Google udostępnił dwie funkcje oparte na sztucznej inteligencji, które mają zrewolucjonizować tworzenie i optymalizację kampanii reklamowych.
Asset Studio to narzędzie, które dzięki generatywnej AI ułatwia tworzenie kreacji reklamowych.
AI Max dostarcza dogłębnych analiz i danych, które pomagają w szybszym podejmowaniu trafniejszych decyzji dotyczących optymalizacji.
Oba rozwiązania mają wspierać reklamodawców w osiąganiu lepszych wyników i zwiększaniu skuteczności działań w sieci wyszukiwania.
Asset Studio
Nowe możliwości obejmują:
- Tworzenie zdjęć lifestyle'owych – przekształcanie pojedynczych zdjęć produktów w atrakcyjne angażujące fotografie, które pokazują produkt w użyciu. Wystarczy przesłać zdjęcie produktu, na przykład kurtki, z promptem “Academy Brand's Conrad Jacket”, a następnie podać opis sceny, np. "młody mężczyzna spacerujący w parku", by wygenerować grafikę, na której model będzie nosił dany produkt w wybranej scenerii, z zachowaniem kluczowych detalów stroju.
- Zbiorcze przetwarzanie obrazów – błyskawiczną zmianę scenerii i dodawanie obiektów nawet na 100 zdjęciach jednocześnie. Wystarczy przesłać zdjęcie produktu, np. zabawki “Pierre the Penguin z The Woobles”, a następnie wybrać nową scenerię (np. zimową krainę) i dodać obiekty (np. sanki), by otrzymać atrakcyjne kreacje.
- Tworzenie wideo na podstawie tekstu i obrazów: szybkie przekształcenie kilku obrazów, logo i opisów tekstowych w dynamiczne materiały wideo.
- Wizualizacja reklam z Ad Preview – podgląd reklamy w różnych formatach i kanałach oraz wygenerowanie jej unikalnego linku do wysłania innym, co pozwala na weryfikację całej kreacji przed publikacją. Dzięki temu można zyskać pewność co do wyglądu i działania reklamy przed jej publikacją.
AI Max
AI Max oparty na najbardziej zaawansowanych funkcjach sztucznej inteligencji Google wspiera kampanie w sieci wyszukiwania. Narzędzie jest już dostępne w wersji beta dla wszystkich reklamodawców, z poziomu Google Ads, Google Ads Editor, Search Ads 360 oraz Google Ads API. Rozwiązanie dostarcza precyzyjnych danych i pogłębionych analiz, które wspierają podejmowanie trafniejszych decyzji oraz przyspieszają optymalizację kampanii. Pozwala to reklamodawcom na łatwe zwiększenie skuteczności swoich działań i osiąganie lepszych wyników biznesowych. To opcjonalne, eksperymentalne narzędzie, uruchamia się już jednym kliknięciem – bezpośrednio w panelu tworzenia kampanii.
Do końca roku Google wprowadzi nową funkcję, która pozwoli na ulepszanie i jeszcze lepsze dostosowanie tekstów reklamowych. Funkcja będzie stopniowo udostępniana dla kampanii AI Max i Performance Max.