Polkomtel po II kw. miał 10 mln 416 tys. klientów

Newsy
Żródło: Plus
Opinie: 20

Wyniki Polkomtel S.A. - oficjalny komunikat:

Polkomtel S.A. w I półroczu 2006 r.: rekordowy przyrost liczby klientów; znaczący przyrost przychodów; dalszy wzrost efektywności działania

W pierwszym półroczu 2006 r. Polkomtel S.A. zdecydowanie umocnił swoją pozycję na rynku. Znalazło to odzwierciedlenie w bardzo wysokiej liczbie użytkowników przyłączonych do sieci. Polkomtel S.A. pozyskał 1 mln 369 tys. klientów, co odpowiada wzrostowi o 60% w stosunku do odpowiedniego okresu roku ubiegłego. Pod koniec czerwca br. liczba użytkowników sieci osiągnęła 10 mln 416 tys., czyli była o 32% większa niż przed rokiem (na koniec I półrocza 2005 r. Polkomtel S.A. liczył 7 mln 881 tys. klientów).

„Pierwsze półrocze tego roku możemy niewątpliwie uznać za bardzo udane – powiedział Jarosław Bauc, prezes zarządu, dyrektor generalny Polkomtel S.A. - W ciągu zaledwie sześciu miesięcy pozyskaliśmy rekordową liczbę niemal 1,4 mln nowych klientów. Fakt ten świadczy o znacznym podniesieniu atrakcyjności naszej oferty produktowo-usługowej. Nowe taryfy dla biznesu i dla klientów indywidualnych, nowatorskie rozwiązania dla użytkowników usług przedpłaconych, kolejne produkty z rodziny iPlusa okazały się sukcesem rynkowym. Polkomtel łączy prostą i tanią ofertę dla rynku masowego z rozwojem zaawansowanych usług dla biznesu i wymagających klientów indywidualnych. Inwestycje poczynione w rynek w minionym okresie pozwalają spodziewać się w najbliższych miesiącach dynamicznego wzrostu także wskaźników finansowych, istotnego z punktu widzenia nadrzędnego celu spółki, jakim jest stałe podnoszenie jej wartości.”

W minionych sześciu miesiącach odnotowano dynamiczny przyrost przede wszystkim użytkowników usług przedpłaconych. Mimo silnej konkurencji pozyskano 1 mln 081 tys. użytkowników, czyli o 93% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Z usług przedpłaconych na koniec I półrocza br. korzystało ok. 6 mln 075 tys. użytkowników, czyli o 44% więcej niż w pierwszym półroczu minionego roku. Przychody z usług przedpłaconych wyniosły 752 mln zł, co oznacza wzrost o 35% w porównaniu z odpowiednim okresem roku ubiegłego.

Liczba pozyskanych klientów kontraktowych w minionym półroczu osiągnęła blisko 290 tys. i była zbliżona do rezultatów osiągniętych w analogicznym okresie roku poprzedniego. Na koniec czerwca 2006 r. z usług kontraktowych sieci Plus korzystało 4 mln 341 tys. klientów, co odpowiada 19% wzrostowi w porównaniu z pierwszym półroczem 2005 r. Przychody generowane przez ten segment klientów wzrosły o 8% (do 2 489 mln zł).

Rosnąca baza klientów przełożyła się na wzrost przychodów ogółem o ok. 16%. W pierwszym półroczu 2006 r. wyniosły one ponad 3 541 mln zł. Po sześciu miesiącach EBITDA wyniosła 1 181,6 mln zł, co oznacza wzrost o 2,7%. Ze względu jednak na silny spadek cen oferowanych usług marża EBITDA uległa obniżeniu o 4,3% do poziomu 33,4%. W wyniku znaczącej rozbudowy infrastruktury sieciowej i rosnących kosztów amortyzacji zysk netto zmniejszył się o niespełna 4% i wyniósł na koniec czerwca br. blisko 507 mln zł.

W pierwszym półroczu 2006 r. Polkomtel S.A. zainwestował 416 mln zł, czyli niemal o połowę więcej niż w porównywalnym okresie ubiegłego roku.

Wyniki za I półrocze 2005 i 2006

 

 

 

 

Statystyki

 

 

 

 

 

I półrocze 2005

I półrocze  2006

Zmiana (%)

 

ARPU (PLN)

63,9

55,2

(13,6)

 

ARPU klienci kontraktowi (PLN)

108,6

98,4

(9,4)

 

ARPU klienci bez kontraktu (PLN)

23,7

22,5

(5,1)

 

SAC klienci kontraktowi (PLN)

381,2

406,0

6,5

 

SAC klienci bez kontraktu (PLN)

13,9

10,6

(23,4)

 

Liczba klientów (‘000)

7 881,0

10 415,8

32,2

 

Liczba klientów kontraktowych (‘000)

3 662,6

4 340,8

18,5

 

Liczba klientów bez kontraktu (‘000)

4 218,4

6 075,0

44,0

 

Wyniki finansowe

Polskie standardy księgowości

 

 

 

 

PLN mln

 I półrocze 2005

 I półrocze  2006

Zmiana (%)

 

Przychody

   3 0 57,1*

3 541,1

15,8*

 

Koszty sprzedaży i koszty pozostałe

2 396,0*

2 874,1

20,0*

 

EBITDA

1 150,1

1 181,6

2,7

 

EBITDA – marża (%)

37,6%*

33,4%

-4,3*

pkt. %

Zysk przed obciążeniami finansowymi

690,6

678,5

-1,8

 

Zysk przed opodatkowaniem

648,9

636,1

-2,0

 

Zysk netto

527,1

506,8

-3,8

 

*W celu zapewnienia porównywalnych danych dokonano reklasyfikacji wartości pochodzących ze sprawozdania finansowego na dzień 30.06.2005 r., uwzględniając zmianę w „Polityce rachunkowości”, która miała miejsce z końcem 2005 r.
 

Opinie:

Opinie archiwalne (20):

Komentuj

Komentarze / 20

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    marcinb pisze: 2006-08-16 15:00
    z tego 416 tys. klientów to karty sim w koszach
    0
  • Users Avatars Mini
    bartoldoo pisze: 2006-08-16 15:01
    brawo dla plusa :)) oby tak dalej !!
    0
  • Users Avatars Mini
    falisty pisze: 2006-08-16 15:02
    Ciągle tylko o Plusie, może by tak troszkę o innych operatorach ?
    0
  • Users Avatars Mini
    bartoldoo pisze: 2006-08-16 15:03
    ***marcinb - każdy oberator ma fikcyjne karty więc należy to uznac za stało zmienna i nie brać pod uwage. tak czy siak plus zdobył dużą ilośc klientów
    0
  • Users Avatars Mini
    Beast pisze: 2006-08-16 15:38
    Najlepsze w tym wszystkim, to marża EBITDA na poziomie 33,4%. Wysysają dawców gotówki, jak tylko się da. Na szczęście za kilka miesięcy na rynku zacznie pojawiać się konkurencja :)
    0
  • Users Avatars Mini
    kanceludek pisze: 2006-08-16 15:58
    ale jednak zysk netto spadł, więc jednak konkurencja ma duży wpływ na przychodody.
    0
  • Users Avatars Mini
    Jarenek pisze: 2006-08-16 16:01
    trzeba przyznać, że Plus się stara jak umie. Reklamy z kabaretem Mumio pozostaną w głowach ludzi, jednak kura-ostatni pomysł PLusa skompromitował sieć totalnie.
    0
  • Users Avatars Mini
    vod pisze: 2006-08-16 17:05
    no i calkiem niezle!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    wen pisze: 2006-08-16 17:56
    zależy kto co woli, mi było głupio powiedzieć znajomym ze Szwecji, że motywem przewodnim w mojej sieci jest kura. Poza tym nie mieszkam na wsi, i kure widziałem dość dawno, a młodsi użytkownicy plusa może nawet wcale.
    0
  • Users Avatars Mini
    Krzys1 pisze: 2006-08-16 18:45
    Czy jest jest druga sieć w Polsce, w której wymiana wadliwej karty SIM jest płatna? Takie rzeczy to tylko w Plusie!
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2006-08-16 19:45
    Widzisz issa? 750 milionów przychodó z prepaida i 2,5 miliarda z postpaida - teraz już wiesz jak się liczy ARPU? Bo sumując te dwie kwoty, nie są one przychodem całkowitym jak widzisz?
    0
  • Users Avatars Mini
    nooneelse pisze: 2006-08-16 19:47
    czego się tu nie dowie człowiek. Chyba się aż zarejestruje na tym portalu, śmieszne są wasze problemy, bo takich problemów nie mam. Jestem w Erze od 3lat.
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2006-08-16 22:34
    ***wlo - widzę , że suma przychodów z kontraktowych i niekontraktowych , nie jest całością przychodów. Czym jest więc ARPU? Bo wyhcodzi , że na pewno nie średnią z przychodów kontraktowych + niekontraktowych. Za to bardzo bliska ARPU jest całość przychodów , podzielona przez liczbę użytkowników. Różnica jest zaledwie dwa złote. Mówiłeś zaś , że nie jest to iloraz całości przychodów / liczbę użytkowników. Co więcej wychodzi , że wedle średniej z podanych ARPU wychodzi , że sami klienci...
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2006-08-16 22:36
    ... wygenerowali przychód większy o 250 milionów niż podany przez Polkomtel za pierwsze półrocze - 3mld 541 mln Mi się wyliczenia Plusa w oparciu o najprostszą arytmetykę ogólnie nie zgadzają.
    0
  • Users Avatars Mini
    iceman76 pisze: 2006-08-17 10:05
    w plusie wymiana karty sim jest najdrozsza 61 zeta i przychod rosnie;)
    0
  • Users Avatars Mini
    iceman76 pisze: 2006-08-17 10:07
    a tak na powaznie to dobrze ze plus sie nadal chce rozwijac no i druga sprawa kazda siec bedzie zawsze miala tych oddanych swoich uzytkownikow ktozy beda bronic tej sieci zreszta tak samo jest w erze i orange
    0
  • Users Avatars Mini
    Szalony pisze: 2006-08-17 12:20
    Krzys1- moze opisz jakim cudem wadlia karte nie chcial Ci Plus bezplatnie wymienic ? Bo kazda siec karty wadliwe-uszkodzone nie z winy klienta wymienia bezplatnie. Fakt jest tez taki ze 61zl za platna wymiane w plusie to ledny biznes dla plusa ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2006-08-17 12:44
    issa - nie wiem przecież... wiedzą do ich spece od tych spraw. a nam po co się nad tym zastanawiać? Jedyne co może zastanawiać to to, czy wszyscy operatorzy stosują te same metodyki liczenia tych wskaźników. Jeśli tak, sądzę, że to nam powinno wystarczać. Do tego jeśli tak, to by oznaczało, że jest jakiś standard, metodyka referencyjna czy coś, wg czego to liczą. Pytanie, co to za metodyka - ale to dla mocno zainteresowanych tylko ;-) Oj issa - może lepiej nie licz w takim razie? Bo moj kalku-
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2006-08-17 12:46
    lator wyraźnie pokazuje, że przychody ok klientów wg ARPU są niższe niż wykazane przychody ogólem ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    gujemo pisze: 2006-08-20 22:24
    to się Plusik powiększył
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: