Lucent przygotował usługę typu ringback tones

Newsy
Żródło: Lucent Technologies
Opinie: 15

Lucent Technologies wprowadził na rynek aplikację, która umożliwia abonentom sieci mobilnych i stacjonarnych wybieranie nagrań muzycznych lub innych wiadomości głosowych, które mają być odtwarzane, gdy inny, dzwoniący do nich abonent, oczekuje na połączenie. Telecom New Zealand oferuje obecnie usługę opartą na aplikacji MiRingBack Lucenta – w Nowej Zelandii usługa nazywać się będzie "Caller Tunes."

W przeciwieństwie do ogólnodostępnych sygnałów telefonicznych, MiRingBack odtwarza melodię lub wiadomość głosową abonentowi dzwoniącemu. Dzwoniący słyszą wybrane przez abonenta dźwięki – na przykład hit z list przebojów – aż do momentu, gdy telefon zostanie odebrany. Usługa umożliwia abonentom dopasowanie sygnału do swoich upodobań poprzez wybór jednej z wielu opcji, takich jak klipy muzyczne, efekty dźwiękowe, spersonalizowane komunikaty czy reklamy. MiRingBack to nie tylko usługi rozrywkowe dla abonentów indywidualnych – aplikacja umożliwia także przedsiębiorstwom wykorzystanie połączeń telefonicznych do reklamy swoich usług czy produktów.

"Usługa MiRingBack Lucenta to zupełnie nowy wymiar personalizacji procesu komunikacji – pozwala użytkownikom wyrazić swoją indywidualność, co jest bardzo ważne na przykład dla nastolatków. Także przedsiębiorstwa mogą w ten sposób przekazywać informacje firmowe swoim klientom czy partnerom biznesowym," powiedział J. J. Lhospital, wiceprezes działu aplikacji w Mobility Solutions Group Lucenta. "MiRingBack łączy w sobie nowe możliwości multimedialne z już istniejącą usługą, czyli w sumie daje nową usługę 'lifestyle', oferując w ten sposób operatorom sieci mobilnych i stacjonarnych nowe możliwości zwiększenia przychodów, a także przyciągnięcia nowych i utrzymania istniejących klientów." Telecom New Zealand będzie początkowo oferował usługę swoim abonentom mobilnym.

Każdy użytkownik usługi MiRingBack może stworzyć wiele profili dla osób dzwoniących i przypisać każdemu z nich inny sygnał. Usługa oferuje abonentom wiele ciekawych funkcji, takich jak możliwość wyboru różnych wiadomości w zależności od pory dnia czy konkretnej okazji, oraz opcja zdefiniowania pojedynczych osób lub grup osób. W Nowej Zelandii początkowo oferowana będzie jedna melodia, z czasem zostaną dodane kolejne.
W przeciwieństwie do ściąganych przez użytkowników 'dzwonków' telefonicznych, które zapisywane są w aparacie telefonicznym, zwrotne sygnały dzwonienia przechowywane są w sieci, dzięki czemu operatorzy mogą oferować je jako specjalną usługę.

Aplikacja MiRingBack działa w oparciu o Enhanced Media Resource Server (eMRS) Lucenta, serwer zasobów medialnych klasy operatorskiej.

W Polsce taką usługę testuje sieć Era, a platforma Lucenta wykorzystywana jest w ofercie prepaid PTK Centertel.

Opinie:

Opinie archiwalne (15):

Komentuj

Komentarze / 15

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Xyan pisze: 2004-10-23 13:45
    Pierwszy:-) w niemczech w vodafone juz chyba cos takiego maja?? jestem za!!
    0
  • Users Avatars Mini
    raror pisze: 2004-10-23 13:47
    oooo, fazowa sprawa.
    0
  • Users Avatars Mini
    jargrab pisze: 2004-10-23 14:17
    fajna sprawa, szczególnie firmy mogą na ty zyskać, dla klientów indywidualnych jest to według mnie kolejny gadżet- ale jeżeli ma sprawić komuś radość, a operatorowi przysporzyć kolejnych wpływów to czemu nie;)
    0
  • Users Avatars Mini
    Soul Calibur pisze: 2004-10-23 16:05
    Mała rzecz a może cieszyć - prawda? A nich będzie DYSZKA!
    0
  • Users Avatars Mini
    Mike pisze: 2004-10-23 16:25
    Jesli Era "testuje" ta usluge, to na pewno tanio nie bedzie xD
    0
  • Users Avatars Mini
    orko1990 pisze: 2004-10-23 18:03
    oj jak era ceny poda to ludziom az sie w glowie zakreci
    0
  • Users Avatars Mini
    www.fazafm.com pisze: 2004-10-23 18:36
    Juz jakis czas temu przestaly mnie bawic obrazki tapety dzwonki polifoniczne i temu podobne gadzety...liczy sie to ile zaplace za rozmowe jaki bedzie cennik a nie jakies zabawki...a jezli juz rozmowy spadna na tyle ze nie bede sie zastanawial ile place to wtedy bede sie bawil o ile przyjdzie mi na to ochota...
    0
  • Users Avatars Mini
    wet pisze: 2004-10-23 22:15
    Nadzieja na to, że nie tylko "Eliza" będzie tłem do oczekiwania, czyli koniec monotonii ?
    0
  • Users Avatars Mini
    Soul Calibur pisze: 2004-10-23 22:59
    Od niedawna jestem tutaj zalogowany i widzę że nie dość że zegar na tej stronie się późni to jeszcze źle oblicza mój czas spędzony na niej. O co tu chodzi?
    0
  • Users Avatars Mini
    miczu pisze: 2004-10-24 00:09
    no co mi po tym jak znając zycie bedzie to drogie jak holera :-))) bo to Polska własnie :D
    0
  • Users Avatars Mini
    mat-lis pisze: 2004-10-24 01:12
    fajne to nawet tylko ile kosztuje ??
    0
  • Users Avatars Mini
    olek_01 pisze: 2004-10-24 19:13
    ***miczu,cholera pisze się przz ch:-)) a do tematu: fajne,tylko ciekawe jak będą reagować ludzie na takie cos? :-) dzwoni do mnie np Ciocia z Bielska a tu Lepper mówi "Balcerowicz musi odejść" hehe,ale sie zdziwi;-))
    0
  • Users Avatars Mini
    mardall pisze: 2004-10-25 11:26
    całkiem sympatyczna sprawa
    0
  • Users Avatars Mini
    Dan pisze: 2004-10-25 13:11
    Podobno coś takiego działa w Korei i Japonii od dawna. Bardzo fajna usługa, aby tylko nie była zbyt droga (a może będzie gratis - tylko np. aktywacja i zmiana kosztuje)
    0
  • Users Avatars Mini
    madzer pisze: 2004-10-25 15:04
    zwykła sciema... po co taki news jak i tak u nas sie nie sprawdzi?
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: