Orange - pełne dane operacyjne za I kw. 2011r.

Newsy
Żródło: TP S.A.
Opinie: 2

Kluczowe wskaźniki operacyjne Grupy TP za 1 kwartał 2011 roku: Telefonia komórkowa.

Telefonia komórkowa 2010 2011
1 kw. 2 kw. 3 kw. 4 kw. 1 kw.
Baza klientów          
Baza klientów Liczba klientów telefonii komórkowej (w tys.)          
Post-paid 6 712 6 791 6 828 6 956 6 962
Pre-paid 7 062 7 238 7 312 7 375 7 457
NMT 1 1 1 1 1
Razem 13 774 14 029 14 141 14 332 14 420
           
Klienci operatorów wirtualnych (MVNO) 54 56 52 70 73
           
Abonenci dedykowanych usług mobilnego dostępu szerokopasmowego (w tys.) (1) 400 433 478 547 599
Liczba smartfonów (w tys.) 1 214 1 299 1 408 1 489 1 725
           
ARPU          
Miesięczne ARPU z usług telefonii komórkowej, kwartalnie (w zł)          
Post-paid 64,5 69,0 66,9 67,2 62,7
Pre-paid 19,2 19,7 20,3 19,4 17,5
Zagregowane 41,2 43,6 42,8 42,5 39,4
           
ARPU z usług detalicznych (w zł) 33,0 34,2 33,8 33,4 31,6
ARPU z usług hurtowych (w zł) 8,2 9,0 8,8 8,9 7,5
           
ARPU z usług głosowych (w zł)          
Post-paid 48,8 53,0 51,3 50,3 47,5
Pre-paid 12,8 13,5 14,0 13,1 12,1
Zagregowane 30,3 32,7 32,0 31,1 29,2
           
ARPU z usług przesyłu danych (w zł)          
Post-paid 4,5 4,4 4,7 5,2 5,5
Pre-paid 0,3 0,3 0,3 0,4 0,4
Zagregowane 2,4 2,3 2,5 2,7 2,9
           
ARPU z SMS/MMS i innych usług (w zł)          
Post-paid 11,3 11,6 10,8 11,8 9,7
Pre-paid 6,1 5,9 5,9 5,9 5,0
Zagregowane 8,6 8,6 8,3 8,7 7,3
           
Ruch i wskaźnik odejść          
AUPU (w min.)          
Post-paid 219,2 229,0 229,3 235,2 229,0
Pre-paid 78,0 98,4 99,2 99,4 92,6
Zagregowane 146,6 161,8 162,1 165,1 158,6
Wskaźnik odejść klientów telefonii komórkowej (w %)          
Post-paid 3,1 2,8 3,6 3,1 3,8
Pre-paid 15,1 13,7 16,2 16,1 14,3
           
Subsydia          
SAC (w zł)          
Post-paid 485,2 486,6 533,7 536,4 562,1
Pre-paid (2) 9,8 10,5 9,4 9,8 8,5
Zagregowane (2) 133,5 121,2 128,5 143,6 140,2
SRC (w zł) 531,0 535,8 537,7 554,0 563,7
           
Pokrycie          
Pokrycie dla sieci 2G PTK Centertel (w % ludności) 99.5% 99,6% 99,6% 99,6% 99,6%
Pokrycie dla sieci 3G PTK Centertel (w % ludności) 55,4% 56,0% 56,3% 58,5% 60,9%
           
Rynek telefonii komórkowej          
Wskaźnik penetracji dla usług komórkowych 118,5% 119,8% 121,4% 124,3% 125,7%
Ilościowy udział Orange w rynku telefonii komórkowej 30,5% 30,7% 30,5% 30,2% 30,1%
Wartościowy udział Orange w rynku telefonii komórkowej (3) 331,1% 31,5% 30,6% 31,0% 30,4%

(1) W tym Business Everywhere i Orange Free
(2) Dane począwszy od 1 kw. 2009 zmieniono ze względu na korektę zawiązanej rezerwy netto (z SAC na kupony prowizyjne)
(3) Szacunki Spółki

Opinie:

Opinie archiwalne (2):

Komentuj

Komentarze / 2

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    mistrzmazur pisze: 2011-04-21 18:56
    No i proszę potwierdziło się że to orange ma bardzo dobre pokrycie. Do tego jest w czym przebierać w samej ofercie mobilnego Internetu, nie ma ustawionych na sztywno widelek. Ale to nie tylko w Orange, ostatnio Play tez stara sie wybic do przodu i urozmaica gadzetami swoja oferte.
    0
  • Users Avatars Mini
    as pisze: 2011-04-26 20:01
    W postpaid dramat - tonący brzytwy się chwyta ... podnoszą subsydia do rekordowego poziomu a churn dalej rośnie a co gorsza spada przychód na bazie. Czyli odchodzą najbardziej wartościowi klienci (biznes). Chyba pomysły się im skończyły. Proponuję zainteresować się jakością.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: