Orange opublikował swoje wyniki za III kw. 2025 r.
Przychody firmy urosły o 284 mln zł (o 9.3%) w porównaniu rok do roku do 3.3 mld zł.
Zysk netto spadł o 10.2% do 228 mln.
eCapex (ekonomiczne nakłady inwestycyjne) za 9 miesięcy wyniosły 1.2 mld zł, co oznacza spadek o 1%.
Łączne przychody z kluczowych usług telekomunikacyjnych (konwergentnych, wyłącznie komórkowych i wyłącznie stacjonarnego internetu) zwiększyły się znacząco o 6,5% rok-do-roku, utrzymując wysokie tempo wzrostu dzięki zwiększaniu liczby klientów i wskaźników ARPO. Przychody z usług IT i integracyjnych zwiększyły się o 47% rok-do-roku, dzięki dużym kontraktom na usługi integracyjne. Przychody z usług hurtowych (z wyłączeniem schyłkowych) wzrosły o 13%, co wynikało z dobrego popytu na infrastrukturę.
Całkowita liczba klientów stacjonarnego dostępu szerokopasmowego wzrosła o 17 tys., czyli 3% rok-do-roku. Liczba klientów światłowodu zwiększyła się o 42 tys., czyli 13% w ujęciu rocznym. 57% klientów stacjonarnego internetu korzysta ze światłowodu.
W dalszym ciągu zmniejszała się liczba klientów korzystających ze schyłkowych technologii miedzianych – ich baza spadła względem poprzedniego kwartału o 32 tys.
Wskaźnik ARPO z usług wyłącznie stacjonarnego internetu wzrósł w ujęciu rocznym o 4,1%, do poziomu 69,6 zł, dzięki strategii nastawionej na wartość oraz rosnącemu udziałowi klientów usług światłowodowych (które w porównaniu z innymi technologiami generują wyższy średni przychód na ofertę).
Liczba klientów komórkowych usług głosowych zwiększyła się o 108 tys., czyli 4% rok-do-roku, co było najlepszym wynikiem od ponad czterech lat.
Do tego silnego wzrostu przyczyniły się wszystkie marki i oferty dla klientów indywidualnych oraz rynek biznesowy. Wskaźnik ARPO z wyłącznie komórkowych usług głosowych wzrósł w ujęciu rocznym o 0,5%, do poziomu 30,5 zł. Odzwierciedla to wzrost ARPO na głównej marce Orange na rynku konsumenckim o ponad 5% rok-do-roku, który został częściowo skompensowany przez spadek na rynku biznesowym (w wyniku silnej konkurencji) oraz rosnący udział marek Nju i Flex w bazie klientów usług wyłącznie komórkowych (te marki generują niższe ARPO w porównaniu z główną marką Orange).
Baza klientów usług przedpłaconych w trzecim kwartale wzrosła o 117 tys. i w ujęciu rocznym zwiększyła się o 0,3% w wyniku skutecznych działań marketingowych. Wskaźnik ARPO z usług przedpłaconych wyniósł 17,3 zł i w ujęciu rocznym wzrósł o 14%, dzięki strategii nastawionej na wartość.
W stacjonarnych usługach głosowych sieci PSTN, utrata łączy netto utrzymała się na podobnym poziomie jak w poprzednich kwartałach i wyniosła 27 tys., co odzwierciedlało strukturalne zmiany na rynku.

