Service Availability Forum chce ulepszyć usługi i aplikacje stosowane w sieci komunikacyjnej

Newsy
Żródło: Nokia
Opinie: 13

Service Availability Forum opracuje otwarte standardy zmierzające do zapewnienia niezawodności usług i aplikacji stosowanych w światowej sieci komunikacyjnej. 
Aztec Engineering, Compaq, F5 Networks, Force Computers, Fujitsu Siemens, GoAhead Software, Hewlett-Packard Company, IBM, Intel Corporation, MontaVista Software, Motorola, Nokia, RadiSys, Siemens, Solid, SteelEye Technology, Stonesoft, TimesTen Performance Software, Vertel Corporation i Wind River zawiązały branżową koalicję na rzecz ulepszenia usług i aplikacji, stosowanych w obecnej przeciążonej światowej sieci komunikacyjnej. 
Głównym celem Service Availability Forum jest zapewnienie niezawodności usług oraz aplikacji softwarowych. Ostatnio zainicjowane projekty skupiały się głównie na zagadnieniach szybkości w rozwijających się systemach komunikacji sieciowej. Service Availability Forum stworzy natomiast otwarte standardy, które staną się podstawą do świadczenia nieprzerwanych usług w sieciach stacjonarnych i bezprzewodowych. 
"W chwili gdy Internet, m-communications oraz m-commerce stały się niezbędne dla ich odbiorców, a przede wszystkim dla sektora biznesu, przerwy w dostawie usług są nieakceptowalne", powiedział Michael O'Brain, przewodniczący Service Availability Forum. "Dzisiaj takie przerwy są przejawem niezdolności infrastruktury do szybkiego usuwania zaistniałych problemów. Całościowa adaptacja otwartych standardów w tym zakresie jest najlepszym, najszybszym i finansowo korzystnym rozwiązaniem". 
Service Availability Forum chce opracować standardy, które sprawią, że usługi komunikacyjne, przesyłania danych i transakcje świadczone w pakietowych sieciach komunikacyjnych, będą tak niezawodne jak usługi świadczone za pośrednictwem komutowanych sieci telefonicznych. Istnieją dwie główne przesłanki opracowania otwartych standardów przez Service Availability Forum. Pierwszą jest eliminacja problemów z dostawą usług takich jak utrata połączenia, spóźniona poczta głosowa oraz zbyt wolna transmisja danych. Drugim założeniem jest redukcja kosztów, jak i szybszy rozwój projektowania i wytwarzania komponentów i usług w sieci komunikacyjnej. 

Service Availability Model 
Aby szybciej, taniej i w sposób niezawodny świadczyć usługi komunikacyjne, sektory telekomunikacyjny i komputerowy muszą zaadoptować światowe otwarte standardy, które łączą cechę dużej dostępności i są w stanie sprostać wymaganiom odbiorcy. Odpowiedzią jest Service Availability Model, którego zaadaptowanie pomoże zagwarantować nieprzerwaną dostawę usług bez względu na zawodność jakiejkolwiek części systemu.
Tradycyjnie duża dostępność powodowała, że kiedy pojedynczy element w obrębie systemu uległ awarii, system oraz jego usługi pozostawały aktywne poprzez zainicjowanie automatycznego przełączenia na zapasowe komponenty redundancyjne, co powoduje utrzymanie 99,999% wymogów niezawodności. Service Availability jest krokiem naprzód. Rozwiązania zastosowane w likwidowaniu trudności chronią stan danych i aplikacji klienta podczas automatycznego przełączenia umożliwiającego kontynuację usługi/serwisu aż do końcowego odbiorcy. Cechy wyróżniające Service Availability to przede wszystkim usługi na życzenie - gotowy system, możliwość korzystania z usług, ma na celu zaspokojenie i poszerzenie oczekiwań klienta. Kolejną cechą jest nieprzerwana dostawa usług - sesja i stan są zachowane i chronione przed przerwaniem.

Korzyści dla firm i końcowych użytkowników 
Dla biznesu otwarte standardy specyfikacji interfejsów sprawią, że technologiczne innowacje staną się łatwiejsze, szybsze i tańsze. Rozwinięcie produktów kompilacyjnych w najbliższej przyszłości stworzy wielokanałowy ekosystem komunikacji biznesowej, który dostarczy niezawodne usługi oraz szeroki wybór ofert, dostawców usług, producentów i klientów. Service Availability Forum planuje dostarczyć swoją pierwszą specyfikację interfejsów w przeciągu roku. 
"W momencie, gdy standardy zostaną zaimplementowane, klienci końcowi zauważą znaczącą poprawę niezawodności przy własnym dostępie do sieci", mówi O'Brian. "Wizją Forum jest dostarczenie usług komunikacyjnych w nowej pakietowej, wielousługowej sieci tak niezawodnej, że klienci końcowi nie będą nawet w stanie o niej myśleć - jak w przypadku wody i ognia, z których korzystają w ich domach czy też biurach."

Opinie:

Opinie archiwalne (13):

Komentuj

Komentarze / 13

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Jasio pisze: 2002-01-08 13:59
    No i dobrze...
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2002-01-08 14:00
    przerwy w dostawie usług są nieakceptowalne", powiedział Michael O'Brain ciekawe jak to będzie się miało do ciągłego gubienia sieci.Jak wtedy rozumieć te słowa,mówię o naszym podwórku.
    0
  • Users Avatars Mini
    roadtohell pisze: 2002-01-08 14:01
    "W momencie, gdy standardy zostaną zaimplementowane, klienci końcowi zauważą znaczącą poprawę niezawodności przy własnym dostępie do sieci", mówi O'Brian. "Wizją Forum jest dostarczenie usług komunikacyjnych w nowej pakietowej, wielousługowej sieci tak niezawodnej, że klienci końcowi nie będą nawet w stanie o niej myśleć - jak w przypadku wody i ognia, z których korzystają w ich domach czy też biurach." ...a kiedyś ludzie mówili prostym językiem;))
    0
  • Users Avatars Mini
    misiak_ pisze: 2002-01-08 15:12
    Bardzo fajnie, bo obecne uslugi telekomunikcacyjne maja jednak nadal wiele do zyczenia
    0
  • Users Avatars Mini
    mafes pisze: 2002-01-08 15:42
    Napewno sie poprawi.
    0
  • Users Avatars Mini
    jason pisze: 2002-01-08 16:39
    Trzeba będzie się przestawić na sięć drogą satelitarną!!
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-01-08 18:53
    Hmm, zanim u nas się poprawi to może trochę potrwać! Ale na zachodzie raczej zmiany będą stopniowe
    0
  • Users Avatars Mini
    fish235 pisze: 2002-01-08 20:01
    Do KAN: To juz jest inny problem, oni zapewniaja wyskoka jakosc uslug 24h/dobe, a to ze nie masz zasiegu to jest nadal Twoim problemem, choc moze sie to zmieni. Natomiast co do tej dwudziestki to moze cos z tego wyjdzie, szczegolnie, ze nie ma w tym zestawieniu "malego mieczaka" z Radmond.
    0
  • Users Avatars Mini
    hubi pisze: 2002-01-08 22:14
    wszystko moze jakis czas potrfac pytanie tylko jak dlugo
    0
  • Users Avatars Mini
    coroner pisze: 2002-01-09 01:32
    Może wreszcie przestaną mówić o szybkości transmisji tylko zaczną o konkretnych usługach, które mogą zostać uruchomione na nowych platformach (GPRS, UMTS)
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-01-09 11:12
    U nas zeby cos sie poprawilo nalezy zdetronizowac zarzad Tpsa, poniewaz mimo nowosci i usprawnien to jednak oni zatwierdzaja wydatki swojej firmy! Jezeli bedzie za drogo to w to nie wejda, ale wyplaty prezesow siegaja 900.000 zl miesiecznie, wiec jaka to polityka naszej najwiekszej w polsce firmy! Paranoja!
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-01-09 11:13
    Po ilosci wpisow chyba malo ludzi to zaciekawilo, lub nikt tego nie zrozumial???
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-01-10 09:51
    Bo infa tego typu sa w sumie nam nie potrzebne wiec nikt tego nie czyta i nie komentuje!
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: