Nowe zasady zakupu telefonów komórkowych - dzień pierwszy

Newsy
Żródło: Era
Opinie: 44

Pierwszy dzień obowiązywania nowych zasad przy zakupie telefonów komórkowych w ofertach promocyjnych przyniósł utrzymanie sprzedaży na dotychczasowym poziomie. W punktach sprzedaży Ery, Idei i Plusa jak zwykle pojawili się klienci zainteresowani kupnem telefonu po atrakcyjnej, promocyjnej cenie. Według relacji sprzedawców wszyscy klienci wyrażali zgodę na weryfikację płatniczą - nie odnotowano ani jednego zgłoszenia o gotowości zapłacenia kaucji w zamian za odstąpienie od procedury sprawdzającej. Potwierdza to przewidywania operatorów o większej skłonności klientów do wyrażenia zgody na potwierdzenie, że nie zalegają z opłatami u innych operatorów, niż do płacenia kaucji. 

Przypomnijmy, że od 3 października wszyscy operatorzy komórkowi w Polsce (Idea, Era i Plus) wprowadzili nową procedurę zawierania umów o świadczenie usług w ofertach promocyjnych. Według nowych zasad, Klient chcący nabyć aparat w promocji jest proszony o wyrażenie zgody na sprawdzenie, czy inny operator nie rozwiązał z nim umowy ze względu na zaprzestanie regulowania zobowiązań oraz czy nie zgłoszono faktu utraty dokumentu, jakim posługuje się Klient. Jeśli ktoś nie wyraża zgody na taką weryfikację, jest proszony o wpłacenie kaucji (760 złotych), która po 6 miesiącach regulowania zobowiązań podlega zwrotowi. 

Wczorajsza (3. bm.) sytuacja w punktach sprzedaży telefonów potwierdza słuszność prognoz, że klienci, rozumiejąc sens i cel wprowadzonych regulacji, nie odczuwają żadnych trudności z zakupem aparatów w promocji. Każda osoba, której wiarygodność płatnicza zostaje potwierdzona, może zakupić telefon na dotychczasowych zasadach. W ciągu wczorajszego dnia (3. bm.) nie zanotowano ani jednego zgłoszenia od sprzedawców o przypadkach wpłaty kaucji od osób, które nie chciały się poddać weryfikacji u innych operatorów. 

Zgodnie z nową procedurą zakupu telefonów w promocji klientom przysługuje prawo kwestionowania wyniku weryfikacji u innego operatora. Takich przypadków jednak jak dotąd nie odnotowano w żadnym z punktów sprzedaży. 

Operatorzy zgodnie twierdzą, że nowa procedura pomoże wyeliminować nieuczciwych kontrahentów, którzy od początku zawarcia umowy nie zamierzają regulować swoich zobowiązań. O skuteczności nowych rozwiązań w walce z nierzetelnymi konsumentami świadczy fakt, że już w pierwszym dniu obowiązywania nowych zasad zdarzały się sytuacje, że osoby proszone o zgodę na weryfikację odstępowały od podpisywania umowy na warunkach promocyjnych. 

Opinie:

Opinie archiwalne (44):

Komentuj

Komentarze / 44

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    luk23 pisze: 2001-10-08 16:49
    no i zeby roaming byl od pierwszego dnia aktywacji to bedzie spox
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2001-10-08 16:52
    Ja tam ich rozumiem, ale w utrzymanie całkiem takiego samego tempa sprzedaży po tych nowych warunkach to do końca nie wierzę
    0
  • Users Avatars Mini
    september pisze: 2001-10-08 17:10
    taaak ale czy sprzedaz nierzetelnym klientom ma sens ??
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2001-10-08 17:13
    Nie ma, więc piszę, że rozumiem! Tylko z tego co w tej informacji podali wynikałoby, że w miejsce naciągaczy znaleźli się uczciwi klienci (albo, że problemu naciągaczy nie było)!!! :)
    0
  • Users Avatars Mini
    czarek pisze: 2001-10-08 17:18
    dobrze ze wprowadzili ta kaucie niecxh oszusci dostana troch po glowie, szkoda tylko i ich w tym blad ze ludzie sa niedoinformowani juz kilka znajomych podchodzilo do mnie i pytalo sie jak to jest byli swiecie przekonani ze kazdy musi wplacic 760zl nic nie wiedzieli o tym iz kaucja nie dotyczy tych uczciwych!
    0
  • Users Avatars Mini
    september pisze: 2001-10-08 17:35
    ciekaw jestem czy kaucje beda musieli wplacac rowniez ci ktorzy maja co prawda uregulowane wszystkie zobowiazania ale rachunkow nie placili terminowo? Bo ja nie placilem w terminach ...buuuu...: (
    0
  • Users Avatars Mini
    luk23 pisze: 2001-10-08 17:45
    september: mysle ze nie beda mieli. kazdy moze sie spoznic grunt to miec czyste konto koncowe
    0
  • Users Avatars Mini
    Mgielka7 pisze: 2001-10-08 17:48
    september: jesli masz wszystkie rachunki uregulowane, to nie powinienes sie tym martwic. Dotyczy to tylko osob, ktore nie rozwiazaly prawidlowo umowy, wogole nie placily rachunkow, lub maja jakies nieuregulowane do konca platnosci. Tak wiec, jesli Twoj telefon jest wciaz aktywny lub umowa zostala wlasciwie rozwiazana, nie powinienes wogole sie smucic;-))) Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    fish235 pisze: 2001-10-08 17:54
    Po to jest chyba prawo kwestionowania wyniku weryfikacji u innego operatora, z ktorego jeszcze nikt nie skorzystal,ale mozesz byc pierwszy september:)))
    0
  • Users Avatars Mini
    biedroneczka pisze: 2001-10-08 18:03
    szkoda ze nie wpadli na to wczesniej nie mieliby tyle strat no i moze ceny niebylyby takie jakie sa obecnie
    0
  • Users Avatars Mini
    Jansmen pisze: 2001-10-08 18:05
    tak a ale to operatorzy zawsze mają rację (chociaż żeczywiście ją mają ) , ciekawy czy dzięki temu że będzie mniej oszustów ceny rozmów pójdą w dół
    0
  • Users Avatars Mini
    Mike_Ka pisze: 2001-10-08 18:06
    i bardzo dobrze że wprowadzono tą kaucję i takie same zasady sprzedaży u wszystkich operatorów, szkoda tylko że media tak rozdmuchały kwestię depozytu 760złotowego że każdy klient jest przekonany o konieczności jego wpłacania, przez co większość klientów nawet nie wchodzi do salonów.... a przekrętów trochę to ograniczy z pewnością!!! teraz się zacznie wyścig w walce o klientów
    0
  • Users Avatars Mini
    Mgielka7 pisze: 2001-10-08 18:16
    Mike_Ka: i tu masz racje.. Pracuje w telefonii komorkowej i kazdy klient ktory przychodzi bardzo sie dziwi, kiedy slyszy ze moze nabyc telefon bez wplaty kaucji. Natomiast 2 pazdziernika mialam klientow, ktorzy przybiegli kupic telefon, bo bali sie ze nastepnego dnia beda musieli wpalcic kaucje, ktora nie jest wcale taka mala...
    0
  • Users Avatars Mini
    WTW pisze: 2001-10-08 18:40
    Ciekawe jak to się ma do uczciwej konkurencji. W tej chwili żaden problem podać konkurencji żę kljent jest nieuczciwy a następnie mu bez problemu aktywować kolejną kartę.
    0
  • Users Avatars Mini
    waliza pisze: 2001-10-08 19:03
    luk 23-w plusie dają roaming i połączenia międzynarodowe od ręki
    0
  • Users Avatars Mini
    Mgielka7 pisze: 2001-10-08 20:28
    mmx: odpowiedz na Twoje pytanie jest na priv na Twojej stronie ;-)) Pozdrawiam, Agnieszka
    0
  • Users Avatars Mini
    rene pisze: 2001-10-08 20:31
    Problem naciągaczy nie znikł ale jesli ktos miał telefon u któregoś operatora to nam automatycznie się pokazuje czy zalega czy nie. Ale w tym wszystkim jest najlepsze ze klient wyraża zgode na sprawdzanie i potem z wielkimi oczami twierdzi że np. nigdy telefonu w idei nie mial. Oczywiście grzecznie wychodzi. Lecz ograniczy to przekręty w pewnym stopniu napewno tak ale nie do końca.
    0
  • Users Avatars Mini
    Michał pisze: 2001-10-08 20:54
    Nie znam dokładnie procedury. Uważamn jednak, zę każdy klint przy rozwiazaniu umowy - obojętnie z jakiego powodu - powinien dostać pisemna infromacje o tym, że infromacja o nim zostanie / lub nie zostanie / umikeszczona w bazie nierzetelnych klientów, jeżeli tak to dlaczego itd. To daje jakiekolwiek szanse obrony. Bo jeśli wkurze sie na sieć X i rozwiażaer z nia full legal umowe a op celowo umeisci mnie w bazie jako osobę nierzetelną -to jakie mam szanse obrony??? ŻADNE Poniewaz nie bedę juz klientem sieci X -nic tam nie załatwię (pisz Pan na Berdyczów), klientem innej sieci nie zostane bo będę miał "wilczy bilet" -paranoja
    0
  • Users Avatars Mini
    dziobek pisze: 2001-10-08 20:57
    Michal: poruszyles ciekawy aspekt sprawy, przy rozwiazaniu umowy nasze dane powinny isc u opa do niszczarki o ile rzeczywiscie nic nie przeskrobalismy
    0
  • Users Avatars Mini
    gmazur pisze: 2001-10-08 20:59
    zgadzam sie z wszystkimi, ktorzy twierdza, ze ukroci to proceder praktykowany przez dresy. faktem jest jednak, iz dalej bedzie on trwal, ale w miejszym stroniu (zgadzam sie z rene). czy czas aktywacji sie wydluzy? gm
    0
  • Users Avatars Mini
    Mgielka7 pisze: 2001-10-08 21:05
    Ograniczy to na pewno nabycie telefonu przez kogos, kto byl dluznikiem w jakies sieci.. natomiast dla kogos, kto nie mial telefonu komorkowego nie bedzie to nic trudnego. Za namowa jakis znajomych kupi telefon, a potem za rogiem odda kolegom w zamian za butelke wodki.. i bedzie sie cieszyl, ze moze sie napic.. Niestety tak to wygladalo.. wyglada... i mysle, ze bedzie tak dalej... ;-(((( Ludzie nie zdaja sobie sprawy z tego, ze w ten sposob zrywaja umowe, liczy sie dla nich fakt, ze kupili telefon np. za 15 zl a sprzedaja go za 400 zl i duzo na tym zarobia. Ale co potem? Co z umowa podpisana na czas okreslony? Uwazam, ze faktycznie operatorzy tel. komorkowej troche sie zabezpieczyli, ale nie oznacza to, ze nie bedzie nieuczciwych klientow.... ;-(
    0
  • Users Avatars Mini
    dexter pisze: 2001-10-08 21:12
    Podpisuje się za tą decyzją obiema rękami!!! Może wreszcie dresiarstwo już nie będzie żerować na operatorach a co za tym idzie może będą oni mogli obniżyć koszty połączeń i innych usług. Brawo. Pzdr.
    0
  • Users Avatars Mini
    rene pisze: 2001-10-08 22:01
    Jesli chodzi o czas aktywacji nic się nie zmieniło dalej w Era przy elektornicznej aktywacji jest to od 1min do 2-3 godzin.Natomiast do Michała jesli będzie to jak piszesz full legal rozwiązanie umowy to sieć nie ma prawa cię umieścić w bazie danych niepewnych klientów, gdyby się tak stało to już wygrałeś w sądzie trochę kasy, takie przypatki sie już zdażały. Jeśli chodzi o przyrost klientów to może nie będzie to jakiś tragiczny spadek a zresztą jak można nazwać przyrostem zawarcie umowy z osobą która za 2 godziny sprzedaje telefon i nic więcej nie płaci. Druga sprawa pomyślcie ile "może" by spadły opłaty za połączenia gdyby sieci nie traciły po 60 milionów nowych złotych na takich palantów. Więc te przepisy mogą tylko w pewien sposob przybliżyć dzień spadku cen za połączenie. Tego spbie napewno normalin urzydkownicy życzą
    0
  • Users Avatars Mini
    mike-l pisze: 2001-10-08 22:52
    Teraz pewnie skocza ceny aparatów na giełdach i będzieich mniej
    0
  • Users Avatars Mini
    zabu$ pisze: 2001-10-08 22:55
    Skoro jest tak jak mowia operatorzy to znaczy ze mozna bylo tej kaucji nie wprowadzac, widac ze sa tylko sami uczciwi klienci. SEPTEMBER sam jestem ciekaw jak beda posterzegani klienci ktorzy nie zawsze terminowo regulowali platnosci. Wiekszosc osob nie raz przekroczyla swoj wyznaczony termin. Ja jeszcze jak mialem abonament tez nieznacznie spoznialem sie z oplatami. Ciekawe tez czy wszyscy co zaplaca ta kaucje beda od razu uwazani za nieuczciwych klientow?
    0
  • Users Avatars Mini
    Jansmen pisze: 2001-10-08 23:45
    zabu$ nie buj się , ty przekroczyleś tylko nieznacznie termin może się nad tobą ulitują
    0
  • Users Avatars Mini
    lava1 pisze: 2001-10-09 00:43
    W sumie myślałem że będzie inaczej. spodziewałem się raczej nieznacznego spadq zainteresowania zaqpem telefoniqw w promocji no i się myliłem. Chociaż zaznaczyłem że wszystko wyjdzie w praniu po kilku, kilkunastu miesiącach. wtedy dopiero zobaczymy tak naprawde wyniki nowej polityki opów.
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2001-10-09 00:46
    Ja tylko nie wiem, o co tyle szumu było w mediach? A co do obaw, że będą problemy z wiarygodnością i nadużycia ze strony operatorów, to chyba jednak mimo zgody na weryfikację obowiązują pewne reguły co do ochrony danych osobowych?
    0
  • Users Avatars Mini
    Jansmen pisze: 2001-10-09 01:22
    coś mi się wydaje że w medjach było wiele szumów o nic , a tak zwana weryfikacja to nic innego jak sprawdzanie jakie było do tej pory w ramach jednej sieci tylko że teraz za zgodą zainteresowanego sprawdza sie dane u wszystkich (dobrze że nie to my musimy to robić), a skoro jest tyle chałasu o to że niektórzy brali komurki i nie płacili rachunków a potem się przenosili to mam pytanie do operatorów czemu nie sprawdzali danych wczesniej (czyżby jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze ) . Jak mi wiadomo banki mają taki system osób niespłacających kredytów ale z tego co da się wyczytać w gazetach to nie jest on zbyt sprawny skoro jest tyle afer , mjejmy nadzieje że naszym operatorm się powiedzie i wpłynie to pozytywnie na ceny albo chociaż impulsy co 15 sek .
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2001-10-09 01:38
    Tylko że skoro operatorzy potrafi się dogadać co do sprawdzania klientów to czy nie dogadali się np. w jakim tempie będą obniżać ceny połączeń. Znając dotychczasowe przekręty opów jest to przecież możliwe. Skoro niektórzy operatorzy GSM potrawią wmówić (umieścić w swoim regulaminie) swoim klientom że ich usługi nie mają charakteru powszechnego, a więc nie ma do nich zastosowania USTAWA O TELEKOMUNIKACJI (co się wiązę z obowiązkiem świadczenia usług na pewnym poziomie) A wszyscy operatorzy zgodnie łamią USTAWĘ O TELEKOMUNIKACJI umieszczając w umowie punkt o każe za przedterminowe zerwanie umowy (650 ERa, PLUS; 750 IDEA) A według USTAWY abonent powinien zwrócić równowartość ulgi przyznanej mu w promocji. Podobnych przekrętów jest niestety więcej. To numer o cichym porozumieniu operatorów co do cen, a przynajmniej ich minimalnego poziomu też jest możliwy.
    0
  • Users Avatars Mini
    Ewandy pisze: 2001-10-09 01:41
    Latwy sposob na zdobycie wiekszych pieniedzy.Klijeci wplacaja a operator nie musi czekac az klijent nabije taka kase na tel. i juz obraca wieksza kasa.
    0
  • Users Avatars Mini
    bargreb pisze: 2001-10-09 02:08
    Co to pierwszej wypowiedzi: Po ilu dniach można uaktywnić roaming?
    0
  • Users Avatars Mini
    bargreb pisze: 2001-10-09 02:09
    Upss... W erze.
    0
  • Users Avatars Mini
    Jansmen pisze: 2001-10-09 03:00
    wydaje mi się że różnica między telefonem oferowanym w promocji a takim z poza (niekoniecznie z giełdy ) jest jakieś 500 zł więc poco się wiązać z opem na rok lub dwa skoro można aktywować się bez promocji i nadal nie płacić rachunków (nie popieram takiego postępowania ale z tego co wyczytałem jest to możliwe) po za tym każdy kto znajdzie się na takiej liście raczej ma telefon ( po za gościami z bramy) a zdjęcie sim locka nie jest drogie - więc może zabrzmi to dziwnie jestem za sprawdzanie wszystkich a nie tylko ludzi z promocji . Jak chcą walczyć z oszustami niech to robią otwarcie a nie tylko starają się nam wmówić że to robią bo nie wierzę żeby ten system zdał egzamin na dłuższą metę bo zawsze na jakąś technologię znajdzie się inna . A dresy umią kombinować jeśli chodzi o kase .
    0
  • Users Avatars Mini
    Michał pisze: 2001-10-09 03:32
    Rene: nie p.. głodnych kawałków o prawie w tym kraju bo ogarnia mnie pusty śmiech. Pewnie w pierwszej instancji wyrok zapadnie juz w 2005 roku.., do tego czasu bez telefonu?? Przykłąd który podałem jest troche przesadzony. Ale uważam, że każdy klient powinien w momencie rozwiazania umowy dostawac do ręki taki świstek. Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    obik pisze: 2001-10-09 03:58
    Same problemy, oszusci nadal beda, a stracimy tylko my - uczciwi klienci
    0
  • Users Avatars Mini
    Jansmen pisze: 2001-10-09 04:24
    zgadzam się jak z nami rozwiązują to powinni dać jakiś papierek , a uczciwy klient zawsze dostanie po t...u bo na kimś trzeba sobie przecież odbić straty
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2001-10-09 05:44
    Michał, bez przesady z tym 2005, a poza tym, jeśli Ci telefon potrzebny a przez takie nadużycie nie możesz kupić aktywacji to kup pre-paid i zarządaj odszkodowania w postaci różnicy kosztów połączeń, albo (jeśli chcesz lepszy telefon a Cię stać) telefon bez promocji i również domagaj się zwrotu różnicy
    0
  • Users Avatars Mini
    Michał pisze: 2001-10-09 13:02
    graffi: jak powiedział niezły znajomy prawnik (praktykujący adwokat) : w Polsce łatwiej o szóstkę w Duzego Lotka niż o wygraną w sprawie o utracone korzyści (a w tym wypadku obawiam sie, że takl zostałoby to potraktowane). Najpierw rok trwałby spór o to, czy usługi GSM są usługami powszechnymi -bo jeśli nie czyli krowa jest koniem, to sprzedawca ma prawo odmówić ci sprzedania towaru praktycznie bez podania przyczyn. Tak jak pani w sklepie moze nie sprzedać ci coli bo to jej sklep - i mozesz jedynie iść do innego sklepu.
    0
  • Users Avatars Mini
    luk23 pisze: 2001-10-09 14:38
    waliza: a to ja wiem dlatego na dniach tam biegne i podpisuje cyrografik . mcbrain: a tak sie jakos rozzalilem jak walczylem z idea o roaming i nic i stad to zamieszanie ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    zabu$ pisze: 2001-10-09 15:07
    Jansmen: Michal te nieznaczne przekroczenia w terminach platnosci mam w d.... i nie musza sie nademna litowac. Przeciez wiesz, ze ja mam rowiazany 24-miesieczny cyrograf z era przed terminem. Za to jestem teraz szczesliwym uzytkownikiem IdeaPOP.
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2001-10-09 16:39
    Michał, raczej próbowałbym przedstawić to jako damnum emergens - domagasz się różnicy w cenie połączeń, oraz szkodę niemajątkową - nadużycie twoich danych osobowych. Poza tym, jeśli już tak prawniczo - to nie może odmówić - art. 543 kc - wystawienie rzeczy na widok publiczny z podaniem ceny to oferta sprzedaży ze strony operatora - Ty tylko przystępujesz do umowy.
    0
  • Users Avatars Mini
    Alexander pisze: 2001-10-09 16:52
    Zeby bylo jasne:dresizmu nienawidze jak poprzednia ekipe za cztery reformy i pogrzeb (budzetu) ale interesuje mnie jak te kaucje wplyna na ceny telefonow na gieldach np: na warszawskim Wolumenie.... Pozdrawiam Alex
    0
  • Users Avatars Mini
    Giewont pisze: 2001-10-09 19:29
    Zrobili tyle szumu wlasciwie o nic, bo ten kto jest uczciwym klinetem zgodzi sie na sprawdzanie bez zastanowienia. a Ci co kombinuja beda mieli utrudnione zadanie, ale cos i tak wymysla
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: