mPay ma poważnego konkurenta w Poznaniu

Newsy
Żródło: MPK Poznań
Opinie: 7

Firma Projekt & Parking Serwis Polska wdrożyła w Poznaniu platformę moBILET. moBILET jest nową mobilną usługą, dostępną od 26 lutego dla pasażerów MPK w Poznaniu. System pozwala na otrzymywanie i kasowanie elektronicznych biletów czasowych za przejazdy środkami komunikacji miejskiej, przy pomocą telefonu komórkowego. Poznań jest pierwszym miastem w Polsce, w którym system moBILET został wdrożony jako projekt pilotażowy dla komunikacji miejskiej.

System jest dostępny we wszystkich sieciach komórkowych, zarówno dla numerów z abonamentem jak i na kartę. Wszystko czego potrzebuje pasażer, to telefon komórkowy z obsługą aplikacji JAVA i dostępem do Internetu. Wymogi te spełnia zdecydowana większość obecnie używanych aparatów telefonicznych.

Aby rozpocząć korzystanie z usługi moBILET, wystarczy bezpłatnie zarejestrować się na stronie www.mobilet.pl, pobrać specjalną aplikację Java na telefon oraz zasilić przydzielone konto. Środki wpłacone na konto pozwalają na kasowanie biletów telefonem, zgodnie z cennikiem MPK, aż do wyczerpania limitu.

Nie trzeba kupować żadnych kart ani „zdrapek”, a wszystkie czynności możemy wykonać przez Internet, bez wychodzenia z domu. Zarejestrowany pasażer ma stały dostęp do swojego profilu na portalu użytkownika moBILET, dzięki czemu może na bieżąco kontrolować ilość dostępnych środków, drukować rachunki czy edytować swoje dane.

Kasowanie wirtualnych biletów nie wymaga wysyłania SMS-ów ani wykonywania połączeń telefonicznych. Po wejściu do autobusu lub tramwaju uruchamiamy aplikację Java na telefonie, wybieramy rodzaj biletu i potwierdzamy zamiar jego skasowania. Aplikacja łączy się przez Internet z bazą danych i otrzymujemy potwierdzenie w formie elektronicznego biletu na określony czas. Bilet zostaje zapisany w pamięci aplikacji, tak abyśmy w razie potrzeby mogli okazać go kontrolerowi.

Bilety elektroniczne w systemie moBILET posiadają szereg zabezpieczeń przed podrobieniem, m.in. graficzny kod 2-wymiarowy, który może zostać zeskanowany przez kontrolera. Zastosowane rozwiązania wykluczają też inne nadużycia ze strony pasażerów – np. zwlekanie ze skasowaniem biletu spowoduje automatyczne zamknięcie aplikacji i jej opóźniony start przy kolejnej próbie.

Za bilety MPK w systemie moBILET nie pobiera się żadnych dodatkowych opłat. W zależności od taryfy operatora komórkowego użytkownik może ponosić jedynie dodatkowy koszt połączenia telefonu z Internetem - ok.10-15 gr.

Opinie:

Opinie archiwalne (7):

Komentuj

Komentarze / 7

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Aster pisze: 2008-02-25 10:29
    Jaki to konkurent? To raptem opcja zakupu biletu i to przez Java - to nie ma nic wspólnego.
    0
  • Users Avatars Mini
    lontren pisze: 2008-02-25 11:31
    Ciekawe ile trwa kupienie biletu za pomocą aplikacji Java i GPRS - myślę, że ok. 2 minut. Trzeba znaleźć i uruchomić aplikację (u mnie trwa to 1 min - w dużej części lowendów trwa to jeszcze dłużej), aplikacja musi nawiązać połączenie GPRS i wymienić dane z serwerem (u mnie samo zestawienie połączenia to kilkanaście sekund). W mPay transakcja - dla osoby, która wie co robi to ok. 15 sekund. Poza tym mPay jest UNIWERSALNY.
    0
  • Users Avatars Mini
    olotoja pisze: 2008-02-25 13:22
    lontren - sprawa prosta, w większości telefonów można ustawiać skróty... poza tym Ty chyba masz jakieś problemy z obsługa telefonów albo z mPaya jesteś... ja na Nokii 6231i bez sktótów uruchamiam dwie aplikacje, z których korzystam w ok 12 sekund. Może i moBilet tp nie konkuret dla mPay ale dodajcie do tego PayPass czy PayWave i robi się ciekawie - mPay ma szansę zniknąć tak samo szybko jak się pojawił
    0
  • Users Avatars Mini
    DD pisze: 2008-02-25 14:02
    No i ciekawe skąd się wzięło owo 10-15 groszy za połączenie. Chyba fantazjoniści z Poznania liczyli według taryf dedykowanych połączeniom z internetem, wtedy być może to będzie 10-15 groszy, ale przy normalnych taryfach, które nie mają specjalnych stawek dla połączeń z siecią to może być co najmniej 70 groszy, a kto wie czy nie jeszcze więcej... Zamiast wymyślać rozwiązania dla promila pasażerów, to koziołki z MPK powinny raczej wprowadzić możliwość zakupu biletów u kierowcy, jak w innych miasta
    0
  • Users Avatars Mini
    olotoja pisze: 2008-02-25 15:29
    Kolego DD (lub koleżanko) pisząc być może potwierdzasz, że tylko Ci się tak wydaje. Ja w Orange POP mam 25 gr w standardowej ofercie za 50Kb - tyle chyba powinno wystarczyć, to drożej niż piszą tutaj ale mozna przeboleć żeby np. nie stać w kolejce za biletem. Natomiast w abonamencie jak masz Orange World i Internet to już kosztuje 5 gr za 50 Kb... i nie musisz szukać kiosku jak się spieszysz na autobus. Mi tam się to podoba.
    0
  • Users Avatars Mini
    DD pisze: 2008-02-25 21:09
    olotoja: A ja mam taryfę w Erze, w której za każde rozpoczęte 500 kb płacę 60 gr + VAT i co? Mam zmieniać taryfę, w której mam bardzo dobre stawki za połączenia tylko dlatego, że mpk wymyśliło bezsensowny sposób płacenia za bilety? Mam gdzieś pomysły, w których autor obłudnie twierdzi, że nie pobiera dodatkowych kosztów, ale na ile skasuje operator to już go nie obchodzi. A nie we wszystkich taryfach GSM opłaty są takie same, i nie każdy ma tak jak ty, olotoja.
    0
  • Users Avatars Mini
    henryk pisze: 2008-02-25 22:19
    DD, ty lepiej zostań przy swoim kiosku, świat idzie do przodu ale bez ciebie...
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: