Idea na targach CeBit w Hanoverze na stoisku Grupy Kapitałowej TP S.A.

Newsy
Żródło: Idea
Opinie: 3
Opinie: 3

Najnowocześniejsze usługi Idei prezentowane podczas targów CeBit w Hanowerze na stoisku Grupy Kapitałowej TP S.A.
Polska Telefonia Komórkowa Centertel Sp. z o.o. jest operatorem dwóch sieci telefonii komórkowej: cyfrowej Idei z 1.700.000 mln abonentów użytkowników oraz analogowej NMT450i (Centertel), z której korzysta ok. 100 tys. abonentów. W ogólnopolskiej dwuzakresowej (GSM 900/1800) sieci Idea dostępne są: usługa bezabonamentowa POP, kompleksowa oferta OPTIMA oraz wyjątkowa oferta dla klientów biznesowych - MERITUM. W obu sieciach PTK Centertel dostępne są liczne usługi, m.in.: poczta głosowa, transmisja danych i faxów, dostęp do Internetu (WAP, IdeaNet), szybka transmisja danych GPRS, usługi mobile-banking WBK24WAP, karta kredytowa VISA WBK Idea Profit, teleserwis bankowy, serwisy informacyjne, informacje tekstowe SMS, usługi sieci inteligentnej, budki komórkowe czy Telekardiofon oraz roaming ze 180 operatorami na całym świecie i satelitarną siecią Globalstar. Oferta sieci Idea dostępna jest w ponad 700 punktach sprzedaży na terenie całej Polski. Udziałowcami PTK Centertel są: Telekomunikacja Polska S.A., posiadająca 66 proc. udziałów oraz France Telecom z 34 proc. udziałów.

Dzięki wdrażaniu nowych usług w sieci Idea Polska Telefonia Komórkowa Centertel, zajmuje niekwestionowane miejsce najbardziej innowacyjnego operatora GSM w Polsce i uzyskała znaczące sukcesy rynkowe. Operatorowi cyfrowej Idei udało się powiększyć liczbę klientów o 1.000.000 abonentów pozyskanych tylko w ciągu 10 miesięcy ub. r. i dzięki temu zwiększyła swój udział w rynku telefonii komórkowej w Polsce do blisko 25 procent. W 2001 r. Idea zamierza nadal rozwijać bazę abonentów, umacniać markę, jednocześnie zwiększając jakość obsługi klienta oraz być liderem wdrażania innowacyjnych rozwiązań z udziałem najnowocześniejszych technologii. Zdaniem dyrektora generalnego PTK Centertel, Marka Józefiaka o sukcesie Idei zdecydowała szybka rozbudowa sieci (obecnie dostępna dla ponad 95% Polaków), wdrażanie nowych usług oraz poprawa jakości obsługi klientów. "Skuteczna realizacja celów przyjętych w ub. r. to potwierdzenie naszych możliwości oraz słuszności przyjętej strategii - mówi dyr. Józefiak - Zdecydowały o tym: opracowanie oferty handlowej wyróżniającej od konkurencji oraz szybka budowa sieci i zdobywanie nowych klientów". Idea uzyskała w 2000 r. blisko 40% udział w rynku nowopozyskanych abonentów. Po uruchomieniu 1.03.2000 r. dwuzakresowej sieci Idea, już w czerwcu (tj. po 3 m-cach) sieć odnotowała 1 mln abonentów. W 2001 r. Idea planuje utrzymać tempo wzrostu sprzedaży, tak by na koniec roku posiadać blisko 1/3 rynku telefonii komórkowej w Polsce.

W ciągu ostatnich miesięcy Idea była zdecydowanym liderem na rynku usług i wdrożyła m.in.:
* Program Idea Profit - oferta lojalnościowa pozwalająca abonentom Idei korzystanie z licznych zniżek i bezgotówkowych zakupów
* W@P Idea - najbardziej kompleksową na rynku ofertę WAP (jako jedyna na rynku oferuje połączenia w standardzie ISDN)
* Idea.Net - wspólnie z TP Internet możliwość posiadania przez każdego klienta (także i POP) kompleksowej poczty elektronicznej (e-mail)
* GPRS - szybka pakietowa transmisja danych wprowadzona w Warszawie, Trójmieście, Bydgoszczy
* mobile-banking - wprowadzona jako pierwsza w Polsce kompleksowa oferta zintegrowanych usług bankowych (WBK24WAP)
* W@P Makler - pierwsza w Polsce usługa składania zleceń maklerskich przez telefon komórkowy
* karta kredytowa WBK VISA IDEA PROFIT - atrakcyjna oferta korzystania z karty kredytowej dla wszystkich uczestników Programu Idea Profit
* roaming satelitarny Globalstar - dający abonentów zasięg nawet w miejscach gdzie brak zasięgu sieci GSM
* Co druga minuta gratis - to unikalna usługa premiująca rozmawiające dużo przez telefon komórkowy

Co druga minuta gratis

Z nowej usługi mogą korzystać za darmo wszyscy abonenci oferty Idea Optima, niezależnie od daty aktywacji, czy też posiadanego planu taryfowego (Idea Optima 30, 60, 120, 180, 240, 360). Dlatego zarówno nowi jak i nasi obecni abonenci będą mogli korzystać z benefitów, jakie wynikają z nowej usługi. Nowa usługa w Idea Optima jest ogólnodostępną promocją, która powoduje, że abonenci płacą mniej za wykonane połączenia. W połączeniach telefonicznych ciągłych trwających ponad 2 minuty (czyli od 121 sekundy połączenia) automatycznie uruchamia się usługa "Co druga minuta gratis". Powoduje ona, iż czas trwania impulsu (jednostki taryfikacyjnej) wydłuża się z 60 sekund do 120 sekund. Dlatego już po drugiej minucie czas rozmowy za podstawową stawkę jest dwa razy dłuższy. Dzięki takiemu mechanizmowi każdy abonent może długo rozmawiać bez obawy o nadszarpnięcie swojego budżetu. Usługa "Co druga minuta gratis" działa zarówno w pakiecie bezpłatnych minut, jak i po jego przekroczeniu. W pakiecie bezpłatnych minut, dostępnym w każdym planie taryfowym oferty Idea Optima, usługa "Co druga minuta gratis" powoduje, że minuty są wolniej z pakietu odliczane. Po przekroczeniu pakietu nowa usługa powoduje, że abonent będzie miał naliczoną mniejszą ilość jednostek taryfikacyjnych, za jakie będzie musiał zapłacić.

Transmisja danych i faksów w sieci Idea

Dzięki zastosowaniu komputera PC (laptopa/notebooka) lub palmtopa połączonego z telefonem komórkowym możliwe jest przesyłanie lub odbieranie faksów oraz danych. Do tego celu stworzone zostały trzy oddzielne usługi:
* standardowa transmisja danych bez dodatkowego numeru umożliwia realizację połączeń wychodzących transmisji danych. Jest ona aktywowana automatycznie poprzez wysłanie SMS-u o treści AKT DATA pod numer 555 lub przez kontakt z Biurem Obsługi Klienta. Usługa bezpłatna i dostępna dla każdego abonenta w sieci Idea.
* transmisja faksów z dodatkowym numerem umożliwia wysyłanie oraz odbieranie faksów - w tym celu aktywowany zostaje dodatkowy numer przeznaczony do odbierania połączeń przychodzących transmisji faksów. Aktywacja usługi przez kontakt z Biurem Obsługi Klienta.
* transmisja danych z dodatkowym numerem umożliwia wysyłanie i odbieranie danych (np. plików, zdjęć, tekstów) - w tym celu aktywowany zostaje dodatkowy numer przeznaczony do odbierania połączeń przychodzących transmisji danych. Aktywacja usługi przez kontakt z Biurem Obsługi Klienta.
Dzięki tym usługom możliwe jest utrzymanie stałego kontaktu z osobami często podróżującymi, a tym samym stworzenie "przenośnego biura". Gwarancją jego znakomitego funkcjonowania może być poufność przesyłanych informacji oraz stabilne i niezawodne połączenie.

W@P Idea - Internet w telefonie komórkowym

Dostępna od roku w sieci Idea usługa W@P Idea oparta jest o technologię WAP (Wireless Application Protocol ) pozwala na przeglądanie zasobów informacyjnych i korzystanie z usług umieszczonych w sieci Internet w standardzie WAP, poprzez telefon komórkowy dostosowany do tej technologii. Obecnie w sieci Idea (w tym w usłudze prepaid POP) prawie 700.000 abonentów korzysta z telefonów z wbudowaną przeglądarką WAP.

Co potrzebne aby korzystać z W@P Idea:
* możliwość nawiązania połączeń transmisji danych ( dostępna bezpłatnie dla wszystkich abonentów sieci Idea- tj. usługi Optima, Meritum i Pop)
* telefon umożliwiający połączenia z usługami WAP, tj: Nokia 7110, Nokia 6210, Motorola Timeport P7389, Motorola Shark T 2288 Motorola V.2288, Ericsson R320s, Siemens C35i/M35/S35
* odpowiednie ustawienia parametrów menu w telefonie
Korzystanie z serwisu opiera się na połączeniu typu transmisja danych poprzez numer dostępowy W@P Idea, tj: +48501800800.

Struktura serwisu W@P Idea:

* portal Idea - informacje o firmie PTK Centertel, informacje dotyczące Idea: kontakty, punkty sprzedaży, oferta, Biuro Obsługi Klienta, zasięg.
* portal WAPGO! - wiadomości: biznes i finanse, aktualności z kraju i ze świata, sport, pogoda, program TV, książka telefoniczna, serwis turystyczny PPWK, "Co, gdzie, kiedy" (Warszawa, Trójmiasto, Kraków),zapowiedzi wydarzeń kulturalnych i naukowych, firmy, katalog, humor, drink dnia
* Moja Strona - personalizacja strony (dodawanie faworytów, czyli adresów pod które najczęściej abonent wchodzi i przegląda; zmiana hasła)
* Konkurs
* Nowość - nowe ciekawe serwisy
W serwisie W@P Idea występuje bardzo użyteczna opcja "WYŚLIJ". Dla użytkownika W@P Idea oznacza to, iż informację, którą odczytuje poprzez WAP-a może wysłać SMS-em do dowolnego abonenta także innych sieci, o ile takie SMS są możliwe z siecią Idea (nadawcą takiej informacji będzie numer 501800800) bądź podając adres e-mailowy odbiorcy przesłać poprzez Internet (nadawcą e-mail-a jest adres "Portal Idea"<wap@idea.pl>)

IDEA.NET - w wirtualnym świecie

Internet wyznacza nową epokę w komunikacji. Dostęp do sieci internetowej to natychmiastowy kontakt z całym światem, najświeższe wiadomości i najobszerniejsze źródło wiedzy z każdej dziedziny życia, możliwość porozumiewania się i przesyłania informacji do dowolnego miejsca na świecie, sposób na przeprowadzenie rozmaitych transakcji czy skorzystania z różnych usług (zakupy, rezerwacje, przelewy bankowe) itp. W ostatnich latach obserwuje się silną tendencję do przenikania się różnych metod komunikowania i integracji usług telekomunikacyjnych. Idea.net jest przykładem takiej zintegrowanej usługi telekomunikacyjnej. Idea.net daje użytkownikowi możliwość szybkiego, mobilnego dostępu do swojej skrzynki poczty elektronicznej xxxxxx@idea.net.pl za pomocą telefonu komórkowego. Dzięki tej usłudze wykorzystując wiadomości tekstowe SMS Abonent ma możliwość sprawdzania swojej skrzynki e-mail oraz otrzymywanej poczty elektronicznej. Usługa Idea.Net jest oferowana wspólnie z firmą TP Internet. Jest to pierwsza tego typu usługa oferowana przez operatora telefonii komórkowej oraz providera internetu. Uzyskanie dzięki SMS "mobilności" w dostępie do swojej poczty elektronicznej jest cechą wyróżniającą usługę Idea.et spośród usług oferujących skrzynki poczty elektronicznej istniejących już na polskim rynku. Usługa Idea.Net jest doskonałym przykładem przenikania się różnych sposobów komunikowania oraz integracji usług telekomunikacyjnych, z korzyścią dla klienta Idei.

W ramach usługi Idea.Net klient otrzymuje:
* płytę CD z przeglądarką tp.internet,
* konto e-mail o domenie idea.net.pl o pojemności uzależnionej od rodzaju usługi,
* możliwość sprawdzania stanu konta za pomocą krótkich wiadomości tekstowych SMS,
* możliwość otrzymywania notyfikacji o nowych wiadomościach e-mail za pomocą SMS w przypadku płatnej usługi Idea.net.
* dostęp do poczty elektronicznej przez stronę http://www.idea.net.pl.
Abonent samodzielnie aktywuje sobie usługę Idea.net na stronie http://www.idea.net.pl w dowolnie wybranym wariancie.

Idealny GPRS

Sieć Idea jako pierwsza w Polsce i piąta na świecie wdrożyła handlowo GPRS (General Packet Radio Service), czyli szybką pakietową transmisję danych. Umożliwia ona abonentom Idei tańszy i wygodniejszy dostęp do Internetu oraz usług transmisji danych. W odróżnieniu od standardowej szybkości transmisji danych w zwykłych sieciach GSM, która wynosi 9,6 kbit/s, GPRS umożliwia przesyłanie danych ponad dziesięciokrotnie szybciej (115,2 kbit/s). W najbliżsym czasie w ofercie Idei pojawią się nowe modele telefonów z opcją GPRS m.in.: Motorola P7389i Timeport (tri-band), Mitsubishi Trium, Sagem MW X1.
Już obecnie abonenci Idei będą mogli korzystać z zalet GPRS korzystając z: dostępu do Internetu (WWW), usług dostępnych w ramach W@P Idea, poczty elektronicznej (np. Idea.Net). Wkrótce GPRS w Idei zwiększy swoje zastosowanie poprzez umożliwienie dostępu do: za pomocą usług dostępowych - do baz danych przedsiębiorstw (korporacyjnych), nowej generacji usług W@P (m-commerce, usługi lokalizacyjne), indywidualnych łącz transmisji danych, telemetrii, monitoringu.
Opłata za korzystanie z GPRS w Idei jest stałą stawką miesięczną i wynika z wielkości przesyłanych danych niezależnie od czasu trwania połączenia: aktywacja usługi GPRS w Idei - 0 PLN, stała opłata miesięczna - 99 PLN. Limit przesyłanych danych (w miesiącu) - 50 MB (po przekroczeniu limitu kolejne modułu po 50 MB za 99 PLN) i co ważne brak opłat za czas korzystania z usługi pakietowej transmisji danych (możliwość podłączenia do sieci 24h/doba).

Myśląc o 3G

PTK Centertel zakłada w 2001 r. realizację następujących celów:
* dynamiczną rozbudowę bazy abonentów
* dalsze umacnianie marki Idea
* świadczenie w pełni zintegrowanej oferty usług dla wszystkich segmentów klientów obejmujących: usługi głosowe, zawansowane usługi dodane, usługi szybkiej transmisji danych (w szczególności usługi m-commerce)
* podniesienie jakości obsługi klienta
* wdrażanie innowacyjnych rozwiązań wokół usług transmisji danych

Idea zamierza skoncentrować się także na nowych obszarach rozwiązań biznesowych m-commerce w zakresie:
* różnorodności i ewolucyjności wykorzystywanych technologii (WAP, GPRS, UMTS)
* szybkości, kompleksowości oraz innowacyjności wdrażenia nowych produktów
* nowym partnerstwom strategicznym w nowych sektorach działalności
* wykorzystywania synergii w Grupie Telekomunikacji Polskiej S.A. i France Telecom

PTK Centertel zamierza zwiększać swoją wartość dzięki dalszym zmianom w sektorze telekomunikacyjnym wynikających z :
- dalszego przenikania się rynków i technologii: informatycznych (Internet), telekomunikacyjnych (stacjonarnych i komórkowych), medialnych (telefonia kablowa i satelitarna)
- rosnących wymagań klientów co do jakości szybkości ilości przesyłanych danych
- zmiany modelu działania operatora komórkowego w kierunku dostarczaniu kompleksowych rozwiązań
Operator będzie pracował także nad opracowywanie nowych masowych i biznesowych rozwiązań pod kątem UMTS w zakresie: wzrostu szybkości przesyłania danych,  wzrostu funkcjonalności usług 2G-2,5G-3G), nowych możliwościach budowy rozwiązań biznesowych z wykorzystaniem mobilnych technologii informatyczno-telekomunikacyjnych), dalszej konwergencji sektorów.

Idea - popiera dobre pomysły

PTK Centertel - operator cyfrowej sieci Idea - stara się wspierać potrzebujących oraz obejmować swym mecenatem ważne wydarzenia kulturalne i sportowe. Dynamicznie rozwijająca się sieć Idea od wielu lat wspiera cenne inicjatywy sportowe, naukowe i kulturalne. Idea - najnowocześniejsza sieć telefonii komórkowej w Polsce - popiera ciągle nowe i dobre pomysły, angażując się w mecenat sportu, kultury i sztuki. Wraz z rozszerzaniem zasięgu na całą Polskę (obecnie 95% populacji Polski jest w zasięgu Idei) oraz udostępnieniem oferty sieci dwuzakresowej Idea wspiera nowe przedsięwzięcia. Tylko w ostatnich miesiącach PTK Centertel sponsorował m.in.: Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy, Polską Akcję Humanitarną, akcję ekologiczną "Sprzątanie Świata", Teatr Witkacego w Zakopanym, Wrocławski Festiwal Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu, konferencję "Miasta w Internecie" w Zakopanym, Międzynarodowy Festiwal Filmów Dokumentalnych i Krótkometrażowych w Krakowie, Festiwal Gwiazd w Międzyzdrojach, Mistrzostwa Europy w Kajakarstwie w Poznaniu, turniej tenisowy Idea Prokom Open, Trójmiejski Maraton Solidarności, Idea Gdynia Olympic Sailing Days, drużynę koszykarzy Zepter-Idea Śląsk Wrocław, Festyn Millennijny pod Pałacem Kultury i Nauki, cykl koncertów fortepianowych w Filharmonii Narodowej WIELCY PIANIŚCI Z IDEĄ, Międzynarodowy Turniej Tenisa Halowego we Wrocławiu, drużynę hokeja na rolkach Idea-Ambra.

Opinie:

Opinie archiwalne (3):

Komentuj

Komentarze / 3

Dodaj komentarz

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: