Germanos dogadał się z Ideą

Newsy
Żródło: Puls Biznesu
Opinie: 62

Dealer Idei GTI (należący do Germanosa) podpisał kolejną umowę z operatorem. Musi jednak porzucić marzenia o statusie multidilera.
Konflikt między Centertelem, a GTI został zakończony. W połowie stycznia obie strony uzgodniły nowe zasady współpracy. "Umowa została podpisana na czas nieokreślony na warunkach PTK Centertel" — mówi Jacek Kalinowski, rzecznik operatora. "Jesteśmy zadowoleni z umowy. Skończyliśmy negocjacje w tym samym czasie co inni duzi dilerzy Idei" — dodaje Anthi Trokoudi z centrali Germanosa w Grecji.

Wszystkie telekomy są przeciwne stworzeniu w Polsce sieci multidilerów. "Na tym etapie rozwoju rynku nie ma możliwości, by w sieci Idei pojawiły się oferty innych operatorów" — mówił Sławomir Skrodzki, prezes Centertela.

"W tym konflikcie GTI było z góry skazane na porażkę. Z operatorem jeszcze długo żaden diler nie wygra, nawet tak silny jak Germanos" — mówi partner handlowy jednego z konkurentów Centertela.

Opinie:

Opinie archiwalne (62):

Komentuj

Komentarze / 62

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    www.fazafm.com pisze: 2005-01-27 09:51
    no i bardzo dobrze :)
    0
  • Users Avatars Mini
    AQQ pisze: 2005-01-27 09:51
    a jednak germanos - łmozesz wiecej
    0
  • Users Avatars Mini
    RAFALS pisze: 2005-01-27 09:53
    A jakby było miło wejść do punktu a tam Plus, Era, Idea, Heyah, SamiSwoi i co tam jesczcze. Stoi sobie wystawka telefonów, wybieram jeden, do tego operatora, na karte czy na abonament. Płacę za telefon w zależności od wybranej oferty. Człowiek się nie łazi po kilku sklepach... :)
    0
  • Users Avatars Mini
    www.fazafm.com pisze: 2005-01-27 09:56
    Smieszne by to blo jakby te same osoby sprzedawaly w jedym punkcie dwie marki - pozatym ze rzeczyiwscie albo by polecali klientom najlepsza oferte albo ta za ktora jak sprzedawca mieliby najlepsza prowizjie od operatora niech to klient wybiera do jakiego sklepu wejdzie:)
    0
  • Users Avatars Mini
    AQQ pisze: 2005-01-27 09:57
    przy zestawach na karte jest to do zrobienia, tu chodzi o klienta abonamentowego
    0
  • Users Avatars Mini
    A K pisze: 2005-01-27 09:58
    W każdym markecie sprzedają starteru z telefonami do wszystkich sieci. Nie zauważyłeś?
    0
  • Users Avatars Mini
    olek_01 pisze: 2005-01-27 10:05
    "Umowa została podpisana na czas nieokreślony na warunkach PTK Centertel" — mówi Jacek Kalinowski" - Np skoro czyatm taki tekst to wszystko jasne - Idea postawiła na swoim i wręcz zmusiła Germanosa do podpisania umowy a Fe ,Tow. Skrodzki wicie rozumice daliście plame bardziej niż Clinton :P
    0
  • Users Avatars Mini
    www.fazafm.com pisze: 2005-01-27 10:06
    ***AQQ - wlasnie w tym rzecz ze w danym punkcie moglyby isc dobre przekrety - sprzedawala by sie powiedzmy tylko jedna oferta z niewiadomych przyczyn... na dzien dzisiejszy to taki podzila jest uzasadniony takie jest moje zdanie - a preapeid nie ma tu nic do rzeczy bo w tym wypadku chodzi o zupelnie innego klienta ktory ma inne wymagania i patrzy na starter pod zupelnie innym kontem... no i najwazniejsze od sptarterow na karte nie ma prowizji a od aktywacji sa :)
    0
  • Users Avatars Mini
    southman pisze: 2005-01-27 10:08
    bez sensu by to bylo, marka to marka a nie porozumienia miedzy sieciami, pozniej by doszlo do tego ze powoli konkurencja miedzy sieciami by sie smniejszyla bo tez po co konkurenchja jak jest to w jednym salonie
    0
  • Users Avatars Mini
    AQQ pisze: 2005-01-27 10:12
    fazafm*** od generowanych rachunkow tez sa prowizje, w ubiegle wakacje sprzedawalem kupony dol. (wszyst. sieci) na kazdym zarabialem od 1,50zl do 10zl
    0
  • Users Avatars Mini
    www.fazafm.com pisze: 2005-01-27 10:18
    ***AQQ - wiem ze na kuponach mozna dobrze zarobic skoro oplaca sie je sprzedawac nawet 15 zl taniej na allegro a w hurtowni cena 136 zl za 150/180 to normalka - nie wiesz po ile biora w takim razie te kupony hurtownie ???jakies dojscie do dystrybutora zeby jeszcze taniej kupowac... mozna zjechac na wacie wywozac kupony na ukraine jako tax free ale z tym troche zabawy by bylo ... a doladowac i tak mozesz pozniej telefon :)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-01-27 10:25
    Zaraz... Nie bardzo rozumiem... Kto tu od kogo jest zależny? O jakiej wygranej jest mowa? Operatorzy potrzebują rzeczywiście dobrych dużych sprzedawców z potencjałem, ale nie przesadzajmy, że ma dochodzić do tego, żeby oni dyktowali operatorom warunki bo jakąś nadzwyczajną łaskę im robią. Nie ten to inny - nawet mniejszy - z czasem jeśli będzie dobry na barkach operatora może zbudować znacznie silniejszą pozycję na naszym rynku niż jakaś międzynarodowa sieć nawet. Sporzedaż starterów czy kart to zupełnie co innego - tu klient wie po co przychodzi i sprzedawca co najwyżej może doradzić który starter jakie ma promocje... Nie sądzę by klient się zastanawiał który pre-paid wybrać w momencie zakupu...
    0
  • Users Avatars Mini
    MB pisze: 2005-01-27 10:25
    Zobaczcie jak to wyglada w Anglii www.thelink.co.uk Mozey tylko pomazyc
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-01-27 10:26
    olek_01 - Ty poważny jesteś? Jak jeden przedsiębiorca może innego zmusić do podpisania umowy? Germanos nie miał wyjścia raczej - chce zarobić? Łaski nie robi Idei a sobie ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    www.fazafm.com pisze: 2005-01-27 10:31
    Popieram ***wlo - idea znajdzie sobie bez problemu inna siec dystrybutorska jesli oni nie beda chcili i kto na tym straci ???
    0
  • Users Avatars Mini
    Killer! pisze: 2005-01-27 10:41
    Idea musiala sie dogadac Z GTI bo to jeden z najlepszych i najwiekszych jej dilerów GTI posiada 120 puktow w calej polsce i kilka firmówek
    0
  • Users Avatars Mini
    Killer! pisze: 2005-01-27 10:44
    Troszke bez sensu bylo by sprzedawac ere i idee w jednym punkcie za duzo regulaminow i ofert :( i wszystko trzeba znac :(
    0
  • Users Avatars Mini
    locco pisze: 2005-01-27 11:06
    Ciekawe jak to teraz się będzie odbywać - czy sprzedawcy będą przekupywani jakos prowizyjnie, żeby daną ofertę sprzedać, czy będą doradzać wedle własnego rozumu, hmmm :)
    0
  • Users Avatars Mini
    www.fazafm.com pisze: 2005-01-27 11:16
    ***locco przeczytaj jeszcze raz news :) bo zle zrozumiales
    0
  • Users Avatars Mini
    locco pisze: 2005-01-27 11:34
    ***faza: wstydzę się ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    :-) pisze: 2005-01-27 11:36
    Według informacji Portalu cTime.pl prace nad planami taryfowymi w Plus GSM rozpoczną się dopiero po oficjalnym zaprezentowaniu nowej oferty sieci Idea. W poniedziałek Idea ma pokazać swoją kontrofertę na plany Ery. W pierwszym kwartale modyfikowane będą także cenniki Heyah. (Źródło: cTime.pl). (MS)
    0
  • Users Avatars Mini
    :-) pisze: 2005-01-27 11:37
    Wbrew szumnym zapowiedziom Plus GSM na razie nie będzie modyfikował swojej oferty. Przedstawiciele operatora poinformowali, że dla nich oferta PTC wcale nie jest rewolucyjna, bo oferuje zbyt drogi abonament.
    0
  • Users Avatars Mini
    Poke pisze: 2005-01-27 11:43
    Killer! - dlaczego uwazasz ze Idea musiala dogadac sie z Gemanosem? 120 placowke to duzo? BTW: pokaz mi choziaz jedna osobe ktora korzystala z uslug tego dziwnego Germanosa jezeli obok jest autoryzowany salon operatora.
    0
  • Users Avatars Mini
    Karol pisze: 2005-01-27 11:54
    faza: tak się tu produkujesz, a zaściankowość polska bije od Ciebie z daleka..jak czytam wypowiedzi w stylu "w tym rzecz ze w danym punkcie moglyby isc dobre przekrety - sprzedawala by sie powiedzmy tylko jedna oferta z niewiadomych przyczyn..." to mam przed oczami polskiego cwaniaczka, który jeszcze nie rozkręcił interesu, a już kombinuje jak by to zamieszać...ot polska mentalność...mam nadzieję, że URTiP nie będzie myślał podomnie jak Ty bo inaczej mielibyśmy na rynku jedynie TPsa i brak spadku cen zamiast kilkunastu operatorów i obniżek...
    0
  • Users Avatars Mini
    RAFALS pisze: 2005-01-27 11:58
    www.fazafm.com: Po pierwsze prowizje dla pracowników ustala pracodawca a nie operator, więc ten problem znika (wielu zresztą prowizji nie dostaje). Po drugie są już kraje gdzie działają sklepy wielosieciowe i nie ma z tym problemów. Po trzecie sprzedawca poleca, ale klient ma swój rozum i wybiera to co mu pasuje. Po czwarte nie było by problemów z telefonami, roliczeniami itp. Wszystko można uzgodnić w umowach.
    0
  • Users Avatars Mini
    neon pisze: 2005-01-27 12:01
    Wygoda klienta jest najważniejsza i prędzej czy później pojawią się multidilerzy. Byłoby superkomfortowo wejść do jednego salonu i porównać ofertę wszystkich sieci.Jeśli ktoś woli odwiedzanie każdego z osobna to nie powinno być z tym problemu, bo przecież nikt nie zamknie salonów firmowych jeśli będzie na nie zapotrzebowanie. Tylko czy będzie?
    0
  • Users Avatars Mini
    locco pisze: 2005-01-27 12:01
    Apropos newsa z CTime - dziwię się, że Plus coś krytykuje, skoro sam nawet nic jeszcze nie zaproponował - to też typowo polskie zachowanie....
    0
  • Users Avatars Mini
    RAFALS pisze: 2005-01-27 12:03
    Skoro może działać broker ubezpieczeniowy to czemu nie komórkowy? Idę do brokera, mówię mu jakie ubezpieczenie mnie interesuje, on mi przedstawia ofertę ja wybieram. I tak samo może być w komórkach.
    0
  • Users Avatars Mini
    Agent GTI pisze: 2005-01-27 12:12
    Sam jestem agentem GTI i nie wyobrażam sobie sprzedaży wielu marek w moim salonie. Poza tym chyba Era też musiała by się zgodzić zeby w salonach Germanos-ERA były sprzedawane prudkty idei. Więc w moim przypadku, gdy lokal obok mnie jest właśnie salon ERY (Germanos), były by dwa idetyczne salony koło siebie. Wniosek - jeden salon do zamknięcia.
    0
  • Users Avatars Mini
    Karol pisze: 2005-01-27 12:28
    Agent GTI: Jest jeszcze inne rozwiązanie - połączenie obu sklepów lub zrobienie z jednego z nich dużego zaplecza (w końcu ewentualna powierzchnia magazynowa, która byłaby potrzebna napewno by się zwiększyła). Inną sprawą jest ilość sprzedawców w takim "wielosieciowym" salonie...
    0
  • Users Avatars Mini
    www.fazafm.com pisze: 2005-01-27 12:32
    *** karol nie zasciankowosc tylko realnie widze jak sie to w polsce odbywa i jak ludzie robia nie staram sie idealizowac swiata postrzegam go takim jaki jest :) mam sie niby oszukiwac ze jest inaczej ???a nad tym co napisalem to sie zastnow glebiej :) bo jesli jeden op w danej chwili wyjdzie z taka promocja ze inne beda sie chowaly to ktore aktywacje beda sie sprzedawac w takim salonie ??? ja oczywiscie rozumiem ze ta oferta jest najlepsza i dlaczego mialaby sie nie sprzedawac ... tylko ze wtedy istnieje takich punktow nie ma najmniejszego sensu
    0
  • Users Avatars Mini
    www.fazafm.com pisze: 2005-01-27 12:36
    oczywiscie to jest tylko moje zdanie do ktorego mam prawo tak jak ty karol ja tak uwazam czy ci sie to podoba czy nie i nie szukaj w tym jakis podtekstow i teori spiskowych bo takich nie ma :)pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    menagier pisze: 2005-01-27 12:39
    Operatorzy najbardziej boją się stracić kontrolę nad dilerami i o to głównie chodzi.***Umowa została podpisana na czas nieokreślony na warunkach PTK Centertel" — mówi Jacek Kalinowski,*** to jeden cytat a drugi to ***Z operatorem jeszcze długo żaden diler nie wygra, nawet tak silny jak Germanos" — mówi partner handlowy jednego z konkurentów Centertela.*** Multidiler mający w ofercie trzy marki, a może w przyszłości i cztery, miałby więcej do powiedzenia przy negocjacjach.
    0
  • Users Avatars Mini
    lennox pisze: 2005-01-27 12:42
    ehhhh kolejna paniczna obrona idei przed ZWIĘKSZENIEM konkurencyjności na rynku :(((
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-01-27 12:59
    RAFALS - tyle, że działalność tamtych "brokerów" reguluje ustawa ;-) Muszą mieć stosowne "uprawnienia". Chyba widzisz różnicę?
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-01-27 13:06
    Panowie - narzekacie, że w "salonie" danego operatora nie możecie uzyskać rzetelnych wiadomości o ofercie. Chcecie by jeden sprzedawca sprzedawał ofertę kilku operatorów - kjak więc uważacie będzie z tą rzetelbną informacją w takim przypadku? Kto jest w stanie przygotować się na ofertę dwóch operatorów? W sytuacji gdy jest jeszcze komu sprzedać aktywację (a są to ludzie, którym naprawdę porządnie trzeba wytłumaczyć PODSTAWOWE pojęcia z zakresu GSM bo o szczegóach, dlaczego np. bez zera można międzymiastowe kręcić nie mówię) takie łączenie u jednego dilera sprzedaży nie ma sensu. W krajach gdzie aktywację sprzedaje się już tylko właściwie ludziom, którzy maja/mieli telefon komórkowy, nie ma tego problemu. Zresztą tam nie ma tak, że przychodzi klent i dupę truje sprzedawcy.
    0
  • Users Avatars Mini
    MR FARENHEIT pisze: 2005-01-27 13:06
    liczyłem że jak wejdziemy do Unii to rynek się uwolni, a tu dupa zbita z uwolnienia, ***menagier zgadzam się z Tobą w 100%; ***lennox: nie odnosi się to tylko do idei;
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-01-27 13:07
    Tam klient wie czego chce. A u nas wie, ale chce mieć potwierdzenie tecgo co wie, a w końcu okazuje się, że dzięki wiedzy zdobytej podczas 2-godzinnej sesji w "salonie" konkurencji klient mówi... nie - tam jest tańszy telefon... Albo nie - tam mają obniżkę przez 12 miesięcy a nie przez 6... Mnie, czekającego w kolejce szlag trafia a co dopiero konsultanta.
    0
  • Users Avatars Mini
    MR FARENHEIT pisze: 2005-01-27 13:11
    ***wlo: nie rób z ludzi idiotów: zapoznanie się z ofertą 3-4 operatorów, nie przekracza możliwości przeciętnego sprzedawcy, więc nie pisz takich głupot jak wyżej, i dodatkowo że istnienie takich punktów nie ma sensu, na pewno zwiększyłoby konkurencyjność na rynku
    0
  • Users Avatars Mini
    MR FARENHEIT pisze: 2005-01-27 13:13
    ***wlo: nie każdy spędza na gsmonline tyle czasu co Ty, a sprzedacy po to są żeby klientom doradzić a nie żeby przerabiać ich taśmowo
    0
  • Users Avatars Mini
    Killer! pisze: 2005-01-27 13:30
    MR FARENHEIT wez sie zapoznaj z z oferta samego plusa a nie mowiac juz o reszcie i znaj wszystkie regulaminy wtedy sie wypowiadaj a nie pisz bez sensu ze zapoznanie sie z oferta3 operatorow nie przekracza mozliwosci przecietnego sprzedawcy....
    0
  • Users Avatars Mini
    Killer! pisze: 2005-01-27 13:34
    Poke: zobaczy ile salonow maja inni dilerzy. GtI jest jednym z najwiekszych w polsce chyba jedynie TELL im dorownuje niedawno przejoł Jadartela a pozatym GTI ma najwiekszy przychod w sprzedazy ze wszystkich dilerów
    0
  • Users Avatars Mini
    daro_pop pisze: 2005-01-27 16:16
    nie chcialbym podpisac umowy w germanosie
    0
  • Users Avatars Mini
    Poke pisze: 2005-01-27 17:18
    Killer! - ale chodzi mi o to ze moge isc do licencjonowanego salonu Idei lub Ery i bedzie to napewno bezpieczniejsze (gwarancja, wiedza merytoryczna sprzedawcow etc) niz do Germanosa.
    0
  • Users Avatars Mini
    MR FARENHEIT pisze: 2005-01-27 17:33
    ***Killer: współczuję Ci jeżeli uważasz że przyswojenie takiej wiedzy przekracza twoje możliwości intelektualne, na studiach w czasie sesji nie zajęło by mi to więcej niż 2-3 dni
    0
  • Users Avatars Mini
    eranet pisze: 2005-01-27 17:44
    znając Polaków wiele osób zostanie naciągnietych przez sprzedawców w temacie, która oferta lepsza, bo jakby nie było to operator za aktywacje płaci rózne stawki dilerowi, a diler swoim sprzedawcom, a że sprzedawca liczyć potrafi to zaraz dojdzie do tego co mu sie bardziej opłaca sprzedac...Po drugie konkursy, bonusy, extra nagrody....Myslę, że multidiler to wcale nie jest najlepszy pomysł dla klienta, (mówie o przeciętnym Kowalskim, którym mozna manipulować), a jedyna korzyśc to wszystko w jednym miejscu. Ja cenie sobie obsługę, zatem jestem zdecydowanie za salonami firmowymi
    0
  • Users Avatars Mini
    orko1990 pisze: 2005-01-27 17:57
    GtI- dziwne po pierwsze o tym słysze. Nawet logs ich nie widziałem
    0
  • Users Avatars Mini
    sebastiank pisze: 2005-01-27 18:13
    No i fajnie ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    PRECZ Z IDEĄ pisze: 2005-01-27 18:16
    Co miałem napisać, to napisałem powyżej ...... I KROPKA !!!
    0
  • Users Avatars Mini
    x pisze: 2005-01-27 18:38
    *Poke*... mysle, że nie powinienes podwazać kompetencji osob pracujących w salonach dealerskich. Widocznie nie wiesz o tym jak zaopatrzone sa salony dealerskie a jak firmowe. Porównaj zatowarowanie i wiedze konsultantów - obiektywnie....
    0
  • Users Avatars Mini
    www.fazafm.com pisze: 2005-01-27 18:40
    PRECZ Z PRECZEM :) a tak powaznie to za bardzo osobiscie podchodzisz do operatorow:)
    0
  • Users Avatars Mini
    anlich pisze: 2005-01-27 19:39
    O BOŻE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!, teraz może być tylko gorzej. Było tak miło jak IDEII nie było!!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Poke pisze: 2005-01-27 19:52
    x - no ja mam zdecydowanie inne odczucia. Ludzie w Germanosie nie maja pojecia co sprzedaja, rownie dobrze mogli by sprzedawac ziemniaki.
    0
  • Users Avatars Mini
    marloc79 pisze: 2005-01-27 20:48
    dobrze ze sie dogadali na warunkach centertela bo nie chcialbym sprzedawac idei i pozal sie boze ery IDEA GORA
    0
  • Users Avatars Mini
    chelsea pisze: 2005-01-27 21:56
    no tak: nie będzie sie sprzedawało to co klient chce, tylko to za co sprzeadwcy bedą mieli wieksze profity (raz w Ideii raz w Erze); nieciekawie sie robi...
    0
  • Users Avatars Mini
    Agent GTI pisze: 2005-01-27 22:31
    daro_pop: Piszesz że nie chciał byś kupić aktywacji w germanosie. Jestem tylko ciekaw poczym rozpoznasz, salon idei który działa pod GTI (Germanos Polska)? Taki salaon wygląda IDENCZYNIE JAK INNE SALONY IDEI. Tylko w erze morzna wyraźnie ropoznac salon germanosa.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-01-28 00:28
    MR FARENHEIT - ja przecież nie mówię, że nie można się nauczyć czy poznać oferty. Sam bez specjalnej potzrby znam dobrze ofertę Plusa i mniej więcej Idei czy Ery... Ale nie o to mi chodzi ale o te dziesiątki promocji, które się co kilka tygdniczy wręcz dni zmieniają - żeby tylko jedna była... Ale nie - jest ich mnóstwo! Czy uważasz, że jeden człowiek może uczciwie i solidnie doradzić klientowi? Ile czasu potrzebuje na jednego klienta? Ilu konsultantów trzeba zatrudnić? Ile im zapłacić? Kto za to płaci? Ameryka? Trochę rozwagi ;-) No i jeszcze jedno - nie wierzę by konsultant (nie mówię o całej populacji oczywiście) uczciwie doradzał najlepszą dla klienta ofertę. Nie wierzę. Tak samo jak nie wierzę, że aptekarz doradzi pacjentowi najlepszy lek przy najniższej cenie. Jak sądzisz, wciśnie pacjentowi produkt z większą czy mniejszą marżą? I ie mów mi o uczciwości zawodowej - to dotyczy baaaardzo niewielkiej części przedsiębiorców i ich pracowników ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    x pisze: 2005-01-28 14:25
    *Poke* w salonie Germanosa w ktorym bywam - pracuja ludzie z głowa na karku i z wiedzą, miałeś niefarta, w zwiazku z tym nie obrażaj innych
    0
  • Users Avatars Mini
    MR FARENHEIT pisze: 2005-01-28 17:54
    ***wlo: nawet nie wiesz jak promocje są do siebie podobne, mimo że zmieniają się co 2-3 tygodnie, zmienia się tylko benefit, konstrukcja jest ta sama, tak naprawdę jest 3-4 promocje które się sprzedają, nie przesadzajmy, także z tym czasem i ilośćią konsultantów niezbędnych do obsługi, dwie osoby w zupełności wystarczą w punktach o średnim natęzeniu ruchu,
    0
  • Users Avatars Mini
    2152 pisze: 2005-01-29 14:15
    Szukam kontaktu z bylymi franchisingobiorcami sieci germanos 2152@wp.pl
    0
  • Users Avatars Mini
    Y pisze: 2005-02-02 02:16
    2152* odpuść sobie.Wyszukaj w newsach "Germanos" i poczytaj wszystko...
    0
  • Users Avatars Mini
    MIKZ-GERMANOS pisze: 2005-07-17 17:26
    Germanos dobrze kombinuje jednak troszkę mamy sztywne zasady, ale cel jakim jest zostanie multidealerem jest naprawde ambitny i bedziemy do tego dążyć z całych sił. Po co latać między salonami przynosić tony ulotek siedzieć godzinami i rozmyślać co wybrać... Wtedy wystarczyłoby przyjść do nas i wybrać interesującą taryfę, operatora, telefonik a nawet przejść z numerem innego operatora... No moim zdaniem REWELKA...
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: