Siemens Communications Mobile Devices Eastern Europe ma 4 lata

Newsy
Żródło: Siemens
Opinie: 16

Siemens Communications Mobile Devices Eastern Europe podsumował 4 lata działalności na rynku telefonów komórkowych w krajach Europy Wschodniej. Siemens Communications Mobile Devices Eastern Europe to oficjalna nazwa działającej od 2000 r. w Warszawie jednostki odpowiadającej za sprzedaż telefonów komórkowych Siemensa w wybranych krajach Europy Wschodniej. Podział kompetencji na regiony pozwala firmie Siemens koordynować działania sprzedażowe oraz marketingowe na określonych rynkach. Regionalne centrum Siemensa odpowiedzialne za Europę Wschodnią powstało w Polsce. Od początku jednostką kieruje Dietmar Lerch

Regionalne centrum Siemensa nadzoruje działania w zakresie sprzedaży telefonów komórkowych w takich krajach, jak: Polska, Ukraina, Litwa, Łotwa, Estonia, Białoruś, Gruzja oraz Mołdawia. Do niedawna odpowiedzialne było także za rynek rosyjski, który obecnie stanowi samodzielny region. Uzyskana w wymienionych krajach wysoka pozycja Siemensa doprowadziła w tym roku do rozszerzenia kompetencji o nowe, wymagające rynki: Turcję, Azerbejdżan, Kazachstan, Uzbekistan, Armenię, Kirgistan, Turkmenię i Tadżykistan.

Największy udział w rynku telefonów komórkowych Siemens osiągnął w Polsce, na Litwie, Łotwie, Estonii, Ukrainie oraz Białorusi. 

Branża telefonii komórkowej w coraz większym stopniu ma jednak charakter ponadnarodowy. Większość decyzji musi być podejmowana i koordynowana centralnie. Biuro regionalne odpowiada więc za działania operacyjne w wymienionych krajach przy jednoczesnym utrzymywaniu ogólnych standardów i wymogów Siemensa. Kompetencje obejmują m.in. koordynację w zakresie sprzedaży, marketingu, dostaw oraz serwis. Regionalna centrala wspiera oddziały krajowe (jednostki biznesowe) w rozwoju szeroko pojętej telefonii komórkowej. Nadzoruje działalność oraz przekazuje jednostkom biznesowym informacje dotyczące koniecznych decyzji ekonomicznych, dbając o prowadzenie jednolitej polityki oddziałów (jednostek biznesowych). Nadzoruje prowadzenie jednolitej i rozsądnej strategii sprzedaży oraz strategii marketingowej (kanały dystrybucji, klienci, mierniki marketingowe). 


Podstawowe dane dot. rynku GSM w wybranych krajach Europy Wschodniej

  Azerbejdżan Białoruś Estonia Kazachstan
Nasycenie rynku GSM: 14 proc. 20 proc. 78 proc. 16,5 proc.
Siemens - udział w rynku/ pozycja 21 proc. 
3 pozycja
33 proc.
1 pozycja
28 proc. 
1 pozycja
14 proc.
3 pozycja
Liczba operatorów GSM 2 3 2 3
Źródło Dane własne Dane własne GFK Dane własne

  Łotwa Litwa Polska Turcja Ukraina
Nasycenie rynku GSM: 60 proc. 18 proc. 55 proc. 40 proc. 30 proc.
Siemens - udział w rynku/ pozycja 33 proc.
2 pozycja
30 proc.
2 pozycja
22 proc.
2 pozycja
20 proc.
2 pozycja
23 proc.
3 pozycja
Liczba operatorów GSM 2 3 3 3 2
Źródło GFK GFK GFK Dane własne Dane własne

Opinie:

Opinie archiwalne (16):

Komentuj

Komentarze / 16

Dodaj komentarz

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: