Plus GSM zlecił obsługę systemu SAP firmie IBM

Newsy
Żródło: IBM Polska
Opinie: 4

W ostatnich dniach grudnia 2004 IBM Polska podpisał z Polkomtelem umowę na utrzymanie i rozwój aplikacji SAP. Umowa o wartości 11,7 mln USD będzie realizowana przez 5 lat.

Polkomtel ma jedną z największych w Polsce instalacji systemów mySAP Business Suite. Pod względem funkcjonalnym jest to również jedna z największych instalacji tego typu w Europie. Począwszy od 2002 roku Polkomtel S.A. posiada certyfikowany przez SAP Ośrodek Specjalizacji Klienta - Departament Systemu SAP R/3. W uznaniu za profesjonalizm i innowacyjność projektów realizowanych w technologii mySAP firma otrzymała wiele krajowych i zagranicznych nagród i certyfikatów.

Współpraca z IBM pozwoli Polkomtel S.A. osiągnąć oszczędności i pełniejszą kontrolę kosztów przy jednoczesnym utrzymaniu dotychczasowego poziomu usług. Polkomtel ma również nadzieję, że połączenie wiedzy zespołu obecnie wdrażającego system SAP z doświadczeniem IBM zaowocuje skróceniem czasu wprowadzania nowych funkcjonalności. "Jednym z istotnych elementów tej umowy jest dostęp do światowych zasobów IBM nie tylko w obszarze systemu SAP R/3, ale także integracji tego systemu z innymi rozwiązaniami informatycznymi operatorów telefonii mobilnych. Taki model współpracy zapewnia nam dużą elastyczność w zakresie wdrażania nowych rozwiązań informatycznych i pozwala skoncentrować się na podstawowej działalności firmy.
Nie bez znaczenia dla Polkomtel jest również wiodąca pozycja IBM w obszarze outsourcingu aplikacji. Oddanie jednego z kluczowych dla firmy systemów musi wiązać się z zapewnieniem pełnego bezpieczeństwa oraz gwarancją niezakłóconego funkcjonowania" - mówi Mirosław Bielicki, Wiceprezes Zarządu, Dyrektor ds. Rozwoju Rynku Polkomtel S.A.

Dla IBM Polska współpraca z firmą Polkomtel jest bardzo istotnym elementem rozwoju oferty usługowej. Polski oddział planuje znaczące zwiększenie udziału w rynku usług outsourcingu aplikacji, zgodnie ze światową strategią firmy. "Wielu klientów oraz konkurencja postrzega IBM Strategic Outsourcing jako organizację, której główne kompetencje leżą w obszarze zarządzania infrastrukturą IT. Niewątpliwie jest to naszą mocną stroną, ale nie należy zapominać, że jesteśmy również światowym liderem w obszarze rozwoju i utrzymania aplikacji i jest to jeden z głównych kierunków rozwoju usług outsourcingowych w Polsce" - mówi Dariusz Fabiszewski, Dyrektor Generalny IBM Polska. Dzięki tej umowie IBM pozyskał doświadczony zespół i kompetencje wynikające z wdrożenia prawdopodobnie największej co do zakresu instalacji systemu SAP
w Polsce. Tym samym stał się wiodącym graczem w tej dziedzinie na polskim rynku.

W ramach zawartego porozumienia IBM przejął zasoby ludzkie Departamentu Systemu SAP Polkomtel S.A., a do zespołu IBM Strategic Outsourcing dołączyło 34 specjalistów odpowiedzialnych za utrzymanie i rozwój aplikacji SAP oraz wsparcie użytkowników końcowych.

Polski oddział firmy IBM podpisał do chwili obecnej 35 kontraktów na świadczenie usług IT przez co najmniej 5 lat. Portfel klientów IBM Polska zawiera 20 przedsiębiorstw, które są obsługiwane na zasadach globalnych, oraz 4 firmy obsługiwane na bazie lokalnych umów. W ramach podpisanych kontraktów na dostarczanie usług IT polski oddział IBM zatrudnił dotychczas blisko 200 pracowników przejętych od współpracujących z nim firm.

W rankingu TOP 200 opublikowanym przez Computerworld firma IBM została uznana za największego na polskim rynku dostawcę usług IT na bazie outsourcingu.

Opinie:

Opinie archiwalne (4):

Komentuj

Komentarze / 4

Dodaj komentarz

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: