Łatwiejszy dostęp do informacji o numerach w sieciach TP oraz Orange

Newsy
Żródło: Orange
Opinie: 9

Informacje o numerach telefonów klientów Telekomunikacji Polskiej oraz sieci komórkowej Orange można od 29 września 2005 r. uzyskać zarówno w Biurze Numerów TP pod numerem 118 913 jak i w Orange Biurze Numerów pod numerami *123 lub 501200123, dostępnymi z telefonów sieci Orange. Dzięki temu Klienci uzyskają informacje o numerach stacjonarnych i komórkowych podczas jednego połączenia.

Zasady udzielania informacji pod 118913 oraz *123, 501200123 pozostają takie jak dotychczas. Aby uzyskać informacje o szukanym numerze trzeba podać doradcy imię i nazwisko abonenta lub nazwę firmy, miejscowość i adres. Trzeba także zaznaczyć czy chodzi o numer telefonu stacjonarnego czy komórkowego.

Współpraca TP oraz PTK Centertel w udzielaniu informacji o numerach opiera się na przepisach Prawa telekomunikacyjnego. Artykuł 67, ust.1 daje podstawę do udostępnienia, za wiedzą i zgodą abonenta, innemu przedsiębiorcy telekomunikacyjnemu danych niezbędnych do świadczenia usługi udzielania informacji o numerach telefonów. Zarówno Klienci TP jak PTK Centertel zostali o tym poinformowani w komunikacie umieszczonym na wysyłanych w maju i w czerwcu rachunkach. Do klientów PTK Centertel, którzy nie otrzymują faktur (oferty typu MIX) został skierowany stosowny SMS informacyjny.

Firmy nie będą sobie udostępniać informacji o numerach zastrzeżonych oraz numerach tych klientów, którzy po 2 września 2004 nie wyrazili zgody na umieszczenie swoich danych w spisie abonentów.

Abonenci innych sieci niż Orange mogą obecnie uzyskać informacje o numerach w sieci Orange wyłącznie pod numerem 118 913.

Połączenie z telefonu stacjonarnego TP z numerem 118 913 kosztuje 1,16 zł (1,42 zł z VAT) niezależnie od czasu jego trwania, zaś cena połączenia z numerem *123, 501200123 dostępnymi z telefonów sieci Orange, zależy od planu taryfowego, z którego korzysta osoba dzwoniąca.

Opinie:

Opinie archiwalne (9):

Komentuj

Komentarze / 9

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Prezes pisze: 2005-09-29 13:27
    Nie wypada za dużo narzekać na KTA Plusa, ale posiada ona pewne utrudnienie (w pewnym stopniu oczywiście słuszne) polegające na konieczności podania miejscowości abonenta, a zdarza się coraz częściej tak, że znamy imię i nazwisko osoby, ale miejscowości już nie (w KTA występuje miejscowość z umowy, najczęściej miejsce stałego zameldowania - a ludzie są jednak coraz bardziej mobilni, mieszkają w innych miastach itp.).
    0
  • Users Avatars Mini
    Alexander25 pisze: 2005-09-29 13:02
    Tylko dlaczego Plus może za darmo udostępniać bazę abonentów w internecie, a ci kasują za to jak za zboże ?
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-09-29 13:05
    Mnie zastanawia to, że zlikwidowano internetową książkę telefoniczą abonentów indywidualnych (nie wiem dlaczego właściwie) obiecano, że jużnie przez ditel a na stronie tepsy będzie ona dostępna i co? I jedynie można w książkach elektronicznych regionalnych, dodawanych na płytach do papierowych wydań, bawiś się w wyszukiwanie numerów. Co do operatorów komórkowych to też tutaj tylko Pusa należy pochwalić że bezpłatnie udostępnia książkę w internecie. Co prawda tylko abonentów, ale zawsze to już coś. Prawo nie zabrania umieszczania w książce numerów prepaidów - jeśli by więc chociaż te zarejestrowane podawali... Jeszcze lepiej by było.
    0
  • Users Avatars Mini
    Prezes pisze: 2005-09-29 13:21
    ***wlo: Zgadzam się z Tobą jak najbardziej. Chwalić Plusa za bezpłatną KTA - to bardzo praktyczny gest z jego strony; co do prepaidów są jednak dwa "ale": 1) ilu Simplusowiczów tak naprawdę wysłało karty rejestracyjne i to z prawdziwymi danymi osobowymi...? 2) Rotacja użytkowników prepaid jest większa niż postpaid - stąd pojawia się problem aktualności danych (w przypadku rezygnacji z postpaid załatwiamy to formalnie, a przy prepaid wystarczy kartę wrzucić do szuflady lub w inne głębsze miejsce).
    0
  • Users Avatars Mini
    bOb pisze: 2005-09-29 14:14
    Tak, ale Plus podaje dany tylko swoich abonntów, a ta infolinia powyżej dane abonentów stacjonarek Tpsy
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-09-29 14:29
    Prezes - ale tak samo jest w książce tepsy - nie wystarczy podać nazwisko - trzeba też miejscowość - to są wymagane pola. Fakt, że stacjonarnego do pociągu nie zabierzesz i nie przeniesiesz się w inne misejsce na pół roku... Ale liczy się miejsce zameldowania - przecież zmiane danych trzeba podać operatorowi - faktury gdzieś trafiać muszą przecież, nie? bOb - i co z tego? a 913 tepsy nie podaje swoich abonentów? Taniej jednak ze stacjonarnego zadzwonić na informację tepsy niż na komórkowy nuer, nie sądzisz?
    0
  • Users Avatars Mini
    Wafel pisze: 2005-09-29 16:49
    Pytanie trochę OT: jeżeli wejdzie możliwość przenszenia numerów to czy coś takiego będzie można zrobić także z numerem telefonu stacjonarnego np z tpsa do orange?
    0
  • Users Avatars Mini
    Prezes pisze: 2005-09-29 17:35
    ***wlo: Zgadza się, masz rację. Przyzwyczailiśmy się jednak do faktu, że telefon stacjonarny (jak sama nazwa wskazuje) jest sciśle przywiązany do konkretnego miejsca/miejscowości z reguły na długie lata, a mobilny już nie.
    0
  • Users Avatars Mini
    rob pisze: 2005-09-30 14:32
    witam już niedługo powiemy naszym klientom "Halo" the future's bright, the future's Orange
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: