Orange stawia na jakość usług, a nie na ilość - relacja z Orange Partner Camp w Hiszpanii

Newsy
Opinie: 35

W miejscowości Sancti Petri w Hiszpanii w dniach 23-25 października odbyło się kolejne spotkanie Orange z twórcami aplikacji i usług z całego świata. Był to już drugi Orange Partner Camp w tym roku - wcześniejsza impreza odbyła się na Florydzie. Obozy organizowane są przede wszystkim dla dwóch grup partnerów: dla obecnych dostawców oraz dla firm zainteresowanych współpracą z Grupą France Telecom. Uczestnikami z Polski były m.in. firmy Pulsar (dostawca contentu i platform contentowych) oraz deweloper gier z Wrocławia - iksmobile.com.

Uczestnicy spotkania w Hiszpanii:

  • 86% z regionu EMEA

  • 12% USA i Kanada

  • 2% reszta świata

64% firm to dostawcy treści, aplikacji, wydawcy i agregatorzy, 25% - dostawcy zaawansowanych usług biznesowych, 11% uczestniczących firm prowadziło inną działalność. 50% deweloperów współpracowało już wcześniej z Grupą France Telecom.

 

W Hiszpanii odbyło się 80 prezentacji, głównie na temat usług multimedialnych i nowych usług konwergentnych. Nacisk na konwergencję ma związek z wprowadzeniem jednej marki Orange dla usług telefonii komórkowej, stacjonarnej, usług broadbnad oraz telewizji.

Orange ogłosił także w Hiszpanii oficjalnie uruchomienie tzw. Application Shop - sklepu z aplikacjami, który ma się stać nowym miejscem sprzedaży usług dla partnerów FT. Application Shop będzie zintegrowany z Orange World oraz Orange Application Showcase. Aplikacje sprzedawane na nowej platformie Orange będą przygotowywane m.in. dla urządzeń pracujących pod kontrolą systemów firmy RIM, dla Symbiana, Linuxa oraz systemów Windows Microsoft. Sklep będzie wdrożony na wszystkich rynkach, na których jest obecny Orange w okresie 6-9 miesięcy licząc od IV kw. 2006 r.

Program Orange Partner ma obecnie 45 tys. zarejestrowanych użytkowników na całym świecie. Firmy ze statusem premium oraz kontrahenci z umowami ramowymi w ramach programu mogą pozyskiwać dla swoich aplikacji status Orange Compatible. Przejście testów Orange jest podstawowym warunkiem dopuszczenia usługi do sprzedaży. Orange w Hiszpanii podkreślał, że najważniejsza dla operatora jest jakość usług, a nie ich ilość. Taka strategia wynika z badań przeprowadzonych wśród klientów sieci Orange.

W czasie prezentacji w Hiszpanii wielokrotnie prezentowano usługi wprowadzone komercyjnie przez PTK Centertel i TP w Polsce. Głównie chwalono usługi mobilnej telewizji (także dostęp do serialu Magda M.).

Orange zdradził także, że w 2008 r. wprowadzi w swoich sieciach technologię HSUPA (szybkie wysyłanie danych w UMTS). W czasie obecnych testów HSDPA okazało się, że niestety wiele urządzeń nie jest w stanie osiągnąć gwarantowanych przez ich producentów prędkości. Opóźnienia przy transmisji w sieci HSPDA Orange wynoszą około 115 ms. Orange nie uważa technologii WiMAX jako bardzo atrakcyjnej w stosunku do UMTS. Według przedstawicieli Orange, najwięcej kosztuje budowa bardzo szybkiej sieci szkieletowej, która jest wymagana zarówno w przypadku sieci 3G, jak i WiMAX.

Opinie:

Opinie archiwalne (35):

Komentuj

Komentarze / 35

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    mirss pisze: 2006-10-28 17:30
    A tu ani ilości ani jakości chwalenie.
    0
  • Users Avatars Mini
    rabeko pisze: 2006-10-28 18:57
    chodzi chyba o to, że będzie mało usług bardzo dobrej jakości. Czyli stawiam na dwie: połączenia głosowe i sms-y, buhahaha
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2006-10-28 19:06
    hmmm... no to nijak się ma do protestu w sprawie aktualnego rankingu kto ma więcej... ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    rcicho pisze: 2006-10-28 20:20
    Jak dla mnie to Orange jakością swych usług ani o jeden promyk nie wychodzi ponad to co proponuje Era czy Plus. Do tego ma o wiele droższe telefony oraz ceny usług. W UMTS są daleko w tyle za pozostałą dwójką.
    0
  • Users Avatars Mini
    darios pisze: 2006-10-28 20:26
    och jestem pod wielkim wrażeniem... Orange stawia na jakość... hehe ciekawe z której strony... hehe pozdr.
    0
  • Users Avatars Mini
    czlowiekmineta pisze: 2006-10-28 20:57
    To jakaś nowość, na jakość usług powiadacie, ciekawe
    0
  • Users Avatars Mini
    rollo pisze: 2006-10-28 22:00
    heh ciagle to sekciarskie paplanie - zbranduja telefon i każą za to zaplacic drozej - to jest jakosc - zreszta zeby opoznienie bylo 115 ms to rzeczywiscie w orangu trzeba dac 0.5 gb za 60 zeta i wszystko smiga :)
    0
  • Users Avatars Mini
    joda pisze: 2006-10-29 00:44
    orange stawia na jakosc - co za hipokryzja!
    0
  • Users Avatars Mini
    adr pisze: 2006-10-29 19:41
    jezeli chodzi o jakosc uslug to popis dali z nie wylaczalnym orange menu brawoo!!!!!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    xor pisze: 2006-10-29 21:19
    wlasnie, albo z ostatnia awaria pakietow masz gadane. orange to zenada na kolkach !!!
    0
  • Users Avatars Mini
    dan-rut pisze: 2006-10-30 00:03
    ... bo w Polsce z Orange, to narazie jest tylko JAKOŚ (;-D
    0
  • Users Avatars Mini
    rollo pisze: 2006-10-30 01:26
    unifikują stawki roamingowe - już nie mowie żeby zrobili dla nas ceny przystosowane do naszej zdolności nabywczej - niech będą ceny jak dla anglików :) - np Orange world za 4 zł - niestety chyba nie chcą z nas tak zdzierać :D
    0
  • Users Avatars Mini
    Rozczarowany pisze: 2006-10-30 09:38
    Stawia na jakość? W sprawie reklamacji usług swą odpowiedzialność zawężąją jedynie do świadczonych podstawowych usług telekomunikacyjnych. Jeśli fabryczne ustawienia telefonu z wgranym menu ORANGE powodowało np. częste rozłącznie sesji WAP/GPRS to wina PRODUCENTA fona nie ORANGE!!! Odcieli się od fona którego mi opchli w programoie PROPOZYCJA. He He. A usługi SMS-owe wszelkiej maści płatnych konkursów. Konto abonenta obciążają ale reklamacji nie przyjmują. Do firm zewnętrznych odsyłają. Buu
    0
  • Users Avatars Mini
    bartoldoo pisze: 2006-10-30 11:04
    oczywiście powyższy news tyczy się france telekom a nie orange polska ( ptk centertel) jakośc polskiej sieci nie jest tematem tego newsa więc ludzie którzy tu jadą po centertelu porównując go do ery plusa dają prezykłąd tego że nie potrafią czytac tekstu lub piszą komentarze wogóle newsa nie czytakjąc !!!
    0
  • Users Avatars Mini
    dan-rut pisze: 2006-10-30 11:42
    Cytuję: "W czasie prezentacji w Hiszpanii wielokrotnie prezentowano usługi wprowadzone komercyjnie przez PTK Centertel i TP w Polsce. Głównie chwalono usługi mobilnej telewizji (także dostęp do serialu Magda M.)." - "bartoldo", jeżeli coś się JEDYNIE chwali, w tym przypadku usługi serwowane przez Orange w Polsce, to chyba coś nie tak. Po części jest to temat również jakości Polskiej sieci Orange.
    0
  • Users Avatars Mini
    xor pisze: 2006-10-30 12:06
    ten news jest nieprecyzyjnym belkotem. "orange w hiszpani podkreslal..." - dla mnie to w sumie oczywiste, chodzi o globalna siec orange kt. w hiszpani oglosila te brednie, wiec dotyczy to rozniec ptk centertel i tp. poza tym hiszpanski orange to orange españa. a ptk i tp to czesc ft, wiec nawet jak ft oglosi cos, to dotyczy to takze polski. wiec bartoldoo - pozwol wszystkim do woli wylewac wiadra pomyj na ptk i tp, bo nie dosc ze mamy prawo to checi takze a nawet powody :)
    0
  • Users Avatars Mini
    xor pisze: 2006-10-30 12:52
    ten news jest nieprecyzyjnym belkotem. "orange w hiszpani podkreslal..." - dla mnie to w sumie oczywiste, chodzi o globalna siec orange kt. w hiszpani oglosila te brednie, wiec dotyczy to rozniec ptk centertel i tp. poza tym hiszpanski orange to orange españa. a ptk i tp to czesc ft, wiec nawet jak ft oglosi cos, to dotyczy to takze polski. wiec bartoldoo - pozwol wszystkim do woli wylewac wiadra pomyj na ptk i tp, bo nie dosc ze mamy prawo to checi takze a nawet powody :)
    0
  • Users Avatars Mini
    bartoldoo pisze: 2006-10-30 15:29
    proponuje stworzyć portal www.żale.pl - na który każdy będzie mógł pisać do woli. centertel ma tye do orange to to że płaci za używanie marki i jego udziałowcem jest tp której akcje częściowo ma FT.
    0
  • Users Avatars Mini
    dan-rut pisze: 2006-10-30 16:33
    Kurzcze "bartoldoo" nie każdy jest takim optymistą jak Ty. Już Ci kiedyś odpisałem, że skoro uważasz, że jest wszystko dobrze, to sam też nie wypisuj swoich uwag.
    0
  • Users Avatars Mini
    wers pisze: 2006-10-30 18:32
    Oczywiście że jeżeli orange stawia na jakość to bedie to exkluzywna sieć - proste chyba!!!!!!!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    wers pisze: 2006-10-30 18:32
    będzie - oczywiście
    0
  • Users Avatars Mini
    scorpion pisze: 2006-10-30 19:41
    Orangutan to niech lepiej zbankrutuje. To by było najlepsze rozwiązanie :D
    0
  • Users Avatars Mini
    Jardo pisze: 2006-10-31 11:27
    Stawia na jakość? - bardzo mnie to cieszy, na początek niech postawią BTSa na osiedlu Stegny w Warszawie, bo widok osób otwierających okno aby mogli rozmaiwać, przy obecnych temperaturach, to nie jest standard, jakiego mozna oczekiwać (na osiedlu mieszka kilkanaście tysięcy osób i nie znajduje się ono w bieszczadzkiej głuszy).
    0
  • Users Avatars Mini
    dan-rut pisze: 2006-10-31 12:03
    Nieładnie żeby w stolicy Polski tak zaniedbać całe osiedle. I to taka sieć jak Orange. ;-D
    0
  • Users Avatars Mini
    Jardo pisze: 2006-10-31 14:36
    jojo: mieli btsa na pobliskim osiedlu - to się czasami dało rozmawiać w domu, ale we wrześniu go wyłączyli i obecnie w mieszkaniu telefon służy jako kosztowny gadżet. Dla porównania: nie stawiający na jakość plus ma zasięg idealny, a era też niezły. Jak widzą ludzi gadających przy otwartym oknie korci mnie, żeby zapytać: "co Orange?"
    0
  • Users Avatars Mini
    Jardo pisze: 2006-10-31 14:44
    jojo: mieli btsa na pobliskim osiedlu - to się czasami dało rozmawiać w domu, ale we wrześniu go wyłączyli i obecnie w mieszkaniu telefon służy jako kosztowny gadżet. Dla porównania: nie stawiający na jakość plus ma zasięg idealny, a era też niezły. Jak widzą ludzi gadających przy otwartym oknie korci mnie, żeby zapytać: "co Orange?"
    0
  • Users Avatars Mini
    wers pisze: 2006-11-02 01:48
    he he fajnie tak sobie pogawędzić przy otwartym oknie kiedy temperaturka oscyluje ok - 15 st. Oby zime tego roku w Wa-wie nie była sroga..
    0
  • Users Avatars Mini
    abc pisze: 2006-11-02 16:31
    wszysto rozumie - ale dlaczego na drugim rysunku jest OJCIEC DYREKTOR ??? czyżby tv trwam miało zagościć na platformie
    0
  • Users Avatars Mini
    dan-rut pisze: 2006-11-02 19:35
    "abc" widziałeś kiedyś choć raz Rydzyka? Załóż odpowiednie bryle i przyjrzyj się jeszcze raz. No chyba, że żartujesz... ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    hehe pisze: 2006-11-03 11:32
    Zdjęcia numer 2 i 3 wyglądają jak fotki ze zlotu Hare Krishna albo coś... :D
    0
  • Users Avatars Mini
    rabeko pisze: 2006-11-03 18:24
    na drugim zdjęciu jest chyba mąż pani Kossman. Bo poznaję szlafrok od tego samego krawca :D
    0
  • Users Avatars Mini
    Dzudzu pisze: 2006-11-06 00:15
    Orange z jakością usług i połączeń chyba w Polsce zaspał. Obecnie mam Orange... przeszedlem z PLusa i to był moj błąd którego nie popełnie drugi raz. Przerywa połączenia , jakos rozmowy tak jak w Tanim VOIP( z zniekształceniami). Brak dostępu do sieci - dziwne awarie nadajników , nie mozna nawet wybrac 112!!!! co dla mnie jest chore bo telefon bez karty sim moze dzwonic na 112....Dla mnie najgorsza siec, Polecam ERE najlepsza jakość ,potem PLUS (jakościowo dobry - ale ceny do BANI)
    0
  • Users Avatars Mini
    dan-rut pisze: 2006-11-06 16:39
    Popieram "Dzudzu".
    0
  • Users Avatars Mini
    CbR-1 pisze: 2006-11-06 16:44
    rozumiem ze w jakiejs dziurze moze czasem nie byc zasiegu ale zebym nie mopgł porozmawiac z kumplem z warszawy ktory ma orangutana bo jemu zasieg ginie to chyba cos nie tak????????ja mam plusa i jak narazie to zasieg ginie mi tylko w metrze!!!!!!!!!!!!!!!!racja ze niedlugo to bedzie ekskluzywna siec bo na nią bedzie stac tylko mafię i polityków!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    seniorogre pisze: 2006-11-07 18:29
    A co mi po ich jakosci, jak praktycznie wszystkim zalezy na cenie:) Zreszta przeszedlam do plusa, gdzie dzwonie za te same pieniadze 2 razy wiecej, a na jakosci jakos nie zauwazylem roznicy, ja nawet jestem bardziej zadowolony...niech se gadaja co chca, mnie juz nie nawrócą:)
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: