Kontrola Błękitnej Linii TP

Newsy
Żródło: URTiP
Opinie: 28

Zbadanie funkcjonowania systemu obsługi klienta na odległość, tzw. "Błękitnej Linii" Telekomunikacji Polskiej jest przedmiotem kontroli rozpoczętej 21 stycznia br. przez Urząd Regulacji Telekomunikacji i Poczty. Jest to efekt napływających do Urzędu skarg od abonentów TP, dotyczących wprowadzonych przez operatora zmian w systemie obsługi klienta.

TP wielokrotnie podkreślała, że priorytetowe miejsce wśród celów marketingowych zajmuje poprawa wizerunku firmy oraz podniesienie satysfakcji jej klientów. Według opinii TP zrealizowaniu powyższego celu służyć miało m.in. wprowadzenie nowego systemu obsługi klienta, zapewniającego w szczególności: łatwy dostęp do pełnej oferty produktów spółki, natychmiastową informację na temat swoich rachunków i oferowanej gamy usług, szybkie i bez zbędnych formalności realizowanie zamówień oraz sprawną, kompetentną i miłą obsługę. Błękitna Linia TP to najważniejszy, w opinii spółki, element nowego systemu obsługi, powstały na skutek przekształcenia osobistego sposobu obsługi na rzecz telefonicznego kontaktu klienta z operatorem.

W skargach na funkcjonowanie Błękitnej Linii TP S.A. kierowanych przez abonentów do URTiP najczęściej poruszano następujące kwestie: 

  • długotrwałe oczekiwanie na połączenie z infolinią (niejednokrotnie bezskuteczne);

  • nadmiar zleceń, które zalegają w systemie i przez długi okres czasu nie są realizowane (często przedmiotowe zlecenia giną, nie pozostawiając w systemie żadnego śladu);

  • problem związany ze sposobem załatwiania spraw, które wymagają osobistego podpisania dokumentów, a więc takich, które nie mogą być załatwione poprzez infolinię;

  • problem związany z możliwością złożenia przez abonenta reklamacji (w tym związanych z wysokością rachunku telefonicznego), a w przypadku zaistnienia takiej możliwości długotrwałe oczekiwanie na ich rozpatrzenie przez operatora; 

  • brak jakiegokolwiek potwierdzenia przyjęcia przez TP S.A. zlecenia, reklamacji, itp.

Zdaniem Prezesa URTiP Witolda Grabosia "zgłaszane przez abonentów uciążliwości w korzystaniu z Błękitnej Linii są wystarczającym powodem do rozpoczęcia kontroli. Urząd musi wiedzieć czy są to nieuniknione koszty wdrażania nowości techniczno-organizacyjnych, czy też efekt błędnej praktyki operatora".

Przedmiotem rozpoczętej przez URTiP kontroli będzie w szczególności zbadanie przestrzegania przez TP przepisów prawa w zakresie realizacji przyjmowanych na odległość zgłoszeń, zamówień usług telekomunikacyjnych i reklamacji. Urząd skontroluje także warunki ograniczania i zawieszania przez TP świadczenia usług telekomunikacyjnych oraz udzielania abonentom odszkodowań.

Opinie:

Opinie archiwalne (28):

Komentuj

Komentarze / 28

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    klops pisze: 2004-01-26 16:19
    co tu kontrolowac? przeciez BL to trup...
    0
  • Users Avatars Mini
    Don Pedro pisze: 2004-01-26 16:22
    No to URTiP wdepnął w niezłę g***o. Teraz będą się babrać w bałaganie Telekomuny, i jestem pewien że nic pozytywnego z tego nie wyjdzie. Skorzysta na tym URTiP, bo będzie musiał zorganizować nowe wakaty dla pracowników utopionych w szambie Błękitnej Linii :)))
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-01-26 16:40
    Brawo! Dotychczas kontrola kojarzona była albo z podatkową, albo ze skarbową, ZUS, ew. Sanepidu. jak się okazuje, można skontrolować również sposób obsługi klientów. Życzę powodzenia :).
    0
  • Users Avatars Mini
    mushroom pisze: 2004-01-26 16:54
    i dobrze. Tylko zobaczymy co z tego wyniknie.
    0
  • Users Avatars Mini
    Czerstwy pisze: 2004-01-26 16:57
    Ostatnio coraz bardziej podobaja mi sie działania URTiP. Ciagle jakies kontrole Tepsie robia, kary wlepiaja. Trzeba gnebic monopoliste, dobrze niech sobie nie pozwalaja :)
    0
  • Users Avatars Mini
    windu pisze: 2004-01-26 17:57
    **czerstwy tak,tyle żeby coś z tych kontroli wynikało...Stwierdzają,ze są nieprawidłowości,nakladają kare,tepsa się odwołuje i na końcu się okazuje,ze nie musi płacić,albo kara pienieżna zostaje z tych, i tak smiesznie niskich pieniędzy,zmniejszona do jeszcze mniejszej kwoty.
    0
  • Users Avatars Mini
    fynf pisze: 2004-01-26 18:04
    Błękitna linia pod lupę!!Mam nadzieję że ich nieźle prześwietlą!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-01-26 19:05
    ***Windu - ale to tak naprawdę dowodzi tylko tego, że kary są nakładane bez przygotowania merytorycznego ;).
    0
  • Users Avatars Mini
    Paweł pisze: 2004-01-26 19:20
    Ludzie!!!!!! Ja tam w połowie listopada zglosiłem blokade miedzynarodówek i do tej pory nie widze zeby ta usługa działała na moim telefonie
    0
  • Users Avatars Mini
    windu pisze: 2004-01-26 19:24
    ***Gonzales,dokładnie,mam wrażenie,ze te kontrole to są takie niby kontrole,**Paweł to sobie jeszcze poczekasz,co Ty chcialbys zeby Ci usługa już po 2 miesiacach chodziła??Nie przesadzaj stary!! :-))))
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-01-26 20:06
    ***Paweł: a na piśmie z potwierdzeniem?
    0
  • Users Avatars Mini
    hubi pisze: 2004-01-26 21:17
    ja dzwoniłem 2 razy raz czekałem 8 min a drugi raz z 15 min ale ta pani po drugiej srtonie wiedziała mniej odemnie to co to sa za konsultanci jak wiedza mniej od klientow !!!
    0
  • Users Avatars Mini
    rgumkowski1 pisze: 2004-01-26 21:55
    Daje 10 pkt za sama kontrole, można tylko powiedzieć, dlaczego tak późno?
    0
  • Users Avatars Mini
    rgumkowski1 pisze: 2004-01-26 21:56
    Chociaż smiem wątpić, czy przyniesie ona jakiś skutek, obym się mylił. :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Paweł pisze: 2004-01-26 23:41
    Gonzales*** no jak to miałem zglosic na pismie skoro to Call Center i dlaczego miałbym wysyłac pismo skoro osoby tam siedzace przyjeły to zgloszenie i potwierziły ze zostanie to zrobione. To jest straszne co tam siedzieje Czubówna za te bzdury ktore ludziom wciska powinna zostac ukamienowana :)
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2004-01-26 23:52
    Zrobcie cos z ta BL, apeleuje do URTiP to tak dalej byc nie moze. Dzwonie i mozna sobie zaparzyc kawe wypic, pogadac z kim, a tam dalej nikt nie odbiera tylko muzyka gra, predzej sie bateria w przenosnym telefonie rozladuje, nim sie podlacze
    0
  • Users Avatars Mini
    Erazmus pisze: 2004-01-26 23:52
    A moze ja na stos ? ;-) Ciekawe co wyniknie praktycznego dla abonentow telekomuny . Pewnie jak zawsze tepsa bedzie grala na czas wijac sie jak piskorz .
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2004-01-27 00:22
    Czy wiecie, ze polaczenia z BL sa dostepne z telefonow komorkowych. Ja w + wybieram po prostu z komory 9393 bez niczego wiecej i mam polaczenie z BL. Ciekawe jak jest w innych sieciach. Jest to oczywiscie polaczeni platne. Zatem jesli ktos sie martwi, ze ma np. za duzo minut z abonamencie to niech zadzwoni na BL szybko je wykorzysta
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2004-01-27 05:21
    BL Sux! Przez cały weekend nie miałem Neo+ bo Tepsa jakims niewiarygodnym cudem zamieniła moj numer na jakiś całkiem inny.Jak zadzwonilem do BL to za pierwszym razem, baba zaczeła sie wydzierać czemu ja próbuje oszukac skoro dzwonie z innego numeru a podaje inny :[ Za drugim razem pan powiedział, ze to napewno z winy niepłacenia rachunków, a sprawe dopiero rozwiązał pan z linii technicznej Neo+ - skierował spreawe do odpowiednich techników ale numer przywrócili dopiero za 3 dni (awaria w piatek - back w poniedziałek). Patafiany...
    0
  • Users Avatars Mini
    coobaw pisze: 2004-01-27 09:29
    witam, trochę z innej beczki - właśnie zbaraniałem oglądając rachunek z tepsy; okazuje się że koszt połączenia z biurem numerów wynosi około 1 zł brutto, kiedyś sobie podnieśli i o niczym nie poinformowali, nawet się pośmiałem z sympatyczną panią z BL, ale to by była rybka, gdyby nie fakt że za 1 połączeniem podają tylko 2 numery, a żeby kolejne uzyskać to należy dzwonić kolejny raz - czyli powiedzmy chcemy 10 numerów to dzwonimy 5 razy, czyli ładujemy ponad 5 zeta w ten ineteres - krótko - sk......stwo; czy ktoś doświadczył podobnych praktyk i czy to jest dopuszczalne???
    0
  • Users Avatars Mini
    klops pisze: 2004-01-27 09:42
    ***coobaw: malo rzeczy z tych, ktore robi tepsa jest dopuszczalne...
    0
  • Users Avatars Mini
    coobaw pisze: 2004-01-27 09:59
    ale tego zintegrowany mrożek z kafką by nie wymyślił!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    klops pisze: 2004-01-27 11:28
    no widzisz jakie talenty artystyczne drzemia w zarzadzie tepsy ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    klops pisze: 2004-01-27 11:30
    o! cos o BL jest na warszawskich stronach "wybiorczej". zaraz sie posmiejemy ;(
    0
  • Users Avatars Mini
    601417729 pisze: 2004-01-27 19:26
    WOW!!!!!! Wreszcie!
    0
  • Users Avatars Mini
    Erazmus pisze: 2004-01-27 21:39
    Ja dzis wyslalem rezygnacje z 2 numerow w Tepsie i przeszlem na dialog . Zobaczymy jak bedzie z wylaczaniem tych 2 numerow ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-01-27 23:43
    Jak wysłałeś z potwierdzeniem, to już nie Twój interes tylko TP :).
    0
  • Users Avatars Mini
    Erazmus pisze: 2004-01-28 02:59
    Poszlo poleconym z potwierdzeniem odbioru ;-) Troche na mnie poczta zarobila bo w sumie za 2 listy zaplacilem 10.70 :( Ale za to bede wolnym czlowiekiem ;-)
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: