Oracle Communications Prepaid Charging w CenterNet

Newsy
Żródło: Orange
Opinie: 0

Oracle i Fujitsu Technology Solutions budują system zarządzania siecią w CenterNecie.

System budowany w CenterNet S.A. opiera się na produkcie Oracle Communications Prepaid Charging, wchodzącym w skład pakietu Oracle Communications Network Charging & Control. Wdrożenie prowadzą konsultanci Fujitsu Technology Solutions, którzy w ramach kontraktu dostarczą także usługi serwisowe przez dwa lata po zakończeniu projektu.

Głównym elementem oprogramowania budowanego systemu jest pakiet Oracle Communications Prepaid Charging, jeden z produktów z grupy Oracle Communications Network Charging & Control. Oracle dostarczy także licencje bazy danych Oracle Database oraz sprzęt komputerowy w postaci czterech serwerów klasy SPARC T3-1.
Projekt rozpoczął się już w lutym 2011 roku, od złożenia oferty, zaś jego zakończenie planowane jest w listopadzie b.r. Kluczowe funkcje budowanego systemu, to:

  • kompleksowa kontrola sieci i naliczanie opłat w czasie rzeczywistym dla różnych usług - w tym połączeń głosowych, SMS, czy sesji pakietowych;

  • przygotowanie dla uruchomienia usług konwergentnych na wspólnej platformie, przy wykorzystaniu różnych technologii sieciowych (GSM/UMTS/IP/LTE/Cable);

  • wspólna platforma dla usług przedpłaconych (pre-paid) i abonamentowych (postpaid), umożliwiająca integrację z istniejącymi węzłami SCP i systemem billingowym;

  • wsparcie dla sieci IMS z wykorzystaniem protokołu SIP i z takimi funkcjami, jak ENUM, czy wirtualna sieć prywatna (VPN), które mogą być dodawane sukcesywnie;

  • zaawansowane zarządzanie systemem doładowań (elektronicznych i kart zdrapek);

  • wsparcie dla modelu operatorów wirtualnych MVNO/MVNE;

  • możliwość samokonfiguracji platformy dla nowo tworzonych subskrypcji/kont, bez ingerencji systemów zewnętrznych (self provisioning);

  • możliwość wspierania usług w modelu Telco 2.0.

"Obecnie realizowana strategia CenterNet przewiduje dostarczanie usług hurtowych i detalicznych przy ścisłej współpracy innych spółek telekomunikacyjnych. W związku z tym, dla CenterNet ogromną zaletą systemu opartego na produktach Oracle i tworzonego przez ekspertów Fujitsu jest to, że stanowi on wspólną platformę dla różnych usług i we wszystkich technologiach sieciowych" - komentuje Grzegorz Tomczyk, Wiceprezes CenterNet S.A. "Dodatkowo wykorzystanie w systemie standardowych interfejsów przyniesie nam znaczące oszczędności przy instalacji dodatkowych modułów w przyszłości, dzięki temu, że nie występuje konieczność kosztownej integracji i dostosowywania interfejsów do obecnie działającej sieci CenterNet. Korzystną cechą systemu jest także jego modularna architektura, umożliwiająca proste i szybkie zmiany funkcjonalności w miarę rozrastania się sieci lub modyfikacje architektury zgodnie z rozwojem sytuacji na rynku".

"Przedstawiliśmy firmie CenterNet ofertę, która była zarówno optymalna kosztowo, jak i spełniająca wszystkie wymagania klienta" - powiedział Dariusz Kwieciński, Dyrektor Działu Usług Fujitsu Technology Solutions. "Ważnym elementem oferty była także możliwość finansowania projektu dzięki specjalnym programom finansowym udostępnianym przez Oracle oraz Fujitsu. Należy podkreślić wyjątkowo krótki termin wdrożenia rozwiązania, który jest możliwy dzięki doskonałej współpracy konsultantów Fujitsu Technology Solutions z ekspertami działu Oracle Communication".

"CenterNet skutecznie wykorzystał model partnerskiej współpracy pomiędzy Oracle jako dostawcą globalnej technologii a firmą Fujitsu Technology Solutions, dostosowującą tę technologię do lokalnych potrzeb klienta" - powiedział Tomasz Tomaszewski z Oracle Communications. "Dla powodzenia projektu walnie przyczyniły się też unikalne cechy produktu Oracle, np. fakt, że kluczowe dla użytkownika funkcjonalności są dostępne "out of the box" i nie wymagają dodatkowego dostosowania, co znacznie zwiększa szybkość wdrożenia całego rozwiązania".

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: