mBank uruchamia nową wersję serwisu internetowego, przeznaczonego dla urządzeń mobilnych. mBank lajt pozwala w wygodny i bezpieczny sposób korzystać z serwisu transakcyjnego w każdym miejscu i o każdej porze. Do końca 2011 r. serwis ma mieć 200 tys. użytkowników, a na koniec 2012 r. 0,5 mln Klientów będzie logować się do mBanku przez telefon.
Logowanie do mBanku z komórki nie wymaga posiadania określonego modelu telefonu czy systemu operacyjnego. Wystarczy skorzystać z dowolnej przeglądarki internetu i wpisać adres mBank.pl. Logowanie odbywa się na podstawie unikalnego loginu i hasła, identycznego jak w „zwykłym” serwisie mBanku. Przewagą wersji lajt nad tradycyjnym systemem transakcyjnym, wyświetlanym w telefonie, jest jego dopasowanie do możliwości urządzeń mobilnych.
Lista operacji możliwych do wykonania w mBanku za pośrednictwem urządzeń mobilnych została opracowana w taki sposób, aby zagwarantować użytkownikom pełne bezpieczeństwo.
Za pośrednictwem mBank lajt można uzyskać dostęp do informacji na temat produktów posiadanych w banku oraz wykonać najważniejsze operacje bankowe: sprawdzić stan konta i jego historię, zrealizować przelew zdefiniowany, założyć lokatę i spłacić kartę kredytową. Dodatkowo, w wersji lajt można uzyskać informacje na temat posiadanych kart, kredytów i produktów inwestycyjnych, a także doładować telefon.
Według statystyk mBanku, do serwisu transakcyjnego z urządzeń mobilnych do tej pory logowało się 100 tys. unikalnych użytkowników, posiadających rachunek w mBanku. Bank spodziewa się, że po wprowadzeniu nowego serwisu „lajt”, liczba ta będzie jeszcze większa.
W ostatnim czasie obserwujemy coraz większe zainteresowanie dostępem do banku z komórki, co nie dziwi, biorąc pod uwagę rosnącą liczę sprzedawanych urządzeń mobilnych w Polsce. Dlatego do końca 2011 r. zamierzamy podwoić liczbę osób korzystających z serwisu mBank lajt – tłumaczy Jarosław Mastalerz, członek zarządu BRE Banku ds. bankowości detalicznej. Po osiągnięciu w tym roku liczby 200 tys. użytkowników, korzystających z bankowości mobilnej w mBanku, spodziewamy się, że wzrośnie ona w roku 2011 do 0,5 miliona – prognozuje Mastalerz i dodaje, że jest to wartość realna, biorąc pod uwagę profil Klienta mBanku (głównie mieszkańca dużego miasta, zainteresowanego technologią i chętnie korzystającego z nowości).
Z nowego lekkiego serwisu mBank lajt Klienci mogą korzystać od 15 czerwca. Latem bank przeprowadzi kampanię promocyjną usługi.