Marketing Idei "ściąga" od BT Cellnet?

Newsy
Opinie: 0
Opinie: 0

Będący własnością British Telecommunications, operator telefonii komórkowej Cellnet, podał, że w pierwszym kwartale 2001 roku przybyło mu 918.000 klientów. Firma poinformowała również, że podniesie ceny najtańszych zestawów telefonicznych, kończąc tym samym rozpętaną przez siebie wojnę cenową.

Jest to mniej niż w rekordowym ostatnim kwartale minionego roku, kiedy Cellnetowi przybyło 1,5 miliona klientów. W pierwszych trzech miesiącach spółce udało się jednak pozyskać więcej abonentów niż konkurencji - Vodafone i One 2 One.

BT Cellnet zdecydowało się od 1 maja podnieść cenę najtańszych zestawów typu pre-paid. W okresie świątecznym Cellnet obniżył ich cenę do 20 funtów, czyli około 115 złotych. Krytykowali go za to konkurenci a także analitycy, którzy uważali, że spółki nie stać na tak duże subsydiowanie sprzedaży.

Oprócz Wielkiej Brytanii British Telecommunications jest obecny na rynkach telefonii komórkowej Niemiec, Holandii i Irlandii. Na całym świecie ma 25 milionów klientów, z czego 11,2 miliona w Wielkiej Brytanii.

Tytuł  "Marketing Idei "ściąga" od BT Cellnet?" określa podobieństwo strategii marketingowych firm PTK Centertel i BT Cellnet dotyczące dużego stopnia subsydiowania zestawów w usłudze przedpłaconej (wspominany w artykule poziom 20 funtów). W przypadku obu firm analitycy uważają, że spółek nie stać na tak duże subsydiowanie sprzedaży zestawów prepaid. W przypadku oferty PTK Centertel krytycznie oceniany jest stosunkowo niski poziom cen zestawów Mitsubishi Trium Aria i Sony CD5. Tak niska cena, według nieoficjalnych informacji, powoduje znaczny "wypływ" wspomnianych aparatów na rynki sąsiednich państw (po wcześniejszym zdjęciu blokady sim-lock).

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: