KGHM pomoże Dialogowi

Newsy
Żródło: Puls Biznesu
Opinie: 59
Opinie: 59

Konsorcjum banków z udziałem PKO BP, BGŻ, PBK i BPH prowadzi negocjacje w sprawie udzielenia KGHM pożyczki w wysokości 1,1 mld zł, która ma zostać przeznaczona w całości na refinansowanie zadłużenia Telefonii Lokalnej. Oficjalna decyzja w sprawie udzielenia kredytu długoterminowego, ma zostać ogłoszona na początku przyszłego miesiąca.

Opinie:

Opinie archiwalne (59):

Komentuj

Komentarze / 59

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Ewandy pisze: 2001-11-22 13:20
    Pozyczka na splate kredytu.Jesli juz teraz nie ma Dialog jakiejs wiekszej kasy to tym predzej trudniej bedzie im sie utrzymac w przyszlosci.
    0
  • Users Avatars Mini
    luk23 pisze: 2001-11-22 13:24
    ewandy : a wlasnie ze nie bo teraz pakuja wszystko w infrastruktue a potem beda z tego dopiero czerpac zyski .
    0
  • Users Avatars Mini
    bzyk77 pisze: 2001-11-22 13:31
    podstawą działalności gospodarczej jest kredytowanie. Tego mnie na studiach uczą ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    muminek pisze: 2001-11-22 13:32
    luk23: tylko czy obsługa tego długu nie przekroczy spodziewanych zysków? Bo ogólnie zaciąganie nowych pożyczek na spłatę starych nie jest dobrym pomysłem.
    0
  • Users Avatars Mini
    muminek pisze: 2001-11-22 13:33
    bzyk77: a nauczyli cię już że podstawą bankructwa firmy jest niemożność spłacenia zaciągniętych długów?
    0
  • Users Avatars Mini
    rhat pisze: 2001-11-22 13:39
    sorry, ale rację ma luk23. oni w tej chwili muszą ładować w inwestycje, zyski zaczną osiągać za ładnych parę lat... ale za to jakie zyski... czy wy macie pojęcie ilu klientów ma dialog we wrocławiu?
    0
  • Users Avatars Mini
    muminek pisze: 2001-11-22 13:41
    rhat: ale biorąc pod uwagę przykład Netii to ja bym się raczej obawiał o te pożyczone pieniądze.
    0
  • Users Avatars Mini
    Athlon pisze: 2001-11-22 13:42
    Dobrze że KGHM pomaga TL bo jakby nie było jest operator niezależny od TPSA i dlatego wspieranie małych operatorów pomaga w konkurowaniu na rynku telekomunikacyjnym. Słuszny krok !!!
    0
  • Users Avatars Mini
    rhat pisze: 2001-11-22 13:44
    netia nie pada dlatego, że pożyczała pieniądze... z tego co wiem (choć przyznaję, że to nie jest bliski mi temat), to problemy netii dotyczą nieco wiekszego spektrum działalności...
    0
  • Users Avatars Mini
    rhat pisze: 2001-11-22 13:45
    przynajmniej nie tylko dlatego, że pożyczała pieniądze:))
    0
  • Users Avatars Mini
    dexter pisze: 2001-11-22 14:01
    Trochę mi się nie podoba że w końcu państwowa firma - KGHM - będzie gwarantem pożyczki dla Dialogu. Przy problemach ze spłatą kto zapłaci - KGHM. Mam już dosyć mieszania się państwowych firm w prywatne interesy (patrz też telewizja puls). Straty będą na pewno - taka koniunktura. A może są jakieś powiązania personalne we władzach obu firm...? Pzdr.
    0
  • Users Avatars Mini
    piasek pisze: 2001-11-22 14:15
    Tak jest trzeba wspierać konkurencje tepsy
    0
  • Users Avatars Mini
    rhat pisze: 2001-11-22 14:30
    cyberwolf korupcja w tym kraju jest wszędzie. sory, ale już sie z tym pogodziłem, a co gorsza zaczynam się przystosowywać...
    0
  • Users Avatars Mini
    hubi pisze: 2001-11-22 14:32
    jestem za niech walcza z telekomuna, napewno wyjdzie to wszystkim na dobre
    0
  • Users Avatars Mini
    cieglo pisze: 2001-11-22 14:34
    dialog pociagnie za soba KGHM - bez wiekszej kasy juz na starcie nie da rady konkurowac na takim rynku jak polski...
    0
  • Users Avatars Mini
    darrkie pisze: 2001-11-22 14:42
    Jak nie da rady??? przeciez juz konkuruje ( tylko ,ze lokalnie )
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2001-11-22 15:29
    A co tu dziwnego! W KGHM kierowca potrafi zarobic ok. 30000 zl, a zaraz potem stac sie dyrektorem lub kierownikiem, zas sekretarka ok. 20000 zl! To jest paranoja, ale takie walki tam odchodza, ze w koncu zabral sie za to NIK i bedzie to kontrola smutna w skutkach! Byle by tylko nie wywalili w kosmos Dialogu! Nara!
    0
  • Users Avatars Mini
    Ewandy pisze: 2001-11-22 15:46
    luk23 : zgadzam sie z Toba, ale : Dialog z chwila wejscia na rynek wladal naprawde duzym wkladem pienieznym. Urzadzenia potrzebne zakupil. Infrastruktura napewno juz jest na ukonczeniu. Oni nie musieli zakladac nowych lini telefonicznych napowietrznych,itp. No ale miejmy dobre nadzieje - w koncu Dialog jest konkurentem TPSA - takich trzeba utrzymac.
    0
  • Users Avatars Mini
    Amper pisze: 2001-11-22 15:52
    KGHM ma kupę kasy. Przecież też finansują górnictwo węglowe. Oby tylko Telefonia Lokalna wytrzymała. A może by tak lokalkni operatorzy pomyśleli o jakiejś fuzji, lub częściowo wspólnym marketingu? Zwiększyłaby się wtedy konkurencyjność do TePsy.
    0
  • Users Avatars Mini
    roadtohell pisze: 2001-11-22 15:54
    dialog jest spółką kghm-u i nie rozumiem dlaczego nie miałby zaciągać kredytów na jego finansowanie ; kghm nie "miesza " do prywatnych interesów - to są interesy kghm-u
    0
  • Users Avatars Mini
    Piotr pisze: 2001-11-22 15:56
    rhat: jestem raczej sceptycznie nastawiony jezeli chodzi o splate zadluzenia srodkami pochodzacymi z wypracowanych zyskow operatorow stacjonarnych. Wystarczy zreszta porownac wielkosc wydatkow inwestycyjnych na infrastrukture i zyski dowolnego opa w Europie
    0
  • Users Avatars Mini
    rhat pisze: 2001-11-22 16:12
    Piotr: nie rozumiem kwestii, malkovic, we wrocławiu jest ta sama promocja:))
    0
  • Users Avatars Mini
    oliveira pisze: 2001-11-22 16:19
    KGHM jest głównym udziałowcem DIALOGU, więc nic dziwnego, że w nich inwestują. A swoją drogą DIALOG ma chyba jedną z lepszych ofert cenowych jeśli chodzi o internet przez modem.
    0
  • Users Avatars Mini
    darrkie pisze: 2001-11-22 17:34
    oliveira: Dialog ma nie tylko konkurencyjna cene dotyczaczaca internetu ale takze połaczen głosowych równiez z wykorzystaniem Voip i Isdn
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2001-11-22 18:07
    1. KGHM próbuje od dawna sprzedac DIALOG ale jakoś nie ma chętnych. Jak padnie to wógle nie odzyskają zainwestowanych pieniędzy. Dlatego biorą kredyt aby utzymać firmę na powierzchni aż znajdą nabywcę - i wwyjdą z tego ineresu z twarzą. 2. Co do inwestycji Dialogu - A) to znacząco zostały obniżone, wręcz zahamowane, B) ogroma ilosc abonentów ??? - 260 tyś -ta ilość nie utrzyma firmy na powierzchni zwłaszcza przy stawkach zaoferowanych przez DIALOG; C)- łącze internetowe to raptem połaczenie z Teleglobe we Frankfurcie z przepustowością 34Mb/s wystarcaające dla dotychczasowej liczby internautów (2100 osób dane na 31.12.2000) wraz ze wzostem abonentów transfer zacznie spadać a na inwestycje nie ma kasy. Dialog jakis czas temu wziął na spłatę długów 800 mln PLN w PKO (kredyt krótkoterminowy) teraz spłaca go nowym kredytem -nie wróży to nic dobrego zwłaszcza że do zysków z prowadzenia działalności jeszcze potrzeba dużo czasu.
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2001-11-22 19:01
    Malkowic: (dlatego napisałem datę) nawet niech bedzie teraz internautów DIALOGU 10000 to tak naprawdę jeszcze gorzej dla obecnych bo obciąża to łącze prawda, a nowych łaczy nie bedzie bo nie ma pieniążków. Nawet na GsmOnLine można było przeczytac info od Dialogu o znacznym zredukowaniu inwestycji. Kakrysa: dane są z serwisu Dialogu:
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2001-11-22 19:44
    Malkovic: sorki sa błąd. ktoś może przejąć abonentów, np. TPSA ale to kwestia dogadania się syndyka, wierzycieli i przejmującego. To nie wina Tepsy że walka jest nierówna. Jakby miała ochote wejść potężna międzynarodowa firma z ogromą kasą to byłaby równa, ale jakoś nie ma ochoty. A nierówna jest także dla TEPSY bo rząd w swoich aktach prawnych preferuje konkurencję..... Wyobraź sobie hiopotetyczną sytuację (dane z sufitu), masz firmę np. I-cafe musisz ją jakoś połączyć ze światem - np. infrastruktura kosztowała cię 100 mln, ustalasz ceny za usługę aby w jakimś sensownym czasie zarobić. jesteś monopolistą na danym terenie i klienci zaczynają się wkurzać.....cdn.
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2001-11-22 19:45
    ....Wchodzę JA konkurencja, ale narzekam do państwa że walka jest nierówna bo Ty jesteś wielki a ja dopiero zaczynam, więc tak naprawdę wogóle to mi się nie opłaca. WŁADZA odpowienimi dekretami zobowiązuje Cię do udostępnienia Twojej infrastruktury, oczywiście nie za darmo, ale zadba o to abyś ze mnie nie zdzierał (ustali stawkę nie większą niż np 10 złoty/miesiąc). mały kosztem podłaczam się do Twojej sieci, nie ponosłem takich kosztów jak ty więc moja kawiarenka po drugiej stronie ulicy może zaoferować tańsze usługi - nie masz szans aby ze mną konkurować (jeszcze przeciez musisz utrzymywać tą sieć bo zaskarżę cię o zerwanie umowy) - wkrótce bankrutujesz. Chciałbyś takiej konkurencji. Jeżeli wolny rynek to równe prawa ale dla wszystkich. A z drugiej strony kapitalizm polega na niszczeniu konkurencji ponieważ jest ona zagrożeniem dla kazdej firmy i jej zysków.
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2001-11-22 19:55
    TPSA, tak jak każda firma broni swojej pozycji i wykorzystuje do tego wszelkie dostępne sśrodki, każdy z nas robiłby to samo. Z drugiej strony każda firma to instytucja komercyjna, konkurencja też więc interesuja ją zyski a nie sentymenty. Dlatego to państwo powinno zadbać aby ekspansja firm telekomunikacyjnych doprowadzała do rozwoju telekomunikacji w Polsce. A tak tylko TPSA jest zobowiąza do np. telefonizacji wsi, konkurencja już nie i robi to bardzo niechętnie, bo to się nie opłaca. Prawa i obowiązki wszystkich opeartorów powinny być takie same a tak nie jest. A jeżeli chodzi o monopol w połaczeniach międzymiastowych i międzynarodowych, jednego już niema a drugi się zaraz skończy i co, Przybędzie firm świadczących usługi międzystrefowe (bo to duże zyski) ale telefonów w Polsce od tego nie przybędzie....
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2001-11-22 20:02
    Pojawi się więcej firm typu NOM - który nic nie zrobił aby przbliżyć rozwój telekomunikacji w Polsce do poziomu europejskiego. Gdyby nie było okresu przejściowego na połaczenia mm i mn to firmy typu Netia albo Dialog zainwstowały by tylko w kilka światłowodów. zrobiono by interconecty z TPSA i konkurencja skoncentrowałaby się jedynie na świadczeniu usług zestawiania połaczeń wysokodochodowych (mm,mn) Nikt by się niepchał w budowę stacji abonenckich bo to tylko koszty a zysk dopiero po wielu latach. I na pewno nie przybyło by telefonów w Polsce. Zresztą konkurencja w Polsce jest już od dobrych kilku lat i co. Jak Netia dostawała koncesję to mówiła że w 2000 roku bedzie miłą 1 milion abonentów. A ilu abonentów przyłaczyła.
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2001-11-23 00:19
    Mcbraian: tylko że jeżeli mówisz o KGHM to nawet na GSMonLine można było przeczytać jak to od dawna KGHM próbuje pozbyć się Dialogu. - tylko nikt nie chce tego kupić.
    0
  • Users Avatars Mini
    muminek pisze: 2001-11-23 09:39
    Dokładnie. Wydaje mi się, że w niedalekiej przyszłości Dialog będzie miał coraz większe problemy z żywą gotówką. Raty za kredyty trza spłacać, a pieniążki same jakoś nie chcą przylatywać. Ale już pisałem, że zaciąganie nowego kredytu na pokrycie starego to jest samobójstwo finansowe.
    0
  • Users Avatars Mini
    TPSAforever pisze: 2001-11-23 12:17
    Znow Maras bredzisz o telefonizacji wsi. Jestem juz zmeczony tlumaczeniem Ci ze w raporcie Teleinfo 500 z lipca 2001 tom II str 15 mozesz sobie sprawdzic ze 30.13% abonentow operatorow niezaleznych ktorzy wg Ciebie nic nie zrobili dla telefonizacji kraju sa na wsi. To jest wiecej niz u TPSA. Juz Cie troche poznalem. Zaraz powiesz ze to byly tylko przejecia i to tylko najbogatsze wsie z samymi kolorowymi telewizorami....:))) Slusznie prawisz ze TPSA miala obowiazek telefonizowac wsie tylko sie na ten obowiazek wypiela a niezalezni nie mieli obowiazku a wspolczynnik maja wyzszy! Dla mnie to zadziwiajacy paradoks a dla Ciebie dowod ze niezalezni nic nie zrobili dla telefonizacji Polski. Jak do tego doszedles nie mam pojecia. Najgorsze jest to ze ktos moze Twoje wymysly potraktowac powaznie i niesc nonsensy robiac sobie marna reklame.
    0
  • Users Avatars Mini
    TPSAforever pisze: 2001-11-23 12:32
    Poza tym Maras zalecam Ci lepsze przylozenie sie do zbierania informacji bo Twoj 'warsztat' w tym zakresie jest duzy jak pudelko po kredkach. Jesli piszesz o ilosci abonentow i internecie to najpierw przeczytaj Gazete Wyborcza Lodzka z 22 listopada 2001 artykul 'Stale lacze w Dialogu'. Znajdziesz tam analize liczby abonentow od 1 lipca 2000. Ostatnia liczba abonentow ktorzy korzystaja z internetu w dialogu to 25 000. Ewentualnie Puls Biznesu z 12 listopada artykul 'Niezalezni operatorzy proponuja dostep do internetu' gdzie sa co prawda stare dane - ale i tak wieksze od tego co w swojej ignorancji twierdzisz - 16000, oraz jest zapowiedziane do konca roku 30000. Ps. Jesli skracasz slowo "tysięcy" to pisz "tys" ew. "tys." a nie jak to robisz "tyś" bo w slowie tysiące W OGÓLE nie ma litery Ś!!! Slowo "tyś" nie ma nic wspolnego z liczba 1000.
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2001-11-23 18:53
    TPSAforefer: DANE które podłem są z serwisu Dialogu więc firma najlepiej wie czym dysponuje. Poza tym podałem tam datę nie widziałeś (powtórzę Ci 31.12.2000 - 117 tys. abonentów, w tym 2100 internautów) obecnie abonentów jest 260 tys. (GSMonline -20-11-2001 16:47) jeżeli podajesz że internautów jest 25 tys. to tym gorzej dla jakości tej usługi (powtórzę 34Mb/s). Dialog istnieje na rynku od 1997 roku a rozpoczął budowę sieci w 1998. Jeżeli podajesz liczbę 30% to z 260tys to 78tys na wsi. Tylko że dopiero w ciągu ostatnich 10 miesiącach dialog zaczął intensywnie przyłaczać abonentów co widać po różnicy między 31.12.00 a dniem dzisiejszym. Jak to wygląda przy TPSA (nie czepiaj się liczby bo to zaokrąglenie) 10mln abo. i jakieś 24% na wsi to daje 2,4 mln użytkowników wiejskich. Dla zobrazowania liczby porównaj to sobie ze strukturą zasiedlenia ludności w Polsce Miasto-wieś).....cdn
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2001-11-23 18:55
    Jeszcze gorzej jest z NETIĄ - ona ma koncesję o 1991 roku !!!!. a po 10 latach działalności ma tylko ponad 300 tys. abonentów. A powtórze przy odbiorze koncesji obiecywali że w 2000 roku bedzie milion abonentów NETI. Tym czasem wszyscy razem wzięci operatorzy niezależni mają może z 1 mln. abonetów. Jeżeli już tak stoisz na straży języka polskiego to postaram się poprawić (ale sprawdź mi jeszcze przecinki). Jak już tak lubisz te statystyki to podaj konkretnie ilość abonetów wiejskich NETI i TELEFONI Lokalnej (DIALOGU). I nie mów że konkurencja dopiero się rozgrzewa bo trochę na rynku już jest, a niestety istnieją poważne obawy, że przy takim postępowaniu tych firm może niedługo ich nie być. Co z tego że DIALOG zapowiada jak mówisz 30 tys. interanutów do końca roku jak opłaty za inteconect z teleglobe, dzierżawę itp są większa niż zyski z tych interanutów. Zresztą powtórzę jeszcze raz netia też wiele zapowiadała. A liczy się to jak to wygląda teraz
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2001-11-23 19:02
    i tak na zakończenie - uważam Dialog za dużo lepszą firmę od Neti ale niestety jeżeli nie znajdzie się jakiś poważny inwestor to firma ta może zniknąc z rynku. A raczej ciężko będzie kogoś znaleźć bo każdy woli GSM i UMTS. i tak na marginesie DoCoMo zapowiada że ich japońska inwestycja w UMTS zwróci się już za 4 lata, więc jednak mozna wimiarę szybko zarobić na telekomunikacji trzeba najpierw zainwestować olbrzymie pieniądze a nie ochłapy, i wciskac ludziom kit że tyle robimy tylko nam rząd i monopolista przeszkadza.
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2001-11-23 19:32
    a znowu coś mi się przypomniało - to też przybliżenie bo nie pamiętam dokładnie ale wciągu ostatnich 5 lat TPSA zwiększyła ilość abonentów dwukrotnie czyli o jakieś 5 000000 abonentów i to są INWESTYCJE - więc jednak można w takim okresie przyłaczyć 5 mln abonetów a nię raptem 300 tys jak netia. Gdyby tak działała Netia albo Dialog to chyliłbym czoło przed tymi firmami. w Ciagu ostatnich 5 lat TPSA zainwestowała 14 miliardów PLN, NETIA w latach 91-99 (8 lat) zaiwestowała ok, 1,4 miliarda PLN (10 RAZY MNIEJ). I to jest róznica między firmą która coś robi a firmą która tylko narzeka.
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2001-11-24 01:39
    Jeszcze jedna dygresja: Właśnie obejrzałem Biznes Informacje na Polsacie. Było info o sprzedaży komórek w Polsce. Że do końca roku ambitne plany, mówią o 10 mln abonentów itp. I podobno to bardzo dobry wynik jak na Polskę biorąx pod uwagę że cytuję "CENY, POŁACZEŃ KOMÓRKOWYCH W POLSCE NALEŻĄ DO NAJDROŻSZYCH NA ŚWIECIE". Ale jakoś nie widzę aby wszyscy tak zaciekle walczyli na łamach GsmOnLine z operatorami komórkowymi jak rozmiłowują się w narzekaniu na TPSA. Trochę to niekonsekwentne. Zwłaszcza jak słyszę w jednym zdaniu np. " Plus jest the best, a tepsa to złodzieje".
    0
  • Users Avatars Mini
    Bogo pisze: 2001-11-24 13:24
    Cóż przeczytałem wszystkie komentarze i zacieklosc i waskie okularki MARASA mnie dziwią...Od razu widac ze brakuje ci znajomości podstawowych zasad ekonomicznych.. Po pierwsze duży operator telekomunikacyjny ma ogromne przepływy pieniężne, a poniewaz dziala na zbudowanej juz w duzej czesci infrastrukturze, to ciagnie tez spore zyski biezace - z których miedzy innymi finansuje inwestyjce. Zaś operator mały, rozwijajocy siec, musi wladowac potezna kase na starcie i wciaz pakowac w infrastrukture, zas przeplywy pieniezne sa przez wiele lat ujemne, firma zacznie przynosic zyskijak ustabilizuje infrastrukture, zwiekszy znacznie ilosc abonentow, ustabilizuje koszty. Dla operatora duzego - przylaczyc 5 mln abonentow to niewielki problem w porownaniu z 100 tys dla malego.
    0
  • Users Avatars Mini
    Bogo pisze: 2001-11-24 13:26
    Cóż przeczytałem wszystkie komentarze i zacieklosc i waskie okularki MARASA mnie dziwią...Od razu widac ze brakuje ci znajomości podstawowych zasad ekonomicznych.. Po pierwsze duży operator telekomunikacyjny ma ogromne przepływy pieniężne, a poniewaz dziala na zbudowanej juz w duzej czesci infrastrukturze, to ciagnie tez spore Teraz cos o monopolu - gdyby ustawa o telekokomunikacji nie regulowala, ze kazdy operator musi udostępnić swoja sieć do przylączenia innego operatora - to tepsa by sie wypiela na wszystkich i wszystkim by odp : " pocalujcie sie w d.. nie bedziemy wspierac konkurencji..." Tymczasem to zadne popieranie - bez takich punktow styku idea telekomunikacji nie ma sensu - telefon z dialogu tylko do dialogu, z netii tylko do netii. z tepsy tylko do tepsy...itd itp...
    0
  • Users Avatars Mini
    Bogo pisze: 2001-11-24 13:29
    Teraz cos o kosztach. Tepsa opowiada bzdury. mowiac ze cena jednostki lokalnej i tak ze tania w odniesieniu do kosztow, zas z mm i mn jest odwrotnie. Nie wiem co za debile siedza jako ekonomisci w tepsie ale na pewno nie umieja rozroznic koszto stalych od zmiennych. Otoz w tepsiew zasadzie prawie nie ma kosztow zmiennych - wszystko to koszty stale - wkoncy kazdy impuls telefoniczny nie pociaga za soba kosztu - bo koszt ten jest staly jako utrzymanie infrastruktury firmy...(Centrale, osprzet, zuzyce pradu itp...), także wiec w abonament i jednostki strefowe i inne wrzucaja glownie koszty stale utrzymania firmy - no ale to normalne - w koncu zawsze koncowy klient placi producentowi za jego koszty.....
    0
  • Users Avatars Mini
    Bogo pisze: 2001-11-24 13:30
    Teraz jeszcze KWESTIA KOMÓREK - nie wiem czy zauwazyles ze usluga polaczenia z dowolnego miejsca jest usluga zgola innego typu niz TEPSY. Na tepsie zwyklo sie siedziec godzinami i gadac o d.... maryni, zas komorka sluzy do krotkiego obgadania konkretow. Cena jest duzo wieksza - bo usluga jest drozsza i oryginalniejsza....Poza tym dzieki wysokiej cenie jednostki firmy osiagaja zysk po paru latach i maja z czego finansowac rozbudowe infrastruktury (ktora jest duzo drozsza od przewodowej) - nie zaś wpadaja w niekonczaca sie petle splacania i brania kredytow inwestycujnych i obrotowych...a propos cen - ceny nie tylko polaczen komorkowych naleza u nas do najwyzszych na swiecie..... a akurat centy te maja swoje uzasadnienue rynkowe w przeciwienstwie do innych produtkow....
    0
  • Users Avatars Mini
    Bogo pisze: 2001-11-24 13:32
    Nie wiem skad wziales infomacje o przylaczeniu przez TEPSE 5 mln abonentow - ale jest to wierutna bzdura - Teps wciaz sie buja w przedzialas ledwo powyzej 10 mln. Wiec prosze raczej chylic czoło przed operatorami komorkowymi, ze w przeciagu 5 lat praktycznie doganiaja TEPSE z iloscia abonentow - widocznie jest to kwestia swietnie rozwinietegi marketingu i podejscia do klienta. Wejdz sobiedo biura obsługi TEPSY i do biura obsługi np IDEI czy PLUSA - od razu poczujesz roznice, poza tym ciekawe gdzie babki z BOKU beda ci tylko robily problemy...Skoro pomimo znacznie drozszej ceny za minute ilosc abonnentow komorowych siega powoli stacjonarnych - to dowoidz tylko doskonalej polityki finansowej i marketingowej tych firm..
    0
  • Users Avatars Mini
    Bogo pisze: 2001-11-24 13:34
    A PROPOS JESZCZE JEDNO - prosze zwrocic uwage na cene za przylaczenie do sieci TEPSY oraz na cne przylaczenia do sieci komorkowej (zwykle z telefoniem no nie?) Odpowiedz jest prosta - czy w tepsie dostaniesz za 50 zeta - telefon z numerem? Plus za 50 zeta miesiecznie- nie jakis tam abonament ale jest to kwota rowna np30 min razy 1, 65 - czyli kazda zlotowka w abonamencie to rozmowa przez telefon! I czy telefon ci bedzie dzialal od razu po wplaceniu sumki za aktywacje? Odpowiedzcie sobie sami na to pytanie....Kłania sie polityka finansowa i marketingowa... A dział marketingu radze zwolnic bo nie znaja nawet definicji marketingu.... w tepsie ludzie i podejscie do klienta nie zmienilo sie od lat.... Łache ci robia z wszystkim... Nie wspomne o sukcesach tel. na karte - przeciez tam w ogole nie ma abonamentu... placisz kiedy musisz dzwonic..
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2001-11-24 14:27
    Bogo: 1.Może nie jestem ekonomistą ale inżynierem telekomunikacji i na technice się troszkę znam 2.Lubię miec inne zdanie od innych - zwłaszcza jak się na czymś znam i mam rację 3.sprawdź sobie w 1995 roku ilość abonentów w Tepsie to zauważysz że w ciągu 5 lat firma ta zwiększyła dwukrotnie ilość abonetów. 2.Co do komórek to muszę Cię rozczarować bo koszty utrzymania infrastruktury stacjonarnej jest droższy od komórkowej (z punktu technicznego), a świadczenie usługi GSM w cale nie jest droższe. Operatorzy GSM korzystają z tego że komórki to stosunkowo nowość. I mimo że już komórkowcy przynoszą zyski to jakoś nie skłoniło to operatorów do obniżenia cen połaczeń....Jak czytam że internet w polsce jest najdroższy, (i od razu wszyscy wsciekli na Tepsę), to też chce przypomnieć że nie tylko internet bo także wiele innych rzeczy np. Komórki a jakoś nie widać u ludzi takiej zajadłości wobeć Plusa czy Ery jak w stosunku do Tepsy.
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2001-11-24 14:37
    ....Co to kosztów stałych czy zmiennych, to tak samo dootyczy to tepsy jaki np Plusa czy Ery. Co do ceny jednostki lokalnej. Przez lata abonament i rozmowy lokalne był niski (poniżej kosztów) bo firma zarabiała na zawyżonych cenach połaczeń m/n i m/m. Tak samo jak oper. GSM zarabiają na zawyżonych cenach swoich połaczeń. Tylko że 90 procent społeczeństwa wolałoby tanie rozmowy lokalne i niski abonament, nawet kosztem wysokich cen innych połaczeń,. W końcu jak często statystyczny Polak korzysta z połaczenia międzynarodowego. To nie wina tepsy że jest firmą większą i potęzniejszą od np. NETI - ma się z tego powodu bić w piersi. To konkurencji powinno zależec aby dysponować takim kapitałem i partnerami aby móc swobodnie inwestować i zacząć stanowić zagrożenie dla TPSA. Dlaczego osobiście Telia nie weszła na nasz rynek tylko tworzy jakąś małą podległą spółkę - bo jak się nie uda to Telia niczym nie ryzykuje
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2001-11-24 14:49
    Co do GSM to zasługa tego że ma już w Polsce tylu abonentów jest po prostu fakt wyższości tej usługi na stacjonarną. Chyba korzyści nie muszę Ci wymieniać. Tylko to że usługa jest lepsza i nwoczesniejsza w cale nie oznacza że jej świadczenie jest droższe bo sprzęt wcale nie jest droższy (poza aparatami, ale ta cene powinien ponosić klient), i jest mniej kłopotów pseudotechnicznych przy budowie sieci GSM,niż przy budowie stacjonarki . Dlatego tez nie ma chętnego potężnego inwestora który chciałby konkurować z TPSA, bo ta technologia nie ma przyszłości. Dlatego koncerny telefoni stacjionarnej w coraz większym stopniu inwestuja w nowe usługi np. GSM. Po prostu stara technologia zastaje wypierana i nikt nie zainwestuje tyle aby powalczyć z TEPSĄ.
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2001-11-24 15:22
    BOGO; TPSAforever: Może to Was przekona: od rozpoczęcia działalności w 1996 roku PLus GSM (POLKOMTEL) zainwestował łącznie 4,1 miliarda PLN (dane od PLUSA)a w zasadzie budowę sieci zakończył, usługi już siadczy na terenie całej Polski i już przynosi zyski. Widać wyrażnie że wdrożenie i eksploatacja tej technologii (GSM) jest nieporównywalnie tańsze niż wdrożenie i eksploatacja sieci stacjonarnej o takim zasięgu. Wieć Dlatego nikt nigdy w Polsce Nie zaiwestuje takich pieniędzy aby w segmencie stacjonarnym konkurowac uczciwie z TPSA, to nie ma po porosu już sensu. więc Bogo nie pisz że usługa GSM musi być droższa bo to bzdury wyzsane z palca.
    0
  • Users Avatars Mini
    Bogo pisze: 2001-11-27 00:14
    Maras - pozostaje podać ci jakies konkretne dane na tepse. - ile zainwestowała tepsa,z ilu do ilus zwiekszyla ilosc abonentow itd itp...Gdyby telefonia stacjonarna byla bez przyszlosci, nikt by w nia nie inwestowal... najwyrazniej jestes pracownik tepsy majacy SDI- wyraznie jednostronne spojrzenie.. to nie jest kwesta tego, ze nie ma poteznego inwestora chcacego konkurowac - po prostu z uwagi na ostanie 50 lat byla tu tylko jedna firma, ktora w zasadzie byla JEDYNA SWIADCZACA TE USLUGI PRZEZ LATA! Tym samym w lata 90-te weszla w zasadzie z gotową infrastrukturą - przede wszystkim zasadnicze kable, kable do klientow, oraz TO CO NAJDROZSZE - WYKOPANE tysiace km rowow z polozonymi kabelkami... z taka firma z zalozenia zadna inna nie moze juz konkurowac, bo 10 lat by jej zajelo kopanie rownoleglych rowow do tamtych!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Bogo pisze: 2001-11-27 00:23
    mowisz ze to nie wina tepsy - ze jest firma wieksza i ptezniejsza od innych - wlasnie ze nie, tu nie masz racji - przeciez tylko tepsa istniala wczesniej - dlatego jest potezniejsza.. a zwroc uwage ze byla budowana za pieniadze nas wszystkich...A wyższosc uslugi powoduje ze jej cena jest wyzsza... od razu widac ze nie kumasz o co chodzi w ekonomi.. Telefon z komorki jest drozszy na calym swiecie - wytlumacz mi ten ewenement? wszyscy to zdziercy? czy wszyscy maja wysokie koszty? Pozostaje zadac pytanie, dlaczego telefon ze stacjonarnej tepsy na komorke jest drozszy niz w druga strone? To jest dopiero zdzierstwo, przeciez telefon na komore nie kosztuje tepse wiecej niz na stacjonarny?! A wiekszosc wysokich rachunkow tel. to 75 % kwoty ma źródło w telefonach na komorki... Tepsa by zmniejszyla na komorki - to operatorzy by musieli potem zmniejszyc cene za minute od siebie..
    0
  • Users Avatars Mini
    Bogo pisze: 2001-11-27 00:35
    a tak poza tym to ani tepsa nie podaje do publicznej wiadomosci swoich pelnych kosztow ani inwestycji, jak i i operatorzy GSM. to jest wlasnie gra rynkowa - chronic informacje o wlasnych kosztach... skoro nie znasz faktow to nie twierdz ze ty sie na tym znasz..... Poza tym jako inzynier telekomunikacji stwierdzasz ze cos nie jest od czegos drozsze z punktu widzenia technicznego... ale na milosc boska mowimy o widzeniu ekonomicznym calosci systemu.....ja sie nie czuje kompetentny do wypowiedzi technicznych - bo nie jestem inzynierem telekomunikacji wiec o tym nie mowie..a dlaczego nikt nie najezdza na plusa czy idee czy na ere a na tepse tak? Kultura obslugi klienta, nie traktowanie czlowieka jak murzyna...Poza tym Operatorzy komorek przyciagaja klientow - promocje, tanie minuty, tanie telefony - a tepsa traktuje klienta tak... w sumie mozecie splywac i tak mamy was za duzo, jeden w te, jeden we wte roznicy nie czyni...
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2001-11-27 00:39
    Oj Bogo nadal nie rozumiesz. jak byś studiował chociażby ten serwis wiedziałbyś że są rozliczenia międzyoperatorske 60 groszy za minutę i to już jest dodatkowy koszt (daltego z tpsa na komórkę nie może kosztować 35 groszy za 3 minuty). Jeżeli z komórki na TPSę jest tak drogo (zarabia Plus czy ERA) to dlaczego w drugą stronę ma być tanio - zastanów sie troszkę.Jeden operator ma być filantropem a drugi kapitalistą. o tym ile zainwestowała np TPSA i o ile zwiększyła abonentów znajdziesz powyżej tylko trzeba przeczytać. Skroro nie rozumiesz tego wszystkiego co tu zostało napisane od początku, sprawy techniczne i prawne to na nic moje tłumaczenie.
    0
  • Users Avatars Mini
    Bogo pisze: 2001-11-27 00:47
    i jeszce jedno - dlaczego wszyscy jada na tepse? Bo wysokie ceny glownego monopolisty ksztaltuja ceny na calym rynku... Poza tym jak wyzej mowilem - z komorek dzwonisz malo i krotko - wiec klient sie zgodzi na wyzsza cene jednostki.. zas ze stacjonarnego duzo i dlugo - co znacznie wplywa na budzet....Pytasz sie dlaczego jest taki drogi internet w Polsce? zapytaj sie tepsy - to jest glowny provider..... a pozostali z reguly swiadcza jednostkowe uslugi dla firm - na tyle ile posiadaja wlasnej infrastruktury...
    0
  • Users Avatars Mini
    Bogo pisze: 2001-11-27 00:51
    bo zwroc uwage ze tepsa NIE POZWOLI WEJSC PROVIDEROVI INTERNETU (lub tez kilku....) jak to sie dzieje na cywilizowanym swiecie - wiec nie ma u nas w zasadzie zadnej konkurencji - bo nie masz wyboru.... chyba ze stawiasz stale lacze na 10 osob... i oczywiscie nie bierzez je z tepsy (bo kosztuje wtedy 2000....) ALe najpierw musi byc w okolicy provider - ktorego stac na zbudowanie wlasnego lacza - najlepiej niezaleznego od tepsy...(satelitarne, NASk itd itp...) rachunek jest prosty - albo wejda providerzy internetu na siec tepsy - albo czlowiek zrezygnuje z tepsy i przejdzie na siec telekomunikacyjna, ktora pozwoli wejsc providerovi na swoja siec...
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2001-11-27 00:58
    i jeszcze jedno Bogo mówisz o tym że tepsa w lata 90 weszła z gotowa infrastrukturą. Przykro mi ale ty naprawdę nie masz pojęcia jak wtedy żałośnie wygladała infrastruktura TPSAy. Wejście w wolnu rynek pozwoliło w końcu rozwijac się firmie i inwestować własne zyski w rozwój a nie oddawanie wszystkiego państwu. Nie pisz że to za nasze pieniądze bo to jest żałosne. Te Twoje pieniądze już wielokrotnie zostały do państwa zwrócone przez lata oddawania zysków. A skoro taki z ciebie ekonomista to chyba wiesz na czym polega prywatyzacje i gdzie idzie kasa z pierwszej emisji akcji. ile można truć że to za moje pieniądze. Kojarzysz że nie było czegoś takiego jak PIT, a budżet państwa składał się z zysków państwowych firm które oddawały swoje dochody, aby wszyskim Polakom żyło się wspaniale w naszym socjalistycznym kraju. A płaciłeś za szkołe, opiekę medyczną skąd na to brała się forsa drogi ekonomisto.
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2001-11-27 01:03
    BOGO przeczytaj wszystko jeszcze raz od początku i powoli bo naprawdę nie rozumiesz.
    0
  • Users Avatars Mini
    telefonica pisze: 2001-11-27 11:40
    Dobry gest ze strony KGHM, mam nadzieje że spłata pomoże im również wejść na rynek zachodniopomorski
    0
  • Users Avatars Mini
    Ewandy pisze: 2001-11-28 04:57
    Maras - Bogo : nie uwazacie ze to troche za tresciwe komentarze na stronie.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: