Rozwój rynku MMS w Polsce

Newsy
Żródło: One-2-One Sp. z o.o.
Opinie: 19

Badanie znajomości i postrzegania usług MMSowych przeprowadzone przez firmę One-2-One wskazuje, że zaledwie co dziesiąty użytkowników telefonu komórkowego wie, do czego służy MMS. Co ciekawe zdecydowanie większą ochotę wypróbowania nowej usługi wykazują kobiety. 

One-2-One - integrator usług mobilnych przeprowadził badanie użytkowników telefonii GSM analizujące znajomość usług MMS (Multimedia Messaging Service) i stosunek do nich w rok od komercyjnego ich wdrożenia przez operatorów GSM w Polsce. 

Z badania wynika, że zaledwie 11% osób dotąd korzystających z innych usług dodanych (zwłaszcza serwisów SMSowych) wie czym jest MMS i potrafi opisać najbardziej podstawową funkcjonalność tej usługi. Jednocześnie 19% deklaruje posiadanie telefonu z funkcją MMS. Wynika z tego, że 43% osób, które potencjalnie mogłyby korzystać z usług MMSowych nie wie jeszcze do czego mogą one służyć.

Źródło: One-2-One

Istnieje kilka przyczyn ciągle stosunkowo niskiego poziomu rozpowszechnienia MMSów. Niewątpliwie jednej z nich można upatrywać w cenie usługi, która obecnie średnio wynosi 2 złote. Respondenci uznali, że ceną powszechnie akceptowaną byłaby kwota 60 groszy. Obserwacja ta jest w przybliżeniu zgodna z badaniami prowadzonymi w innych krajach, według których akceptowana proporcja ceny SMS do MMS powinna wynosić 1:2.

TAK 26,32%
NIE 42,11%
NIE MAM ZDANIA 31,58%

Źródło: One-2-One

Ciekawą obserwacją wynikającą z badania jest również zdecydowanie większe zainteresowanie korzystaniem z MMSów wśród kobiet. 57% kobiet, które posiadają telefon MMSowy wysłało przynajmniej jedną wiadomość multimedialną, podczas gdy ten sam odsetek wśród mężczyzn wyniósł zaledwie 17%.

"Wiele innych aspektów badania One-2-One potwierdza, że postrzeganie MMSów jako zaledwie wzbogaconej odmiany SMSów jest błędne. Ewidentnie mamy do czynienia z zupełnie nową jakością, która będzie miała swoją wyrazistą specyfikę i wniesie liczne nowe zastosowania, przeznaczone również dla nowych użytkowników" - powiedział Tomasz Długiewicz, prezes zarządu One-2-One.

Badanie zostało przeprowadzone przez Dział Badań i Rozwoju One-2-One we wrześniu 2003 przy użyciu metody CATI (wywiady telefoniczne wspomagane komputerowo). W badaniu wzięło udział 120 osób dobranych losowo spośród użytkowników usług dodanych w telefonii GSM.

Opinie:

Opinie archiwalne (19):

Komentuj

Komentarze / 19

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2003-10-27 16:10
    Ciekaw jestem co który użytkownik posiada aparat z aparatem (:P) fotograficznym, bo bez tego przecież trudno robić mms`y... No chyba że z samym dzwiękiem ale to nie o to przecież chodzi...
    0
  • Users Avatars Mini
    Diamantez pisze: 2003-10-27 16:24
    Mnie ciekawi kogo jest stać na wysyłanie MMS-ów ;]
    0
  • Users Avatars Mini
    ojciec.dyrektor pisze: 2003-10-27 16:28
    A ja wiem co to jest MMS! Tylko, że nie mam ich z czego wysyłać. A nawet gdybym miał to i tak bym nie wysyłał - MMS SĄ ZA DROGIE!
    0
  • Users Avatars Mini
    Celeronik pisze: 2003-10-27 16:47
    Ja wysyłam ze 2 MMSY miesięcznie i to mi wystarcza :)) Komu mam wysyłac jak nikt znajomy nie ma telefonu przystosowanego do tego standardu.
    0
  • Users Avatars Mini
    McPiteroS pisze: 2003-10-27 16:59
    MMS są bardzo drogą usługą. Poprostu nie opłaca się ich wysyłać. Poza tym, ja nawet nie mam ich z czego wysyłać :D
    0
  • Users Avatars Mini
    bzyk77 pisze: 2003-10-27 17:03
    ja mam je z czego wysyłać ale pytanie brzmi po co?? jakkoś nie widzę sensownego zastosowania mms. Może ktoś mi poda.....??
    0
  • Users Avatars Mini
    fynf pisze: 2003-10-27 17:11
    Rozój MMSów nastąpi dopiero wtedy gdy MMSy będą po 50 gr albo jak smsy!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    janex pisze: 2003-10-27 17:12
    jak tak was tu slucham(czytam) to sie zastanawiam po co wogole sa telefony z kolorowymi wyswietlaczami przeciez to niepotrzebne a jednak prawiekazdy nowy model wypuszczany na rynek ma kolorowy wyswietlacz
    0
  • Users Avatars Mini
    Czubaka pisze: 2003-10-27 17:32
    jasne, janex, lepsze sa te z ekranem na jeden wiersz heheh a najlepiej gdyby byly w ogole bez wyswietlacza...
    0
  • Users Avatars Mini
    szymon_ pisze: 2003-10-27 18:27
    Ja narazie w swoim zyciu wyslalem 3 MMS'y;))poprostu nie ma do kogo wysylac tylko 1 znajoma osoba ma telefon z MMS, ta sytulacje bardzo dobrze obrazuje ten 1 wykres;) od 14 do 18 roku zycia tylko 17% . . . a np. w 19 do 24 juz 44%
    0
  • Users Avatars Mini
    ICEWIND pisze: 2003-10-27 19:25
    nawet w PWA tych aparatów nie można dostać za przystępną cen (około 400zl))
    0
  • Users Avatars Mini
    Diamantez pisze: 2003-10-27 21:44
    janex: Jeśli masz telefon z kolorowym wyświetlaczem to powinieneś wiedzieć po co są takie telefony. Ciekaw jestem czy chciałbyś się zamienić teraz na czarno-biały. Po części masz racje. Moim zdaniem kolorowy wyświetlacz nie jest w telefonie koniecznością ale jeśli już są takowe, to czemu by z nich nie korzystać? Sądzę, że producentom na początku zależało tylko na tym, żeby zwrócić na siebie uwagę klientów i pokazać co potrafią. Tak na dobrą sprawę kolorowy wyświetlacz to dość drogi gadżet, jednakże napewno bardziej przydatny i praktyczny niż aparaty cyfrowe. Wyświetlacze kolorowe mają wiele zalet i największą z nich nie jest to, że można się nimi pochwalić przed znajomymi ;) Nie wiem jak inni ale ja nie zamieniłbym koloru na czerń i biel.
    0
  • Users Avatars Mini
    Diamantez pisze: 2003-10-27 21:50
    Jeszcze jedno. Kolorowy wyświetlacz niekoniecznie musi służyć tylko do oglądania MMS-ów czy zdjęć... Po prostu o wiele wygodniej korzysta się z telefonu gdy widać wszystko w kolorach. W nawiązaniu do wcześniejszych wypowiedzi... Wśród moich znajomych nie ma nikogo, kto miałby telefon z kolorowym wyświetlaczem, ani tym bardziej z obsługą wiadomości MMS, więc nawet gdybym chciał i mógł to i tak nie miałbym do kogo ich wysyłać ;) Poza tym obsługa wiadomości MMS nie była branym przeze mnie pod uwagę kryterium przy zakupie telefonu z wyżej wymienionych powodów ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    Bartplus pisze: 2003-10-28 10:16
    Czytałem wczoraj wypowiedź rzecznika prasowego IDEI, który stwierdził, że w Polsce jest około 1,5 mln komórek, czyli niespełna 10 proc. wszystkich komórek. Więc nie ma za bardzo do kogo tych MMSów wysyłać :) Ja sam nie mam telefonu, który osługiwałby MMSy i jakoś takiego nie potrzebuję. Pewno z czasem stanę się posiadaczem takiego telefonu, ale jak na razie nie jest mi potrzebna usługa MMS
    0
  • Users Avatars Mini
    adam99 pisze: 2003-10-28 10:37
    MMS-y miały chyba służyć również przesyłanu danych w ogóle. Czy ktoś z was próbował przesłać za pomocą mms-a np. dokument *doc albo *pdf ?
    0
  • Users Avatars Mini
    tomcio44 pisze: 2003-10-28 12:38
    Moim zdaniem MMS czeka podobny los jak WAP. Najpierw szał i wrzawa medialna wokól tego tematu, a jak przychodzi co do czego to za drogo, brak zastosowań. Dopiero drugie podejście i zweryfikowanie założeń daje szansę na umiejscowienie tej usługi na rynku.
    0
  • Users Avatars Mini
    tomcio44 pisze: 2003-10-28 12:41
    A kolorowe wyświetlacze uważam za zbędny gadżet (chyba że telefon jest przystosowany do MMS'ów) bo są mało czytelne i pożerają dużo prądu. Ja tam wolę bursztynowy kolorek w moim ME45, taki wyświetlacz jest o wiele bardziej czytelny :))
    0
  • Users Avatars Mini
    sylwek13 pisze: 2003-10-28 15:22
    TOMCIO44 MASZ RACJE JA TEŻ SIĘ ZAŁOŻĘ ZĘ NA POCZĄTKU TAK BĘDZIE A PÓŹNIEJ WSZYSTKO U CICHNIE
    0
  • Users Avatars Mini
    rgumkowski1 pisze: 2003-11-03 18:03
    Za kilka lat, MMS się przyjmie i upowszechni, że wogóle nie będziemy pamietać o SMSie. A w chwili obecnej, to jest za droga usługa, i niewielu użytkowników posiada telefony obsługujące MMSy.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: