Orange najaktywniejszym sponsorem sportu

Newsy
Żródło: Orange
Opinie: 10

Orange jest w ostatnich miesiącach najbardziej widocznym sponsorem sportu w Polsce. Wskazują na to najnowsze analizy Media-Sport.pl. Wartość jaką miały w mediach przekazy telewizyjne dotyczące Orange m.in. wzmianki komentatorów i pokazywane banery sponsorskie, osiągnęła poziom ponad 4,7 mln zł. (wartość medialna Orange). Stanowi to blisko 20 procent wartości przekazów dotyczących wszystkich sponsorów piłki nożnej w Polsce. Na drugiej pozycji rankingu najbardziej „widocznych” sponsorów piłki nożnej znalazła się Telekomunikacja Polska S.A. – sponsor polskiej reprezentacji w piłce nożnej. Łącznie telewizyjne przekazy dotyczące sportowej aktywności grupy TP, w badanym przez Media-Sport.pl okresie od lutego do końca kwietnia 2006 r., były warte ponad 6,5 mln zł.

Orange – główny sponsor Orange Ekstraklasy, w analizowanych miesiącach aż 1.693 razy pojawił się w mediach jako sponsor piłki nożnej. Był on jednocześnie zdecydowanie najaktywniejszym i najbardziej widocznym sponsorem sportu w Polsce. Generalnie wszyscy sponsorzy piłki nożnej byli znacznie rzadziej pokazywani w mediach w porównaniu ze sponsorami siatkówki. Mimo to sponsoring piłki nożnej w porównaniu ze sponsorami siatkówki, dzięki większej oglądalności programów piłkarskich, przyniósł tylko niewiele słabsze rezultaty dotarcia dla fanów sportowych.

W analizowanym okresie Orange był najczęściej widoczny w stacji TVN. Sponsor Orange Ekstraklasy pojawia się często także w TV4, Polsacie i TVP Polonia. Choć w TVP1 marka Orange, jako sponsora piłki nożnej, pojawiała się stosunkowo rzadko, to stacja ta wygenerowała największą widownię dla Orange – sportowy serwis informacyjny po głównym wiadomościach oglądało bowiem łącznie, w okresie od lutego do kwietnia, 122,24 mln widzów (TNS OBOP).

Polska Telefonia Komórkowa Centertel, operator sieci Orange, od początku rundy wiosennej sezonu 2004/2005 jest Głównym Sponsorem Ekstraklasy piłkarskiej. Umowa sponsoringowa, między PTK Centertel a Polskim Związkiem Piłki Nożnej została zawarta 1 lutego 2005 roku, a obecnie realizowana przez spółkę Ekstraklasa S.A. Dzięki tej umowie kluby występujące w Orange Ekstraklasie przez 3,5 sezonu, (tj. do czerwca 2008 roku) otrzymają wsparcie finansowe w wysokości 31,6 mln złotych.

W tym roku Orange rozpoczął współpracę z Polską Federacją Beach Soccera, organizacją promującą piłkę nożną w okresie wakacyjnym na polskich plażach.

Opinie:

Opinie archiwalne (10):

Komentuj

Komentarze / 10

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    scorpion pisze: 2006-06-08 20:30
    A kogo to obchodzi?
    0
  • Users Avatars Mini
    aa pisze: 2006-06-08 21:32
    mnie!!! i to bardzo!
    0
  • Users Avatars Mini
    Mario pisze: 2006-06-09 10:59
    Od sponsorowania sportu to jest totalizator sportowy. Orangutan lepiej zająby się sponsorowaniem niższych cen na połączenia i aparaty telefoniczne. A wogóle mogliby się zając poprawienim tego bu..elu, który mają u siebie.
    0
  • Users Avatars Mini
    Żurek pisze: 2006-06-09 11:31
    Jak się nie ma co pokazać to orangutan pokazuje się tam gdzie może.
    0
  • Users Avatars Mini
    diss pisze: 2006-06-09 12:49
    Jakby napisali, że to era najaktywniej wspiera sport a orange najmniej to wiekszosć osób piało by tu z zachwytu nad erą i bluzgało na orange, że jak zwykle najgorzej, ale jak w czymś są naprawde najlepsi pomijając całą hałę jaką odstawiają w innych kwestiach to na tym portalu to i tak jest powód, zeby się do**bać i sam juz nie wiem czy to jest śmieszne czy żałosne, bo napewno nie obiektywne. Mam wrażenie, że wszystko tu kręci się wokół "zniszczyć orange" i na tym traci ten portal!
    0
  • Users Avatars Mini
    D pisze: 2006-06-09 15:23
    OH!! YEAH!! Zniszczyć ORANGE! To mi się podoba a portal to niby co ma do tego?
    0
  • Users Avatars Mini
    anndre pisze: 2006-06-09 16:13
    Mnie się jednak bardziej podoba ten model sponsoringu, który stosuje Era. Na przykład regaty żeglarskie. Pomóc Mateuszowi Kusznierowiczowi zdobyć medal – to jest wyzwanie dla sponsora
    0
  • Users Avatars Mini
    ToKto pisze: 2006-06-09 16:57
    co z tego że orange jest niby najaktywniejszym sponsorem. Dla potencjalnego klienta to nic nie znaczy, on nie czuje tego na wlasnej skorze. Klienci czekają na zmiany w taryfach, w cenach, w obsłudze, a z tym wciąż bywa różnie.
    0
  • Users Avatars Mini
    lizut pisze: 2006-06-09 17:33
    E tam takie info o sponsorowaniu, a Era wczoraj wyszła oferta mistrzowską, w której można za 35 zl miec abonament, w nim 40minut za free, całkiem niezły telefonik za złotowke i 300minut extra w sieci. Jeżli coś kominować ze sportem to w ten sposób
    0
  • Users Avatars Mini
    msmoll pisze: 2006-06-11 18:20
    a niech płacą
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: