Siemens chce mieć 15 % światowego rynku telefonów komórkowych

Newsy
Żródło: Reuters
Opinie: 58

Szef Siemensa poinformował, że jego firma będzie dążyła do tego, aby uzyskać 15 % udziału w rynku sprzedaży telefonów komórkowych. Heinrich von Pierer zaprzeczył także, że spółka zamierza pozbyć się działu komórkowego i sprzedać go firmie Motorola.

W wywiadzie dla fińskiej gazety Kauppalehti von Pierer powiedział: "Musimy mieć 10 % udziału w rynku komórkowym. Idealną sytuacją by był udział na poziomie 15 %, ale do takiej sytuacji jeszcze mamy daleko". Tydzień temu Siemens, zajmujący czwarte miejsce na liście największych producentów komórek,  zapewnił, że podwyższy swój udział w rynku telefonów komórkowych do ponad 9% z 7.8 % zanotowanych w III kw. Lider, Nokia, ma udział w rynku na poziomie 36 % .

Opinie:

Opinie archiwalne (58):

Komentuj

Komentarze / 58

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    DJ-Geld pisze: 2002-12-11 00:43
    zobaczymy
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2002-12-11 00:51
    Mimo, że używam Nokii, nie zaprzeczę, że Siemens robi dobre telefony. Ma ich niestety mało w ofercie... Nokia poza tym zdaje nieźle wpasował się w amerykański i azjatycki rynek, natomiast Siemens chyba tylko w Europie ma tak naprawdę cos do powiedzenia...
    0
  • Users Avatars Mini
    ciekaw pisze: 2002-12-11 01:46
    Rozmach i promocja Noki na światowych rynkach przynosi skutki...ale kto robi lepsze telefony? Moze Siemens, który stawia teraz przede wszystkim na jakość? a nie na ilość? chociaż tak na dobre, każda z firm ma lepsze i gorsze modele fonów :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    grzebyk5 pisze: 2002-12-11 01:51
    Wedlug mnie Siemens moze to osiagnac robiac masowke najlepszych modeli i sprzedawac je po 49 netto. Telefon sprzedany=procent w rynku.
    0
  • Users Avatars Mini
    mar pisze: 2002-12-11 02:39
    Za mało jest modeli Siemensa w przystępnej cenie, np. do 50 zł (brutto). Operatorzy też chcą zarobić na fonach, a nie tylko na usługach, i narzucają wysokie ceny... Siemensy tanieją dopiero po roku od wypuszczenia na rynek. To trochę za późno, bo to wtedy są już po prostu solidne, porządne, fajne, STARE fony...
    0
  • Users Avatars Mini
    martynka pisze: 2002-12-11 07:49
    Również uważam, że Siemens robi dobre a nawet bardzo dobre telefony. Dziwię się z kolei ludziskom, którzy jak matoły wybierają wciąż aparaty Nokii. Dopóki w naszym kraju, w świadomości obywatli będzie panowało błędne przekonanie, że Nokia jest najlepsza, to ani Siemens, ani Motorola nie zdobędą większego udziału w rynku. Sądzę, że tak samo "ograniczeni" są ludzie w innych krajach. A udziały Nokii rosną właśnie dzięki takiej ludzkiej głupocie. Wiem coś o tym. Często spotykam się ze stwierdzeniem, że np. Nokia 3310 jest lepsza od np. M50. Nie mogę zrozumieć takiej głupoty.
    0
  • Users Avatars Mini
    mik007 pisze: 2002-12-11 08:00
    Myślę że w naszym kraju jednak sporo ludzi docenia telefony siemensa, w koncu udział tego producenta to ok. 20% i procentowo więcej jest tylko w Niemczech, serie 35 i 45 to porządne, wyposazone w sporą liczbe funkcji aparaty które zdobyły mocną pozycje na rynku, patrząc na nowe fony serii 55 jestem pewien że udział Siemensa może jeszcze wzrosnąć...Martynka: ja się spotkałem w z opinią żę N 3330 jest lepsza od me45, tylko się uśmiechnąłem... :)))
    0
  • Users Avatars Mini
    BOSSNOKIA pisze: 2002-12-11 08:13
    No coz...Chciec kazdy moze,ale...:)
    0
  • Users Avatars Mini
    BOSSNOKIA pisze: 2002-12-11 08:13
    Chciaz w przypadku SIEMENSA to powinno sie spelnic.
    0
  • Users Avatars Mini
    Tytan pisze: 2002-12-11 08:27
    Do boju Siemensie. Od dawna kibicuje tej firmie. Robi naprawde dobre i solidne fony z kazdego przedzialu cenowego. Nie wiem dalczego Nokia ma mniec 40% udzial w rynku, a Siemensiak tylko 15%. Wyniki powinny byc odwrotne.
    0
  • Users Avatars Mini
    martynka pisze: 2002-12-11 08:35
    Tytan: zgadzam się z Tobą w zupełności.
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-12-11 08:49
    Chciec to moze kazdy i to bardzo wiele, a jak to sie sprawdzi w rzeczywistosci to juz inna bajka!
    0
  • Users Avatars Mini
    bartae pisze: 2002-12-11 09:11
    Cena telefonu sprzedawana w promocji przez operatora nie jest ceną producenta tylko operator "pewną" suę dopłaca z nadzieją odbicia sobie z zysków za rozmowy więc popularność zależy od operatora np SL45i - ile kosztował rok temu
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-12-11 09:16
    Ceny zaleza od opow, ale nalezy pamietac, ze producenci tez moga sposcic z tonu, wtedy opowie nie beda tyle dokladac i beda mogli oddawac telefony za grosze do abonentow, ale niestety jest inaczej!
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2002-12-11 09:37
    Siemens chce mieć 15 % światowego rynku telefonów komórkowych,a tu jak zwykle dyskusja opiera się na odczuciach z naszego podwórka.Nasze opy choćby sprzedawały słuchawki Siemensa po 1zł. i tak zbytnio nie podniosą im bilansu.według mnie siemens pomimo,że ma dobre słuchawki zaniedbał trochę rynek wschodni,tam gdzie leży największy potencjał klientów.Obudziwszy się trochę póżno zaczął współpracę z motorolą,która tam ma już ustabilizowaną renomę,problem tylko w tym,że motorola też walczy o zwiększenie procentowe udziału w rynku,co może wywoływać rysy w tej współpracy.
    0
  • Users Avatars Mini
    mlukas pisze: 2002-12-11 09:59
    15% chyba jeszcze długo nie...
    0
  • Users Avatars Mini
    Ratman_zakochany pisze: 2002-12-11 10:17
    To ze chce ma sie nijak do sytuacji na rynku. Najpierw niech zaczna robic dobre fony z wygodna kalwiatura i sensownym menu.
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-12-11 10:25
    ratman przeciez tyle roznych i nowych modeli wyszlo takich jak MT50 i M50! przeciez to wiekie zroznicowanie modeli! ;-)))
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2002-12-11 10:32
    Ratman***piszesz,niech robią fony z wygodną klawiaturą i sensownym menu,oky ale zapomniałeś dodać moim zdaniem,bo ja mam wręcz odmienne do Twojego.Siemens ma bardzo przejrzyste menu i nie wydziwia z klawiaturą tak jak np.Nokia,ale też IMHO.;)
    0
  • Users Avatars Mini
    GSManiac pisze: 2002-12-11 10:35
    Ratman***: co Ty p...... ? Mając na mysli niewygodną klawiaturę mówisz chyba o klawiszach funkcyjnych C45, bo reszta jest naprawdę ok. A co do menu, to dla mnie menu siemensów jest wygodniejsze niż Nokii, chyba że znów pijesz tu do takich archaicznych model, jak np. S6 Power.
    0
  • Users Avatars Mini
    GSManiac pisze: 2002-12-11 10:37
    Za to nawigacyjne klawisze w 6510, bądź wszystkie w 7210 są wg Ciebie wygodne???
    0
  • Users Avatars Mini
    falenty pisze: 2002-12-11 10:41
    uważam że 8310 ma lepsze klawisze naw. niż 6510
    0
  • Users Avatars Mini
    falenty pisze: 2002-12-11 10:42
    a siemensowi chetnie pomoge, dajcie tylko S55 w ideii panowie:)
    0
  • Users Avatars Mini
    tokage pisze: 2002-12-11 10:42
    mlukas: chyba nie, zważywszy, żę od III kwartału 2001 do III kwartału 2002 sprzedaż Siemensa wzrosła z 7,5% do 7,8%...
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-12-11 10:43
    GSManiac w tych telefonach akurat klawisze sa wygodne!
    0
  • Users Avatars Mini
    jarpol pisze: 2002-12-11 12:21
    Po pierwsze nasi opowie korzystają raczej z BTSów Eryka Nokii i alcatela, a to zawsze wiąże się z obniżką cen terminali (sprzedaż wiązana). Po drugie- nie lubię nokii, ale IMHO ma lepsze klawiatury, baterie i ekrany niz Siemens. Przynajmniej w terminalach których byłem posiadaczem.
    0
  • Users Avatars Mini
    _CISCO_ pisze: 2002-12-11 12:59
    SIEMESN musi troszkę się naprężyć.
    0
  • Users Avatars Mini
    voight pisze: 2002-12-11 14:24
    U mnie w domu sa wszystkie trzy ostatnio modne modele Siemensa: SL45i, S45 i ME45 i powiem wam, ze klawiatura, a szczegolnie klawisze funkcyjne nie sa zbyt dobrze rozmieszczone w tych dwuch pierwszych, ktore wyminielem. Klawisze funkcyjne sa zbyt blisko siebie i czasami jest ciezko nie wcisnac przypadkowo klawisza obok i nie jest to tylko moje zdanie. Natomias jesli chodzi o ME45 to klawiatura jest ok.
    0
  • Users Avatars Mini
    voight pisze: 2002-12-11 14:31
    Ale najbardziej rozwalilo mnie to w Siemensie SL45i, ze nie ma tam budzika (chyba, ze cos przeoczylem) tylko trzeba ustawic w kalendarzu alarm i "powtorz codziennie". Troche mnie to zdziwilo bo telefon poniekad biznesowy a tu taki kwiatek, zwlaszcza ze w ME45 i S45 budziki naprawde sa przemyslane, bo mozna zaprogramowac w ktore dni tygodnia ma budzic, a w ktore nie. Poza tym jakosc jego wykonania tez pozostawia wiele do zyczenia jak na "taki" telefon, chyba ze Plus, ma jakis gorszy sort tych modeli ale watpie.
    0
  • Users Avatars Mini
    Sitoman6610 pisze: 2002-12-11 14:47
    Siemens jeszcze musi sie napracowac i powydowac ogormna ilosc pieniedzy na licencje i technologie bo nie ma co ukrywac Siemens jest bardzo zapozniony ,obudzili sie nie wpore i musieli kupic sluchawki 3G/GSM od Motoroli , technologie WCDMA takze od Motoroli , plyty glowne do nastepnych sluchwek tez od Motoroli. Brak Siemensa na rynkach CDMA2000 gdzie istnieja LG,Samsung,Motorola. Kiepskie wyswuetlacze(martyca STN 256kol.) w nowych modelach S55 oraz SL55.Siemens narazie nadrabia tym co stworzyl we wspoldziale z Motorola tzn. SL45,seria S,Me45 i low endy.
    0
  • Users Avatars Mini
    Franek pisze: 2002-12-11 15:52
    i bardzo dobrze ze Motorola nie przejela dzialu komorek Siemensa , bo po takiej tranzakcji to tylko same klopoty..
    0
  • Users Avatars Mini
    BOSSNOKIA pisze: 2002-12-11 16:57
    Zobaczymy jak bedzie na koncu,czy to sie sprawdzi...
    0
  • Users Avatars Mini
    neo[]ipek pisze: 2002-12-11 17:19
    sitomann**** Dlaczego piszesz ze w s55 jest slaby wyswietlacz widziales go?czy moze Ci chodzi ze nie ma tam wiecej kolorow (4096)?
    0
  • Users Avatars Mini
    kszyh pisze: 2002-12-11 17:24
    Siemens musi najpierw wyszkolic/zmienic swoj dzial promocji. Nie wiem jak w innych krajach, ale polski oddzial puka w dno od dolu. Promowanie telefonu gdy po niecalym miesiacu od wchodzi na rynek cos nowszego (byl taki konkurs w stylu m50, c55 to praktycznie to samo + polifonia), brak odpowiedzi na emaile, bledy w opisach modeli na stronie, aktualizacje tydzien po premierze itd itp.
    0
  • Users Avatars Mini
    Tytan pisze: 2002-12-11 17:38
    A ja tam bardzo szanuje Siemsna. Szkoda, ze nie wszedl na rynki amerykanski i azjatycki. Nokia to zrobila i prosze -4x%.
    0
  • Users Avatars Mini
    Xon pisze: 2002-12-11 18:24
    Powoli Siemens sie rozkreca i wypuszcza coraz ciekawsze telefonu jesli chodzi o funkcje i stylistyke.
    0
  • Users Avatars Mini
    smigly1 pisze: 2002-12-11 18:45
    falanty; popieram calkowicie ja tez chetnie pomoge siemensowie tlko niech dadzą wkońcó ten model S55 no i oczywiscie na promocji w idei , a tak wogule to kiedy siemens zamierza wprowadzic ten model na polski rynek?
    0
  • Users Avatars Mini
    bodopl pisze: 2002-12-11 19:03
    chetnie im w tym pomogę i nabedę następce SL 45
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2002-12-11 20:12
    Martynka, dlaczego mnie obrażasz? Nie znasz mnie więc dlaczego twierdzisz, że jestem głupi? Dlatego, że wybrałem Nokię?
    0
  • Users Avatars Mini
    Czerstwy pisze: 2002-12-11 20:39
    Wole produkty Siemensa od Nokii, ostatnio niestety siemens poszedl zlym kierunku jesli chodzi o design sluchawek (C55) ale robi solidne i dopracowane telefonik wiec zycze mu powodzenia!
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-12-11 22:17
    Moze niech podnajma sobie takiego goscia jak Kolodko, on spokojnie doprowadzi ich na sam szczyt, ale ruiny!
    0
  • Users Avatars Mini
    BOSSNOKIA pisze: 2002-12-11 22:46
    Teraz cos czuje ze SIEMENS c55 bdzie ładnie schodzil,tez tak myslicie?Ale wyglad ma taki sobie...:(
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-12-11 22:59
    BOSS wyglad ma bardzo dobry, ale do krajow trzeciego swiata ida modele z beznadziejnym panelem, a my niestety zaliczamy sie do takich!
    0
  • Users Avatars Mini
    Tytan pisze: 2002-12-11 23:46
    Co do wygladu to rzecz gustu- o gustach sie nie dyskutuje. Jezeli chodzi o wyposazenie to jest naprawde dobre, jezeli bedzie sprzedawany po dobrej cenie i przy niezlej kampanii rek. - sukces murowany. PS Polecam post na misc.telefonia.gsm n/t C55 "Telefon z pieka rodem" (czy cos w tym stylu).
    0
  • Users Avatars Mini
    toughluck pisze: 2002-12-12 01:07
    Qba - C55 na zachodzie jest sprzedawany w IDENTYCZNEJ obudowie. To nie jest Nokia 2010. Mi się wygląd C55 podoba.
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-12-12 09:37
    Mi tez, ale spojrz na obudowe w rankingu, ta co wyglada jak sloik z ogorkami! W tej wyglada bardzo ladnie, zas te w promo sa juz gorsze!
    0
  • Users Avatars Mini
    GSManiac pisze: 2002-12-12 10:40
    Qba***: o ile pamietam to porównanie do słoika z ogórkami poczyniłeś swego czasu w stosunku do S55, a userzy tu mówią teraz o design'ie C55. To 2 różne obudowy, bo i 2 różne modele (i klasy) słuchawek.
    0
  • Users Avatars Mini
    Tytan pisze: 2002-12-13 01:12
    Sloik z ogorkami - bujna wyobraznia, gratuluje!
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-12-13 10:17
    GSManiac masz racje zlapales mnie na fopa! gartuluje i dzieki! ;-))
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-12-13 10:18
    Tytan lepiej jest miec taka wyobraznie, niz wyzywac kibicow od dresiarzy!
    0
  • Users Avatars Mini
    Tytan pisze: 2002-12-15 17:04
    Widze ze naprawde sie tym obruszyles. Po raz ostatni: nie mialem na mysli wszystkich.
    0
  • Users Avatars Mini
    smigly1 pisze: 2002-12-15 20:38
    czy ktoś się orintuje czy w jakiejś polskiej sieci jest juz dostępny me45 wersja zimowa
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-12-16 09:41
    smigly1 chyba jeszcze nie ma nigdzie, ale plus ma zrobic takie promo na wiosne! ;-)))
    0
  • Users Avatars Mini
    LukaszB pisze: 2002-12-16 19:50
    simens robi coraz ciekawsze modele, myślę że c55 będzie miał powodzenie ...
    0
  • Users Avatars Mini
    smigly1 pisze: 2002-12-16 20:18
    Qba..... dzieki za inwormacje ale nie w plusie bo on zawsze jest zpuzniony i zimowe aparaty zprzedaje na wiosne hi hi hi !!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    _CISCO_ pisze: 2002-12-24 23:40
    To niech sobie chce i zabierze się do robotki :)
    0
  • Users Avatars Mini
    BOSSNOKIA pisze: 2002-12-28 23:53
    No wlasnie chciec to nie wszytsko,jak ktos sie stara-tak ma!
    0
  • Users Avatars Mini
    kek pisze: 2016-11-19 12:11
    Ajfony są lepże.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: