Netia stawia na komórki i transmisję danych dla klientów biznesowych

Newsy
Żródło: Netia
Opinie: 13

Netia ogłosiła dziś wyniki finansowe za trzeci kwartał 2005 r.

Dane finansowe

Przychody za okres styczeń-wrzesień 2005 r. wyniosły 670,5 mln zł (171,2 mln euro), wykazując wzrost o 4% w porównaniu do takiego samego okresu w roku ubiegłym. Przychody za III kw. 2005 r. wyniosły 230,3 mln zł (58,8 mln euro), co stanowi wzrost o 5% w stosunku do III kw. 2004 r.

EBITDA za pierwsze trzy kwartały 2005 r. wyniosła 262,4 mln zł (67,0 mln euro), wykazując wzrost o 8% w porównaniu do okresu styczen-wrzesien 2004 r. i osiagajac mar e EBITDA na poziomie 39,1%. EBITDA za III kw. 2005 r. wyniosła 89,7 mln zł (22,9 mln euro), wykazując wzrost o 7% w porównaniu do III kw. 2004 r. i osiągając marżę EBITDA na poziomie 39,0%.

Zysk netto za okres styczeń-wrzesień 2005 r. wyniósł 71,3 mln zł (18,2 mln euro), natomiast zysk netto za III kw. 2005 r. wyniósł 22,8 mln zł (5,8 mln euro). Wyłączając ujęte w 2004 r. pozycje jednorazowe, tj. odpis ujemnej wartości firmy z konsolidacji (nieujmowany w 2005 r. w związku z zastosowaniem nowych standardów rachunkowości od dnia 1 stycznia 2005 r.) i zysk z tytułu odroczenia płatności zobowiązań koncesyjnych oraz wyłączając obciążenie z tytułu podatku odroczonego ujęte w 2005 r., zysk netto za pierwsze trzy kwartały 2005 r. wzrósł o 6%, a zysk netto za III kw. 2005 r. wzrósł o 14% w porównaniu do analogicznych okresów 2004 r.

Środki pieniężne na dzień 30 września 2005 r. wynosiły 237,6 mln zł (60,7 mln euro) w porównaniu do kwoty 257,1 mln zł na dzień 30 września 2004 r. oraz 371,2 mln zł na dzien 30 czerwca 2005 r.

Dane operacyjne

Przychody ze sprzedaży produktów telekomunikacyjnych innych ni tradycyjne, bezpośrednie usługi głosowe (takich jak pośrednie usługi głosowe, transmisja danych, rozliczenia międzyoperatorskie, usługi hurtowe, usługi sieci inteligentnej i pozostałe usługi telekomunikacyjne) zwiększyły swój udział w przychodach z działalności telekomunikacyjnej w III kw. 2005 r. do 48%, osiągając wartość 110,3 mln zł (28,2 mln euro), z poziomu 38% w III kw. 2004 r. Równocześnie udział przychodów ze sprzedaży powyższych produktów w przychodach z działalności telekomunikacyjnej wzrósł za okres styczeń-wrzesień 2005 r. o 30% do kwoty 291,1 mln zł (74,3 mln euro) oraz do poziomu 44% z poziomu 35% w porównywalnym okresie 2004 r.

Przychody od klientów biznesowych stanowiły odpowiednio 77% i 74% przychodów z działalności telekomunikacyjnej w III kw. 2005 r. i okresie styczeń-wrzesień 2005 r. Liczba linii dzwoniących (po uwzględnieniu rezygnacji i odłączeń abonentów) wyniosła 419.225 na dzień 30 września 2005 r. w porównaniu do 426.523 linii dzwoniących na dzień 30 września 2004 r. oraz 423.678 na dzień 30 czerwca 2005 r. Liczba linii biznesowych wyniosła 150.853, wykazując wzrost o 4% w porównaniu do III kw. 2004 r. Udział linii biznesowych w stosunku do wszystkich linii dzwoniących wyniósł 36,0%.

Liczba aktywnych portów ADSL wzrosła do 34.662 na dzień 30 września 2005 r., osiągając 8% udział w liczbie linii dzwoniących ogółem.

Średni miesięczny przychód na linie (w odniesieniu wyłącznie do bezpośrednich usług głosowych) zmniejszył się o 11% do kwoty 93 zł (24 euro) w III kw. 2005 r. w porównaniu do 105 zł w III kw. 2004 r. oraz o 5% w porównaniu do 98 zł w II kw. 2005 r., odzwierciedlając ogólny trend obniżki taryf w branży.

Zatrudnienie w grupie Netia wyniosło 1.210 etatów na dzień 30 września 2005 r. w porównaniu do 1.253 etatów na dzień 30 września 2004 r. oraz do 1.201 etatów na dzień 30 czerwca 2005 r.

Wojciech Madalski, prezes zarzadu Netii, stwierdził: - Netia osiągnęła w kolejnym kwartale wysoki poziom rentowności i wolnych środków pieniężnych. Ponadto odnotowaliśmy znaczący wzrost przychodów w okresie pierwszych trzech kwartałów 2005 r., którego motorem był 30-procentowy wzrost sprzedaży produktów innych niż tradycyjne bezpośrednie usługi głosowe. Przychody z tego strategicznego segmentu działalności stanowiły 44 procent przychodów z działalności telekomunikacyjnej, a szczególnie cieszy nas rosnący poziom przychodów z tytułu usług transmisji danych. Netia powiększyła także skutecznie swoja bazę klientów biznesowych, od których przychody stanowią obecnie ponad 75 procent przychodów z działalności telekomunikacyjnej. Te wyniki potwierdzają nasze
przekonanie o zdolności Netii do osiągania założonych celów finansowych, przy jednoczesnym realizowaniu wyznaczonych zadań strategicznych i podejmowaniu nowych inicjatyw wspierających sukces firmy.

Przygotowania do zaoferowania przez nas usług komórkowych postępują wraz z utworzeniem spółki P4, wyborem jej władz oraz intensywnymi pracami nad kluczowymi zagadnieniami operacyjnymi, niezbędnymi do uruchomienia usług. Netia będzie wyłacznym kanałem sprzedazy bezpośredniej P4 koncentrującym się na klientach biznesowych, z gwarancją długoterminowego dostępu do produktów komórkowych i infrastruktury. Dalsze wzmocnienie oferty produktowej Netii poprzez dodanie usług komórkowych i konwergentnych stwarza znaczacą możliwość poszerzenia naszej bazy klientów oraz ekspansji geograficznej. W perspektywie długoterminowej P4 zamierza osiągnąć 20-procentowy udział w rynku usług komórkowych i oczekujemy, że usługi te przyczynia się w znacznym stopniu do
wzrostu przychodów Netii w przyszłości.

Wyniki Netii za III kw. 2005 r. znajdują się tutaj (plik PDF, 188 KB)

Opinie:

Opinie archiwalne (13):

Komentuj

Komentarze / 13

Dodaj komentarz

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: