Test Philips Fisio 825

Recenzje
Opinie: 166

Nasza redakcja otrzymała do testów najbardziej zaawansowany telefon firmy Philips - model Fisio 825. Jest to odrobinę ulepszona i odnowiona wersja telefonu Fisio 820. Oba telefony z zewnątrz są prawie nierozróżnialne (różnią się tylko innym numerem pod wyświetlaczem), a odróżnia je od siebie tylko zestaw dostępnych funkcji.


Fisio 820 nie jest telefonem nowym, został wprowadzony na rynek europejski w I kwartale 2002 roku. Nie odniósł jednak spektakularnego sukcesu. W pierwszym kwartale 2003 r. na polskim rynku pojawi się jego następca Fisio 825. Jest to świetna okazja żeby poznać wady i zalety tego bardzo interesującego telefonu.

Philips stara się poprawić swoją pozycję na rynku dostawców telefonów komórkowych. Jednym z elementów tej strategii było wprowadzenie całej serii nowych słuchawek w tym Fisio 820. Telefon ten został stworzony przede wszystkim dla wszystkich tych, którzy lubią w telefonach nowinki techniczne i zależy im na posiadaniu kolorowego wyświetlacza.
Philips od początku nie ukrywał, że głównym rywalem Fisio na rynku będzie flagowy produkt firmy Sony Ericsson T68i. Analizując konstrukcje Philipsa, nie sposób wyzbyć się wrażenia, że projektanci tego telefonu dogłębnie zbadali produkt Sony Ericsson i tworząc własny starali się, aby był on bardziej użyteczny od swego konkurenta. W dużym stopniu im się to udało, lecz niestety nie wyposażyli swego produktu w kilka funkcji, które powodują, że czasami jest mu trudno konkurować z Ericssonem.


Podobnie jak kiedyś napisaliśmy o T68i, że został on wyposażony we wszystkie obecne na rynku i związane z telefonią komórkową technologie, tak o Fisio możemy powiedzieć, że posiada "prawie wszystkie" te technologie. Brakuje mu tak naprawdę jedynie obsługi wiadomości MMS. Jest to jednak duża niedogodność, zważywszy, że większość nowych telefonów, także tych z niższej półki, obsługuje już ten typ wiadomości. Braku tego nie rekompensuje niestety w żadnym stopniu wbudowany klient e-mail, który jest bardzo przydatny, lecz także niepozbawiony wad.
Od T68i Philipsa różni jeszcze jedna właściwość - Fisio 825 jest telefonem dwusystemowym, działającym w sieciach GSM 900/1800, podczas gdy Ericsson jest telefonem trzysystemowym.


Mimo wszystko należy uznać Fisio 825 za jeden z najlepszych telefonów, które niebawem pojawią się w sprzedaży. Jest to na pewno bardzo udany powrót Philipsa do pierwszej ligi producentów telefonów komórkowych. Jest to tym bardziej warte podkreślenia, że wielu analityków "stawiało już krzyżyk" na dziale rozwiązań mobilnych holenderskiego koncernu.

Co w pudełku?

W pudełku znajdujemy niewiele jak na tę klasę telefonu, którego cena w Europie poza promocjami oscyluje wokół kwoty 500 Euro. Poza baterią, podróżną ładowarką i angielską instrukcją obsługi, w pudełku znajduje się płyta CD z oprogramowaniem.
Na uwagę zasługuje natomiast wystawiana przez Philips międzynarodowa gwarancja. Obejmuje ona nie tylko, jak to miało wcześniej miejsce, kraje Unii Europejskiej, ale także kraje, które w UE znajdą się dopiero w 2004 roku. Dzięki temu także polscy klienci mogą liczyć na odpowiedzialność producenta za wady telefonu, bez względu na to, gdzie zakupili telefon lub gdzie w danym momencie się znajdują. Wkrótce takie gwarancje staną się zapewne standardem, lecz dziś, gdy większość producentów wystawia "narodowe gwarancje", warto o tym szczególe wspomnieć.

Wygląd

Jakkolwiek ocenialibyśmy wygląd Philipsa, na pewno można stwierdzić, że przykuwa on wzrok. Telefon ma bardzo dobrze zaprojektowaną bryłę, bez zewnętrznej anteny. Cały telefon z łatwością mieści się w dłoni (wymiary 98 x 47 x 21 mm).


Mnie osobiście telefon bardzo się spodobał. Srebrny kolor to najbardziej konserwatywny i neutralny z możliwych kolorów obudowy. Jednak właśnie w tej obudowie telefon prezentuje się najbardziej elegancko. Telefon jest, zgodnie z obecnymi trendami, bardzo lekki i waży 80 gramów.
Głównym elementem przedniego panelu Philipsa jest bardzo duży kolorowy wyświetlacz. Potrafi on wyświetlać aż 4096 kolorów. Ma on kształt kwadratu i pracuje w rozdzielczości 112 na 112 punktów, co pozwala na wyświetlenie 9 linii tekstu i aż 150 znaków.
Wyświetlacz to główna cześć telefonu, która została przez inżynierów ulepszona od czasów modelu 820. Poprzednik modelu 825 mógł wyświetlać tylko 256 kolorów. Wielkość wyświetlacza pozostała bez zmian. Niestety, choć Fisio wyświetla więcej kolorów niż T68, to porównując oba wyświetlacze łatwo zauważymy, że kolory na jego wyświetlaczu są mniej żywe a obraz ma dużo gorszy kontrast.
Klawiatura telefonu została skonstruowana w sposób bardzo nowatorski. Philips zrezygnował z przycisków zielonej i czerwonej słuchawki oraz z manipulatora. Zamiast niego zintegrowano przyciski strzałek z klawiaturą numeryczną. Poza ty telefon posiada jeszcze 3 przyciski poniżej wyświetlacza, których opisy są nadawane dynamicznie i wyświetlane na ekranie.

Najbardziej kontrowersyjny jest sposób umieszczenia przycisków strzałek. Musze przyznać, że początkowo byłem pod wrażeniem tego pomysłu i dziwiło mnie, że nikt wcześniej nie wpadł na ten pomysł. Jednak im dłużej korzystałem z telefonu tym bardziej przekonywałem się, że nie jest to jednak "klawiatura idealna". Głównym problemem jest to, że tak naprawdę bardzo trudno, a wręcz nie sposób przewidzieć, kiedy dany klawisz jest jeszcze strzałką a kiedy zaczyna reprezentować cyfrę.

Po menu najczęściej poruszamy się szybko i bez specjalnego namysłu. Wtedy tez powstaje najwięcej błędów, które w ekstremalnych przypadkach czynią korzystanie z menu nieznośnym. Podobnie jest z klawiszami funkcyjnymi. Rezygnacja z zielonej i czerwonej słuchawki nie jest chyba najlepszym pomysłem. Najgorszy z tego wszystkiego jest utrudniony dostęp do listy ostatnio wybieranych numerów. Nie sposób dostać się do niej jednym naciśnięciem przycisku. Trzeba wejść do głównego menu a potem jeszcze 2 razy wybierać funkcje z kolejnych menu. Krótko mówiąc, prędzej znajdziemy daną osobę w książce telefonicznej, niż na liście ostatnich numerów. Czy w takim przypadku ta lista jest jeszcze w ogóle potrzebna?
Warto także zwrócić uwagę na brak portu podczerwieni. Jedynymi narzędziami komunikacji słuchawki ze światem zewnętrznym są wiec kabel USB i Bluetooth. Kabel nie jest standardową dołączany do telefonu i należy go zakupić oddzielnie.

Bateria

Telefon jest standardowo wyposażony w baterię litowo-jonową o pojemności 750 mAh. Producent podaje, że telefon może pracować bez ładowania przez 400 h. W teście przy 30 minutach rozmów dziennie i 100 odebranych wiadomościach SMS telefon działał przez około 60 godzin. To zaledwie 15% wartości podawanej przez producenta.


Wszystko to, co napisałem, odnosi się jednak do telefonu z wyłączonym modułem Bluetooth. Jego uruchomianie powoduje, że telefon pobiera bardzo dużo energii i przez to znacząco spada czas pracy akumulatorów.
Przy każdym przypadku gdy wyciągniemy z telefonu baterie, czyli przy każdej wymianie karty SIM, telefon gubi bieżące ustawienia daty i godziny. Po każdym takim uruchomieniu telefon prosi o ich ponowne wpisanie. Dlaczego inżynierowie Philipsa zafundowali taką niespodziankę swoim klientom, nie wiem.

Menu

Menu Philipsa jest na pierwszy rzut oka bardzo przyjemne i dobrze zorganizowane. Jak zwykle oczywiście "diabeł siedzi w szczegółach". Całe menu zostało zorganizowane w systemie kołowym lub inaczej w systemie karuzeli. Po menu poruszamy się przyciskami strzałek. Jest 11 pozycji w menu głównym, które reprezentują sobą najważniejsze grupy funkcji.

Jak już wcześniej napisałem, bardzo przyjemne jest poruszanie się po menu głównym, jednak kiedy zaczynamy sięgać wgłąb, to coraz bardziej gubimy się w gąszczu funkcji i karuzelo-menu. Po dłuższym czasie użytkowania menu Philipsa bardzo zatęskniłem za prostym menu znanym z Nokii. Do tego dochodzą jeszcze problemy związane z klawiaturą oraz to, że naciskając przycisk strzałki nie wiemy, czy to będzie rzeczywiście strzałka czy cyfra. Oczywiście do menu Philipsa można się przyzwyczaić.
Ostatni zarzut do menu testowanego telefonu to bardzo wolne wykonywanie wszystkich poleceń. Wystarczy kilka razy nacisnąć klawisz, by telefon zwolnił i bardzo powoli zaczął wykonywać ruchy kursora. Bywa to bardzo irytujące, szczególnie wówczas, gdy zależy nam na szybkim dotarciu do określonego miejsca w menu.
Interesujące jest to, że do menu telefonu możemy dostać się także, gdy w telefonie nie ma karty SIM. Mamy w tym czasie dostęp do ustawień telefonu oraz kalendarza. To funkcja praktycznie niespotykana w innych telefonach.

Książka telefoniczna

Wewnętrzna książka telefoniczna w modelu Fisio 820 może zawierać do 300 pozycji. Każdej pozycji z książki można przypisać do 7 różnych danych, w tym kilka numerów telefonów, adres e-mail czy notatkę tekstową. Poza ogólnym ograniczeniem liczby kontaktów istnieje także ograniczenie pojemności pamięci telefonu. Telefon posiada około 500 kB pamięci, które książka współdzieli z innymi aplikacjami telefonu. W przypadku zapełnienia tej pamięci dodawanie nowych rekordów do książki nie jest możliwe.
Każdy kontakt z książki telefonicznej może zostać przydzielony do grupy kontaktów. Każda grupa natomiast może mieć własny dzwonek nadejścia połączenia oraz własne logo w postaci obrazka wyświetlanego, gdy nadchodzi telefon od osoby z danej grupy. Jako obrazki mogą być także używane zdjęcia - telefon może nam wyświetlać zdjęcie osoby, która chce się z nami połączyć. Dodatkowo do 40 kontaktów z książki może być wybieranych głosowo.
Telefon obsługuje także pamięć zawartą na karcie SIM.

Wiadomości SMS

Telefon pozwala na wysyłanie i odbieranie wiadomości SMS oraz EMS, nie obsługuje on jednak standardu wiadomości multimedialnych MMS.

Niestety, choć menu telefonu zostało spolszczone, to Fisio nie został wyposażony w polski słownik T9. Z tego względu wprowadzanie wszystkich tekstów w naszym języku odbywa się metodą tradycyjną. Możliwe jest natomiast wprowadzenie i wysyłanie wiadomości dłuższych niż 160 znaków, które telefon dzieli w celu ich wysłania. Funkcją, która bardzo mi się spodobała, jest możliwość zdefiniowania podpisu dołączanego do każdej wysyłanej wiadomości SMS. Poza SMS-ami testowany telefon obsługuje także standard EMS i pozwala na tworzenie wiadomości zawierających obrazki i melodie. Wszystkie obrazki są przechowywane w pamięci telefonu w postaci plików graficznych jpg, bmp lub gif. Mogą być one także wykorzystywane jako tło wyświetlacza telefonu lub wygaszacze ekranu.

Profile i dźwięki

Telefon posiada 5 zaprogramowanych ustawień zachowania w przypadku nadejścia połączenia, SMS-a lub innego zdarzenia, zwanych profilami. Dostęp do nich następuje poprzez wybranie funkcji Quick Settings w menu głównym telefonu.
Profile można dowolnie aktywować, wyłączenie profilu powoduje powrót do ustawień osobistych. Możliwa jest także edycja samych profili, tak by każdy mógł dostosować zachowanie telefonu do własnych wymagań.
Telefon jest standardowo wyposażony w 19 melodii dzwonków nadchodzącego połączenia. Poza tym możliwe jest także zapisywanie w pamięci telefonu własnych melodii. Mogą być one stworzone przy użyciu wbudowanego kompozytora lub też przesłane poprzez SMS.
Moją uwagę przykuła opcja equalizera dostępna podczas rozmowy telefonicznej. Po wybraniu tej funkcji możliwy jest wybór jednego z 5 typów dźwięku. W słuchawce od razu zmienia się charakterystyka wydawanego przez telefon dźwięku.
Wbudowany cyfrowy dyktafon telefonu pozwala na naganie do 30 sekund dźwięku w celu jego późniejszego odtwarzania.
Funkcja wybierania głosowego pozwala na głosowy wybór pozycji z książki telefonicznej lub funkcji z menu telefonu. Możliwe jest przypisanie do 40 pozycji lub funkcji. Aktywacja wybierania losowego jest bardzo prosta i następuje po dłuższym przytrzymaniu środkowego klawisza funkcyjnego telefonu.

WAP i GPRS

Telefon pozwala na korzystanie z WAP, zarówno za pośrednictwem zwykłego przesyłania danych GSM, jak i poprzez pakietową transmisje danych GPRS. Oczywiście ten drugi sposób jest bardziej użyteczny i tani.
Philips został wyposażony przeglądarkę WAP w wersji 1.2.1. Połączenie tych funkcji z dużym, kolorowym wyświetlaczem powoduje, że przeglądanie stron WAP jest przy jego użyciu przyjemne i łatwe.
Słuchawka posiada zaimplementowaną obsługę pakietowej transmisji danych GPRS klasy 10. Oznacza to, że w celu ściągania danych telefon wykorzystuje maksimum 4 kanały GSM, a do wysyłania 2 kanały. Daje to szybkość przepływu danych odpowiednio: 52,8 i 26,4 kbit/sekundę. Niestety żadna z polskich sieci GSM nie pozwala jeszcze na wykonywanie tak szybkich połączeń GPRS. Prędkość ta jest mniej więcej porównywalna do osiąganej przy wykorzystaniu modemów telefonii stacjonarnej.
Niestety konfiguracja ustawień WAP over GPRS nie jest prosta. Jest to związane z nieintuicyjnym rozmieszczeniem w menu różnych parametrów tych połączeń. Żaby wszystko poprawnie skonfigurować, należy się naprawdę nieźle natrudzić.

Klient e-mail

Telefon nie posiada obsługi wiadomości MMS, natomiast producent wyposażył go w prostego klienta pocztowego, który pozwala na wysyłanie i odbieranie listów wraz z załącznikami ze zwykłych serwerów poczty e-mail.

Jest to bardzo przydatna funkcja, i w pewnym ograniczonym stopniu może ona zrekompensować brak możliwości korzystania z MMS-ów. Konfiguracja tego klienta jest prostsza, a sam klient sprawuje się bardzo dobrze.
Niestety ma on jedna poważną wadę. Nie jest możliwe zapisanie w telefonie odebranych wiadomości e-mail. Za każdym razem, kiedy chcemy korzystać z poczty, musimy połączyć się z serwerem i ściągnąć odpowiednie wiadomości. Żadna pamięć telefonu nie pozwala na składowanie odebranych wiadomości. Możliwe jest natomiast zapisanie w pamięci obrazków w formacie JPG, które były załącznikami do listu. Taki załącznik zostanie zapisany w pamięci przeznaczonej na obrazki i zdjęcia.

Bluetooth

Fisio 825 może łączyć się z urządzeniami zewnętrznymi na dwa sposoby: poprzez kabel USB lub też poprzez połączenie Bluetooth. Jako że do testów nie otrzymaliśmy kabla USB, postanowiliśmy sprawdzić, jak Philips radzi sobie z komunikacją bezprzewodową.

Niestety okazało się, że wbudowana funkcja obsługi Bluetooth potrafi tylko szybko wyładowywać baterię i nic więcej. Prawie przez dwa dni starałem się połączyć Fisio z różnymi komputerami, niestety bez rezultatu. W testach korzystałem ze sprawdzonego adaptera Bluetooth firmy MSI, wszystko odbywało się na komputerach z systemem operacyjnym Windows XP z zainstalowanym Service Pack 1. Niestety, wszystko to nie dało rezultatu. Telefon nie chciał widzieć komputera, komputer natomiast widział telefon, ale w żaden sposób nie mógł się z nim połączyć.

Ponieważ nie udało nam się połączyć, nie mieliśmy możliwości skorzystania z dołączonego do telefonu programu Philips Mobile Phonetools (PMP). Program umożliwia edycję książki telefonicznej, wiadomości SMS i zmianę innych ustawień telefonu z poziomu komputera PC. Niestety, z powodu braku możliwości korzystania z Bluetooth'a, aby skorzystać z PMP, należy się zaopatrzyć w kabel połączeniowy z komputerem USB.

Kalendarz

Ostatnią ważną funkcją, w która wyposażony został Philips, jest kalendarz. Pozwala on na planowanie spotkań i innych zdarzeń oraz umożliwia skonfigurowanie przypominających o nich alarmów. Kalendarz można przeglądać w ujęciu tygodniowym lub miesięcznym, możliwe jest tez oglądanie poszczególnych dni. Możliwe jest tworzenia alarmów jednorazowych lub cyklicznych.
Przy użyciu wspomnianego wcześniej oprogramowania możliwe jest synchronizowanie kalendarza Fisio z podobnymi programami znajdującymi się na komputerze PC np. Microsoft Outlook.

Poza kalendarzem Fisio został wyposażony w kalkulator. Telefon jest także wyposażony w prosty przelicznik walut na Euro, lecz działa on tylko wówczas, gdy zalogujemy się do sieci w jednym z państw strefy Euro. Telefon posiada także jedną prostą grę.

Podsumowanie

Trzeba stwierdzić, że stworzony przez Philips telefon to jeden z najbardziej zaawansowanych technicznie modeli telefonów. Został wyposażony w obsługę prawie wszystkich najnowszych technologii mobilnej komunikacji.
Niestety, poza bardzo duża liczbą funkcji prototyp telefonu charakteryzował się jeszcze dużą liczbą błędów i niedoróbek. Powoduje to, że jest mu bardzo ciężko stawać do równej walki z Sony Ericsson T68i o prymat na rynku. Wydaje się, że już niedługo i T68i będzie musiał odejść w cień, ustępując miejsca nowym, lepszym modelom telefonów. Wtedy skończy się także kariera Philips Fisio 825. Zdaje się, że ten moment bardzo szybko się już zbliża. Dziś natomiast, zważywszy na fakt, że Sony Ericsson T68i i Philips Fisio 825 będzie można kupić w podobnej cenie, polecam zakup modelu Sony-Ericsson. Jest on doskonalszy i pozbawiony większości wad, które w dłuższym okresie czasu mogą uczynić korzystanie z Philips mało przyjemnym.

Opinie:

Opinie archiwalne (166):

Komentuj

Komentarze / 166

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Pawcio pisze: 2003-01-05 12:25
    nic nie zmini mojego pogladu-jest po prostu brzydki-te zdjecia mnie utwierdziły
    0
  • Users Avatars Mini
    Pawcio pisze: 2003-01-05 12:26
    zmieni miało byc
    0
  • Users Avatars Mini
    galeo pisze: 2003-01-05 12:39
    bez MMMsów... i tak gorzej wygląda od T68i... Philips miał skończyć z komórkami a nie wypuszczać takie szkaradła. Te przyciski, można się pogubić. Jest mały i ma mało funkcji.
    0
  • Users Avatars Mini
    galeo pisze: 2003-01-05 12:41
    I nawet nie dodali do niego kamerki... to się raczej nie sprzeda, chyba że zrobili go dla fanów kolejnego Fizio :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Pawcio pisze: 2003-01-05 12:45
    jakim cudem moze miec gorszy wyswietlacz od t68 skoro wyswietla kilka tysiecy kolorów a tamten 256?
    0
  • Users Avatars Mini
    xmen69 pisze: 2003-01-05 12:56
    no właśnie, mms'y to przyszłość, nie szkodzi że teraz to droga przyjemność, ale zobaczymy za pare lat...
    0
  • Users Avatars Mini
    minio pisze: 2003-01-05 13:17
    no rzeczywiście bez szaleństw, a test wykazał bardzo dużo niedoróbek. Nasz Fisio odpada w przedbiegach w porównaniu z nowymi propozycjami potentatów Nokia,SE,Motorola czy Siemens
    0
  • Users Avatars Mini
    BOSSNOKIA pisze: 2003-01-05 13:37
    Nie mialem nigy filpsa i nie bede mial chyba,takze ten mi sie tez nie widzi...
    0
  • Users Avatars Mini
    ciekaw pisze: 2003-01-05 13:40
    Pierwsza uwaga jaka mi sie nasuwa: aby dostać sie do ostatnio wybranych numerów wystarczy dłużej przytrzymać klawisz książki telefonicznej, widocznie testujący zbytnio się nie przyłożył.... hehe :-)))))
    0
  • Users Avatars Mini
    ciekaw pisze: 2003-01-05 13:45
    Druga uwaga: Dziwne, że Fisio 825 nie został wyposazony w polski T9, skoro w wersji fisio 820 polski T9 jest????że niby Philips zrezygnował? nie wydaje mi sie....
    0
  • Users Avatars Mini
    TMC pisze: 2003-01-05 13:57
    Trochę szkoda że brakuje MMS.Wygląd też bym trochę zmienił bo nie jest za ciekawy.Brak obsługi pasma 1900Mhz mi osobiście nie przeszkadza,bo jak wiadomo w Polsce jest ono niedostępne.Pozatym ciekawy telefon.
    0
  • Users Avatars Mini
    ciekaw pisze: 2003-01-05 14:04
    Jakoś nie zadowala mnie poziom tego testu :-(((( to samo wie kazdy użytkownik Fisio 820, a najwiekszą różnicą jest kolorowy wyświetlacz. Bez urazy, ale każdy po przeczytaniu informacyjnej ulotki Philipsa, oraz opisu telefonu i jego funkcji w instrukcji mógłby "ogłosić" taki test.....Porządne testy telefonów można znaleźć na zagranicznych stronach (np. czeskim Mobile), a fakt że koles w tescie pisze, że "Taki załącznik zostanie zapisany w pamięci przeznaczonej na obrazki i zdjęcia." to wie każdy po przeczytaniu instrukcji. Ani słowa o próbach odbioru załącznika......?
    0
  • Users Avatars Mini
    louis pisze: 2003-01-05 14:15
    wizualnie nie jest zle, w porownaniu do SE T68 albo do SE T300,ale ogolnie nic rewelacyjnego. Nie dowiedzialem sie czy obsluguje polifoniczne dzwonki, brak MMSow nie jest tak powazna usterka zwazywszy na ich ceny oraz na fakt,ze zadko kto jeszcze telefony obslugujace MMSY posiada. Ogolnie ciekawy telefon,jednak niekoniecznie moj typ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Złota Rybka pisze: 2003-01-05 14:16
    ciekaw ma rację. Test jest do bani i telefon też
    0
  • Users Avatars Mini
    Darek pisze: 2003-01-05 14:21
    A ja tam wole poczekać na Siemensa S55 z aparatem cyfrowym QuickPic z fleszem (w sieci Era)... juz niebawem... PS. Na allegro jest juz do kupienia za 1600pln ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    JAGODA pisze: 2003-01-05 15:01
    Mi się podoba i myślę że spokojnie może konkurować z SE T300 a nawet z t68i. Oceniam na 7
    0
  • Users Avatars Mini
    Pawcio pisze: 2003-01-05 15:27
    co do t9 to akurat bylbym spokojny-czesto tak jest ze do testow daja modele prototypowe a potem gdy je masowo na rynek wprowadzaja dodaja takie podstawowe funkcje , szczegolnie ze ich to nic nie kosztuje.co do poziomu testu to sie nie zgodze-moze zeczywiscie czesc faktow jest dostepna w instrukcji ale akurat tylko tych osob ktore te instrukcje posiadaja a dla mnie wiadomosc z jakiej pamieci kozysta telefon do czego jest akurat wazna.Ciekaw sie burzy bo ma wczesniejszy model tego producenta i chciałaby zeby byl oceniony na entuzjastyczny plus ,a gdy okazuje sie ze jest to raczej niewiele warta zabawka , stawia zarzuty testujacemu zamiast dokładnie przemyslec argumenty za i przeciw.
    0
  • Users Avatars Mini
    Bakłażanista pisze: 2003-01-05 16:25
    Przypominam, że testowano egzemplarz prototypowy...
    0
  • Users Avatars Mini
    marc pisze: 2003-01-05 16:39
    Bardzo fajny model,w koncu widze w jasniejsz yw barwach dla Philipsa,bo dom tej pory nie bylo ciekawie:)nie poboba mi sie tylko jedno:czemu nie dano osobnej pamieci na kontakty,tylko faon musi je dzielic z innymi aplikacjami,wiem ze 500kb to jest sporo,ale w momencie zapelnienia pamieci trzeba bedzie z czegos zrezygnowac:(,brak MMS'ow mnie nie martwi:nie jest to az tak popularne,moze za kilka lat a wtedy bedzie nastepca Fizio 825 i pewnie bedzie mial MMS'y:P
    0
  • Users Avatars Mini
    marc pisze: 2003-01-05 16:41
    Troszke zmartwil mnie wyswietlacz,skoro ma 4096 kolorow to automatycznie powinien byc lepszy niz SE T68,a tu taka niespodzianka,coz widac ze nad tym i jeszcze nad bateria Holendrzy powinni ostro popracowac
    0
  • Users Avatars Mini
    grzeq pisze: 2003-01-05 16:51
    po1 witam po sylwestrze. po2 hmmm, ja powiem tak: tescik tak na oko trwal moze z 10 minut i polegal na 'przeleceniu' instrukcji... ;) bo sadzac po 820 jest jeszcze sporo do powiedzenia o tym foniku. zapewne odziediczyl po nim wiele mniej lub bardziej pozytywnych cech...
    0
  • Users Avatars Mini
    walwil pisze: 2003-01-05 17:26
    Jest dwie możliwości albo testujący chciał pokazać Philipsa w złym swietle albo tem model Philipsowi się nie udał. Swoją drogą trudno sobie wyobrazić wyświetlacz gorszy niż w SE T68 mimo że ma 4096 kolorów, brak MMS ów to wada która dyskwalifikuje ten model z hi endów, ale w nizszej klasie moze rywalizować tylko cena musi być odpowiednio niska.
    0
  • Users Avatars Mini
    kevcio pisze: 2003-01-05 18:34
    Nawet ciekawy jak na philipsa ale osobiscie tej firmy to moge kupic telewizor albo suszarke ale nie telefon... Pozdrawiam.
    0
  • Users Avatars Mini
    filippoz pisze: 2003-01-05 18:56
    Wygląd nawet nawet! Po nowiściach SonyEricssona lub Nokii wygląd mnie nie szokuje!
    0
  • Users Avatars Mini
    PAQL pisze: 2003-01-05 21:23
    heh, telefonik nie wyglada rewelacyjnie (imho), brakuje mu kilku funkcji (mms - wiem, drogi na razie, kilka razy moznaby uzyc :), ale za taka cene fona.., przegladanie poczty - brak mozliwosci zapisu - tragiczne, itp., itd.), jest upierdliwy w sterowaniu (wg. testujacego, ja nie przepadam za karuzelami :), a poza tym za cene 500 euro wolalbym neonode n1.. :)
    0
  • Users Avatars Mini
    gim pisze: 2003-01-05 23:20
    moim zdaniem ten telefon nie wnosi nic nowego, producenci komorek musza w koncu otworzyc oczy i spostrzec ze to nie sa juz czasy gdy ludzie kupuja co jest. ludzi robia sie wybredni, duzo oczekuja. nadszedl czas wymiany komorek na nowe. lepsze. krotko mowiac telefon sie sprzeda, ale daleka jego droga do osiagniecia sukcesu n 3210 pare lat temu.
    0
  • Users Avatars Mini
    gim pisze: 2003-01-05 23:22
    pozatym do dzialu WAP i GPRS wkradly sie zaby co chyba dobrze nie wrozy: "Niestety konfiguracja ustawień WAP over GPRS nie jest prosta. Jest to związane z nieintuicyjnym rozmieszczeniem w menu różnych parametrów tych połączeń. Żaby wszystko poprawnie skonfigurować, należy się naprawdę nieźle natrudzić." Pozdrowienia dla redaktorow i "żaby" mi sie to wiecej nie powtorzylo ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    x pisze: 2003-01-05 23:51
    ani slowa jak widzi strony wapowe... moj 820 nie widzi na wapie obrazkow gif ( w mmsach chcialem obejrzec ani niektorych (większosci) obrazkow ) czy sms\'y mozna zapisywac w pamieci telefony czy tak jak w 820 nie..? rozumiem ze tez nie mozna operowac po menu cyframi pozycji..
    0
  • Users Avatars Mini
    Pawcio pisze: 2003-01-06 00:00
    gim ROTFL;)))))))) czy ktos moze wie jak jest z dzwonkami w tej sluchawce?ze polifonia to sie domyslam ale jak brzmi?
    0
  • Users Avatars Mini
    artjaw pisze: 2003-01-06 08:40
    jestem stanowczo na "nie"
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2003-01-06 08:51
    Galeria zdjec taka sobie, zas sam telefon to raczej nic ciekawego! Jakos nie mam przekonania do takiego wygladu yelefonu!? Philips takimi dziwnymi modelami ro raczej nie podbije serc wielokomorkowacow!
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2003-01-06 09:46
    Pamiętam swojego starego Philipsa Geni. Jego główną zaletą było to że miał bardzo silny nadajnik. Podróżując po Włoszech koleją w górskich tunelach tylko mój philips miał zasięg inne telefony wymiękały. zato dobrze podgrzewał mózg :-) Ciekwe jak jest z tym Philipsem. Co do konkurencji z SE t68i. moim zdaniem fisio jest brzydszy, to że ma mniej funkcji to jest fakt. Jego przewagą miał być wyświetlacz ale jeżeli wierzyć testowi to się producent nie popisał. Zdrugiej strony 4096 kolorów nawet mniej żywych jak to mówi autor i tak da lepsze efekty jak 256 np. wyświetlając jakąś tapetę. Używam SE T68i od kilku dni i wyświetlacz trochę rozczarowywuje, ale i tak nie wiele telefonów może z nim konkurować. Czekam na możliwość upgradu softu do wersji "j".
    0
  • Users Avatars Mini
    ciekaw pisze: 2003-01-06 01:02
    ***x musisz sobie włączyć zapisywanie wysyłanych sms'ów w Fisio 820 w opcjach i będziesz je miał zapisane.
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2003-01-06 09:57
    Co do braku aparatu cyfrowego. Jako zapalony fotograf amator mogę stwierdzić że te wszystkie aparacy wbudowane w telefon i jakosć zdjęć jakie robią są poniżej krytyki. Używam lustrzanki minolty i obecnie żaden aparat cyfrowy w rozsądnej cenie nie jest w stanie z tradycyjnymi lustrzankami konkurować. A co dopiero mówić o śmiesznych cyfrówkach wbudowanych w aparaty GSM. Wracając do philipsa to za 500 ero można kupić kilka lepszych aparatów
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2003-01-06 10:05
    562 Euro kosztuje samsung S100 - który ma obecnie najlepszy wyświetlacz w telefonach GSM (65tys kolorów).; 611 Euro kosztuje Panasonic GD87 z wbudowanym aparatem z zoomem. ; SGH T100 kosztuje 492 Euro; T68i - 419 Euro; Motorola T720i z kamerką kosztuje 389 Euro; Siemens S55 z kamerą kosztuje 459 Euro. Nokia 6610 kosztuje 493 Euro; N7650 to 579 Euro. Więc na tym tle philipsik wypada blado.
    0
  • Users Avatars Mini
    GAGA pisze: 2003-01-06 10:21
    Telefon nic specjalnego. Brak JAVA, przecież to przyszłość tak jak w T68i, już chyba lepszy jest T300, który ją obsługuje. Maras masz rację wmienione przez Ciebie telefony są na prawdę czadowe, np. S100 wypas w każdym calu.
    0
  • Users Avatars Mini
    Piter pisze: 2003-01-06 10:46
    Co za śmietnik
    0
  • Users Avatars Mini
    ArturO pisze: 2003-01-06 10:55
    GAGA: T300 nie obsługuje Javy.
    0
  • Users Avatars Mini
    GSManiac pisze: 2003-01-06 11:02
    Ja także czuję się nieco rozczarowany tym, co przeczytałem, ale nie zapominajmy, że jego bezpośredni poprzednik - Fisio 820 kosztuje 149 netto w Erze i jest to cena początkowa, a więc niedługo pewnie za złotówkę będą je rozdawać, jak nadejdzie ekspansja kolorowych wyświetlaczy. 500 kB to rzeczywiście nie za wiele, ale nie ma javy (kolejna wada), więc może akurat nie będzie to tak dotkliwie odczuwalne. Chociaż w takim C55 jest niecałe 400kB... W S55 będzie 1MB i także obawiam się, że to troszkę mało... Sam kształt zupełnie mnie nie przekonuje, zatem wybrałbym T68i nie tylko z uwagi na design, ale i przewagę tegoż jeśli chodzi o łatwość obsługi i lepszy, stabilniejszy soft. Szkoda, że nie napisano nic o polifonii, dyktafonie, obsłudze głosowej funkcji (jest tylko wzmianka o wybieraniu głosowym 40 kontaktów) itd... Ogólnie test b. powierzchowny, a sam aparacik mocno przeciętny...
    0
  • Users Avatars Mini
    GSManiac pisze: 2003-01-06 11:05
    Maras***: a nie masz może danych, jak na tym tle cenowo prezentuje się Sharp GX-10 ?
    0
  • Users Avatars Mini
    sęda pisze: 2003-01-06 11:57
    jak moze byc T9PL jesli maja telefon na rynek zachodni z anglojezyczna instrukcja....??
    0
  • Users Avatars Mini
    sęda pisze: 2003-01-06 11:58
    jeszcze co do T9 to chyba nie zrezygnowali z polskiego jesli w 620 jest
    0
  • Users Avatars Mini
    sęda pisze: 2003-01-06 11:59
    a po za tym test jest bardzo na nie nastawiajacy ludzi ja go ocenie jak dostane do reki i sie pobawie z tydzien
    0
  • Users Avatars Mini
    Ali_DreS pisze: 2003-01-06 13:51
    ee myslalem ze to lepszy telefon a to jakis kit
    0
  • Users Avatars Mini
    Pawcio pisze: 2003-01-06 17:34
    ali popatrz na to z innej strony-zawsze mozesz sobie dostosowac kolor tapety do dresiku;)albo jako tapete wkleic jakis dresik;)Albo np Twoja mysl zyciową (k..wa ;) ) :-
    0
  • Users Avatars Mini
    rashka pisze: 2003-01-06 20:04
    telefon - nie wypał. Daja mozliwosc przypisania zdjecia do osoby. fajna funkcja ale to zdjecie musisz wykonac albo na zwyklym aparacie potem na skaner i z kompa na telefon albo apart cyfrowy na kompa i do komy. A co jesli spotkasz niezla laske majac przy sobie tylko telefon? :D
    0
  • Users Avatars Mini
    x pisze: 2003-01-06 22:56
    do ciekaw.... chodzi mi o dodatkowa pamięc na sms'y nie to co sie zmiesci na karcie.. 820 nie ma takowej ;(
    0
  • Users Avatars Mini
    mario pisze: 2003-01-06 23:46
    bardzo dziwi mnie fakt iż testujący ma wielki problem z obsługa klawiszy funkcyjnych a zwłaszcza z odróznieniem kiedy klawisz słuzy do pisania np litera kiedy jako strzałka ja bawiłem się tym telefonem dość długo i nie miałem njmniejszego problemu no cóż intuicja nie wszyscy ją mają podobnie jak wielkim problemem jestc brak trzeciego zakresu który jest potrzebny jak dziura w moście jakbym latał do Stanów to napewno miał bym jakiś super palmtop z fonem bo by mnie było na to stać a nie filipsa za 500 zł itd itd a po co ci te MMS ile osób na 100 z tego kożysta 2 to max nie mówiąc o kosztach
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2003-01-07 00:58
    ***GSManiac*** Sharp GX-10 kosztuje w Niemczech 604,30 EUR. Posiada wyświetlacz TFT o rozmiarze 120x160 pixeli i 65.536 kolorach, wbudowany aparat cyfrowy o rozdzielczosci 288x352 pixeli. Waga aparatu to 107g; wymiary 94x27x49mm. posiada MMS, GPRS (4+2) i 16 głosowe polifoniczne dzwonki. Niestety GX-10 NIE posiada BLUETOOTH, głosowego wybierania, EMS i nie obsługuje transmisji HSCDS. Nie obsługuje także pasma 1900 Mhz ale to raczej mało istotne - chyba że regularnie latasz do Stanów. :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    GSManiac pisze: 2003-01-07 14:07
    Dzięki ***Maras. A nie wiesz może jaki wyświetlacz ma GD87? (Rozmiar i rozdzielczość - 132x176 - jednak nieco lepsza w Panasiu niż w Sharpie). Także TFT? Bo na pewno Samsungi T100/V100/S100 oraz wyższe modele mają matrycę TFT. Natomiast dziwi mnie to, co napisałeś, że GX-10 nie obsługuje modułu Bluetooth i nie ma wybierania głosowego. Na stronce Sharpa GOL podał, że bt i wyb. głosowe jest.... Ale ok, to pewnie po raz kolejny niekompetencja adminów. No, chyba, że te dane także masz z jakiegoś źródła, które określić można jako mało wiarygodne. EMS i HCSCD mnie tak nie martwią, ale już wybieranie głosowe to spore ułatwienie, jakby nie było... A więc, jeśli naprawdę brak mu bt, to z Panasonikiem GD87 jest remis pod tym wzgledem. Cenowo także podobnie... P.S. Za pozwoleniem - zrobię "wklejkę" tego, co napisałeś o Sharpie na stronę jemu poświęconą, ok? Po prostu sporo osób będzie wdzięcznych Tobie za takie info, a nie każdy przecież odwiedza inne stronki, takie jak ta...
    0
  • Users Avatars Mini
    Ali_DreS pisze: 2003-01-07 15:30
    pawcio masz racje pyro poznanska , rzeczywiscie niezly z ciebie przyglup
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2003-01-07 15:36
    ***GSMmaniac*** informacje i ceny pochodzą z niemieckiej strony internetowego sprzedawcy sprzętu telekomunikacyjnego. Dział telefonów GSM to zakładka HANDYS. strona www.telido.de - zajrzyj tam, polecam. Jeżeli chodzi o Sharpa to w szczegółach produktu przy funkcjach: EMS, BLUETOOTH, HSCDS, VOICEdialing - jest informacja "nein" Z mojej kiepściutkiej znajomości języka niemieckiego wnioskuję że to znaczy NIE :-). Chyba wiedzą co sprzedają. Co się zaś tyczy GD87 to na stronie telido.de jak i na stronie panasonica www. panasonicmobile.com napisane jest że wyswietlacz to TFT i 65.536 kolorów - 132x176pixeli lub jak podają inaczej ekran o przekątnej 2,1 cala !!! Zresztą na stronie panasonica możesz posłuchać dzwonków polifonicznych lub porobić zdjęca wbudowanym aparatem cyfrowym. Oczywiście możesz skopiować informacje.
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2003-01-07 15:48
    Co do GD87 - o wyświetlaczu coś już napisaliśmy; dodatkowo można napisać że pozwala na wyświetlenie 14 znaków w 7 liniach. aparat jest trójsystemowy 900/1800/1900Mhz niestety jest dosyć duży 97,5x49x23. Na www.mobil.cz można znaleźć zdjęcia porównawcze między T100/S100/T400/DG87/7650 i innych. Niestedy GD87 nie wiele ustępuje rozmiarami Noki7650 a przecież to już kobyła. Co do kamerki cyfrowej to wykonana jest w technologi CMOS i ma czułość 5 luxów wiec można zapomniećo robieniu zdjęć w słabych warunkach oświetleniowych wieczorem czy w nocy. GPRS clasy 8 (4+1). Standardowy akumulator 720mAh i jak podaje producent czuwanie 75-220 godzin, rozmowy 1,6-7 godzin :-))). Drugi wyswietlacz to LSD. dwu wierszowy. 1 wiersz ikon (zasięg itd); 2 wiersz godzina/data lub kto dzwoni. Jest podświetlany w 3 kolorach: zielonym lub niebieskim lub bursztynowym.
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2003-01-07 15:51
    Skąd mi się wzięło to LSD :-) chodziło oczywiście o LCD.
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2003-01-07 16:12
    ***GSManiac***na mobil.cz masz dwa artykuły o GX-10 w obu często porównuję do GD-87. Masz zdjęcia bezpośrednio porównywujące te dwa aparaty. Jeżeli chodzio o wyswietlacz to w segmencie GSM 900/1800 na czoło wysuną się zapewne skrzydełka NEC N8 - aparat posiada dwa wyświetlacze. zewnetrzny 80x108, 4096 kolorów i wewnętrzy: aktywną matrycę 65.536 kolorów 162x216 pixeli !!!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2003-01-07 17:12
    A żeby zupełnie podłamać użytkowników GSMonLINE, którzy myślą że w USA to jedynie używają jakiś ceglastych motoroli. To od jakiegoś czasu dostępny jest tam za 399$ (normalna cena poza promocją) telefon SANYO 5300. Niestety działa tylo w paśmie 800/1900 Mhz więc w Polsce się nie przyda. aparatma dwa wyświetlacze zewnętrzny 1 calowy 65.536 kolorów i wewnętrzny 2,1 cala aktywna matryca 65.536 kolorów. robi wrażenie! W telefon wbudowany jest aparat cyfrowy i lampa błyskowa. Aparat pozala robić zdjęcia VGA 640X460, QVGA 320x240, QQVGA 160x120. Pamięć telefonu przypisana do zdjęć pozwala na zachownie od 16 zdjęć w najwyższej rozdzielczości do 79 w najniższej. zoom x4 lub x16. WAP 2.0 obsługa JAVY, port USB. W cenie zestawu są dwa akumulatory 1000mAh i 1380mAh. Według producenta w przypadku cyfrowej sieci 1900Mhz...
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2003-01-07 17:26
    ...standardowy akumulator pozwala na działanie telefonu w trybie czuwania do 10,4 dni. a o powiększonej wydajności tryb czuwania wzrasta do 15 dni. A to wszystko za 399 dolarów czyli według dzisiejszego kursu ok. 1530 zł. W Polsce za Samsunga T100 któremu daleko do Sanyo 5300 trzeba zapłacić ok 2260 zł. Chyba zgłoszę się do loterii wiz do USA.
    0
  • Users Avatars Mini
    JAGODA pisze: 2003-01-07 19:42
    Wujek M: masz racje
    0
  • Users Avatars Mini
    Pawcio pisze: 2003-01-07 22:03
    Ali :po pierwsze -to ze moj ip pokazuje ''poznan'' wcale nie oznacza ze jestem z poznania, po drugie prowadzenie konwersacji z twoja osobą uważam za nieadekwatne do poziomu mojej inteligencji i uważam naszą rozmowe za skończoną ;P
    0
  • Users Avatars Mini
    gracek87 pisze: 2003-01-08 16:49
    no fiu fiu calkiem fajne te zdjecia ale to jeszcze nie to
    0
  • Users Avatars Mini
    Ali_DreS pisze: 2003-01-08 21:45
    Pawcio racja ja z takim zidjocialym debilem niechce juz gadac
    0
  • Users Avatars Mini
    zip pisze: 2003-01-11 21:24
    Fajny telefon. Chciałbym móc go osobiście przetestować. Pomysłowa książka telefoniczna.
    0
  • Users Avatars Mini
    zip pisze: 2003-01-11 21:29
    Szkoda że nie obsługuje MMS duże zaniedbanie ze strony producenta.
    0
  • Users Avatars Mini
    patol pisze: 2003-01-12 17:52
    Jesli chodzi o walory estetyczne to mi sie tam nawet podoba... funkcyjne... to musialbym w "praniu" przetestowac.
    0
  • Users Avatars Mini
    sloughfeg pisze: 2003-01-12 20:05
    Witam! Mnie osobiscie telefon sie bardzo podoba. A czytajac wypowiedzi wiekszosci zebranych tutaj odnosze wrazenie, ze wiekszosc osob pedzi za kazda nowoscia jaka sie pojawi, niezaleznie od tego czy korzysta z tego czy nie. Bo nie wierze zeby wszyscy byli zadowoleni z jakosci zdjec (podobno nienajlepszej), jakie mozna robic za pomoca telefonow. A ile osob korzysta z javy lub tak chetnie wysyla nie takie tanie znowu mms`y (zanim stanieja zdazylbym pewnie ze 2 razy telefon wymienic ;-P). A moze jednak sie myle ;-P. Pozdrawiam.
    0
  • Users Avatars Mini
    ideowiec pisze: 2003-01-14 11:18
    Barzdo mi sie podoba
    0
  • Users Avatars Mini
    Tribal pisze: 2003-01-18 17:55
    fajny fonik!!!!!!! jak na te funkcje to nie nalezy do drogich!!!!!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    schuberth pisze: 2003-01-19 15:49
    Chcialem tylko dodac ze dostac sie do ostatnio wybieranych numerow mozna w bardzo prosty sposob-wstarczy dluzejn przytrzymac klawisz gorny prawy(ten ktorym sie odbiera).Pozdr. K.
    0
  • Users Avatars Mini
    pawlo79 pisze: 2003-01-21 17:28
    troche brzydki ten telefonik ale funkconalny
    0
  • Users Avatars Mini
    Crew pisze: 2003-01-25 23:09
    Nie jest najgorszy z tych co widziałem wyglad troche kartoflany ale te funkcje uzupelniaja
    0
  • Users Avatars Mini
    GOGA_ pisze: 2003-02-01 13:43
    no ciekawe kiedy bedzie dostepny na rynku bo ogolnie dosc ciekawy model jak na Philipsa
    0
  • Users Avatars Mini
    mat001 pisze: 2003-02-01 14:19
    ten tele fon nie co się porównywać do SE t68i poprostu kolejny słaby philips
    0
  • Users Avatars Mini
    mat001 pisze: 2003-02-01 14:21
    Chociaż w sumie mógłby być leśji dałoby się nim wysyłać mms-y
    0
  • Users Avatars Mini
    nitek pisze: 2003-02-01 14:34
    wyglad taki se ale funkcje ma wypasione .Jak na Philipsa to bomba
    0
  • Users Avatars Mini
    ALARMO pisze: 2003-02-01 15:51
    nO NIE TEGO JESZCE NIE BYŁO pHILISP - ZNOWU IDZE W SLADY INNTCH - I PO CO NIE MEOZE COS NOWEGO WYMYSLIC
    0
  • Users Avatars Mini
    ALARMO pisze: 2003-02-01 15:53
    aLE MNIE SIE PODOBA - KUMPEL GO MA I CHODZI NAWET CALKIEM CALKIEM !!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Tribal pisze: 2003-02-01 17:51
    fon fajniutki! tylko chyba nie ma gier;((( jesli tak to szkoda bo wyglada na taki rozrywkowy!!!!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    thenigga pisze: 2003-02-01 18:16
    jak dla mnie troche zbyt kwadratowy.Jeszcze musza troche popracowac ale widac ze ida w dobrym kierunku
    0
  • Users Avatars Mini
    thenigga pisze: 2003-02-01 18:21
    nie wydaje mi sie zeby mms,przyjely sie n u nas tak dobrze.raczej watpie:)
    0
  • Users Avatars Mini
    rodrzer_przemysl pisze: 2003-02-01 18:56
    wszystko by bylo fajne ale kolotowego wyswietlacza, bardzo ciekawe rozwiazanie z klawiszami numerycznymi
    0
  • Users Avatars Mini
    wolny pisze: 2003-02-02 01:43
    telefonik luzik ale po co kusi dodtakowo w promocji ery cd pleyerem czyzby to bubel ???
    0
  • Users Avatars Mini
    wolny pisze: 2003-02-02 01:44
    widac ze producenci juz maja walke o klientwo wczesniej klientow zdobywali operatpzry dzis producenci telefonow
    0
  • Users Avatars Mini
    ciekaw pisze: 2003-02-02 03:55
    ***wolny cd player jest do modelu Fisio 620 :-))), a tego Fisio 825 to jeszcze na naszym rynku wogóle nie ma :-(, będzie pewnie jakieś pół roku później niż w całej Europie
    0
  • Users Avatars Mini
    mirpyp pisze: 2003-02-02 15:38
    Swietny telefon z wieloma opcjami. Znajac zycie pierwszy bedzie w Erze.
    0
  • Users Avatars Mini
    pablo21 pisze: 2003-02-02 23:04
    ladnie wyglada ale jesli ten przycisk wielofunkcyjny bedzie tak sie psul jak w innych telefonach to nie wroze sukcesow
    0
  • Users Avatars Mini
    tomik pisze: 2003-02-03 01:48
    nie jestem pewien czy zda egzamin przy braku mozliwosci przypiecia aparatu.. ale za to w rozsadnej cenie, kto wie?
    0
  • Users Avatars Mini
    tomik pisze: 2003-02-03 01:56
    a tak nawiasem piszac czy ktos cos
    0
  • Users Avatars Mini
    lew0035 pisze: 2003-02-03 16:09
    U nas zasze wszystko pozniej
    0
  • Users Avatars Mini
    KazeK pisze: 2003-02-03 17:26
    wole motorolke t720i
    0
  • Users Avatars Mini
    GSMistrz pisze: 2003-02-03 21:34
    Bardzo ładny Phillips! Poprostu zazdrość was zjada, bo jest zadrogi dla was.
    0
  • Users Avatars Mini
    DaViT pisze: 2003-02-05 01:59
    Mysle ze to bylby dobry telefonik do dziewczyny9maly zgrabny i pewnie by sie podobal dziewczynom) bo mnie jakos ten mode nie przypadl do gustu.
    0
  • Users Avatars Mini
    9876 pisze: 2003-02-05 15:57
    jakoś mi nie przypadł do gustu:((( wolałbym już wysłużonego t68
    0
  • Users Avatars Mini
    beny74 pisze: 2003-02-06 10:25
    Philips ma swój styl. Mnie przypadło do gustu obrotowe menu. Moze to kwestia przyzwyczajenia (miałem ozeo).Duży wyświetlacz to też jego zaleta. Rozwiązanie klawiatury robi wrażenie, lecz nie jest zbyt funkcjonalne. Pozdrówka
    0
  • Users Avatars Mini
    beny74 pisze: 2003-02-06 10:29
    Zamiast strzałek mogli dać "pokrętełko" z boku.
    0
  • Users Avatars Mini
    kew pisze: 2003-02-06 15:30
    Ten telefon jest jednym z brzydszych jakie ostanio wypuścił Philips. Szczególnie te klawisze. Wg. mnie to lini tego telefonu pasowało by pokrętło takie jak jak w Sony CMD J5
    0
  • Users Avatars Mini
    Czerstwy pisze: 2003-02-06 22:15
    Philips Chce zeby swiat sFISIOwał ale raczej mu sie to nie uda...
    0
  • Users Avatars Mini
    lm pisze: 2003-02-07 22:22
    taki sobie z wygladu, dobrze wyposażony ale jakos nie przypadl mi do gustu
    0
  • Users Avatars Mini
    DanieI pisze: 2003-02-07 22:49
    Lipa i tyle beznadziejny pod każdym kątem, choć by dawali za darmmo i dopłacali to bym nie wzioł :D
    0
  • Users Avatars Mini
    Kamilek pisze: 2003-02-08 00:00
    Firma Philips robi dobre produkty AGD RTV ale niech za telefony komorkowe sie nie zabiera.Telefon brzydki.Nie chciałbym go miec.
    0
  • Users Avatars Mini
    nitek pisze: 2003-02-08 19:59
    Kamilek wyjales mi to z ust .Moze nie jest az tak bardzo brzydki ale w porownaniu z innymi prod tej klasy jest to bardzo slaby teleofn
    0
  • Users Avatars Mini
    azzazello pisze: 2003-02-09 16:03
    Philips ewoluuje w jedynie słusznym kierunku chcąc istnieć na rynku słuchawek. Model robi bardzo pozytywne wrażenie, stylistyka, funkcje bez zarzutu. Nie jest kamieniem milowym, ale mieści się w górnej strefie klasy średniej. Tak trzymać.
    0
  • Users Avatars Mini
    au_rel pisze: 2003-02-10 19:03
    nie podoba mi sie uklad klawiszy w tym telefonie. to wszystko jest jakies niewyrazne... nie znaczy to oczywiscie ze telefon ma slabe funkcje, bo te sa naprawde ok.
    0
  • Users Avatars Mini
    parys pisze: 2003-02-10 20:43
    Troche taki kobiecy. Ale to ciekawa propozycja.
    0
  • Users Avatars Mini
    yar pisze: 2003-02-11 14:16
    Design - kwestia gutsu (dla mnie jeden z ladniejszych telefonow), brak MMS uwazam za wade w aparacie dazacym do wyzszej klasy, i jeszcze naleza sie brawa dla producenta za to ze jest twz."miedzynarodowa gwarancja" - bo ilez to razy zdarza sie teraz ze telefon odmawia posluszentwa, a operatorzy nie sa chetni do pomocy bo chca jak najwiecej wypchnac towaru z magazynow zeby zarobic, potrafia tylko "podobno" zmienic soft ale to tez nie zawsze pomaga...
    0
  • Users Avatars Mini
    Fred_Durst pisze: 2003-02-11 14:39
    dla mnie jeden z najbrzydszych telefonow na rynku!
    0
  • Users Avatars Mini
    wojt pisze: 2003-02-12 02:00
    ale brzydactwo
    0
  • Users Avatars Mini
    Krissvette pisze: 2003-02-13 16:35
    Całkiem ładny i może kupiłbym go sobie no ale nie wiem , hmm. Oglądam te fony i wybór jest ciężki. Pozdrawiam All.
    0
  • Users Avatars Mini
    damianul pisze: 2003-02-14 22:51
    Telefonik jest ogolnie OK. Najbardziej denerwoje mnie to ze nie ma obslugi MMS-ow, no i ten beznadziejny klawisz nawigacyjny....
    0
  • Users Avatars Mini
    Traumeel pisze: 2003-02-17 20:59
    sendi to sa slowa godne uwagi.ty
    0
  • Users Avatars Mini
    joanna pisze: 2003-02-18 12:28
    fajnie brzmi, ale to wszystko
    0
  • Users Avatars Mini
    siwy_256 pisze: 2003-02-23 02:24
    Philips już się miał wycofać z rynku gsm, ale jednak nadal próbuje coś osiągnąć. Sony też próbowało i się skończyło na połączeniu z ericssonem
    0
  • Users Avatars Mini
    gilmour pisze: 2003-02-24 22:30
    czy ktos wie czy ten telefon jest juz w sprzedarzy ???
    0
  • Users Avatars Mini
    gilmour pisze: 2003-02-24 22:30
    i ile kosztuje ?? :)
    0
  • Users Avatars Mini
    kampos pisze: 2003-02-26 02:03
    W tej klasie przegrywa z konkurencyjnymi nokiami i simensami.
    0
  • Users Avatars Mini
    cyber pisze: 2003-02-26 17:21
    Ale future-tak trzymac a myslalem ze tylko nokia wymysla cos nowego :)
    0
  • Users Avatars Mini
    kampos pisze: 2003-02-27 00:46
    Moze nie ladnie wyglada, ale kto wie, moze takie ulozenie guzikow jest wygodne i przystepne.
    0
  • Users Avatars Mini
    kabisa pisze: 2003-03-01 23:29
    nawet fajny
    0
  • Users Avatars Mini
    kabisa pisze: 2003-03-01 23:29
    ma ciekawy krztałt
    0
  • Users Avatars Mini
    kabisa pisze: 2003-03-01 23:30
    i rozmieszczenie klawiszy
    0
  • Users Avatars Mini
    kabisa pisze: 2003-03-01 23:31
    moim zdaniem teleonik ok
    0
  • Users Avatars Mini
    rami pisze: 2003-03-02 23:26
    okropnie feee!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    smokeWEED pisze: 2003-03-10 23:10
    malutko brakowalo, a mailabym w soich rekach, tzn poprzednika 820, lecz.. powstrzyamlem sie poczekam na cos lepszego.. tylko ze moge sie niedoczekac, heh, zycie.. czekam i czekam bez konca
    0
  • Users Avatars Mini
    wilcek pisze: 2003-03-12 12:18
    wyglad moze byc, ale brak javy go dyskfalifikuje, przeciez to ma byuc przyszlosc.
    0
  • Users Avatars Mini
    javorus pisze: 2003-03-12 13:59
    ciekawa stylistyka
    0
  • Users Avatars Mini
    javorus pisze: 2003-03-12 14:00
    duzy wyswietlacz
    0
  • Users Avatars Mini
    javorus pisze: 2003-03-12 14:02
    i wypasiony jak najnowszy PC. oj bedzie schodzil jak cieple buleczki ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    borysj pisze: 2003-03-12 16:44
    a ja powiem ze mi sie spodobał i zobaczymy jak szybko moj pracodawca wprowadzi go do sprzedazy, i za ile
    0
  • Users Avatars Mini
    maciek603 pisze: 2003-03-13 15:00
    nawet fajny
    0
  • Users Avatars Mini
    maciek603 pisze: 2003-03-13 15:01
    ale jednak gorszy od Nokii 3510i
    0
  • Users Avatars Mini
    maciek603 pisze: 2003-03-13 15:12
    ulozenie klawiszy jest takie same jak w obudowach Nokii 3510 i 3510i dla graczy
    0
  • Users Avatars Mini
    maciek603 pisze: 2003-03-13 15:12
    ulozenie khlawiszy jest takie same jak w obudowach Nokii 3510 i 3510i dla graczy
    0
  • Users Avatars Mini
    maciek603 pisze: 2003-03-14 17:50
    on ma Blutootha?
    0
  • Users Avatars Mini
    korbel pisze: 2003-03-14 19:48
    Telefon nie bedzie popularny, jedyni fascynaci Philipsa znajda w nim wymarzone cacko.
    0
  • Users Avatars Mini
    _OmegaOne_ pisze: 2003-03-15 01:31
    Kiepski.Lepiej niech Philips zajmie sie tylko sprzetem agd i rtv...moim zdaniem cos im niewychodza te telefony.
    0
  • Users Avatars Mini
    borysj pisze: 2003-03-18 14:56
    juz go widzialem w dziale technicznym, gosci go testowali, i mi sie strasznei spodobał
    0
  • Users Avatars Mini
    borysj pisze: 2003-03-18 14:57
    no daje mu 9/10
    0
  • Users Avatars Mini
    set68 pisze: 2003-03-19 11:37
    nie widzialem go jeszcze w sprzedazy... ale chyba ciezko bedzie mu powalczyc o klientow z t68.....
    0
  • Users Avatars Mini
    M_I_S_T_E_R pisze: 2003-03-20 14:00
    a mi się ten telefonik bardzo podoba ma ładny wygląd i sporo funkcji!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    klimas pisze: 2003-03-21 21:12
    zawsze bylem za philipsem i ten telefon potwierdza moje przekonania! telefon ma ladna nowatorska obudowe, sporo funkcji no i kolorowy wyswietlacz:) jstem na TAK:))
    0
  • Users Avatars Mini
    khalon pisze: 2003-04-04 20:38
    Ja osobiście bym go nie kupił, według mnie jest wiele lepszych i ciekawszych telefonów i to dostępnych w lepszych cenach...
    0
  • Users Avatars Mini
    pusz pisze: 2003-04-08 13:47
    teraz mam ozeo i czekam niecierpliwie, aż będę mógł sobie kupyć fisio niezaprzeczalny atut philipsów- wszyscy myślą, że są do (_._), więc są taniutkie
    0
  • Users Avatars Mini
    Dzabar pisze: 2003-05-10 23:43
    jest napewno inny niż nokia i to jego atut ale niektóre rozwiązaniawynikajace z opisu są beznadziejne :(
    0
  • Users Avatars Mini
    kostek-turek pisze: 2003-05-17 20:33
    czym on sie rozni od 820 powiedzcie mi bo ja niedostrzegam zadnej roznicy po za numeracja
    0
  • Users Avatars Mini
    SepecaT pisze: 2003-05-22 18:23
    Autor chyba przesadzil twierdzoac ,ze T68 ma lepszy ekran , juz 820 mial lepszy a co dopiero ten ! Bardzo fajny telefon ,czekam az bedzie w erze ,jak sie nie doczekam w ciagu 2 miechow to wezme 820
    0
  • Users Avatars Mini
    SepecaT pisze: 2003-05-22 18:25
    Aha co do MMs to pomijajac cene , nie mialbym do kogo ich wysylac. Nawet wydawaloby sie nowoczesne telefony maja problemy z EMS jak: wszystkie sony, panasoniki (gd96 tez) siemens s40 itd...
    0
  • Users Avatars Mini
    KAI15 pisze: 2003-06-03 00:27
    brzydal na brzydalami in my opinion , może komuś się podoba , według mnie T68m rulez!
    0
  • Users Avatars Mini
    Kenner pisze: 2003-06-03 01:08
    Ja mysle,ze najwyzszy czas aby Philips pomyslal o wprowadzeniu na nasz rynek jakiegos modelu z obsluga MMS. W koncu ta usluga robi sie u nas coraz bardziej popularna
    0
  • Users Avatars Mini
    p_i_o_t_r pisze: 2003-06-03 02:31
    nie ma głupich, bez suszarki nie biorę!!! :)
    0
  • Users Avatars Mini
    gizmo21 pisze: 2003-06-03 02:45
    bardzo fajny i super sie go obsluguje dla mnie bomba
    0
  • Users Avatars Mini
    maslo5 pisze: 2003-06-16 00:40
    No wiec strzalki sa do banii, zwalnianie menu fonu tez - nie jest na tyle zaawansowany i przepelniony softem, zeby zwalniac. Na plus jest ta funkcja korzystania z menu nawet bez SIMowki np. w samolocie, gdzie np. mozemy korzystac z kalendarza! Co dziwne i bardzo zastanawiajace: nie ma podczerwieni, jest za to Bluetooth - czyzby model nastawiony na przyszlosc - nie wydaje mi sie poniewaz brak MMSow. Wiec co tak na prawde chcieli osiagnac konstruktorzy Philipsa? Ktoś wie?
    0
  • Users Avatars Mini
    maslo5 pisze: 2003-06-16 00:42
    I jeszcze jedno: zanim sie wprowadzi jakikolwiek model telefonu kom. do prodikcji (kazdej marki) powinni rozdawac prototypy okreslonej grupie ludzi, ktora mowilaby co jest OK, a co nie! Dzieki temu ten model np. moglby miec MMSy i podczerwien!
    0
  • Users Avatars Mini
    IHAA! pisze: 2003-06-27 23:50
    popieram przedmówce.. z philipsa mam golarke i jest ok.. sztoteczke elektryczna też mam z philipsa i tez ok sprzet rtv (nie cały) ale też z philipsa.. dobra robią rzeczy ale komórki tego producenta bym nie kupił..
    0
  • Users Avatars Mini
    Kenner pisze: 2003-06-30 14:55
    IHAA!*: dlaczego? przeciez 825 to niezly fonik. Ok, zapomnieli moze o kilku funkcjach, typu mms, ale poza tym to udana sluchawka. A jak sie zapatrujesz na nadchodzacy model 530? Mi sie on bardzo podoba!
    0
  • Users Avatars Mini
    sebekoo pisze: 2003-08-18 15:46
    to nie dla mnie fon philipsa
    0
  • Users Avatars Mini
    sajmon_p pisze: 2003-09-15 13:05
    Miałem Philipsa Fisio 820 i nie za bardzo przypadł mi do gustu. Słaba bateria i mała funkcjonalność to jego duże minusy. Z tego co widzę zbyt dużo się nie zmieniło...
    0
  • Users Avatars Mini
    kamcio pisze: 2003-10-13 17:44
    moim zdaniem ta sluchawka jest do dupy nie ma szans z se t68i a juz napewno z nokią 7650 ktura tez ma 4096 kolorów ale wyswietlacz ma tysiąc razy lepszy.
    0
  • Users Avatars Mini
    Diamantez pisze: 2003-10-21 01:46
    Sądzę, że porównywanie tego telefonu z modelem t68i SonyEricsson'a albo 7650 Nokii jest conajmniej nie na miejscu. Fisio 825 to telefon zupełnie innej klasy i skierowany do całkiem innej grupy odbiorców.
    0
  • Users Avatars Mini
    Shadow-master pisze: 2004-02-06 11:59
    Fajny Fajny ale brak MMS'ów wraźnie jest dużym problemem może będzie nowszy soft w którm będzie obsługiwal mms'y
    0
  • Users Avatars Mini
    O1F pisze: 2004-02-26 16:14
    Mam telefon od niedawna. Naprawde super telefonik, moj brat ma t68i i jego wyswietlacz wcale nie jest lepszy od fisio. Wczesniej mialem Ozeo takze po przedsiadce na fisio nie mialem najmniejeszego problemu. Philipsy to najlpesze telefony! A co do tetu to kots kto go przeprowadzal chyba zapomnial napisac o tym ze lista wyswiele sie po prztytrzymaniu klawisza ksiazki czy tez o trybach wyswietlanai tapety, I jeszcze jedno, kontrst mozna dowolnie konfigurwac...
    0
  • Users Avatars Mini
    mooby pisze: 2004-04-17 19:58
    ciekawy model ;] wogule philips ma fajne telefony ;]
    0
  • Users Avatars Mini
    Maniaczka pisze: 2004-08-08 00:11
    a mi niezbyt się podobają, ale to kwestia gustu.
    0
  • Users Avatars Mini
    cet pisze: 2004-11-29 20:24
    kwestia gustu ale to nie dla mnie za maly poza tym ogolnie ciezko dostac akcesoria do niego :/
    0
  • Users Avatars Mini
    PawL pisze: 2004-12-10 20:12
    wnerwiajaca klawa pozatym ok.
    0
  • Users Avatars Mini
    pid pisze: 2005-03-29 17:06
    philips to nie jest najmocniejsza firma na rynku wiec...... NOKIA!!!!!!!!!!! :D pozdro
    0
  • Users Avatars Mini
    doda pisze: 2006-02-07 12:47
    mam pytanko jak sie sprawdza stan konta na telefobnie philips162???????
    0
  • Users Avatars Mini
    nofate pisze: 2006-03-08 19:56
    Ma extra baterie ale denerwuje mnie to karuzelowe menu. Poza tym całkiem z odwrotnej strony trzeba zabierać się do pisania smsów.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: