PIIT o cenach dostępu do Internetu w Polsce

Newsy
Żródło: PIIT
Opinie: 55

Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji przedstawiła swoje stanowisko w sprawie cen dostępu do Internetu w Polsce.


Informacja Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji w sprawie cen dostępu do Internetu

W informacjach o dostępie do Internetu w Polsce powszechnie podkreśla się jego znacząco wysoką cenę w stosunku do innych krajów. W porównaniach korzysta się z danych z poprzednich lat oraz często z danych niepełnych lub też nieporównywalnych ze względu na rodzaj usługi czy też zakres oferty.

Polska Izba Informatyki przedstawia aktualną ocenę porównania podstawowych ofert na rynku dostępu do Internetu w Polsce na tle krajów europejskich. 

Dostęp wąskopasmowy typu dial-up (poprzez numery 020xxxx) do Internetu jest w Polsce wykorzystywany przez ponad 70% użytkowników. 

Obecnie cena 1 godziny bezpośredniego dostępu do Internetu w Polsce wynosi 1.31 euro w szczycie oraz 0.65 euro poza szczytem (1.31, 0.65). Oferta ta jest tańsza od oferty BT (3.62, 1.36), Wanadoo w Hiszpanii (3.0,3.0 ) oraz Austria Telecom, Belgacom i Wanadoo w Holandii, ale też droższa od oferty T-Online (0.95,0.48) oraz zdecydowanie najtańszej oferty NTL w Wielkiej Brytanii (0.91,0.91 ). 

Z kolei ceny dostępu wąskopasmowego w pakietach (im wyższy abonament pakietu, tym niższa cena za jednostkę połączenia) w Polsce są w porównywalne z ofertami z krajów unijnych dla podobnych okresów pakietu, różniąc się o +-10 eurocentów za godzinę połączenia. Polska oferta jest zdecydowanie niższa od ceny połączeń w pakietach w Czechach, w Estonii oraz w Holandii i Austrii.

Dostęp szerokopasmowy, który można podzielić na oferowany w dwóch pasmach szybkości transferu:

  • wolnym - w zakresie od 128 kbps do 1 Mbps 

  • szybkim - powyżej 1 Mbps.

Oferta dostępu szerokopasmowego 128 kbps w Polsce w cenie około 16 euro/miesiąc (z instalacją) jest jedną z tańszych na rynku unijnym. Podobnie, porównanie cen dostępu 320 kbps i 640 kbps wykazuje, że lokują się one wśród podobnych ofert w innych krajach, przy czym istnieją znaczące różnice związane z okresem zawartej umowy oraz limitów na maksymalną wielkość transferu czy czasu połączenia.

Problemem jest w Polsce brak dobrej oferty na szybkie połączenia szerokopasmowe powyżej 1 Mbps dla klientów indywidualnych. W niektórych krajach unijnych (Niemcy, Belgia) oferty na połączenia powyżej 1 Mbps mają ceny porównywalne z oferowanym w Polsce dostępem 640 kbps. Wielu operatorów międzynarodowych posiada oferty szerokopasmowe z limitem transferu lub z limitem czasu.

Powyższa ocena cen usług dostępu do Internetu została dokonana na podstawie danych zebranych przez Unię Europejską oraz OECD, a także na podstawie materiałów otrzymanych od operatorów działających w Polsce. Dokładne porównanie wszystkich ofert jest trudne ze względu na dodatkowe ograniczenia i promocje, a także częste ich modyfikowanie przez operatorów. W pełni zdajemy sobie też sprawę z różnic w przeciętnych dochodach użytkowników w Polsce w porównaniu z innymi krajami unijnymi. 

Operatorzy-członkowie Izby są zdeterminowani, by obniżać ceny dostępu do Internetu oferując dostęp coraz lepszej jakości, a także by docierać z korzystną dla klienta ofertą do wszystkich regionów Polski. Operatorzy poprzez wzajemne rozmowy oraz negocjacje handlowe, często wspierane opiniami Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty oraz Urzędu Ochrony Konsumentów i Konkurencji, dążą do obniżania kosztów dzierżawy łącz i transmisji danych. Działania te, mimo że trudne w obecnej sytuacji konieczności stałego inwestowania w rozwój infrastruktury, przyniosą jednak w niedalekiej przyszłości pozytywne skutki – lepszą dostępność do usług wyższej jakości oraz niższe ceny. 

Prezentując te porównania nie twierdzimy, że sytuacja obecnych i potencjalnych użytkowników dostępu do Internetu w Polsce jest komfortowa, ale też nie możemy się zgodzić z opiniami malowanymi w wyłącznie czarnych barwach. Nawet po uwzględnieniu relatywnie niskiej siły nabywczej polskiego społeczeństwa, ceny oferowane w Polsce mieszczą się w akceptowalnych granicach cen w państwach Europy Zachodniej, zaś na tle państw Europy Centralnej nasza oferta wypada wręcz korzystnie. Nie można pominąć też faktu, że obniżanie cen na szerokopasmowy dostęp do Internetu rozpoczął się z inicjatywy operatora zdecydowanie dominującego na rynku telefonii stacjonarnej – Telekomunikacji Polskiej SA. 

Rynek szerokopasmowego dostępu do Internetu jest w Polsce we wczesnej fazie rozwoju, a mimo to obiektywna, bezstronna analiza wykazuje, że oferowane ceny są porównywalne z cenami na rynkach zacznie już bardziej rozwiniętych.

Opinie:

Opinie archiwalne (55):

Komentuj

Komentarze / 55

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Manoo pisze: 2004-09-01 15:42
    Aha!
    0
  • Users Avatars Mini
    netiarz pisze: 2004-09-01 15:43
    Sponosorowani przez TPSA
    0
  • Users Avatars Mini
    tomek pisze: 2004-09-01 15:45
    ja tam mam 128 kbps\s za 70zl z VECTRANET, pozdrawiam kto też ma z tąd ?
    0
  • Users Avatars Mini
    pajorro pisze: 2004-09-01 15:50
    tomek- a ja mam 140 kb/s za 50 zł :P
    0
  • Users Avatars Mini
    Andrzej pisze: 2004-09-01 15:51
    Zapomnieli napisać, że Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji to organizacja, w której pierwsze skrzypce gra TPSA. Gratuluję "obiektywnej" analizy rynku ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    tomek pisze: 2004-09-01 15:52
    ooooo,ciekawe, a skąd masz
    0
  • Users Avatars Mini
    Pawlok pisze: 2004-09-01 15:55
    A ja 195 kbps/s za 80 zl. %#$@$%#@ TPSA i innych zlodzei!
    0
  • Users Avatars Mini
    tomek pisze: 2004-09-01 15:58
    O nie, ja place 70 za za 128kbps, a ty 80 dych za prawie 200!!! to niesprawiedliwe buuu,vectra to kicha!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    promedia pisze: 2004-09-01 16:03
    ... a porownali zarobki Polakow na tle 'eurosasiadow'? / moje lacza: stale 640kbit/100kbit = 121,92zl [TVK], 640kbit/160kbit = 130zl [NET24]
    0
  • Users Avatars Mini
    silgin pisze: 2004-09-01 16:06
    tia, a swistak zawija w sreberka
    0
  • Users Avatars Mini
    pajorro pisze: 2004-09-01 16:07
    od lokalnego ISP. Łącze radiowe. Bez limitów, ale gigabajtów i tak nie ściągam nocami ;-)) Chodzi przyzwoicie nawet :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    K_Lego pisze: 2004-09-01 16:07
    ja mam 2 mbps w sieci lan i dzielimy my sie tym z użtkownikamu sieci. cena za miesiąc 30 zl
    0
  • Users Avatars Mini
    kfysiek pisze: 2004-09-01 16:09
    A w sumie ma ktos pomysl na TPSE bo wszyscy na niom gadamy ale jakos nikt nie zaproponował konkretnego planu działania typu... informaje pod moim @. pozdr
    0
  • Users Avatars Mini
    Q! pisze: 2004-09-01 16:11
    to jednak prawda! w PIIT pracuja (i opracowuja takie raporty) sami debilei i dioci! bo jak to inaczej nazwac? nudne takie ciagle powtrzanie, ale powtorze! niech ktos porowna ile w kazdym kraju trzeba pracowac na takie lacza i niech dopiero pisze raport! rece opadaja jak sie czyta takie bzdury! no nic to, trzeba przebolec.. tylko kto dopuszcza takich "ekspertuff" do glosu?
    0
  • Users Avatars Mini
    DJ pisze: 2004-09-01 16:14
    Ja tam mam radiówkę, 128 kbit/s, chodzi bardzo fajnie (jak na moje potrzeby) i do tego płacę tylko 40 zeta/miesiąc. Co prawda to nic innego jak tepsiarski DSL dzielony przez firmę, ale narzekać na dostęp nie mogę.
    0
  • Users Avatars Mini
    kfysiek pisze: 2004-09-01 16:17
    Racja, przez naszych expertow to nadal jestesmy a poziomie Mozambiku albo Laosu :( Choc zreszta na takiej sytuacji ktos moze zyskuje :(
    0
  • Users Avatars Mini
    pinkbird pisze: 2004-09-01 16:24
    ale wy jestescie glupi niektorzy!!! widac nawet nie umiecie przeczytac raportu ze zrozumieniem :( (do tych co krytykuja bez podania argumentow) jak nie umiecie inteligentnie polemizowac to zamilknijcie
    0
  • Users Avatars Mini
    pinkbird pisze: 2004-09-01 16:26
    kfysiek: nie przez naszych expertow tylko przez naszych obywateli ktorzy maja taka a nie inna wydajnosc pracy!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    sv1 pisze: 2004-09-01 16:28
    a ja w plocku mam isp po radiu i 256 k mam za 40 zl i do bulu i bez limitow i smiga ze az milo:) i mam adres zew:) tezi cale 256 tylko dla mnie pozdrawiam maruderow:) mysle ze jednak to nie za sprawa monopolisty zaczely sie obnizki tylko drobnej konkurencji nawet lokalnych firemek
    0
  • Users Avatars Mini
    Switch pisze: 2004-09-01 16:30
    ta analiza to smiech na sali
    0
  • Users Avatars Mini
    DJ pisze: 2004-09-01 16:41
    pinkbird: o czym ty chłopcze opowiadasz? Liznąłęs conieco o wydajności pracy w państwach UE i się mądrusiujesz? Też gdzieś czytałem, że robotnik niemiecki jest kilka razy wydajniejszy niż polski. Tylko nigdzie nie było napisane, jak mądrzy panowie to policzyli, bo ja jakoś sobie tego nie wyobrażam. Tak może było za komuny, ale teraz dla takich firm zabrakło na rynku miejsca. Nawet telekomuna tnie co roku kilka tysięcy etatów. A poza tym, jak myślisz, jaki procent kosztów funkcjonowania przeciętnego ISP stanowią koszty płacy pracowników? Wierz mi, że zdecydowanie więcej kosztuje sprzęt. A co obchodzi np. takiego Alcatela, czy kupujący jest Niemcem, czy Polakiem. Zapewne nic.
    0
  • Users Avatars Mini
    nut pisze: 2004-09-01 16:44
    pozostawie to bez komentarza: "Nie można pominąć też faktu, że obniżanie cen na szerokopasmowy dostęp do Internetu rozpoczął się z inicjatywy operatora zdecydowanie dominującego na rynku telefonii stacjonarnej – Telekomunikacji Polskiej SA. "
    0
  • Users Avatars Mini
    x-treme pisze: 2004-09-01 16:51
    analiza moze i trafna jest, ale porownania troche przesadzone. siorka ma oferte z DT niemcy (27 euro za 2mbit, limt 1.5gb ;) to jakies 125 zł ) czyli mozna powiedziec zxe ceny mamy takie same ja w europie !! nie duzo taniej !!!! jednak tam 27 euro to 4-5 godzin pracy ( ok 8 euro/ godz) , a u nas 125 zl to 2-3 dni pracy !!!! (5-10 zł/godz) i co tu porównywac. oczywscie podaje zarobki normanego obywaltela, nie prezesa czy handlowca itp. pozdr. a ja wlasnie emigruje z tpsa 128 na 512. nara
    0
  • Users Avatars Mini
    Prezes pisze: 2004-09-01 16:55
    Na TPSA i jej ofertę internetową sposób jest (jak na razie) stosunkowo prosty: od 1 września kto może niech się wstrzyma z zakupem dostępu do internetu - to spowoduje: 1) problem z wykonaniem ambitnego planu TePsy; 2) mniejsze zyski operatora; 3) pozwoli zaczekać użytkownikom na wyjaśnienie kwestii VATu na internet; 4) da czas na kolejne ruchy konkurencji (proszę zauważyć, że ostatnie działania konkurencji dały pewien efekt: tj. szybsza Neostrada). Wczorajsze doniesienia w mediach o aferze z VATem muszą wpłynąć na politykę cenową TePsy, ponieważ te 33 zł miesięcznie przy Neo1024 chyba dla większości użytkowników stanowi odczuwalną różnicę w portfelu.
    0
  • Users Avatars Mini
    Pabllo pisze: 2004-09-01 16:56
    ** tomek, a ja mam 2 Mbps i nic nie płącę :-))) Swoją drogą ta twoja vectranet to bierze intwrnet od takiej jednej firmy i dopiero później tnie to na mniejsze kawałeczki. Za pasmo 128 powinieneś im płacić jakieś 35 zeta.
    0
  • Users Avatars Mini
    tomek pisze: 2004-09-01 17:11
    o, czemu nie mgoge dodac postu!, zgadzam sie z toba Pabillo
    0
  • Users Avatars Mini
    Radeonik pisze: 2004-09-01 17:43
    A ja mam w sieci lan 3 osoby, a do sieci podpiętą Neo 640 i płacę 46.50 zł miesięcznie. O śmiganiu nie ma co mówić, bo mi Neo "fruwa" :D
    0
  • Users Avatars Mini
    bubu pisze: 2004-09-01 18:09
    tak !!! tylko ile tam zarazbiaja a ile tu (realnie)
    0
  • Users Avatars Mini
    lewar pisze: 2004-09-01 18:11
    Wyliczenia PIIT powinny także obejmować stosunek cen netu do średniej płacy w Polsce. Wtedy widać będzie jak daleko nam do Europy Zachdniej.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-09-01 18:22
    bubu - wiesz... granice teraz są właściwie tylko na mapie... nikt nie broni Ci zarabiać TAM :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-09-01 18:26
    lewar - z czym nam daleko? Bo jeśli nam daleko to właście z płacą... A samochody? A komputery? A woda? Chociaż nie - tam wodę bardziej niż u nas cenia...
    0
  • Users Avatars Mini
    dexallegro pisze: 2004-09-01 19:17
    a ja p-lace za 128 mb 55zetow
    0
  • Users Avatars Mini
    pajorro pisze: 2004-09-01 19:24
    A mój ISP ma 3 niezależne łącza :-) Pozatym dostarczają internet ( ale nie drogą radiową) do Starostwa Powiatowego, Urzędu Miasta i kilku innych instytucji :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    spec pisze: 2004-09-01 19:27
    512kb/s za 60zł.
    0
  • Users Avatars Mini
    heyah.er.pl pisze: 2004-09-01 20:03
    internet za free!!!! bill gates działaj!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    eds pisze: 2004-09-01 20:12
    TPSa to szmatława monopolistka i tyle!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Robo pisze: 2004-09-01 21:08
    !!!!!!! .... A TO WSZYSTKO LIPA. AMERYKANSKI VERIZON JESZCZE W TYM ROKU UDOSTEPNI PIERWSZE LACZA INTERNETOWE O PRZEPUSTOWOSCI 5 ( ABO. 34,95 USD/M-C), 15 ( ABO.44,95 USD/M-C ) I 30 MEGABITOW NA SEKUNDE. INTERNET JEST OPARTY NA TECHNOLOGI "FTTP" (FIBER TO THE PREMISES), KTORA TO W PRZYSZLOSCI MA ZASTAPIS xDSL. TECHNOLOGIA TA OFERUJE MAKSYMALNA PRZEPUSTOWOSC DO 100 MEGABITOW/SEK. I TAK JAK WIDAC NA WSTEPIE - POMIMO, ZE TECHNOLOGIA BAZUJE WYLACZNIE NA SWIATLOWODACH, A CO ZA TYM IDZIE INWESTYCJE FINANSOWE BEDA OGROMNE - MOZNA ZAOFEROWAC BARDZO WYDAJNE LACZA ZA NIEWIELKIE PIENIADZE. I CO NA TO NASZ NARODOWY OPERATOR?
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-09-01 21:14
    "INWESTYCJE FINANSOWE BEDA OGROMNE - MOZNA ZAOFEROWAC BARDZO WYDAJNE LACZA ZA NIEWIELKIE PIENIADZE" - Ty sam sobie człowieku przeczysz...
    0
  • Users Avatars Mini
    Nadajnik pisze: 2004-09-01 21:36
    Ta analiza wygląda jak pismo od tepsy! Niech porównają zarobki Polaków i starej Unii to wyjdzie że my mamy najdrożej i wolne łącza...
    0
  • Users Avatars Mini
    janek pisze: 2004-09-01 22:17
    TYLKO ZWROCCIE UWAGE NA TO JAKIE SA ZAROBKI W KRAJACH ZACHODNICH A JAKIE U NAS, co z tego ze mamy porownywalne ceny dostepu do internetu DSL jak w Europie skoro mamy nizsze zarobki???
    0
  • Users Avatars Mini
    hubi pisze: 2004-09-01 22:18
    nawet biorac relatywnie niskie zarobki to i tak sie miescimy w sredniej - taa tyle ze anglik zarabia srednio 4 razy wiecej niz polak i co z tego ze placi za neta 2 x drozej haha ale to nie ma znaczenia
    0
  • Users Avatars Mini
    ICEWIND pisze: 2004-09-01 22:28
    buuuuuuuuuuu i tak zaplacimy wiecej za net juz od nastepnego rachunku czyli 22% WIECEJ - TAK JAKBY nasi kochani politycy dla ktorych net jest naprawde bardzo tani tani !!! doprowadzi do takiej sytulaci ze UE zmusi nas do placenia podstawowej stawki vat na net czyli 22% ale nie ma jak zyc w karju w ktorym panuje najwiekszy BURDEL POLITYCZNY na starym kontynecie ;-((( !!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Alexander25 pisze: 2004-09-01 22:30
    Beznadzieja... Szkoda tylko ,że nasi operatorzy zapominają ,że działają w Polsce , wiec cennik Unijny jest dość nie na miejscu...Zastanawia mnie tylko jedno - jak TELPOl( działający na moim terenie operator tv kablowej) może spokojnie oferować łacza 256 kb/s z abonamentem 46 zł na miesiąc ( bez zadnego limitu transferu) i wychodzi na swoje , bo przecież nikt by do interesu nie dopłacał! Czyli można normalnie i na miarę portfela Kowalskiego tylko trzeba chcieć i ograniczyć nieposkromiona chciwość! Niech TP nie ściemnia i inni "biedni " operatorzy również ! Politykę cenową można dostosowac do polskich warunków i całkiem nieźle się rozwijać jak wspomniany przeze mnie Telpol.
    0
  • Users Avatars Mini
    Robo pisze: 2004-09-01 22:58
    do wlo: TECHNOLOGIA FTTP TO NIE TYLKO SWIATLOWODY MIEDZY CENTRALAMI, ALE ROWNIEZ DO ABONENTA. JESLI MASZ CHOC TROSZKE ORIENTACJI - TO WIESZ, ZE WPROWADZANIE KAZDEJ NOWEJ TECHNOLOGI JEST DROGIE ( I TAK TEZ TP SA SIE TLUMACZYLA JESZCZE NIEDAWNO, ZE NET JEST DROGI, BO TRZEBA DUZYCH NAKLADOW INWESTYCYJNYCH NA ROZBUDOWE INFRASTRUKTURY ). CZY 34,95 USD = TJ. OK. 128 ZL/M-C ZA LACZE 5 MEGABITOW/SEK LUB 44,95 USD = TJ.OK. 165 ZL/M-C ZA LACZE 15 MEGABITOW TO DUZO?! TWOJE SDI JEST PRAWIE 50 RAZY WOLNIEJSZE OD NAJWOLNIEJSZEJ WERSJI VERIZONU - A CENA PRAWIE TA SAMA A NIE TA SAMA SILA NABYWCZA PIENIADZA. NIE WIEM GDZIE TYLKO SAM SOBIE PRZECZE?
    0
  • Users Avatars Mini
    KONIU pisze: 2004-09-01 23:15
    ATYKUŁ SPONSOROWANY ............. ATYKUŁ SPONSOROWANY ............. ATYKUŁ SPONSOROWANY ............. ATYKUŁ SPONSOROWANY ............. ATYKUŁ SPONSOROWANY ............. ATYKUŁ SPONSOROWANY ............. ATYKUŁ SPONSOROWANY ............. ATYKUŁ SPONSOROWANY ............. ATYKUŁ SPONSOROWANY ............. ATYKUŁ SPONSOROWANY ............. I TYLE - p.......nie w bambus
    0
  • Users Avatars Mini
    Boncio pisze: 2004-09-02 01:45
    Tak prawde mówiąc, to światłowody nie są takie drogie. Kable takie do użytkowników indywidualnych są w cenie skrętki kat.6 lub nawet 5+. Za to za osprzęt się płaci no i za technologie też. To ja z samochodami, 50% ceny to badania i rozwój, a reszta materiały i robocizna.
    0
  • Users Avatars Mini
    lipny lipek pisze: 2004-09-02 03:44
    ciekawe maja stanowisko.przeliczyc wartosc euro na zety,a potem powiedziec ze u nas jest nie najgorzej\9 w porownaniu do bardzo drogich krajow europy) to blazenada.oni tam zarabiaja wiecwj i to co placa to sa dla nich grosze.napracowali sie ci eksperci jak %#$@$%# bym to zrobil w 5 godz .wziol bym z neta stawki operatorow ,przeliczyl na zety i git
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-09-02 09:57
    Rozwala mnie zaliczenie prędkości 128 kbps do dostępu szerokopasmowego. Przecież taką prędkość osiąda modem na ISDN. TP traktuje tę prędkość jako szerokopasmową po to, aby do statystyk weszło SDI jako dostęp szerokopasmowy, a Izba to podchwyciła :).
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-09-02 10:31
    Boncio - to miałem na myśli... no ale dla niektórych sieć to kable tylko :-) Gonzales - SDI to też w końcu DSL :-) tyle, że x przed DSL co innego w każdym przypadku oznacza. No i nie zapominaj, że w Nokii 7110 już zaimplementowano High Speed SCD... 14,4 kbps w stosunku do 9,2 :-) Nie było to High? A T68i? Marzenie wielu - też miał High Speed CSD :-) Czasy się zmieniają - to co kiedyś było szczytem technologii (nie mówię o specjalnych zastosowaniach a o powszechnych) szerokopasmowego dostępu, dzisiaj nest czymś zwykłym. Pamiętasz jak ludzie sikali po nogach kiedy pojawiły się modemy szybsze niż 14,4 kbps? a nie pamiętasz radości kiedy tepsa wprowadziła w końcu v90?
    0
  • Users Avatars Mini
    Darkelf pisze: 2004-09-02 11:47
    Wiecie... jesli przyjac OFICJALNA srednia wysokosc pensji w Polsce, czyli jakies ~2500 zl, to moze i faktycznie mamy taniej niz w Europie :P Inna sprawa ze taka srednia wyliczaja podobni experci jak ci w tym artykule. I tak liczac musi wyjsc pieknie i ladnie. No ale jesli liczyc miesiecznie 600 netto mojej zony i 800 000 zl netto prezesa spolki.... To w sumie srednia nie jest taka zla ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    vodolot pisze: 2004-09-02 12:12
    Chyba nikogo nie obrażę jak stwierdzę ,że artykuł napisał przymulony gość,który dostał łapówke od TPSA.Człowieku porównaj cenę i jakośc neostrady 640 od TPS-y i Dsl 3000 od D-Telecom są identyczne ceny i 5-cio krotnie szybsze łącze u Niemców.............
    0
  • Users Avatars Mini
    Alexander25 pisze: 2004-09-02 16:26
    Jeszcze cos- nie do końca jest prawdą ,że obniżki zapoczątkowała TP. Jakoś wspominany przeze mnie Telpol wcześniej w tej samej cenie miał łacze 128 kb/s , czyli więcej niż SDI i za 46 zł! W grudniu 03 po testach podniósł prędkości na stałe. Więc nie wierzcie w bzdury ,że u nas tanio. Mało jest takich firm jak Telpol - oferujących naprawdę dobrą jakość za niewielkie pieniądze.O dziwo - staracza im jeszcze na inwestowanie i rozwój. Skoro firma działajaca raptem w 4 miastach moze sobie na to pozwolić to co dopiero taka TP.
    0
  • Users Avatars Mini
    p pisze: 2004-09-02 16:27
    .
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-09-02 16:48
    ***Wlo: i co z tego, że pamiętam? Nie zmienia to faktu, że w czasach gdy coraz większą popularność zdobywają łącza megabitowe, nazywanie dostępu o prędkości 128 kbps szerokopasmowym trąci brakiem krytycyzmu. Zresztą, w krajach UE taki dostęp nie jest jest traktowany jako szerokopasmowy; jak pisałem - u nas został zaliczony na potrzeby statystyk TP. Zatem wykład ciekawy, ale dla mnie to same truzimy :). Pozdrawiam.
    0
  • Users Avatars Mini
    rgumkowski1 pisze: 2004-09-09 20:46
    Co z tego, że niektóre oferty sa podobne lub tańsze w porównaniu do ich europejskich konkurentów, skoro płace już się nie tak upodobniają. :(
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: