Ogromna kara dla TP S.A.

Newsy
Żródło: PAP
Opinie: 51

Urząd Regulacji Telekomunikacji nałożył na Telekomunikację Polską SA karę 300 mln zł za to, że nie wywiązuje się z obowiązków współpracy i rozliczeń z Niezależnym Operatorem Międzystrefowym. Obowiązki współpracy i rozliczeń były ustalone przez ministra łączności. "Minister łączności w grudniu 2000 r. określił m.in. harmonogram uruchamiania punktów styku sieci obydwu operatorów, opłaty za usługi związane z przyłączeniem sieci NOM do sieci TP SA. Decyzja ta została zaopatrzona rygorem natychmiastowej wykonalności" - powiedział Kazimierz Ferenc, prezes Urzędu.

Do faktycznego połączenia sieci i uruchomienia punktów styku doszło dopiero w lipcu 2001 r. "Działania TP SA utrudniają działalność konkurencyjnym operatorom, są celowe. Kara w tej wysokości ma doprowadzić do sytuacji, w której decyzje organów administracyjnych będą w pełni respektowane i wykonywane" - powiedział Ferenc.

Urząd nałożył także na TP SA karę 50 mln zł za podanie niewłaściwych danych o przychodach z dzierżawy łączy telekomunikacyjnych.

Opinie:

Opinie archiwalne (51):

Komentuj

Komentarze / 51

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Tommi pisze: 2002-03-25 22:28
    Tylko tyle? ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    KoziK pisze: 2002-03-25 22:41
    I BRADZO DOBRZE MOZE TO COS NAUCZ TYCH PREZEMATOLOW Z TELEKOMUNY!! Przynajmniej da im do myslenia, chociza to i tak nie w zaden sposob nie wplywa na ich diety i premie. :(
    0
  • Users Avatars Mini
    Sslaus pisze: 2002-03-25 22:45
    dobrze tak chamom! no i tak w koncu to klienci dostaną po łapach... ale i tak sie ciesze - nie mam tpsy :)
    0
  • Users Avatars Mini
    RAFALS pisze: 2002-03-25 22:45
    a tepsa ma to głęboko w d..... bo i tak jest monopolistą. Wszyscy tę karę zapłacimy w rachunkach od tpsy
    0
  • Users Avatars Mini
    gmazur pisze: 2002-03-25 22:47
    mam nadzieje, ze "sprowadzi to na ziemie" monopoliste. gm
    0
  • Users Avatars Mini
    piowro74 pisze: 2002-03-25 23:03
    co tu dużo gadać - TAK TRZYMAĆ!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    DIGITall pisze: 2002-03-25 23:06
    gm : abyś się nie mylił :P
    0
  • Users Avatars Mini
    Ralf pisze: 2002-03-25 23:18
    I co mogą jej zrobić, i tak się odwoła
    0
  • Users Avatars Mini
    kubsonik pisze: 2002-03-25 23:22
    300 mln... i jesze 50 :) no no, troche to jest.. ciekawe co mozna zrobic z takimi pieniedzmi. kupic sobie 120 sztuk T68 i co jeszcze?? :)))
    0
  • Users Avatars Mini
    fruti pisze: 2002-03-25 23:29
    KARA SŁUSZNA, wiecej skuteczności w egzekwowaniu jest potrzebne. W tpsa jest nadal głęboki socjalizm, klienci im poprostu przeszkadzają........
    0
  • Users Avatars Mini
    kevorkian pisze: 2002-03-26 00:09
    moze nie 300 mln a 3mld cos zmienia, a tak poza tym to nareszcie sie cos zaczelo dziac! no ale czy wreszcie bebe musial zaplacic za uslugi NOM-a ;no nie moja kieszen tego nie wytrzyma (P.S. a mialo byc tak pieknie!! :) pozdrawiam!
    0
  • Users Avatars Mini
    kibic pisze: 2002-03-26 00:16
    I znowu klijeńci TP SA moją wydatek, bo kto jak nie klijent tą karę zapłaci. Nie wiem czy to tak dobrze, zależy dla kogo: dla NOM-dobrze, dla TP SA-obojetne, natomiast dla klijentów NOM i TP SA-bardzo niedobrze.
    0
  • Users Avatars Mini
    przygod pisze: 2002-03-26 00:19
    Jeśli dobrze licze to przy 10 mln abonentów TPsa zaplaci po 35 złoty od abonenta. Czyli są mniej wiecej jeden abonament w plecy w tym roku...... sporo.
    0
  • Users Avatars Mini
    Giewont pisze: 2002-03-26 00:36
    Tak sobie mysle czy tepsa zarobila na ta kare tymi praktykami o ktore jest oskarzona czy nie udalo im sie, a rynek utrzymali dluzej co daje wieksze mozliwosci :)) Kosztem wizerunku firmy, a to juz gorzej. Rynek zweryfikuje :)) jak sie rowinie
    0
  • Users Avatars Mini
    mike.buba pisze: 2002-03-26 00:40
    dokładnie będzie tak jak się wszyscy obawiamy: najpierw długie odwołania a w końcu i tak to my wszyscy to zapłacimy bo jesteśmy w większości zmuszeni korzystać z tepsy. smutne ale prawdziwe :((
    0
  • Users Avatars Mini
    olekbek pisze: 2002-03-26 01:12
    Ciekawe czy chociaż połowa tej sumy zostanie ściągnięta przez URT...
    0
  • Users Avatars Mini
    Bartek pisze: 2002-03-26 01:15
    W końcu jakaś większa sumka, choć i tak to sobie odbiją ... na nas.
    0
  • Users Avatars Mini
    regan pisze: 2002-03-26 01:16
    dzieki bogu mam dialog. A swoja drogą niepamiętam czy połaczenia w dialogu przez 1044 już opłaciłem czy nie. orientuje sie ktoś jak wygląda sprawa rozliczeń połaczeń 1044 przez inych operatorów lokalnych niż tpsa?
    0
  • Users Avatars Mini
    bzyk77 pisze: 2002-03-26 01:18
    powinni im postawić klauzulę, ze muszą zapłacić od razu, a jak sie w razie odwołają to dopiero wówczas będą mogli odzyskać NIEOPROCENTOWANE pieniążki, i wówczas niech sie odwołują w nieskończoność. Myślę, że to by było uczciwe rozwiązanie. Taka jest moja subiektywna ocena, i cieszę sie ze mam dialog ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    CiepliX pisze: 2002-03-26 02:49
    taka kasa ich ZABOLI - to pewne. Nie beda podwyzszac abonamentu ani cen polaczen, bo URT znowu im dopiepszy :-) Czyli - miejmy nadzieje - madra tepsa po szkodzie - naucza sie rozumu i beda ostrozniej postepowac. Czas samowladztwa sie skonczyl !!! BTW, szkoda ze czesci z kary nie dadza konkurencji na rozwoj ich infrastruktury :-))) To by tepse zabolalo PODWOJNIE !!!
    0
  • Users Avatars Mini
    CiepliX pisze: 2002-03-26 02:55
    poza tym natychmiastowa wykonalnosc - ZAJE..STE slowo - zaraz im komornik konto zajmie - wiem cos o tym :-)))))) A odowolywac sie moga - do Bozi...
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-03-26 03:40
    Cieszyłbym się bardzo, gdyby nie to, że i tak za wszystko zapłacimy my - abonenci :(
    0
  • Users Avatars Mini
    andriej pisze: 2002-03-26 03:50
    Nawet jesli tpsa zaplaci, to co stanie sie z ta kasa? Na pewno nie pojdzie na rozwoj rynku telekomunikacyjnego w Polsce.
    0
  • Users Avatars Mini
    Ralf pisze: 2002-03-26 05:55
    Będzie podwyżka abonamentu ?????????????????????
    0
  • Users Avatars Mini
    maro pisze: 2002-03-26 09:11
    Pewnie odwolaja sie od decyzji i sprawa ucichnie. Juz tyle kar bylo dle TEPSY i co. Ile tak na prawde zaplacili - kto powie ? PZDR
    0
  • Users Avatars Mini
    madzer pisze: 2002-03-26 09:43
    GOL troche sie spóznił z tym nwesem...trąbili o tym juz od południa o tu ta nowinka dopiero po 20...słabizna...
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2002-03-26 10:08
    Tak właśnie nie zgadzam się z tymi co tk cieszą się z tej kary,mam pytanie kto zapłaci tę karę prezes? ,niestety abonenci już to przerabialiśmy,gdy tpsa zapłaciła karę po podwyżce abonentu,odbije się to na nas i nie pomoze mówienie że można zzmienić operatora,gdy takich mozliwości brak,a po takiej karze możemy zapomnieć o potanieniu połączeń.pozdrawiam płacącyh karę abonentów tpsa.
    0
  • Users Avatars Mini
    dexter pisze: 2002-03-26 10:52
    I tak nie zapłacą. Po zar kolejny się odwołają i będą to ciągnąć w nieskończoność. A jak już nawet kiedyś by tam zostali zmuszeniu dio zapłaty, odbiłoby się to tylko na klientach. Ale przynajmniej dobrze że kara została nałożona może to zmusić ich to uregulowania spraw z NOMem. Co też dla szarego użytkownika nie bedzie przyjemne - trzeba będzie zapłacić zaległe rachunki za prawie rok korzystania z połączeń międzystrefowych... Pzdr.
    0
  • Users Avatars Mini
    Michał pisze: 2002-03-26 10:54
    A moze lepiej tą karę zamienić na zobowiazanie inwestycyjne na obszarach słabo ztelefonizowanych??? Ale przecież te potrzeby nienasyconego budżetu.....
    0
  • Users Avatars Mini
    heniek pisze: 2002-03-26 11:18
    898 mld $ kary dla tpsa!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Ryka pisze: 2002-03-26 11:29
    Dać im dwa razy tyle nie zaszkodzi:)
    0
  • Users Avatars Mini
    gawrosz pisze: 2002-03-26 11:36
    Ludzie nie ma co się tak gorączkować. Tepsa chociarz ma zasądzonych już wiele kar jeszcze ANI JEDNEJ NIE ZAPŁACIŁA!. Normalnościa jest w sytuacji tej firmy że po każdej z takich akcji odwołują się a takie sprawy ciągną się w naszych sądach latami. Wiem że do tej pory żaden z tych procesów się nie zakończył i nie widać rychłego końca tych działań. Tak więc tego typu kary nie robią jak widać na naszym monopoliście jakiegokolwiek wrażenia. Smutne, ale prawdziwe... :-(
    0
  • Users Avatars Mini
    PZ pisze: 2002-03-26 11:39
    *** ABONENCI TEPSOKOMUNIKANTA *** argumenty typu fajnie, ale my to zapłacimy (zauważcie o ile łatwiej mówi się Wam my niż ja) są chybione - postawcie sprawę w drugą stronę. Co by było gdyby URT się nie czepiał i nie dowalał kar tepsie ? Sądzę, że mieli by nas i konkurencję tam ... gdzie słońce nie dochodzi i coraz więcej robili takich oczywistych wykroczeń. Natomiast tak prezesi mają problem ... premia, wyniki, image itp. nie ma innej metody jak upór - KROPLA DRĄŻY SKAŁĘ ... I tutaj zgodzę się, że od wymiaru kary ważniejsza jest konsekwencja w jej ściąganiu (jak dotąd chyba 0 zł), czyli efektywność kary, a w tym przypadku należało by jeszcze dodać SZYBKOŚĆ PROCEDURY ... To tak samo jak z przestępstwami - ich "straszy" nie WYMIAR wyroku, ale jego NIEUCHRONNOŚĆ (wymierzenia)!!! Pozdrawiam ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    gawrosz pisze: 2002-03-26 12:08
    PZ: Świete słowa. Nic tak nie demoralizuje jak świadomość że można wymigać się od kary...
    0
  • Users Avatars Mini
    sebek2303 pisze: 2002-03-26 12:16
    tylko ciekawe kiedy i czy wogole zapłacą tą kare
    0
  • Users Avatars Mini
    mike.buba pisze: 2002-03-26 13:13
    PZ: masz racje ale dopóki korupcja zżera nasz kraj to zwykłe szaraczki będą dostawać po dup.. Może lepszą karą byłoby nakazanie pobierania opłat za abonament przez kilka miesięcy :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    thinkpad pisze: 2002-03-26 13:27
    I dobrze im tak !!! Powinni im dwa razy tyle tej kary dołożyć !!!
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-03-26 13:48
    Pz, niby racje, ale zauważ, że (jeśli już porównujesz do prawa karnego), są ludzie, którzy mają fakt, że idą siedzieć totalnie gdzieś
    0
  • Users Avatars Mini
    kkrzysiekk pisze: 2002-03-26 15:29
    z jednej strony to dobrze ze ktos kontroluje i odpowiednio reaguje na poczynania tpsa, ale i tak i tak kara ta przerzuci sie na nas - abonentow!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    farel pisze: 2002-03-26 15:38
    przeciez to pokazowka, nawet tepsy nie stac na taka kare, poza tym kiedy w tym kraju skonczy sie cenzura w telekomunikacji i telewizji (KRRiT to rownie smieszny organ jak URT, poza tym na tej karze straci najbardziej budzet panstwa ;))
    0
  • Users Avatars Mini
    westbammm pisze: 2002-03-26 15:39
    oszuści w tym tpsa!! ładna kara...moze teraz bedzie lepiej sie im współpracowało...no i przynajmniej łatają dziury budżetowe
    0
  • Users Avatars Mini
    artjaw pisze: 2002-03-26 16:20
    tylko tyle?
    0
  • Users Avatars Mini
    enem pisze: 2002-03-26 17:12
    Co to znaczy KARA ? Podniesie się haracz...... ooops.....abonament i po grzybach !
    0
  • Users Avatars Mini
    mr.bond pisze: 2002-03-26 17:24
    Odwolaja sie, przeciagna, zmieni sie URT, odwolaja, itd. Nie ma obawy - krzywda im sie nie stanie. W najgorszym wypadku bedzie jak mowi enem - klienci zaplaca.
    0
  • Users Avatars Mini
    balbina pisze: 2002-03-26 17:35
    Wiekszość z Was nie ma tak naprawdę pojęcia o co w tym wszystkim chodzi... krzyczycie, że tpsa jest taka do d...., zobaczymy jak długo inni beda swieci :), przeciez oferta=ceny pozostalych operatorow to smiech na sali, czy ktos z Was porównywal je. Tpsa jest z nami od poczatku i wiadomo, ze nie wszystko jest tam ok, ale nie mozna wykluczyc, ze inni sie nie zmienia. Dopoki nie stana na nogi i nie zaczna zarabiac, bedna krzyczec tak samo głosno jak Wy, albo i głosniej... a pozniej...:))) ... wszystko sie może zdarzyc....a Wy bedziecie narzekac na wszystkich :)))
    0
  • Users Avatars Mini
    mr.bond pisze: 2002-03-26 18:02
    balbina: a widzialas kiedys efekty prawdziwej prywatyzacji - jak np. w USA czy Portugalii? Tu czas nie ma znaczenia.
    0
  • Users Avatars Mini
    kbk pisze: 2002-03-26 19:16
    wreszcie cos sie dzieje, 300 milionow to juz jest cos - a nie jakies 3.000.000, któte tepsa zarabia w ciagu kilku dni...
    0
  • Users Avatars Mini
    simson pisze: 2002-03-26 21:13
    Pewnie- i tak zapłaca to abonenci telezłodziejkracji!
    0
  • Users Avatars Mini
    l.u.k.a.s. pisze: 2002-03-27 03:47
    czyzby czekala nas kolejna podwyzka?
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-03-27 09:42
    To razem 350 baniek nowych zlotowek, ale czy tepsa sie wogole tym przejmie, czy ona wogole to zaplaci!?
    0
  • Users Avatars Mini
    lukm pisze: 2004-01-06 14:30
    Tylko zastanównie sie z czyich pieniedzy to zaplaci?? Oczywiscie z naszych. Abonamenci za to w dupe dostają ale nie bezpośrednio. Taka polityka do niczego nie prowadzi. Panstwo zrobilo blad ze calego rynku telekomunikacyjnego odrazu nie uwolnilo a nie tylko rynku na rozmowy miedzystrefowe. Wtedy dopiero Tp sa srala by po porach. Chociaz i tak wiekszosc urzadzen przesylowych posiada ten monopolista i broni do nich dostepu jak moze.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: