Mobilking chce wykorzystać protest KRRiT w swojej kampanii reklamowej

Newsy
Opinie: 11

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji wezwała polskie kanały telewizyjne do wstrzymania kampanii reklamowej operatora wirtualnego Mobilking. Rada napisała w liście do stacji telewizyjnych: „(…) W obecnie trwającej kampanii telefonii komórkowej MOBILKING pojawiają się sceny, w których kobiety przedstawione są jako osoby nieporadne, których próby radzenia sobie w trudnych sytuacjach kończą się niepowodzeniem (…)”. Radzie chodzi o przepis ustawy o radiofonii i telewizji, który określa, że reklama nie może zawierać treści dyskryminujących ze względu na płeć.

Mobilking ma inną opinię na ten temat: „Dziwi nas tak ostra reakcja Krajowej Rady w stosunku do szacunkowo niewielkiej liczby skarg”, mówi Tomasz Rudnicki, dyrektor zarządzający MOBILKING. „Ta decyzja dyskryminuje punkt widzenia prawdziwych mężczyzn i utrudnia im zapoznanie się z naszą ofertą oraz wyrobienie sobie własnego zdania. Pokazujemy w reklamie piękne i ambitne kobiety z przymrużeniem oka. Wiemy, że one same śmieją się z sytuacji, które obejrzały w spocie reklamowym”.

Firma przygotowała już nową wersję kampanii z wyciętymi fragmentami filmu i napisem "ZAKAZANO". Nowa wersja została zaakceptowana przez stacje komercyjne, jedynie TVP nadal nie chce  prezentować spotów operatora. Mobilking mógł przygotować dla TVP skróconą wersję spotu (drugą, nie kontrowersyjną część), ale operator ewidentnie chce skorzystać na proteście KRRiT i wzbudzić zainteresowanie mediów. Mobilking twierdzi, że będzie musiał ponieść koszty związane ze zmianą terminarza kampanii w stacjach Telewizji Polskiej.

 Kolejne protesty mogą pojawić się w sprawie serwisu internetowego operatora, który zawiera treści typu "hard porno". Podobny content był na stronie PLAY w dniu startu sieci, ale został po paru godzinach usunięty.

Reklamę przygotowała czeska agencja KASPEN.

Firma twierdzi, że za 2-3 miesiące będzie miała tylu klientów, co wszyscy MVNO na koniec 2007 r. (czyli około 50 tys.). Do końca roku liczba klientów ma wzrosnąć do 200 tys.

Opinie:

Opinie archiwalne (11):

Komentuj

Komentarze / 11

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    zaman pisze: 2008-03-12 20:32
    Robią szum i sprzedają 20 starterów dziennie w jednej Żabce, tak się przynajmniej dowiedziałem dzisiaj, gdy chciałem tam kupić starter. Moim zdaniem spokojnie zrobią wyniki z ostatniego akapitu. Zamiast napisu "ZAKAZANO" proponuje napis "10zł/3m-ce - tego jeszcze nie zakazano " :-))) (coś a'la Mediamarket)
    0
  • Users Avatars Mini
    hans pisze: 2008-03-12 20:37
    Szowinistycznym, drobnym cwaniaczkom stanowcze NIE.
    0
  • Users Avatars Mini
    co pisze: 2008-03-12 20:42
    "Wiemy, że one same śmieją się z sytuacji, które obejrzały w spocie reklamowym”. hahaha tak się śmieję że aż szok... ciekawe kiedy i kogo pytali o to śmianie sie :/ zresztą. PRAWDZIWY FACET KUPUJE W ŻABCE!!!!!!!!!!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Alcek pisze: 2008-03-12 21:21
    Bądź macho, kup starter w Żabce i płać za to, by laski nagrywały Ci się na pocztę głosową... Uderzyli w seksulaność i postawili na kontrowersję.
    0
  • Users Avatars Mini
    marecki pisze: 2008-03-12 21:35
    bardzo realne z tym 200 tys. użytkowników,jak 10 PLN i na 3 miechy aktywne rozmowy. I najlepsze w tym wszystkim jest to że wygląda starter JAK PACZKA papierosów ,może zawsze ktoś przez pomyłkę kupi ,POWIE POPROSZĘ MOBILKINGI. pożartować zawsze można , Rynek i tak zrobi swoje i reklama. pozdrwiska wszystkim. AHA i pierwszy .
    0
  • Users Avatars Mini
    wader-1 pisze: 2008-03-12 23:56
    i co z tego mnie tam sie podobają ich reklamy, na piękne modelki zawsze lubię popatrzeć...
    0
  • Users Avatars Mini
    robert pisze: 2008-03-13 21:45
    zycze im zeby jak najszybciej doszli do tych 200 000. Mam nadzieje ze poradza sobie z przeciwnosciami w postaci feministek krrit i reszty, powodzenia. ps - moze youtube tez zaczna sciagac zeby pokasowali reklamy :D
    0
  • Users Avatars Mini
    a pisze: 2008-03-15 22:14
    tylko osoby o totalnym barku dobrego smaku zostaną klientami tego operatora. dawno nie widziałam tak bezczelnej, żenującej i po prostu nieśmiesznej reklamy. obraża nie tylko kobiety, ale i wielu facetów. bo co to niby ma znaczyc "tylko dla PRAWDZIWYCH mężczyzn"? ciekawe że w kraju który przynajmniej w konstytucji zapewnia obywatelom równość i obronę przed dyskryminacją, takie reklamy mogą bez problemu być emitowane od rane po dobranocke.
    0
  • Users Avatars Mini
    a pisze: 2008-03-15 22:17
    niestey nasz kraj potrzebuje jeszcze dużo czasu aby dojrzec do standardów krajów skandynawskich, gdzie nawet u najmniej wyedukowanych obywateli podona reklama wzbudziła by oburzenie. wciąż wierzę że doczekamy takich czasów i u nas.
    0
  • Users Avatars Mini
    N pisze: 2008-03-25 20:35
    Feministki zdychajcie szybciej, całe szczęście jesteście zbyt paskudne by się rozmnażać. Co to za kraj żeby banda idiotów z KRiT mówiła mi co mogę oglądać a co nie.
    0
  • Users Avatars Mini
    jo pisze: 2008-05-12 22:52
    Kobiety na traktory!!! Jako przedstawiciel płci męskiej czuję się dyskryminowany przez akcję "Komitet matek" Tymbarku. Może urzędasy zainteresują się również tą sprawą. Żądam prawa do karmienia piersią! Jak równouprawnienie, to to równouprawnienie!
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: