American Restaurants (AmRest), właściciel 114 restauracji Pizza Hut i KFC na terenie Polski wdrożył rozwiązania IP firmy Nortel o wartości ok. 1 mln USD. Implementację przeprowadziła Telekomunikacja Polska.
Wdrożenie to pozwoliło firmie AmRest na przekształcenie tradycyjnych linii telefonicznych w konwergentne rozwiązania sieciowe, które umożliwiają korzystanie z nowych usług telekomunikacyjnych, zmniejszają koszty operacyjne i upraszczają zarządzanie siecią. Ponadto technologia IP obniża koszty infrastruktury dzięki konwergencji danych, głosu i materiałów wideo, które można przesyłać za pośrednictwem pojedynczej, szybkiej sieci w postaci pakietów. Nie są więc potrzebne odrębne sieci przesyłania głosu i danych.
Do budowy sieci wykorzystano infrastrukturę Telekomunikacji Polskiej, która jako jedyny operator w Polsce mogła zaoferować dostęp do wszystkich restauracji Pizza Hut i KFC na terenie kraju.
Wdrożenie obejmuje system Nortel Networks Business Communication Manager (BCM) dla aplikacji telefonicznych oraz ruting IP dla przesyłania głosu i danych w sieciach Frame Relay. Nortel Networks Communication Server 1000M umożliwia korzystanie z usług i aplikacji związanych z przesyłaniem głosu i telefonią IP, a serwer sygnalizacyjny wspomaga plan rutingu i wywoływania połączeń dla sieci IP.