Grupa Polsat Plus opublikowała swoje wyniki za 2024 rok.
W 2024 r. przychody Grupy Polsat Plus wzrosły o 4,7% r/r do ok. 14,3 mld zł, skorygowany1 zysk EBITDA wzrósł o 9,6% do 3,3 mld zł, a zysk netto – o blisko 150% do 777 mln zł.
ARPU klientów B2C wzrosło w IV kw. 2024 r. o 5,2% r/r, a B2B – o 4,6% r/r. – oraz spadającym wskaźniku odejść klientów (churn), który został obniżony do 7%.
Zasięg sieci 5G Plusa wzrósł do 26 mln mieszkańców Polski, a 5G Ultra o prędkości do 1 GB – do blisko 17 mln mieszkańców kraju.
Zasięg szybkiego Internetu domowego Grupy oferowanego przez Plusa i Netię w oparciu o sieć własną i dostęp hurtowy został zwiększony do blisko 11 mln gospodarstw domowych.
W 2024 r. odnotowaliśmy silny wzrost kluczowych wskaźników finansowych – przychody Grupy wzrosły o 4,7% do 14,3 mld zł, a skorygowana EBITDA – o 9,6% do 3,3 mld zł. Najnowszy segment naszej działalności – zielonej energii wygenerował aż 282 mln zł EBITDA, a w 2026 r. będzie to już ok. 500 mln zł zgodnie z założeniami naszej Strategii 2023+ – mówi Katarzyna Ostap-Tomann, Członek Zarządu ds. Finansowych i ESG Cyfrowego Polsatu, Wiceprezes Zarządu ds. Finansowych Polkomtelu, Grupa Polsat Plus. – Efektywnie zarządzaliśmy naszymi inwestycjami i mamy pod kontrolą capex. W obszarze TMT był on na niskim poziomie 6%, a większość inwestycji w rentowny segment zielonej energii już zrealizowaliśmy – przy docelowych nakładach o 1,1 mld zł niższych niż pierwotnie zakładaliśmy – dodaje.
Priorytetem Grupy Polsat Plus na 2025 r. pozostaje efektywne zarządzanie inwestycjami, ścisła kontrola kosztów, maksymalizacja przychodów ze sprzedaży zielonej energii oraz koncentracja na redukcji zadłużenia
W I kw. br. Grupa zrealizowała częściową przedterminową spłatę kredytu w wysokości 681 mln zł, przeznaczając na nią środki ze sprzedaży pakietu 10% akcji Asseco Poland.
Łącznie Grupa Polsat Plus dostarcza ponad 20 mln usług telekomunikacyjnych i telewizyjnych, a ponad 2,5 mln klientów korzysta z ofert mulitplay, osiągając wymierne korzyści finansowe z łączenia usług od Grupy. Średni przychód od klientów kontraktowych B2C wzrósł w IV kw. 2024 r. o 5,2% r/r do 77,4 zł, a wskaźnik odejść klientów B2C (churn) zmniejszył się r/r z poziomu 7,6% do 7%.
IV kw. 2024 r. był dla nas bardzo dobry pod względem wyników operacyjnych. Liczba świadczonych przez nas usług telefonii komórkowej wzrosła o ponad 190 tys. r/r, usług internetowych – o 95 tys., a klientów multiplay – o 60 tys. Łącznie z ofert multiplay korzysta ponad 2,5 mln osób, czyli 44% wszystkich naszych klientów – mówi Maciej Stec, Wiceprezes Zarządu ds. Strategii Grupy Polsat Plus. – W efekcie wysokiej sprzedaży usług zarówno do nowych, jak i obecnych klientów Grupy średni przychód od klientów kontraktowych B2C wzrósł o 5,2% r/r, a od klientów biznesowych – o 4,6%. Istotnie obniżyliśmy wskaźnik odejść klientów – do niskiego poziomu 7% – dodaje.
Grupa Polsat Plus posiada ponad 68 tys. klientów B2B, a średni przychód od tych klientów wzrósł w IV kw. 2024 r. o 4,6% r/r do ponad 1,5 tys. zł miesięcznie.
Segment mediowy: telewizja i online – Grupa Polsat-Interia nr 1 wśród wydawców internetowych
Grupa Telewizji Polsat utrzymuje wysokie, zgodne ze strategią wyniki oglądalności oraz pozycję na rynku reklamy. Łączna oglądalność kanałów Telewizji Polsat wyniosła 22,7% w IV kw. 2024 r. (7,5% kanału głównego Polsat i 15,2% kanałów tematycznych) oraz 22% w całym roku (7,1% kanału głównego Polsat i 14,9% kanałów tematycznych). Przychody Grupy Telewizji Polsat z reklamy TV i sponsoringu wzrosły o 1,8% do 423 mln zł w IV kw. oraz o 4,2% do ok. 1,4 mld zł w okresie 12 miesięcy, zapewniając TV Polsat udział w rynku reklamy TV na poziomie 28% w obydwu okresach.