LG ma pomysł na konwersję gier 2D do 3D

Newsy
Żródło: LG Electronics
Opinie: 0

LG Electronics zaprezentuje na targach IFA w Berlinie silnik do konwersji gier z technologii 2D do 3D stworzony z myślą o użytkownikach smartfonów. Oparty na technologii OpenGL konwerter gier 3D, jest wynikiem działań LG zmierzających do wzbogacenia oferty treści trójwymiarowych oraz zwiększenia stopnia wykorzystania urządzeń 3D jako platform do gier. Rozwiązanie LG ma duże szanse otworzyć kolejne furtki do świata trójwymiarowych treści dla graczy na całym świecie.

Konwerter gier 3D zostanie dodany do najnowszej wersji smartfona LG Swift 3D, która trafi do sprzedaży w październiku tego roku. Dokładne daty jego wprowadzenia zostaną wyznaczone przez poszczególnych operatorów sieci komórkowych.

Po zainstalowaniu konwertera gier 3D, wystarczy jego aktywacja, aby użytkownicy mogli cieszyć się z trójwymiarowego efektu w grach zakupionych uprzednio w formacie 2D . W równie prosty sposób będą mogli w dowolnym czasie powrócić do trybu 2D sprzed konwersji.

Po uruchomieniu gry mobilnej w formacie 2D za pomocą konwertera gier 3D program automatycznie zeskanuje grę, by sprawdzić, czy znajduje się ona na liście gier mobilnych w formacie 2D zoptymalizowanych do konwersji na format 3D. Jeżeli gra została zoptymalizowana, nastąpi jej konwersja na standard 3D za pomocą domyślnych ustawień obrazu. Natomiast gry w formacie 2D oparte na technologii OpenGL, z poza listy gier zoptymalizowanych, będzie można przekonwertować na format 3D poprzez ręczne dokonanie tych ustawień. Zoptymalizowane ustawienia dla ok. 50 gier w formacie 2D zostaną udostępnione przed początkiem października, a kolejnych 50 zostanie dodanych przed końcem roku.

„Konwerter Gier 3D firmy LG nie jest zwykłym gadżetem, lecz rozwiązaniem, które automatycznie odczytuje informację o głębi na podstawie położenia każdego obiektu, dokonując separacji obrazu graficznego 2D na każde oko oddzielnie” – wyjaśnia dr Henry Nho, zajmujący się rozwojem technologii 3D w firmie LG. „Wykorzystując dostępną informację o głębi, konwerter gier 3D generuje dwa różne obrazy – jeden dla pierwszego planu i jeden dla drugiego planu. Następnie za pomocą cienkiej przesłony zwanej barierą paralaksy – umieszczonej na wyświetlaczu – ukazuje lewy obraz lewemu oku, a prawy obraz prawemu oku, tworząc iluzję wizualnej głębi”.

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: