Rok 2011 należy do smartfonów - wynika z raportu MEC

Newsy
Żródło: MEC Interaction
Opinie: 1

Analytics and Insight, dział badawczy domu mediowego MEC przygotował w czerwcu 2011 roku raport na temat korzystania ze smartfonów w Polsce. Badanie przeprowadzono metodą CAWI (Computer Assisted Web Interviews) wśród blisko 5 tys. respondentów w wieku powyżej 15. roku życia. Blisko 14 proc. Polaków posiada smartfony – korzystają z internetu oraz coraz większej liczby różnorodnych aplikacji.

Wśród czterech najważniejszych powodów posiadania smartfonów ich użytkownicy wymieniają: korzystanie z portali informacyjnych, korzystanie z poczty elektronicznej, lokalizowanie miejsc a także korzystanie z portali społecznościowych.

Smartfony są kupowane przede wszystkim na użytek własny (66 proc. respondentów) oraz na użytek własnej firmy (13,5 proc.), dość często w systemie pre-paid (23%). Aż 40,6 proc. respondentów korzysta ze smartfonów w domu – a nie tylko poza miejscem zamieszkania (podróże, szkoła, miejsca publiczne).

Najpopularniejszą marką wśród smartfonów jest Nokia (41,6 proc.). Inne popularne marki to Samsung (25,6 proc.) oraz Sony Ericsson (20,4 proc.). Rzadziej respondenci wybierali Iphone’a (8,8 proc.) podobnie jak Blackberry (5,1 proc.).

Posiadacze smartfonów doceniają mnogość dostępnych aplikacji, od użytecznych po czysto rozrywkowe. Najchętniej użytkownicy instalują aplikacje darmowe, ale aż 1/3 respondentów jest gotowa za nie płacić.

Interesującą grupę wśród właścicieli smartfonów stanowią posiadacze Iphone’ów. To oni właśnie chętniej poszukują informacji w internecie oraz spędzają więcej czasu na portalach społecznościowych w porównaniu z innymi użytkownikami smartfonów. Aż 40 proc. użytkowników Iphone’ów ma zainstalowanych ponad 20 aplikacji. Są to głównie gry, pliki muzyczne, rozrywka oraz systemy nawigacji. Polacy chętniej korzystają z dostępnych aplikacji niż inni Europejczycy.

Opinie:

Opinie archiwalne (1):

Komentuj

Komentarze / 1

Dodaj komentarz

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: