Grupa TP po I kw. 2011 r. - wyniki finansowe

Newsy
Żródło: TP S.A.
Opinie: 0

Grupa TP ogłosiła wyniki finansowe za 1 kwartał 2011 roku - oficjalne dane:

  • spadek przychodów ograniczony do 3,7% rok-do-roku wobec -5,1% w całym 2010 roku

  • wzrost przychodów segmentu komórkowego o 2,2% rok-do-roku (+4,4% z wyłączeniem wpływu obniżki stawek MTR dot. SMS)

  • 88 tys. nowych klientów telefonii komórkowej przyspieszyło wzrost liczby klientów do 4,7% rok-do-roku

  • 11 tys. przyłączonych klientów detalicznych netto potwierdza przywrócenie trwałej tendencji wzrostowej w segmencie dostępu do internetu

  • stabilna marża EBITDA, na poziomie 36,1% wobec 36,7% rok wcześniej

    • spadek bazy kosztowej o 2,8%, dzięki 59 mln zł oszczędności kosztowych w 1 kw. 2011

    • EBITDA telefonii komórkowej o +4,6% rok-do-roku, przy marży 28,2% wobec 27,6% w 1 kw. 2010

  • zysk netto na poziomie 189 mln zł, pomniejszony o 51 mln zł wskutek przyspieszonej amortyzacji

    • z wyłączeniem tego zdarzenia, zysk netto niższy o 45 mln zł rok-do-roku

  • pomimo wysokich płatności za nakłady inwestycyjne, wolne przepływy pieniężne netto na poziomie 0,4 mld zł; cel całoroczny potwierdzony

  • sprzedaż TP Emitel za 1,7 mld zł (około 11×EBITDA tej spółki)

Kluczowe wskaźniki (w mln zł), MSSF 1 kw. 2011 1 kw. 2010 Zmiana
Przychody 3 729 3 873 -3,7%
Segment telefonii stacjonarnej 2 131 2 311 -7,8%
Segment telefonii komórkowej 1 856 1 816 2,2%
EBITDA 1 345 1 420 -5,3%
EBITDA (jako % przychodów) 36,1% 36,7% -0,6 pp
Wolne przepływy pieniężne netto 398 464 -14,2%

Odnosząc się do wyników Grupy TP za pierwszy kwartał, Maciej Witucki, Prezes Zarządu TP, stwierdził:

„Pierwszy kwartał 2011 roku to korzystny rozwój sytuacji, co podkreśla dyscyplinę we wdrażaniu naszego średniookresowego planu działań. Wyniki finansowe pozwalają potwierdzić cele całoroczne Grupy TP. Tempo spadku przychodów w pierwszym kwartale odzwierciedla obniżkę stawek międzyoperatorskich za rozliczenia z tytułu SMS, a marża EBITDA ustabilizowała się powyżej poziomu 36%. Notujemy stałe postępy na polu komercyjnym, utrzymując solidny przyrost liczby klientów telefonii komórkowej i usług TV. Nasza baza klientów dostępu do Internetu wzrosła znacząco trzeci kwartał z rzędu i choć ścieżka wzrostu nie odpowiada jeszcze naszym ambicjom, to wyniki potwierdzają prawidłowość decyzji o wprowadzeniu obniżek cen w październiku 2010 roku, które przyniosły trwałą poprawę dynamiki wzrostu liczby klientów. W drugim kwartale przewidujemy działania na rzecz przyspieszenia wzrostu w segmencie usług dostępu do internetu, m.in. poprzez wprowadzenie nowych opcji z prędkością 40 Mb/s i wyższą oraz, we współpracy z TVN, najlepszego pakietu telewizyjnego w Polsce. Na koniec, warto wspomnieć, że pierwszy kwartał przyniósł także kluczowe wydarzenia w dwóch projektach strategicznych: podpisaliśmy przedwstępną umowę sprzedaży naszej spółki zależnej Emitel za kwotę 1,7 mld zł (to kluczowy element strategii koncentracji na działalności podstawowej), a także uzyskaliśmy zgodę UOKiK2 na współkorzystanie z sieci mobilnej z Erą, co otwiera drogę do realizacji projektu, który w przyszłości przyniesie nam wymierne korzyści.

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: