Ministerstwo Cyfryzacji rozpoczęło wakacyjną odsłonę kampanii informacyjnej, której celem jest przedstawienie funkcji aplikacji mObywatel przydatnych w sezonie letnim. W kampanii zaprezentowano, jak aplikacja może być wykorzystywana m.in. do potwierdzania tożsamości w hotelach, pociągach czy wypożyczalniach sprzętu, a także do korzystania ze zniżek przysługujących studentom, seniorom czy posiadaczom Karty Dużej Rodziny.
Wśród prezentowanych funkcjonalności aplikacji znajdują się m.in.:
Kampania obejmuje trzy krótkie spoty wideo oraz reklamy display, które będą emitowane na platformach Google i Meta do końca sierpnia. Za realizację materiałów odpowiada agencja GoldenSubmarine, a zakupem mediów zajmuje się dom mediowy Carat Polska. Kampania potrwa od 7 lipca do końca sierpnia 2025 roku.
Wakacyjna kampania stanowi kontynuację działań informacyjnych rozpoczętych w listopadzie 2024 roku pod wspólnym hasłem „mObywatel ma łatwiej”. Wcześniejsze działania dotyczyły m.in. funkcji związanych z mDowodem, udziałem w wyborach, zastrzeganiem numeru PESEL, a także bezpieczeństwem w sieci.
W ramach obecnej kampanii wykorzystano część materiałów wizualnych stworzonych na potrzeby wcześniejszej edycji. Pozwoliło to na ograniczenie kosztów produkcji.
Działania są finansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach projektu „Kampanie edukacyjno-informacyjne na rzecz upowszechniania korzyści z wykorzystywania technologii cyfrowych”, realizowanego przez Ministerstwo Cyfryzacji.