Test Nokia 3410

Recenzje
Opinie: 174

Przez ostatnie dwa tygodnie miałem okazję korzystać z niedawno wprowadzonego na polski rynek telefonu firmy Nokia - modelu 3410. Z racji, że rozwiązania zastosowane w telefonie 3410 niewiele zmieniły się od rozwiązań stosowanych w modelu 3330, w teście zajmę się jedynie nowymi jego funkcjami, będę chciał też zastanowić się nad kondycją Nokii jako producenta telefonów komórkowych .



Przeszłość i przyszłość
Na początku chciałbym opisać rodowód Nokii 3410. Tak jak wspomniałem jest to jedynie ulepszona wersja modelu 3330, ten natomiast był niewielka przeróbką modelu 3310. Model 3310 to w prostej linii następca udanego modelu 3210. Nokia 3210 była wielkim rynkowym sukcesem fińskiego producenta. Był to jeden z pierwszych popularnych "telefonów dla mas", także w Polsce - 3210 była przede wszystkim tania i łatwa w obsłudze.

Ogromny sukces, który odniósł 3210 spowodował, że rozwój linii tanich telefonów stał się priorytetem Nokii. Następca modelu 3210 - 3310 dalej cieszy się wielką popularnością i przynosi firmie ogromne dochody. Nokia zmienia wygląd zewnętrzny telefonu, ale nie zmienia świetnej filozofii obsługi telefonu. Fiński producent kieruje swój produkt przede wszystkim do ludzi młodych i stawia na personalizację wyglądu i funkcji telefonu. Konkurencja jednak nie śpi, 3310 powtarza rozwiązania z 3210, powtarzają je także konkurenci Nokii, często z dobrym lub lepszym skutkiem. Kolejnym krokiem Nokii było wprowadzenie modelu 3330, który od 3310 różnił się jedynie wprowadzeniem WAP-u i powiększeniem książki telefonicznej telefonu. Był to kolejny efekt stosowanej przez Nokię polityki "małych kroków" w rozwoju najtańszych telefonów komórkowych. Genezą tej polityki, jak mi się wydaje, był ogromny sukces modeli 3210 i 3310. Świadomi ogromnej wartości sprawdzonych w tych modelach rozwiązań, projektanci Nokii nie mogli oderwać się od wcześniejszych pomysłów. I choć konkurenci wprowadzali na rynek mniejsze i wyposażone w więcej funkcji modele to Nokia dalej rozwijała tą samą linię telefonów.
Moim zdaniem wynikająca z zaszłości polityka fińskiego producenta, może poprowadzić go do znacznej utraty rynku tanich aparatów.
Za pierwszą oznakę prawdziwości tej przepowiedni uznaję wprowadzenie na rynek modelu 3410. Zgodnie z tym co wcześniej wspomniałem jest to jedynie rozwiniecie telefonu 3310. Poza wprowadzeniem kilku nowych, bardziej lub mniej przydatnych funkcji, Nokia nie ma nam tym modelu nic nowego do zaproponowania.
Największym zarzutem wobec 3410 w moim mniemaniu jest wygląd zewnętrzny. Ktoś może zarzuci mi, że nie krytykowałem w taki sposób wyglądu Nokii 3330 czy 3310. To prawda, ale zmieniają się czasy, trendy na rynku i produkty konkurencji. Gdy opisywałem 3310 był to dla mnie przede wszystkim świetny telefon wyposażony w bardzo wiele przydatnych funkcji, któremu brak było równie zaawansowanych konkurentów na rynku. Dziś Nokia 3410 jest jednym telefonem z wielu. Nie sposób nie dojrzeć, że wygląd Nokii nie prezentuje się najlepiej. To że 3410 jest bardzo duża (115 x 49 x 22.5 mm) to tylko pół problemu, drugą jego połową jest fakt, że Nokia sprawia wrażenie niezwykle ociężałej. Styliści potrafią obecnie tak zaprojektować telefon, by nawet będąc relatywnie dużym sprawiał wrażenie lekkiego i poręcznego. Niestety w przypadku Nokii tak nie jest. 

 

 


Stawiam przed telefonem bardzo duże wymagania, ale podobne wymagania stawia dziś coraz więcej klientów i Nokia powinna o tym pamiętać. Wśród produktów konkurencji znajdują się tanie telefony, których nie wstydziłbym się używać na co dzień.
Artykuł nie jest otwartą krytyką Nokii. Wiele lat używałem produktów tego koncernu. Były to modele 5110, 6150, 7110, 6210, ale w pewnym momencie konkurencja wyprzedziła Nokię w stosowanych rozwiązaniach. Nadal uważam, że menu Nokii jest świetnie zorganizowane i chyba, żadne inne nie może się z nim równać. Jednak pozostałe elementy konstrukcji telefonów pozostały gdzieś w tyle za rozwiązaniami konkurencji.
To właśnie Nokia nauczyła nas, żeby stosować do telefonów najostrzejsze kryteria oceny. Pamiętam wiele testów telefonów które nie wytrzymywały porównania z modelami 7110 czy 6210. Wtedy bezlitośnie piętnowałem te błędy i niedociągnięcia. Dziś przychodzi mi niestety w taki sam sposób krytykować produkt Nokii. I mam nadzieje, że robię to w sposób konstruktywny.
Co zatem powinna zrobić Nokia żeby na nowo doścignąć konkurentów na rynku? Wydaje mi się, ze bazą do stworzenia nowego taniego telefonu powinny być modele 6510 i 8310. Po odpowiednim przystosowaniu do potrzeb tego segmentu rynku powinny stanąć do walki o najwyższą stawkę. Oczywiście cena tego nowego telefonu musi być odpowiednio niska, czas wiec na wprowadzanie oszczędności do konstrukcji takiego telefonu. Potrzeba także oszczędności w całym procesie powstawania telefonu. Ale tylko taka polityka pozwoli na ponowny, wielki sukces Nokii na rynku telefonów.
Jak na razie Nokia nie jest gotowa na tak wielką zmianę. Wielkie koncerny, takie jak fińska spółka, są bardzo konserwatywne i wszelkie rewolucyjne zmiany w organizacji ich produkcji i strategii są bardzo trudne do wprowadzenia.

 

 


Bliźniaczą konstrukcją opisywanego modelu jest 3510, który już także pojawił się na rynku. Nowa Nokia 3510 to przede wszystkim GPRS i ograniczony funkcjonalnie MMS, czyli to wszystko, czego opisywanemu modelowi najbardziej brakuje.

 

 

Nokia 3410

Wygląd i wyposażenie
Telefon otrzymujemy w oryginalnym i kolorowym pudełku "made in Nokia". W środku poza telefonem i instrukcjami znajduje się tylko ładowarka. Instrukcja obsługi jest oczywiście w języku polskim. Nokia oferuje nam wraz z produktem 12-miesięczną gwarancję.

 

 


Jak już wspomniałem wygląd telefonu od czasów 3330 nie zmienił się prawie wcale. Pierwsze co rzuca się oczy to zmiana układu klawiszy i rezygnacja z Navi-key na rzecz dwóch klawiszy z dynamicznie przypisywanymi funkcjami pod wyświetlaczem. Pojawiły się wraz z nimi także klawisze zielonej i czerwonej słuchawki. Poza tym klawisze są dość dziwnie ułożone i połączone ze sobą w blokach po 3. Mnie osobiście nie przypadło to zbytnio do gustu.

 


Wyświetlacz także pozostał bez zmian. Wyświetla on czarno-białe obrazy w rozdzielczości 95x64 punkty.

 


Nadal możliwa jest zmiana obudów telefonu. Dokonuje się tego bardzo łatwo przy użyciu dodatkowych kolorowych paneli Xpress-on. Niestety nie są one kompatybilne z obudowami z modeli 3310.
W dostarczonym nam egzemplarzu tylna klapka zasłaniająca baterię była bardzo luźna i mocno poruszała się na boki. Wydaje mi się jednak, że była to wada tylko egzemplarza, który trafił w moje ręce. Najprawdopodobniej był to jeden z egzemplarzy służący wyłącznie "do testów".



Bateria
Telefon jest 20 gramów lżejszy niż model 3330 - waży 114 gramów. Jednakże nie jest to związane z obniżeniem wagi samego telefonu, lecz z zastosowaniem w standardzie baterii litowo-jonowej zamiast ogniwa NiMH. Telefon jest standardowo wyposażany w baterię o symbolu BLC-2 o pojemności 950 mAh. W naszym teście telefon w trybie standby przy około 30 minutach rozmów dziennie i odbieraniu 100 SMS-ów wytrzymywał bez ładowania około 70 godzin. Jest to wynik porównywalny do tych które uzyskiwała Nokia 3330.

 

 


Książka telefoniczna, SMS i Profile
3410 został wyposażony w wewnętrzną książkę telefoniczną o pojemności 200 wpisów. Każdy wpis może składać się z opisu i jednego numeru telefonu. Numery z książki mogą być podobnie jak w poprzednich modelach Nokii umieszczane w grupach użytkowników. Każda grupa może posiadać własny dźwięk nadejścia połączenia oraz ikonę wyświetlaną gdy nadchodzi połączenie od osoby z tej grupy. Poza powiększeniem książki telefonicznej jest tu niewiele zmian w porównaniu do 3330.
Niewiele zmian jest też w obsłudze krótkich wiadomości tekstowych. Telefon nie obsługuje EMS-ów, a tym bardziej MMS-ów. Ograniczoną obsługę wiadomości MMS posiada natomiast jego bliźniak - model 3510.
SMS-y można wprowadzać metoda tradycyjną lub tez przy użyciu słownika T9 w języku polskim. Telefon nie posiada własnej pamięci na wiadomości i korzysta z pamięci karty SIM. Telefon umożliwia natomiast wysyłanie i odbieranie wiadomości graficznych Nokii, pozwala też na ich przechowywanie w telefonie.
Do ustawienia sposobu informowania o nadchodzącym połączeniu oraz tego jak ma się zachowywać telefon służy dobrze znana z Nokii funkcja Profili. Nic się w niej nie zmieniło, profile można dowolnie edytować i nazywać. Brak jest natomiast możliwości aktywowania profilu na określony czas. Funkcja ta jest dostępna w droższych modelach telefonów fińskiego producenta. Jest to bardzo prosta i przydatna funkcja i wydawałoby się, że jej implementacja nie kosztowałaby zbyt wiele zachodu.

Java
Najważniejszą nowością w konstrukcji telefonu jest możliwość uruchamiania w telefonie aplikacji języka Java. Java to język programowania stworzony i rozwijany przez firmę Sun Microsystems . W swym głównym założeniu Java miała być językiem uniwersalnym, czyli dostępnym dla użytkowników wszystkich platform sprzętowych. Chodziło o to by napisane w Javie programy pracowały poprawnie na wszystkich procesorach i we wszystkich środowiskach programowych. Java odniosła ogromny sukces stając się językiem uniwersalnym dla Internetu. Choć jak dziś wiadomo, największy producent oprogramowania dla komputerów osobistych - Microsoft, zwalcza ten język i stworzył własny język programowania o podobnej strukturze, to Java ma się świetnie i ciągle zdobywa nowe pola zastosowań. Java szybko przeniknęła do urządzeń typu PDA, a dziś powoli zadomawia się w telefonach komórkowych.

 

 


W Nokii 3410, podobnie jak w innych telefonach, zastosowano Java 2 Platform Micro Edition (J2ME). Jest to środowisko małych aplikacji Javy przeznaczonych dla urządzeń przenośnych. Telefon wyposażony jest w 180 kb pamięci przeznaczonej na przechowywania aplikacji Java. 30 kb jest już fabrycznie zajęte przez jedna grę w którą standardowo jest wyposażony nowy telefon. Grę tę można jednak wykasować i korzystać całej pamięci telefonu.

 

 


Nowa technologia w telefonie to przede wszystkim ukłon w stronę graczy. Można już ściągnąć sporo gier przeznaczonych dla platformy Java. Kilka z nich jest dostępnych do bezpłatnego ściągnięcia poprzez WAP ze stron Club Nokia. Poza tym Java to język bardzo popularny i wielu programistów na świecie pracuje nad tworzeniem aplikacji dla tego środowiska. Sporo z nich można znaleźć w sieci Internet, a z czasem będzie ich coraz więcej.
Mnie osobiście najbardziej spodobała się aplikacja naukowego kalkulatora, który jest świetnym uzupełnieniem standardowego kalkulatora telefonu.
Niestety 180 kb pamięci to bardzo niewiele i uniemożliwia to uruchamianie bardziej skomplikowanych aplikacji. A to właśnie one są przyszłością mobilnej komunikacji. Dość wspomnieć, że dostępna jest już wersja beta programu ICQ dla platformy Java, która umożliwia instant messaging w telefonach komórkowych.
Zastosowanie Javy należy uznać, za krok w bardzo dobrym kierunku. Choć 180 kb to zdecydowanie za mało by myśleć o poważniejszych programach w tym języku.



Inne funkcje
Na sam koniec warto wspomnieć jeszcze o kilku nowych-starych funkcjach testowanego telefonu. Jedną z nich jest automatyczna blokada klawiatury. Możliwe jest dowolne ustawienie czasu po jakim klawiatura się blokuje. Możliwe jest także ustawienie kodu, bez którego wprowadzenia zdjęcie blokady nie będzie możliwe.
Podobnie jak poprzedni model, nowa Nokia posiada także rozbudowane funkcje pomiaru czasu ze stoperem i minutnikiem.
Fanów gier zapewne ucieszy, że poza możliwością korzystania z gier w języku Java mogą korzystać z 5 gier w które standardowo wyposażono telefon.

Podsumowanie
W pierwszej części artykułu wyraziłem parę negatywnych opinii na temat nowej Nokii. Jak już wspomniałem nie jest to telefon na miarę roku 2002 i poziomu obecnej konkurencji na rynku. W porównaniu do modelu 3330 zmienił się niewiele. Brak mu choćby powszechnego już na rynku GPRS-u. Korzystanie z WAP poprzez zwykłą transmisje danych GSM jest bardzo wolne i drogie. Podobnie jest ze ściąganiem nowych aplikacji Java poprzez taką wersję WAP.
Reasumując, jeśli ktoś już wcześniej planował zakup modelu 3330 to może ze spokojnym sumieniem zakupić 3410. Dostanie prawie ten sam produkt, w nowym pudełku, z kilkoma nowymi funkcjami.
Jeśli ktoś szuka natomiast innowacyjnego telefonu i poza rozmowami będzie chciał korzystać z najnowszych osiągnięć m-commerce, to niestety powinien poszukać na rynku innego telefonu, który lepiej spełnia stawiane przed nim wymagania. A takie telefony można znaleźć w cenie porównywalnej do tej za jaką sprzedawana jest Nokia 3410.

 

 

Opinie:

Opinie archiwalne (174):

Komentuj

Komentarze / 174

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    siwy256 pisze: 2002-07-24 15:15
    O TEŚCIK!!! Jestem pierwszy. A nie dawno pisałem że na WP jest a nie ma na GOLu ale się doczekałem. Teraz biorę się za czytanie
    0
  • Users Avatars Mini
    siwy256 pisze: 2002-07-24 15:41
    Jeśli ktoś jest przyzwyczajony do nokii i zawsze kupował 3110,3210,3310,3330 to myślę że będzie zadowolony. Najbardziej podoba mi się że nie ma navi keya i jest tak jak w droższych modelach tej firmy.
    0
  • Users Avatars Mini
    siwy256 pisze: 2002-07-24 15:43
    Zlączone klawisze to chyba też nic złego ponieważ może lepieć się przesuwa palcem po takich klawiszach podczas pisania smsów. Zresztą myślę że dowiem się dzisiaj.
    0
  • Users Avatars Mini
    oloznin pisze: 2002-07-24 16:17
    mialem 3210 - bylem z niej super zadowolony - ale niestety po dwoch latach odmowila dalszego dzialania. 3410 wybralem jako nastepce i wlasciwie jest fajnie tylko zeby jakos inaczej wygladala, chocby ten fatalny kolor obudowy i sklejone klawisze.
    0
  • Users Avatars Mini
    dwx pisze: 2002-07-24 16:24
    No cóż wracamy do źródeł pamięta ktoś klawisze w starych motorolach? Były bardzo podobne. co do telefonu uważam że jest niewiele wart zarówno ze względu na parametry, funkcje i oczywiście wygląd (beznadziekny!!!)
    0
  • Users Avatars Mini
    dwx pisze: 2002-07-24 16:26
    PS Jedyne co mi się podoba to blokada klawiatury PINem oraz automatyczna blokada klawiatury po określonym czasie
    0
  • Users Avatars Mini
    siwy256 pisze: 2002-07-24 16:27
    Jak dla mnie to wygląda lepiej niż 3310 i 3330.
    0
  • Users Avatars Mini
    stefi pisze: 2002-07-24 16:29
    Takie jakies słabawe te ostatnie modele Nokii. Jedno jest pocieszające że ceny 3310,3330 w związku z wejściem nowych niechybnie spadną.Pzdr
    0
  • Users Avatars Mini
    Franek pisze: 2002-07-24 16:30
    nie oszukujmy sie to jest kolejny grat dla szarych mas , jednym slowem .ówno i dno razem wziete
    0
  • Users Avatars Mini
    siwy256 pisze: 2002-07-24 16:32
    Dlaczego autor pisze że ta nokia jest duża skoro wystarczy spojrzeć na 6310 i zobaczyć jaka jest między nimi różnica w wysokości.
    0
  • Users Avatars Mini
    stefi pisze: 2002-07-24 16:35
    Tak apropo- gratulacje dla testera za ciekawy test. Odrobinę spóżniony względem tego na wirtualnej polsce ale opłacało się poczekać te kilka dni. Przynajmniej są ciekawe zdjęcia i opisy i od razu widać co i jak wygląda. GOL rządzi. Pozdrawiam Karola Ż.
    0
  • Users Avatars Mini
    marek pisze: 2002-07-24 16:41
    Jedynie co mi sie podoba to bateria litowo jonowa. Niby drobnostka a jak ulatwia zycie:) Dotychczas te lepsze baterie nokia stosowala tylko w drogich aparatach a teraz wrescie poszla po rozum do glowy i oferuje w telefonach dla mas...
    0
  • Users Avatars Mini
    Albercikk pisze: 2002-07-24 17:00
    fuuuuj....te obie Nokie są brzydkie jak zabawki z odpustu....wedłóg mnie jedynym ładnym telefonem Noki jest (6210) ale ile lat temu to było...od tamtej pory Nokia to synonim brzydoty i tandety...przynajmniej dla mnie...Pozdro.
    0
  • Users Avatars Mini
    Albercikk pisze: 2002-07-24 17:06
    ....a jeszcze jedno po dłuższym namyśle olśniło mnie Nokia poprostu kieruje swoje fony dla segmentu "Dres"....wszyscy wszak wiemy jak wyszukany góst mają dresiarze...wystarczy na nich popatrzeć.....im takie fony się podobają. Pozdro.
    0
  • Users Avatars Mini
    dwx pisze: 2002-07-24 17:22
    Całkiem prawdopodobne że Albercik ma rację, chociaż mogą wypadać z kieszeni dresu!
    0
  • Users Avatars Mini
    Franek pisze: 2002-07-24 17:27
    Albercik: hhaaa ale mnie rozbawiles ja nie wiedzialem ze dresy chodza z tylko z nokiami , oni uzywaja roznuch telefonow roznych marek i na dodatek zebys sie nie zdziwil ale oni celuja glownie w hi-end a nie jakis tam noki 3410...
    0
  • Users Avatars Mini
    biT.MP pisze: 2002-07-24 18:10
    franek:masz racje,bo co za dres nosi tel za zaledwie 400zl? jak oni potrafia na buty wydac 700, a maja miec tak tani fone?
    0
  • Users Avatars Mini
    Baldur pisze: 2002-07-24 19:12
    Masówka i to na dodatek niezbyt udana. Jedyna fajna rzecz to Java, ale poskąpili pamięci... 180KB przecież to baardzo niewiele i natychmiast się zapełni. Dobrze, że dali baterię litowo-jonową, która podbno jest całkiem niezła. Ale jak dla mnie to telefon jest zbyt ceglasty. Powinien być stanowczo mniejszy i nieco lżejszy. Wątpie by ten model zwiększył popularność fińskiego koncernu w jakiś znaczący sposób. Bardzo mi się natomiast podobała krytyka na początku testu:)
    0
  • Users Avatars Mini
    kris pisze: 2002-07-24 19:29
    bieda buahaah, kupujcie slepi, kupujcie ! nawet dobrej ksiazki nie ma, ciezka, te kalwisze ;), te podswietlanie zje....ne. Telefon dla dzieciarni. Dziwne czemu to kupuja :) T65, mt50 itp... to jest to (aproapos po co 3510 ma gprs jak nie ma zlacza na kabelek :D ?)
    0
  • Users Avatars Mini
    misiek24 pisze: 2002-07-24 19:55
    No cóż, nie pozostaje mi nic innego jak w całości zgodzić się do całości wypowiedzi autora. Powiedział prawdę i tyle.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gadek pisze: 2002-07-24 19:55
    a gdzie sa konkrety????? konkurencja wyszla do przodu a z jakimi modelami az sie cisnie na usta. szanowny panie od testow, mielenie wody i tyle. natomiast zgadzam sie ze nokia w tym segmencie stanela i oby nie na zawsze.
    0
  • Users Avatars Mini
    Don Pedro pisze: 2002-07-24 20:23
    Przeciętny, przeciętny... dla przeciętnych.
    0
  • Users Avatars Mini
    m.j pisze: 2002-07-24 20:45
    A wiadomo coś na temat softu. Czy już tradycyjnie się zawiesza, czy może doczekaliśmy modelu dopracowanego już w pierwszych egzemplarzach?
    0
  • Users Avatars Mini
    Tomasz Lewandowski pisze: 2002-07-24 21:00
    Telefonik jest przyzwoity dla mniej wymagajacych osób. 90% użytkowników nie wie co to jest gprs i cała reszta funkcji, bo telefon służy im do dzwonienia i wysyłania smsów. Pod tym względem jest ok. Uważam, że stanie się przebojem rynkowym w Polsce. Za wschodnią granicą już jest ;).
    0
  • Users Avatars Mini
    JackyS pisze: 2002-07-24 22:00
    Telefonik taki sobie. Nokia się nie wysiliła. Jedyna pożądna rzecz to bateria Li-lon, której to brakowało w 3310 i 3330.
    0
  • Users Avatars Mini
    siwy256 pisze: 2002-07-24 22:43
    Kupiłem go dzisiaj w erze. Pierwsze wrażenie: klawiatura strasznie trzeszczy!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    timeport pisze: 2002-07-24 23:41
    siwy : to tylko czubek góry lodowej : )))) niestety : )))
    0
  • Users Avatars Mini
    krystek pisze: 2002-07-24 23:56
    Telefonik niezbyt ciekawy jestem tylko ciekaw kiedy gol zrobi test telefonu Siemensa MT50 który jest bardzo ciekawy!
    0
  • Users Avatars Mini
    filippoz pisze: 2002-07-25 00:03
    Zdaje mi się czy oprócz obudowy nie zmieniło się nic w porównaniu do 3310(30)???
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-07-25 10:00
    Telefonik bardzo fajny dla segmentu mlodziezowego oraz kobiet, test taki sobie, ale wreszcie zdjecia stoja na jakims poziomie i nie ma w tle ani choinki, ani paprotki! ;-))
    0
  • Users Avatars Mini
    stringer pisze: 2002-07-25 10:13
    NIe wiem jak Wy ale mi jest potrzebny telefon do rozmów (odbierania i wybierania ;-)) oraz wysylania (i odbierania) SMSów. Właśnie się przesiadlem po 3 latach z Nokii 5110 na tę właśnie krytykowaną 3410. Jak dla mnie - jest OK. Denerwuje mnie jedynie standardowo zakładana, mdła w kolorze obudowa sux!. I jak na razie zamierzam tylko zmienic obudowe na jakaś czarna i bedzie OK. Co do oceny.... jak kogoś stać na kupno tych cacek wyższych serii... proszę uprzejmie ale jak na telefon dla mas - uważam że jest ok. Jeszcze jedno - przynajmniej jest tak menu rozwiazane ze jesli sie nie ma ochoty to nie laczysz sie z Netem nawet przypadkowo - jak ma to miejsce w innych telefonach - i to mi sie podoba. Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    Kuba pisze: 2002-07-25 11:35
    To jest kolejny niewypal nokii... to telefon dal ludzi ktozy porownuja np. Siemensa S45 i N3310 w takich kategoriach: "Moja 3310 jest lepsza bo mozna przesylac dzwonki...." zostawilbym to bez komentaza
    0
  • Users Avatars Mini
    artjaw pisze: 2002-07-25 11:43
    brakuje tylko zdjęć w trawie albo w krzakach jakowyś :)
    0
  • Users Avatars Mini
    siwy256 pisze: 2002-07-25 12:00
    Timeport: reszta na razie jest ok. Z tego co na razie zauważyłem to całkiem ładni trzyma zasięg.
    0
  • Users Avatars Mini
    RAFALS pisze: 2002-07-25 13:12
    tak przy okazji: telefon ma baterię BLC-1 a nie BLC- 2 (widać to zresztą na zdjęciach w teście) i z taką jest sprzedawana, batria BLC- 1 ma 825 mAh pojemności a bateria BLC-2 to 850mAh a nie 950 jak jest w teście.
    0
  • Users Avatars Mini
    RAFALS pisze: 2002-07-25 13:15
    a ogólnie to sie zgadzam z tym testem, telefon taki sam jak poprzednicy jego, raczej złom. Obudowa się rusza w większości egzemplarzy. Już chyba wolę T65. Nokia robi coraz większe badziewie...
    0
  • Users Avatars Mini
    siwy256 pisze: 2002-07-25 15:52
    RAFALS: z tą baterią to faktycznie. Jestem ciekaw jak można było robić test i popełniać błędy. Gdyby ktoś zebrał informacje z internetu i nimi się posługiwał to może by się pogubił i wpsał jakieś głupoty, ale osoba która trzymała w ręku fon nie wie co pisze? Chyba, że nie trzymała.
    0
  • Users Avatars Mini
    JAGODA pisze: 2002-07-25 20:13
    Powiedzcie co mam wybrać Nokie 5510 czy 3410.
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-07-26 09:49
    Tak w sumie to powinnas wybrac 7650, ale w ostatecznosci wez 3410!
    0
  • Users Avatars Mini
    siwy256 pisze: 2002-07-26 11:18
    JAGODA: jeśli przyda Ci się odtwarzacz MP3, radio i nie przejmujesz się wielkością telefonu to bierz 5510. W przeciwnym wypadku 3410. Ale tak szczerze to polecam Ericssona T65.
    0
  • Users Avatars Mini
    dwx pisze: 2002-07-26 12:28
    JAGODA: A może lepiej którąś Nokię z serii 6xxx, na pewno całkiem innej klasy sprzęt
    0
  • Users Avatars Mini
    JAGODA pisze: 2002-07-26 14:26
    Dzięki chłopaki. PS. Jestem chłopakiem to tylko moja ksywa!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    siwy256 pisze: 2002-07-26 16:13
    no tak ale 6xxx to już trochę kosztuje, a jak ktoś pyta o nokie 3410,3510 to chyba dlatego że na taki sprzęt go stać.
    0
  • Users Avatars Mini
    Larusie pisze: 2002-07-27 12:17
    Co za telefony do d-u-p-y!!! Nie bawiłem się nim ale same klawisze wyglądają jak u starej Motoroli ;P Simensiak C45 jest extra. Co z tego że ma GPRS skoro na niego nie da się patrzeć. Im większe numerki dla Noki 33xx tym telefony są gorsze. MT50 ma Jave, GPRS i z#$^&* sportowy wygląd. BLE
    0
  • Users Avatars Mini
    Karool pisze: 2002-07-27 21:41
    Mi ten telefon się podoba. Nie jest wcale taki duży. Poza tym lubię czuć, że mam telefon w ręku. Miałem 3330, a teraz może będę miał ten (3410). Ten telefon mi wystarczy. P.S. Idea jak zawsze ostatnia udostępni telefon :( .... jeśli wogóle
    0
  • Users Avatars Mini
    kibic pisze: 2002-07-29 00:07
    Nie ciekawy ten tefefon.
    0
  • Users Avatars Mini
    siwy256 pisze: 2002-07-29 10:50
    Larusie: ta nokia nie ma GPRSu. Ma go nokia 3510.
    0
  • Users Avatars Mini
    siwy256 pisze: 2002-07-30 10:22
    m.kubiczek: co ta twoja Mama zmienia te telefony tak często? Jest gorsza ode mnie.
    0
  • Users Avatars Mini
    ghostdog pisze: 2002-07-31 01:56
    Na plus przemawia tylko Java a resz taka sama jak w 3330 czyli taka sobie :) Pozdrawiam!
    0
  • Users Avatars Mini
    siwy256 pisze: 2002-07-31 09:49
    Plusem jest też automatyczna blokada klawiatury, ale zauważyłem że mimo że ustawiłem czas blokowania na 20 sekund to blokuje się znacznie szybciej.
    0
  • Users Avatars Mini
    dziobek pisze: 2002-08-01 00:58
    nokia nie zrobila przelomu, ale i tak aparaty tej firmy beda lepiej trzymaly ceny, 3210 kontra c35, osiagaja wyzsze ceny w dalszych okresach czasu
    0
  • Users Avatars Mini
    Albi pisze: 2002-08-01 02:33
    szkoda ze nokia nie proponuje nic nowego tylko telefon w lekko zmodyfikowanej obudowie z dodanymi kilkoma elementami. Mogli sie naprawde lepiej postarac szczegolnie ze konkurencja nie spi.
    0
  • Users Avatars Mini
    Dmin pisze: 2002-08-01 14:54
    Cienki telefon. 3330 z Javą i lepszą baterią. Nic specjalnego.
    0
  • Users Avatars Mini
    Piotr Winiarski pisze: 2002-08-03 14:50
    Moim zdaniem bardzo fajny telefon.Jetsem BARDZO przeciwny ocenie pana pod nickiem "siwy256".Porównuje telefony pod względem wielkości.OK. Nokia 3410 to rzeczywiście dobry telefon dla młodzieży i osób lubiących i potrzebujących rozrywki.Ale proszę nie porównywać jej z modelami z serii 6XXX,ponieważ tamte modele są o niebo lepsze i lepiej wyposażone.Jeśli dla kogoś głównym kryterium wyboru telefonu jest jego waga i wielkość to znaczy,że jest półgłówkiem!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    thierry1 pisze: 2002-08-03 18:12
    Aparat wielka kicha,testowałem dwie godziny i odrazu zawiszony soft,a ja tylko chciałem ściągnąć gierkę w javie i mniałem wolną całą pamięć czyli 180kb.Jeszcze raz kicha...
    0
  • Users Avatars Mini
    Manciarz pisze: 2002-08-03 19:23
    Piekny telefonik. Goraco polecam.
    0
  • Users Avatars Mini
    Daxtok pisze: 2002-08-04 09:43
    Cool fon naprawde exstra miałem wybór 5510 3410 3510. 5510 jest "troche" za duży 3510 nie ma Javy a 3410 ma mało na wyświetlaczu ale wole 3410 bo jak mi sie jakaś gra znudzi jest.... Java
    0
  • Users Avatars Mini
    dest pisze: 2002-08-04 15:29
    mam ten telefon pare dni nie zawiesza sie wszystko chodzi super tylko ta obudowa od nowosci mi sie tylna klapa rusza ale telefon jest super jak za 19 zl
    0
  • Users Avatars Mini
    martinus pisze: 2002-08-05 15:13
    nokia jest ok ! ale ja do końca swoich dni na tej kuli ziemskiej będę wierny swojej ulubionej firmie : ALCATELOWI! mam 311 i jestem naprawdę happy ! POLECAM !
    0
  • Users Avatars Mini
    stona pisze: 2002-08-05 15:25
    Wrażenia po przesiadce z N5110, mniejsza, lzejsza, za to obrzydliwa jarmarczna obudowa i jak dotychczas brak mozliwosci wymiany. Brak antenki na wierzchu i sporo gorszy zasieg na krawedziach pola zasiegu.Brak mi klawisza NavyKey. Za to ksiazka tel lepsza.
    0
  • Users Avatars Mini
    koszar pisze: 2002-08-05 17:45
    ten telefon jest super, bardzo mi się podoba, ale cięzko mi jest go dostać. mam telefon w ideii i liczę na to, że do września bedzie on w promocji (bo wtedy zmieniam telefon). WŁAŚCIWIE DLACZEGO IDEA NAKOŃCU WPROWADZA TELFONY NOWE????????????????/ pozdr. ::Koszar::
    1
  • Users Avatars Mini
    Karool pisze: 2002-08-05 21:05
    koszar: Ja nawet pisałem maile do Idei i oto odpowiedź: "Uprzejmie informuje, iz nie wiemy nic na temat przyszlych ofert ani promocji. Sami dowiadujemy sie o nich z dnia na dzien." A jak się zapytałem kogo mam się spytać to: "uprzejmie wyjaśniam, że takich informacji nie udzielamy klientom przed zaakceptowaniem i wprowadzeniem wszelkich nowych promocji i ofert." - Trzeba czekać, ale w Idea.pl nawet nie wiadomo czy on wogóle istnieje.
    0
  • Users Avatars Mini
    kamilt68i pisze: 2002-08-06 15:31
    Nareszcie jakaś obiektywna krtyka Nokii.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gandalf Szalony pisze: 2002-08-06 19:18
    Dotyczy N3410:po prostu jest.
    0
  • Users Avatars Mini
    hazok pisze: 2002-08-09 21:28
    Ta maszykna do naciągania rachunków jest super,ładny wyglad ,duzo bajerów .Polecam
    0
  • Users Avatars Mini
    Lubie?cs! pisze: 2002-08-12 01:49
    To tylko nokia nic nowego a na dadatet gorsza ok 33xx i nie pieprzcie glupot ze nokie sa dobre !!!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    oLORIn pisze: 2002-08-12 02:22
    Co za syf ta komórka. 1)Strasznie krowiasta 2) Nazywa się NOKIA PRECZ Z NOKIAMI PRECZ Z NOKIAMI TYLKO ERICSSON I SONYERICSSON
    -1
  • Users Avatars Mini
    FireBlade pisze: 2002-08-12 02:42
    Fajny telefon, tylko ta obudowa ma troche beznadziejne kolory. I wreszcie dzwięk smsa może być inny niż standardowe z 33xx. POZDRAWIAM WSZYSTKICH KOMÓRKOWCÓW - PISZCIE!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    stacjonarny pisze: 2002-08-13 11:29
    teścik w ocenach nieco tendencyjny; co mnie interesuje ze ktos sie rozminał z oczekiwaniami konstruktorów ? niech sie skupi na ocenie funkcjonalności, danych technicznych, estetyce itp.... a że sie spodziewał czegoś innego ? no i ... ? nie pierwszy raz zapewne ...
    0
  • Users Avatars Mini
    Rosemai pisze: 2002-08-15 20:22
    śliczne te klawisze, kochałam swoją 3210, kochałam 3310- może 3410 też bym pokochała, tyle że w telefonie potrzebuję trochę więcej niż fajnych przycisków....
    0
  • Users Avatars Mini
    mizex pisze: 2002-08-16 19:37
    Nokia jak zaczela buble od 3310 tak skonczyc partaczyc nie potrafi. Bedzie sie wieszal i dziwaczal
    0
  • Users Avatars Mini
    Piter pisze: 2002-08-17 17:51
    Zdecydowanie wole 3310.
    0
  • Users Avatars Mini
    kmc pisze: 2002-08-19 01:33
    mizex: mówisz, że 3310 to bubel... hmmm... wogóle każdy jeżdzi sobie po Nokii jakby nie wiem co to był za złom, a jak sie okazuje te telefony wcale takie złe nie są. Podam przykład: mój kumpel ma 3310, pojechał samochodem na działke i przypomniało mu sie że musai jeszcze cos załatwić. no więc wsiada do samochodu i gaz do deski, wraca za kilkanascie munut, patrzy, a tu cos leży na drodze... tak, to jego 3310, zapomniał ze położył ją na dachu jak wsiadał do samochodu i sobie spadła z dachu na zakrecie przy predkosci ok.50 km/h. obudowa do wymiany, ale telefon działa do dzis bez zadnych problemów... nie wiem czy inne aparaty to potrafią, wiem że Ericsson T65 po miesiacu normalnego uzytkowania przez kolege juz nie działa... Nokia jest do niczego ?
    0
  • Users Avatars Mini
    k_golunski pisze: 2002-08-21 01:03
    mysle, ze jest to bez sensu. po co nokia wypuszcza na rynek takie modele skoro prawie niczym nie roznia sie od poprzednikow? to tak jak bym mial zmienic samochod tylko dlatego, ze tamten niczym sie nie rozni, oprocz koloru tapicerki. GLUPOTA!
    0
  • Users Avatars Mini
    k_golunski pisze: 2002-08-21 01:04
    GLUPOTA PO RAZ DRUGI!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    szuko pisze: 2002-08-22 21:13
    nokia to podstawa, 50% telefonow w polsce to nokia, nokia jest stabilna, ma dobry soft, acz niekoniecznie najwiecej nowinek -- inni laduja w telefony nowe zabawki i ich do konca nie testuja, w skutek czego takie Eryki potrafia sie niezle posypac... nokia to doskonale polaczenie tradycji ze stabilnoscia i nowoczesnoscia. nie kupie niczego innego niz NOKIA, chocby to oni mieli mi placic - howgh! :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Ice pisze: 2002-08-23 12:35
    bylo by lepiej gdyby nokia 3410 i 3510 byla jednym telefonem
    0
  • Users Avatars Mini
    dexkomrkowiec pisze: 2002-08-25 17:57
    przerabiam z nokii 33xx na 3410
    0
  • Users Avatars Mini
    v3n0m pisze: 2002-08-26 16:30
    i tak mi sie 3510 bardziej podoba niż ta ceglanka....
    0
  • Users Avatars Mini
    iceman76 pisze: 2002-08-29 18:01
    no mi tez ale jak bym mial go dostac czemu nie
    0
  • Users Avatars Mini
    baran pisze: 2002-09-06 19:31
    mam mokie 3410 1 miesiac jest cool!
    0
  • Users Avatars Mini
    Jarecki pisze: 2002-09-12 21:43
    3410 jest OK!Ma blokadę klawiatury zabezpieczoną kodem,a to napewno przyda się małżonkom bezgranicznie "ufającym" sobie.Wypróbowane....działa w 100%!!
    0
  • Users Avatars Mini
    koszar pisze: 2002-09-15 17:22
    a po ile stoi ta nokia?
    0
  • Users Avatars Mini
    ghost4 pisze: 2002-09-16 01:51
    Moim zdaniem telefon nie jest zły , tylko Ktoś nie pomyślał nad różnicą świecenia klawiatury do ekranu. pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    dziobek pisze: 2002-09-18 00:52
    za taka cene co teraz jest to mozna brac, taki sobie low end..
    0
  • Users Avatars Mini
    Kuba Qba pisze: 2002-09-19 18:38
    Z low endow to chyba juz lepszy MT50
    0
  • Users Avatars Mini
    Jarecki pisze: 2002-10-05 22:14
    koszar,ja kupiłem w promocji za 49 netto,a w lombardach chodzą po ok.450 zł
    0
  • Users Avatars Mini
    ryzy pisze: 2002-10-08 17:27
    popieram ... ostatni udany model to 3210 - sam używam :) ... a teraz robią jakieś niewypały ...
    0
  • Users Avatars Mini
    Tomalo pisze: 2002-10-10 00:10
    Mimo wszystkich w/w negatywnych opinii telefonik jest spoko. Ksiazka tel. dziala szybko (nie to co OT511), T9 jest ok (nokia ma chyba jeden z lepszych, a w kazdym razie z bardziej przyjaznych) dzwonki glosne (i znow nawiazujacx do OT 511 i nie tylko - jest mozliwosc jednoczesnego ustawienia wibry i dzwonienia)java-taki sobie bajerek... w sumie dla osob ktore uzywaja telefonu przede wszystkim do dzwonienia i np. pisania sms-ow w czasie jazdy samochodem jest OK.
    0
  • Users Avatars Mini
    Masteer pisze: 2002-10-10 12:04
    Co za gowno , tylko palanty dresy kupuja tan phone.
    0
  • Users Avatars Mini
    raschke pisze: 2002-10-11 03:37
    Nooo Masteer za 400zł w komisie Zapomniałeś o Blockersach:) Taki Nasz Świat wokół się roztacza:(
    0
  • Users Avatars Mini
    mariusz19 pisze: 2002-10-11 16:02
    Nawet spoko telefonik ale nie widze w nim duzo rewelacyjnych rzeczy. To jest telefon w sam raz na 2 miesiace.
    0
  • Users Avatars Mini
    czarownik3 pisze: 2002-10-17 09:52
    Jak na telefon z dość niskiej półki pod względem menu i funkcji jest dobrym telefonem lecz pod względem obudowy która trzeszczy i sie rusza przy każdym naciśnięciu klawisza a jeszcze do tego podświetlanie wyświetlacza - zbyt słabe .
    0
  • Users Avatars Mini
    DyGi + pisze: 2002-10-17 23:55
    ja mam 3410 i juz widze wady: 1. jakas lipa z wyswietlaczem..przebija pasek bateri, info. o sieci.wogole lipa !! 2. oprogramowanie !! 3. wykonanie ! HUJnia ! musze sie pomeczyc do 2004 :( ktos wie jak wymienic aparat na nowy ? rekojma...etc.
    0
  • Users Avatars Mini
    zip pisze: 2002-10-19 20:45
    Nie podoba mi się ten telefon.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gerby pisze: 2002-10-28 20:31
    Telefonik jest spox no tylko te wymiary.........Jak dlamnie jest troche zaduży
    0
  • Users Avatars Mini
    cold pisze: 2002-11-01 03:00
    no tak nie ma to jak napisac ze nokia to podstawa i ze ma niezawodny soft ... ludzie jak przeczytalem te wszystkie komentarze to widze ze mamy tu przypadek nie obiektywnej oceny a jedynie NOKIAmanii poprostu sa typy ktore widza trzy paski i sie podniecaja i widac w komorkach tez nadszedl ten czas ze koles widzi napis "NOKIA" i zaczyna sie podniecac ... naprawde NOKIA w low-endzie jeszcze NIC nie pokazala za wyj 3310 ktora opanowala jakis czas temu rynek (cale szczescie ze juz ten czas sie skonczyl)
    0
  • Users Avatars Mini
    Cinek pisze: 2002-11-02 16:09
    Nie wiem dlaczego wszyscy tak krytykuja ten telefonik i nie mam tez pojecia jak mozna napisac, ze jest on gorszy od N 3310 skoro posiada wszystkie funkcje 3310 i wiele wiecej (wygaszacze 3D, Java,lepsza bateria itd.)! Czyzby posiadacze 3310 byli zazdrosni (?) o ten telefon? Jak dla mnie to jest on fajowy i kupuje go od razu jak tylko "wejdzie" do IDEI!
    0
  • Users Avatars Mini
    fliper0071 pisze: 2002-11-19 11:30
    Nokia 3410 jest extra połączone klawisze to można przeżyć tulko ten kolor po dwóch dniach zmieniłem jej kolor i teraz jest BLACK i taka mi się podoba.Polecam taki kolor obudowy
    0
  • Users Avatars Mini
    Fryc pisze: 2002-11-21 14:14
    Akurat Nokia 3410 jest bardzo dobrym zastepcą dla osób, które przywiązały się do swoich poprzednich telefonów (np.3210;3310) i nie chcą przestawiać się na inne modele. Ludzie ci chcą tylko odnowić sobie po roku, czy też dwóch latach słuchawkę, bez zbędnych bajer itp.....
    0
  • Users Avatars Mini
    _CISCO_ pisze: 2002-11-21 23:34
    **Fryc** : masz rację nie kazdy potrzebuje fona ze wszystkimi bajerami, wygląd moze troszkę kartoflowaty ale co tam :) a co do porównania z 3510 to wydaje mi się ze 3510 jest jednak lepsiejszym sprzętam. Niewiele ale lepszym (to moje osobiste zdanie) POZDRAWIAM
    0
  • Users Avatars Mini
    Jacek pisze: 2002-11-25 22:15
    Nie oszukujmy się. Powiem krótko i szczerze. Nokia 3410 szajs. Z nowości może tylko JAVA i nowy rodzaj czcionki i parę nowych dzwonków. Poprostu nokia staje się coraz gorsza. A siemens robi coraz lżejsze,mniejsze i bardzo funkcjonalne telefony i bardzo niezawodne. Nokia schodzi na psy
    0
  • Users Avatars Mini
    falenty pisze: 2002-12-05 16:53
    tandeta, po tygodniu cała obudowa trzeszczy
    0
  • Users Avatars Mini
    falenty pisze: 2002-12-05 16:54
    chciałem coś ściągnąć, ale nie ma skąd
    0
  • Users Avatars Mini
    falenty pisze: 2002-12-05 16:55
    nigdy wiecej lowendowej noki
    0
  • Users Avatars Mini
    logi pisze: 2002-12-08 21:56
    falenty*** zgadzam się
    0
  • Users Avatars Mini
    Tytan pisze: 2002-12-11 00:07
    Ktos napisal "sraczkowaty budyn" - popieram
    0
  • Users Avatars Mini
    Tytan pisze: 2002-12-11 00:07
    dodam wiecej- jestem za a nawet przeciw.
    0
  • Users Avatars Mini
    darth_vader pisze: 2002-12-18 14:04
    Jak ktos zobaczy 3410 — ma podniete i zachwyca sie Jak ktos zobaczy 3510 — ale fajne, że też za takim gownem shalałem… Jak ktos zobaczy 3510i — no, bardzo mu sie podoba, ale nie odchodzi od 3510. To też b. dobry test, czy chce bajerów w fonie po to, żeby je mieć, czy po to, żebyz nich (w miejszym lub wiekszym stopniu) korzystał. Wogóle N3410 to fon dla tych, co nie odróżnają 3210 od 7650 albo OT715 od OT Pocket, albo dla dresów, albo dla niewydarzonych
    0
  • Users Avatars Mini
    czaha pisze: 2002-12-31 20:31
    moze z wygladu jest fajna ale wyglad to nie wszystko, pozosaje srodek a w nim nic specjalnego.
    0
  • Users Avatars Mini
    fayans pisze: 2002-12-31 23:33
    Ja uważam,że Nokia 3410 to świetny telefonik:w miare łądny (po wymianie ziek=lonej paskudnej obudowy),świetne funkcje jak na jego cenę.A programów na Jave nie brakuje.A moze ten cieć FALENTY jest jakims jebanym dresem i nie potrafi z wapu ściągnąć programu:) Ogólnie to za takie pieniądze,za jakie ten fonik jest oferowany,to w/g mnie jest zajebisty!!! Pozdrówka dla dresów i innych niedorobów!!!!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    rozczarowana pisze: 2003-01-04 14:08
    dziwie sie wam ze tak oceniacie możliwości tej komórki z wtyglądu jest ładna kolorek fajny może te klawisze/............. moim zdaniem ona jest poprostu cool!!!! oki może sie myle ....... może ktos pomoże wybrać mi jakąś fajną komórke do 400 zł pozdrowieniaa
    0
  • Users Avatars Mini
    rozczarowana pisze: 2003-01-04 14:09
    oczywiście na karteee
    0
  • Users Avatars Mini
    pawlo79 pisze: 2003-01-06 23:32
    nie umywa sie do 3510 przede wszystkim dlatego ze nie posiada WAP-u przez GPRS, za 10 złotych netto na miesiac w starszych taryfach ery mozna niezle poszalec na WAP-ie
    0
  • Users Avatars Mini
    Crew pisze: 2003-01-23 15:36
    Osobiscie uważam ze nie podoba mi sie ten model a poza tym POSTEP ROZWOJ NOWE ROZWIAZANIA to przede wszystkim powinna zrobic Nokia ale to tylko jeden z nielicznych wyjatkow najlepszej firmy jaką jes Nokia
    0
  • Users Avatars Mini
    samanta pisze: 2003-01-25 16:13
    Wygląd zewnętrzny do kitu.Ale jako tani aparat bardzo OK.
    0
  • Users Avatars Mini
    nokiamobile pisze: 2003-01-26 14:31
    Wygląd do kitu ale funkcje super. TAni telefon z Javą. To jest to!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Bizarre_bear pisze: 2003-01-27 13:02
    Mam ten telefon i NIE jestem z niego zadowolony wcale... A że ma Javę? No i co z tego, że ma jak i tak nikt jej nie będzie używał? To tylko zbędny bajer no ale... Dałem się złapać na to, że będę mógł sobie sam rysować grafiki w edytorze... Edyto znudził mi się już po 5 minutach. Obudowa jak zwykle chodzi na wszystkie strony, a biały kawał plastiku nad ekranikiem zdążył się już porysować i zmatowieć... Brrr! Okropnośc! Czekam na Nokie 3510i
    0
  • Users Avatars Mini
    nitek pisze: 2003-02-01 14:50
    Mialem ten telefon ale niewygodny byl a do tego obudowal skrzypi !!
    0
  • Users Avatars Mini
    wolny pisze: 2003-02-02 02:03
    zapewne nastepca noki 3310 hm..ciekawe jak bedzie sie spisywal
    0
  • Users Avatars Mini
    wolny pisze: 2003-02-02 02:06
    syscp2 coz cos za cos
    0
  • Users Avatars Mini
    mirpyp pisze: 2003-02-02 22:02
    Dobry model, zwlaszcza ze posiada Jave.
    0
  • Users Avatars Mini
    Dilvish pisze: 2003-02-02 23:00
    Uwazam ze jest to kiepski nastepca noki 3310. Mam po niej bardzo mile wspomnienia i oczekiwalem ze telefon nastepca wniesie duzo zmian. A ten fakt ma troche bajerow, ale to nie to czego oczekiwalem. Dlatego odpuscilem sobie ten telefon. Nie uwazam jednak ze jest on zly. Poprostu mnie nie przypadl do gustu.
    0
  • Users Avatars Mini
    nokiamobile pisze: 2003-02-03 12:41
    Gdyby nie to że tak głupio wygląda to bym ją sobie kupił!!!!!!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    GSMistrz pisze: 2003-02-03 20:53
    To jest jeden z najlepszych telefonow!
    0
  • Users Avatars Mini
    GSMistrz pisze: 2003-02-03 20:57
    Uwielbiam ten telefon!!! Zmieniam jego wygląd jak tylko chcę- od wewnątrz i od zewnątrz... Poprostu super, mówię wam!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    McCool pisze: 2003-02-06 00:56
    wczesniej mialem 5130 i 3310- stwierdzam ze 3410 bile na glowe te wszystkie "kultowe" produkcje. po pierwsze: JAVA- ta funkcja tworzy z tego tlefonu nie dosc ze gameboya, to jeszcze mobilne biuro, a 180 kb nie da sie zapelnic "ot tak". na przyklad: sciagnalem excela, notatnik, szachy, odmiane wezyka, kregle i tenisa a zostalo mi jeszcze 47 kb! 2. inne funkcje typu: edytor obrazkow-przy odrobinie cierpliwosci kazdy obrazek z neta masz za darmoche :D 3. odpornosc: spadla mi na beton-tylko obudowa sie porysowala! super wygodna, bateria trzyma 4-6 dni. slownik T9 to po prostu turbo-przyspieszacz pisania sms-ow! rzadko kiedy trzeba dodawac nowe slowa. te klawisze wcale nie sa laczone, one tylko tak wygladaja. mozna kupic obudowy w ktorych sa osobno! znacznie poprawilo sie tez wybieranie glosowe. jesli macie jakies pytania co do nokii 3410 to piszcie: wirtualny-polak@wp.pl
    0
  • Users Avatars Mini
    wojt pisze: 2003-02-06 18:00
    co tu dużo mówić jakoś przy najnowszy produktach nokii napakowanych baierami ta wypada cienko
    0
  • Users Avatars Mini
    dj_nokia pisze: 2003-02-07 18:29
    wojt: to od poczatku cienko wypadalo!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Fred_Durst pisze: 2003-02-07 23:13
    mialem okazje sie nia pobawic, przyjemna acz duza!
    0
  • Users Avatars Mini
    parys pisze: 2003-02-10 21:13
    jakby polaczyc 3410 z 3510 to moze by cos z tego bylo , bo te fony wzajemnie sie uzupelniaja.
    0
  • Users Avatars Mini
    dj_nokia pisze: 2003-02-10 22:54
    parys: watpie ;((
    0
  • Users Avatars Mini
    dj_nokia pisze: 2003-02-10 22:58
    czaha: to tylko seria 3*** ;((
    0
  • Users Avatars Mini
    Fred_Durst pisze: 2003-02-17 21:32
    bardzo wygodna klawiatura wykonana z przyjemnego w dotyku materialu!
    0
  • Users Avatars Mini
    GSMistrz pisze: 2003-02-21 19:05
    Kto mu pozwala pisać testy?! Opisał ,,prawie" wszystkie Nokie, a nic nie napisał o 3410. Dupek.
    0
  • Users Avatars Mini
    kampos pisze: 2003-02-27 01:46
    Mogla by wychodzic w innym kolorze obudowy, bo ten wydaje mi sie bardzo mdly:/
    0
  • Users Avatars Mini
    smokeWEED pisze: 2003-03-10 23:47
    po trochu nastepczyni nokii 3210.. zgrabniejsza, ale nie ma juz tego kultowego ksztaltu ktory zapanowal nad calym globem, czemu w polsce nie dawali tych telefonow do proszu ?!
    0
  • Users Avatars Mini
    533535 pisze: 2003-03-13 15:04
    plasktkowa tandeta! 3210 nieraz lądowała na ziemi i przeżyła. Nikomu niepotrzebny wap bez gprs. Nigdy bym nie kupił, ale Era wcisnęła mi jako nagrode w konkursie, więc... darowaneku koniowi się w zęby nie zagląda :))
    0
  • Users Avatars Mini
    korbel pisze: 2003-03-14 00:07
    wrażenia telefonu na tle innych Nokii, przede wszystkim gumowa klawiatura ktora moim zdaniem do normalnej plastikowej klawiarury nie siega do stop pod wzgledem wygody i funkcjonalnosci. Wyswietlacz o duzej ilosci pikseli i java sprawiaja wrazenie telefonubardzo uzytecznegoi nowoczesneg. Na koniec dwa przyciski Navi w porownaniu z 3310 rozszezaja nieprawdopodobnie mozliwosci tego telefonu!
    0
  • Users Avatars Mini
    nokia9110 pisze: 2003-03-17 00:28
    3410 musi byc dobra nie ma noki z serji 3*** jakich dziwnych albo niefunkcjonalnych
    0
  • Users Avatars Mini
    borysj pisze: 2003-03-18 12:02
    telefon bardzo mily, przyjemnie trzyma sie w dłoni, i wogole nie ma nic do zarzucenia jak na ta klase telefonow
    0
  • Users Avatars Mini
    maciek603 pisze: 2003-03-18 19:53
    Mi się podoba jego ładny, uspokajający kolor. Ma trochę za mały wyświetlacz do javy.
    0
  • Users Avatars Mini
    mszymaniuk pisze: 2003-03-27 03:40
    Jakos go uzywam i nie narzekam. Grunt to dobra baterejka.
    0
  • Users Avatars Mini
    khalon pisze: 2003-04-04 21:25
    Według mnie to nic specjlnego, wolę 3510.
    0
  • Users Avatars Mini
    marphi pisze: 2003-04-09 18:38
    przez rok mialem 3310 i jest niezniszczalny coprawda troche sie obruszal ale nigdy nie przestal dzislac a spadal juz w duzych wysokosci i mysle ze 3410 jest podobnie wytrzymala a to jedana z warzniejszych cech telefonu.
    0
  • Users Avatars Mini
    Grze pisze: 2003-04-24 15:24
    poprostu spox tel mam go nie dlugo ale jestem bar5dzo zadowolony!!!!!!1
    0
  • Users Avatars Mini
    Martinho pisze: 2003-05-31 14:47
    Z czasem mam do niego coraz mniejsze przekonanie
    0
  • Users Avatars Mini
    Kenner pisze: 2003-06-03 01:44
    Klawisze bardziej mi sie podobaja niz w 3510, mimo ze sa laczone
    0
  • Users Avatars Mini
    kolczatka2 pisze: 2003-06-15 16:47
    Taki klasyczny model,nic dodac nic ujac
    0
  • Users Avatars Mini
    +artur pisze: 2003-06-21 16:45
    Telefon całkiem przyzwoity,troche dodać, mniej ująć :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Czmielu pisze: 2003-06-23 12:12
    Ten telefonik jest spoko. Dość dużo opcji, tylko troszke za duży, a klawisze mogły by być podświetlane na kolorowo a nie na zielono... .
    0
  • Users Avatars Mini
    IHAA! pisze: 2003-06-27 22:56
    Telefon wygląda jak zabaweczka.. na szczeście można pozmieniać obudowy..
    0
  • Users Avatars Mini
    Kenner pisze: 2003-06-30 15:46
    IHAA!:* anpo, ale na dzien dzisiejszy lepszym wyborem wydaje sie N3510i (jezeli mowimyo tej klasie fonow of koz). Co do N3410 to podobaja mi sie klawisze, to wszystko :)
    0
  • Users Avatars Mini
    +artur pisze: 2003-07-08 23:24
    Kenner*telefon jest nawet przyzwoity,chodzi sprawnie chociaż aplikacje chodzą troche wolniej(niż np.w nokii 6310i)ale telefon ten to dobra kontynuacja 3310 i 3330
    0
  • Users Avatars Mini
    rafalpf pisze: 2003-07-21 20:46
    poza javą nic specjalnego
    0
  • Users Avatars Mini
    Irek24 pisze: 2003-08-22 20:07
    Bardzo dobry telefon. Ma dużo przydatnych funkcji. W końcu telefon służy do dzwonienia.
    0
  • Users Avatars Mini
    Diamantez pisze: 2003-10-01 14:36
    Bardzo duży, bardzo ciężki, bardzo tani :) tak w skrócie można określić ten model. Telefon nie oferuje nic nadzwyczajnego. Być może w momencie jego premiery było inaczej.
    0
  • Users Avatars Mini
    kondzio pisze: 2003-10-02 01:33
    Witam, czy zdażyła się komuś sytuacja polegająca na tym, że jak dostałem raz dlugiego smsa (składał się z trzech części) to dostałem tylko dwie części a trzecia nie doszła tylko dostałem komunikat że "brak części tekstu" ??? Jeśli tak to co mogło być powodem tego , z góry dziękuję za odpowiedź.
    0
  • Users Avatars Mini
    Szuri pisze: 2003-10-23 11:36
    Ej można na ten telefon wgrywac aplikacje java przez kabel do kompa ? Gdzie moge kupic taki kabel ?
    0
  • Users Avatars Mini
    gucios pisze: 2003-11-13 23:39
    Ten model NOKII jest super . Gdybym miał okazję go mieć to napewno bym się nie wachał nawet przez chwilę by go okiełznać i by miły fonik w mej kieszeni wylądował :)
    0
  • Users Avatars Mini
    domka pisze: 2004-03-16 18:29
    NOKIE SĄ SUPER SAMA MAM NOKIE 3410 I JESTEM DO NIEJ BARDZO PRZYWIĄZANA MOIM ZDANIEM NOKIE TO NAJLEPSZA FIRMA TELEFONOW KOMORKOWYCH PONIEWAZ KIEDYS MIALAM SIEMENSA C35 I PO MIESIĄCU SIADLA MI BATERIA A BYL Z SALONU NIE KOMISU :))))))))))))))))
    0
  • Users Avatars Mini
    GRUBCIO pisze: 2004-03-16 18:31
    E TAM BEZ KOMENTARZA
    0
  • Users Avatars Mini
    RuFuS pisze: 2004-08-27 16:47
    E tam,wystarczy kupic porzadna obudowe i fon bedzie wygladal extra!
    0
  • Users Avatars Mini
    krystian4902 pisze: 2004-09-06 12:38
    W chwili prezentacji tego telefonu odniosłem wrażenia jakbym patrzył na 3310 w troche zmienionej obudowie, szczerze mowiąc spodziewałem się troche więcej po tym telefonie. Mój ojciec wziął go w abonamiencie Era Biznes 2 lata temu i musze przyznać że nie zawiódł go ani raz, wiem jedno że jak teraz będzie przedłuzał umowe napewno weźmie Nokie. Fakt faktem że telefon jest skierowany raczej do ludzi mało wymagających od komórek, ale myslę że za taką ceną trudno jest kupić równie dobry telefon. Jak to bywa u Nokii obudowa tego telefonu pozostawia wiele do życzenia chodzi głównie o szybkie poluzowanie i trzeszczenie, duzy plus za bardzo czytelny wyświetlacz. Jeśli się dobrze orientuje to 3410 w tej chwili na rynku wtórnym można kupić za niewiele ponad 200zł, mysle że to rozsądna oferta.
    0
  • Users Avatars Mini
    woytek_f pisze: 2004-10-18 18:31
    fajny telefonik, tylko,ze niestety juz troszke zestarzal sie, ale pamietam jak byl calkiem nowiuski:P pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    PawL pisze: 2004-11-18 17:33
    badziewie i jeszcze oszpecone badziewie !!!! szmelc ! tak ohydnnego wygladu jeszcze nie widzialem ! bleeee !!
    0
  • Users Avatars Mini
    Golas pisze: 2005-04-06 21:40
    ale to cza przyznac, zaden ulepszany soft do 33XX nie dorówna orginalnemu od 3410 :) Pozdro :)
    0
  • Users Avatars Mini
    mati467 pisze: 2005-05-15 15:11
    sd
    0
  • Users Avatars Mini
    mati467 pisze: 2005-05-15 15:11
    fajny telfoniq tylko brak koloru
    0
  • Users Avatars Mini
    marcin b pisze: 2005-05-30 18:06
    co jest lepsze 3510 czy 3410???!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    nofate pisze: 2006-03-10 16:39
    wolałbym 3310 lub 3330 bo ta ma nieergonomiczną obsługę przez te łączone klawisze, do tego występują zmiekczenia w polskim słowniku.
    0
  • Users Avatars Mini
    iceman76 pisze: 2006-08-06 13:40
    slaby telefon wrecz nie wypal te kolory obudowy takie blade nigdy ten telefon nie odniosl takiego sukcesu jak nokia 3310 3330 java na tym telefonie to taka proba jak to sie przyjmnie to taki testowy egzemplarz przed kolorowymi wyswietlaczami tak samo jak nokia 3510 jej nastepca 3510i to juz jest sukces to takie moje prywatne zdanie na temat tego telefonu
    0
  • Users Avatars Mini
    flaszka pisze: 2007-02-22 20:47
    nawt fajne ale ja myślalam rze test to coś się tam bedzie zaznaczało albo coś w tym stylu hehe.Ale spoko przynajmniej poznałam funkcje taj komórki i mniej więcej wiem jak się nia moge obsługiwac.A teraz dodam rze mam 11 lat.Wczesniej mialam samsunga ale mi się ***** zepsuł jakiś dziad poprostu.A teraz ja ide...........cholera co ja mam robić??Sama nie weim co ale coś się nato powinno poradzic.PaPa ja spadam
    0
  • Users Avatars Mini
    kroplew pisze: 2016-02-19 19:12
    Jak ta opinia była pisana to jeszcze srałem w pieluchy. Warto dodać w artykule, iż jest to telefon prawie nie zniszczalny :)
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: