki umów, przecież to by się źle odbiło na kondycji finansowej tej firmy...
    0
  • Users Avatars Mini
    Giewont pisze: 2002-11-14 20:13
    **** simon jaki monopol?? wiesz kiedy jest monopol?? Bo w Polsce kazdy kto bedzie mial kilka mld moze kilkanascie mld $$ moze zainwestowac siec stacjonarna i byc konkurencja. A jezeli jest taka mozliwosc to nie ma mowy o monopolu. A ze jest jak jest to nie jest wina tpsa, po prostu nie ma chetnych na taka inwestycje. A finansowanie idei przez tepsa to chyba naturalne kroki, po co maja pozyczac w bankach jezeli udzialowaca jest stac na takie pozyczki, ktore sa inwestycja dla firmy a nie darowizna. A sieci komorkowe maja sie dobrze - widac po wynikach finansowych i nie gorzi im jak to ktos tu napisacl zniszczenie przez tpsa. Wiekszej bzdrury dawno nie czytalm.
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-11-14 20:24
    Giewont, to, o czym mówisz, to monopol prawny, natomiast faktycnie i ekonomicznie, tepsa ma monopol (prawie). W chwili obecnej nikomu po prostu nie zwróci sie inwestycja kilkunastu mld $ w sieć stacjonarną
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-11-14 20:46
    Przeciez era tez mogla sie na cos zgodzic lub przynajmniej sie jakos dogadac, a tu nic, a co do tego ze tepsa chce od ery jakies 60 mln zlotych, to juz osobna bajka, ale jezeli im sie nalezy to bardzo prosze!
    0
  • Users Avatars Mini
    p.g pisze: 2002-11-14 23:00
    No to jeszcze Polkomtel niech dorzuci swoje trzy grosze i ....
    0
  • Users Avatars Mini
    p.g pisze: 2002-11-14 23:01
    ...i zapewne nic z tego nie wyjdzie...................ach UOKiK
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-11-14 23:22
    Qba, właśnie cały czas tłumaczę, że (przynajmniej moim zdaniem) ta oferta była nie do przyjęcia dla operatorów, bowiem generuje zyski tylko grupie kapitałowej tepsy
    0
  • Users Avatars Mini
    misiaczek_28 pisze: 2002-11-15 00:07
    Era mogła ale nie chciała zgodzić się na warunki tpsa a do tego niechce i niema zamiaru sie rozliczyca przytym Era robi dużo szumu aby odwrócic od siebie opinie ludzi zwrocic ja na tpsa a przytym wymigac sie i pokazac jaka to biedna jest i wszyscy sie uwzieli Ładnie mydli oczy
    0
  • Users Avatars Mini
    CiepliX pisze: 2002-11-15 01:15
    Generalnie plus z era mogliby dojsc do porozumienia i obnizyc ceny polaczen miedzy soba...w sumie to bedzie z 30-40% ruchu wsrod tych operatorow. Takie placze sa mało warte i merytorycznie nieuzasadnione. Nie bronie (bron Boże) TP czy Ideii, ale wolałbym zeby Era odeszła z kwitkiem...
    0
  • Users Avatars Mini
    djdab pisze: 2002-11-15 01:50
    misiaczek_28: chcialem zauwazyc ze plus tez sie nie zgodzil na te warunki, a zgoda ideii to czysta farsa, bo jak ideaa podpisala umowe ze tpsa jej wiecej zabierze to i tak te pieniadze pojda do jednej kasy. Giewnot: jak dla ciebie tpsa to nie monopolista to chyba w Polsce nie mieszkasz
    0
  • Users Avatars Mini
    Giewont pisze: 2002-11-15 02:11
    *** djdab moze byc jedynie operatorem dominujacym ale nie monopolista, gdyby byla monopolista to Twoj host nie mialby w nazwie dialog. *** graffi a jaka wg Ciebie oferta bylaby do przyjeca?? a i przestancie mowic ze i tak to zostanie w \"rodzinie\" od poczatku istnienia idei udzialowcy sie nie zmienili, idea ma koncesje moze swiadczyc uslugi gsm, tpsa jest udzialowcem ma kase to moze inwestowac w ide. Inwestuje bo to im sie zwroci, tak samo jak zwroci (moze lepije zabrzmi zarobia udzialowcy) kghmowi inwestycja w polkomtela, pozostalym udzialowcom tez. identycznie jest z era. A to czy firma bedzie finsnsowana poprzez udzilowaca czy przez bank to zalezy od struktury udzialow i zasobnosci portfeli tychze udzilowcow. W przypadku tpsa jest ich dwoch. Polkomtel i PTC maja bardziej rozproszony akcjonariat.
    0
  • Users Avatars Mini
    Giewont pisze: 2002-11-15 02:11
    Ja nie wiem w czym macie problem. tpsa obnizyla (malutko, ale zawsze cos) oplaty za polaczenia na ide a plus i era zamiast starac sie byc konkurencyjnym to idzie do sadu. W dupie ma to czy klient bedzie mial taniej czy nie. A wszyscy chca tutaj zeby bylo taniej. Zaprzeczacie samym sobie tylko dlatego ze w to wmieszna jest tepsa, innego powodu nie ma!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-11-15 08:45
    graffi mozesz miec racje, nie przecze, poniewaz zaden z nas nie byl w tym samym pokoju kiedy debatowali, ale pamietaj, ze nie zawsze cala wina moze stac po stronie tepsy!? Inni tez moga namieszac i zwalic na telekomune!
    0
  • Users Avatars Mini
    Grzegorz Z. pisze: 2002-11-15 09:21
    Graffi - czyli nie odpowiada Ci że po godzinach szczytu z TPSA do Idei jest taniej tylko dlatego że do Ery i Plusa nie jest?
    0
  • Users Avatars Mini
    Grzegorz Z. pisze: 2002-11-15 09:23
    A mi np. nie odpowiada że np. z Ery nie można wybrać tańszych połączeń do Plusa i Idei. Jest tak dlatego że w przypadku takich połączeń Era by dokładała. Jest to dokładnie na takiej samej zasadzie jak w przypadku połączeń TPSA--Plus lub Era.
    0
  • Users Avatars Mini
    Ratman_zakochany pisze: 2002-11-15 11:15
    Graffi: i bardzo dobrze! Mam nadzieje ze Era zjednoczy sie z Plusem w walce z przekleta tepsa i idea
    0
  • Users Avatars Mini
    Lajkonik pisze: 2002-11-15 11:39
    Grzegorz Z.: co ty wiesz o dokładaniu...?!
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-11-15 13:15
    Wszytstkim naraz odpowiem - nie mam nic do tepsy, jeśli coś oferują to dobrze! Tyle, że tu postąpili w sposób, który ma za zadanie jedynie ograniczyć konkurencję stosunkowo prostym wybiegiem ekonomicznym, który ładnie wygląda w mediach, natomiast realnie nie wiele zmienia. Owszem, dobrze, że jest taniej, tylko mam pytanie - czy dobrze jest, że tak na prawdę to ruch tepsy i idei nie jest skierowany na rzecz klientów, tylko przeciwko +/erze? Gdyby obaj operatorzy się na to zgodzili, to w rzeczywistości dochody GK TPSA by nawet wzrosły (większy ruch w sieci) a pozostali operatorzy by stracili pieniądze na rzecz TPSA
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2002-11-15 13:47
    Ufff***przeczytałem wszystkie komentarze i zastanawia mnie jedno tu większość komentarzy wygląda jakby to userzy byli przy stole gdzie dyskutowało się o poziomie rozliczeń między operatorami.A już najlepsze jest jak klient broni opa,że ten nie obniżył stawek.Hmm ja jako klient zawsze się cieszę że płacę mniej,a przeklinam,i napewno nie bronię kogoś,kto mi coś dał drożej.Sprawy rozliczeń niech załatwiają osoby odpowiedzialne za to ja mogę się tylko zapytać dlaczego inny za tę samą usługę płaci mniej niż ja.I zgadzam się z tym co napisał Grzegorz Z. z 15-11-2002 08:21,właściwie co klienta obchodzą rozliczenia wzajemne firm jeżeli za tę samą usługę musi płacić drożej.Graffi***zarzucasz Qba'ie,że broni Idei,ale nie rozumię Ciebie bronisz opa za to że płacisz więcej za tę samą usługę.Wybacz,ale uważam to trochę zaniepoważne,chyba,że byłeś przy stole negocjacyjnym.
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-11-15 14:58
    Kan, nie bronię, jedynie wskazuję zasadność ewentualnego postępowania w tym zakresie przed UOKiK (spojrzyj łaskawie na tytuł newsa)
    0
  • Users Avatars Mini
    ghostdog pisze: 2002-12-30 22:13
    A jeszcze niedawno to Idea wszczeola postepowanie przeciw Erze o taktowanie,a teraz wraca spor o monopolizm!Normalka!
    0
  • Users Avatars Mini
    siwy_256 pisze: 2003-02-03 01:13
    Ci operatorzy się zjedzą. Prawnicy mają full roboty. A tpsa zawsze się czymś wykpi.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: