MNI przygotowało specjalny komunikat prasowy dotyczący planów związanych z działalnością MVNO:
Pierwszy MVNO dla wymagających
 
 
 W IV kwartale tego roku MNI zacznie działać jako Wirtualny Operator Sieci  Mobilnych (MVNO). W 2008 roku spółka chce pozyskać 70 tys. klientów i 250-300  tys. do 2010. Projekt będzie rentowny tuz po starcie.
 
 - Projekt MVNO jest kolejnym krokiem na drodze budowy nowoczesnej grupy  medialno-telekomunikacyjnej. Celem strategicznym spółki jest stworzenie  najbardziej rentownego operatora mobilnego na rynku – wyjaśnia Piotr Koenig,  prezes MNI. Jego realizacja będzie możliwa dzięki skierowaniu atrakcyjnej oferty  do abonentów telefonii stacjonarnej oraz użytkowników usług multimedialnych typu  Premium. W efekcie uruchomienie projektu pociągnie za sobą niewielkie nakłady  finansowe. Realizowany on będzie w oparciu o istniejącą infrastrukturę  techniczną (sieć Centertel), a wydatki na promocję i reklamę tak oferowanych  usług nie muszą być w konsekwencji duże. 
 
 Czas na finał
MNI ma przygotowany również model współpracy z podmiotami  trzecimi i oferowania usług mobilnych z użyciem ich brandu. W takim przypadku to  partner, posiadający silną markę, ponosiłby koszty budowy bazy abonenckiej oraz  promocji oferty. MNI prowadzi obecnie rozmowy w tej sprawie z kilkudziesięcioma  renomowanymi podmiotami z obszarów mediów, sieci dystrybucji, bankowości,  ubezpieczeń, dóbr szybkozbywalnych oraz Internetu generacji Web 2.0. Ten model  jest szeroko reprezentowany na innych światowych rynkach.
 
 Uruchomienie usług w modelu MVNO ułatwia MNI realizowana od kilku lat strategia.  Z myślą o tym projekcie firma zainwestowała w spółki zajmujące się produkcją  gier i innych gadżetów na telefony komórkowe, a także dostarczające kontent  mobilny. W związku z tym zasadnicza część wydatków została już poniesiona.
 
 „Konwergentny” pionier
Projekt MVNO adresowany będzie również do abonentów  telefonii stacjonarnej MNI Telecom, oraz abonentów pozyskanych w ramach usług  BSA i WLR, których świadczenie spółka rozpocznie lada chwila. – Taka decyzja  wynika z chęci jak najlepszego wykorzystania posiadanych zasobów oraz  racjonalizacji kosztów – wyjaśnia Piotr Majchrzak, wiceprezes MNI. Pozwala  również na spełnienie oczekiwań klientów na atrakcyjne pakiety „usług  łączonych”. Przyjęte przez MNI rozwiązania dają możliwość uruchomienia  pionierskiej usługi, która będzie łączyć tradycyjną telefonię stacjonarną z  mobilną.
 Tym, co odróżni MVNO MNI od innych ofert na rynku, będzie między innymi  wykorzystywanie na znacznie szerszą skalę usług dodanych. Zgodnie z trendami  rynkowymi mają one w przyszłości być źródłem coraz większych przychodów,  niwelujących spadek w tradycyjnych usługach głosowych.
 
 MNI chce w ciągu trzech lat do swojego MVNO przekonać minimum 250-300 tys.  bardzo wymagających osób i powiększyć ten stan posiadania dwukrotnie do 2012  roku. Według wstępnych szacunków ta sfera działalności pozwoli w roku 2010 na  podwojenie wypracowanego w 2006 r. zysku operacyjnego powiększonego o  amortyzację (EBITDA).
 
 MNI SA jest jedną z najszybciej rozwijających się spółek teleinformatycznych  notowanych na GPW. Świadczy usługi multimedialne dla rynku medialnego oraz firm  telekomunikacyjnych. Firma dostarcza swoim klientom zaawansowane usługi dla  telefonii mobilnej: SMS, WAP, 3G, MMS. Obecnie ten właśnie obszar aktywności MNI,  uznawany za najbardziej perspektywiczny, stanowi jej trzon rozwoju biznesowego.  W ramach realizacji tej samej strategii Spółka pracuje nad uruchomieniem  działalności telekomunikacyjnej w obszarze mobilnym jako wirtualny operator (MVNO).
 
           
           
           
           
           
          