Netia podpisała umowę o strategicznym partnerstwie z Central Europe On-Demand – dostawcą usług cloud computing. Dzięki współpracy Netia zaoferuje wkrótce kompleksowe usługi zunifikowanej komunikacji w oparciu o rozwiązania firmy Microsoft wszystkim swoim klientom biznesowym. Rozwiązanie będzie pierwszym tego typu w regionie i umocni pozycję Netii, jako wiodącego dostawcę innowacyjnych usług komunikacyjnych.
Rozwiązania Unified Communication Netii będą przystępnymi cenowo narzędziami komunikacyjnymi, dostępnymi dla wszystkich klientów biznesowym – od mniejszych firm z segmentu SOHO/SME aż po największe korporacje. Usługi zapewnią im wzrost wydajności poprzez łatwiejszy i znacząco szybszy dostęp do potrzebnych danych oraz możliwość użytkowania najnowocześniejszych aplikacji biznesowych.
Jednolita komunikacja (Unified Communications) to proces, w którym wszystkie środki komunikacji, urządzenia i media są zintegrowane, pozwalając użytkownikom pozostawać ze sobą w kontakcie w czasie rzeczywistym bez względu na miejsce pobytu. Technologie oparte na chmurze pozwolą użytkownikowi m.in. zarządzać telefonami stacjonarnymi oraz przeprowadzanie spotkań i rozmów przez internet w oparciu o rozwiązania Microsoftu, dostarczane przez CE On-Demand. Dzięki zintegrowanym usługom z chmury będzie można np. wybrać numer telefonu z listy kontaktów z Outlooka, używając do tego słuchawki stacjonarnego telefonu. Celem rozwiązania jest optymalizacja procedur biznesowych i ułatwienie komunikacji.