Skargi na reklamę Plusa z ojcem i synem

Newsy
Żródło: Press
Opinie: 38

Pressserwis podał, że do Komisji Etyki Reklamy działającej przy Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy wpłynęły skargi na telewizyjną reklamę wizerunkową Plusa (ojciec i syn oraz hasło ”Oby nigdy nie zabrakło Ci czasu, by okazać uczucia. Plus – razem lepiej”). Główny zarzut jest taki: nie wolno wykorzystywać uczuć do celów komercyjnych. Uchwała komisji w sprawie reklamy będzie gotowa prawdopodobnie w lipcu.

Opinie:

Opinie archiwalne (38):

Komentuj

Komentarze / 38

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Stan pisze: 2007-06-22 16:34
    A mnie się ta reklama bardzo podoba. A co do uczuć to prawie każda reklama wykorzystuje ludzkie uczucia. Wolę gdy reklama wzbudza we mnie pozytywne uczucia i ta we mnie takie wzbudza.
    0
  • Users Avatars Mini
    eliop pisze: 2007-06-22 16:41
    Takie rzeczy to tylko w ... Polsce :/ Ja mam takie samo zdanie jak STAN
    0
  • Users Avatars Mini
    pawel pisze: 2007-06-22 16:42
    juz nie maja sie do czego przypie... zajmijcie sie czyms konkretnym, to dobra reklama, ukazujaca stosunki miedzy ojcem i synem, a przy okazji pokazuje dobra oferte, ostatnio wszyscy zaczeli doszukiwac sie podtekstow seksualnych, dziwni ludzie sa w tej polsce, coraz bardziej mnie to drazni
    0
  • Users Avatars Mini
    tomiii pisze: 2007-06-22 16:43
    co ty G... przeprzysz, czy ty wogole wiesz co to jest pedofilia? Reklama jest w porządku, jedna z lepszych w ostatnim czasie. Jej przesłanie to zatrzymaj sie, miej czas dla najbliżsyzch
    0
  • Users Avatars Mini
    mamuska pisze: 2007-06-22 16:50
    zastanowmy sie nad samym przekazem reklamy społecznej (chyba taki byl cel Plusa?!) Z definicji reklama spoleczna powinna zwrocac uwage na problem, na zmiane naszych przyzwyczajeń. W reklamie liczy sie pierwsze wrazenie,ale tu odczuwamy dyskomfort! - "Oby nigdy nie zabrakło Ci czasu, by okazać uczucia” ... od siebie moge tylko dodac "a mogłeś zdążyć’ i logotypem plusa.. proponuje, aby Plus zajal sie kreceniem reklam dla zakladow pogrzebowych..nic dodac nic ujac..
    0
  • Users Avatars Mini
    Nyczaj pisze: 2007-06-22 17:03
    Co za chory kraj. Przyczepiają się do na prawdę dobrej reklamy społecznej a przechodzą obok reklamy Dog In The Fog, w której zwyczajnie w świecie nabijają się z kary śmierci na elektrycznym krześle... A więc urzędasy może warto łyknąć szklaneczkę zimnej wody bo upały ewidentnie wam szkodzą.
    0
  • Users Avatars Mini
    babel pisze: 2007-06-22 17:10
    kogoś nieźle wali w dekiel, reklama jak każda inna bez żadnych rewelacji...
    0
  • Users Avatars Mini
    bodziofoto pisze: 2007-06-22 17:22
    mnie sie nie podoba i ta z ojcem i synem (jasne ze wykorzystuje uczucia - nie skorzystasz z plusa to Tatko bedzie smutny) jak i ta z krzeselkiem elektrycznym. Zgadzam sie, ze jest smieszna (kwestia ustawienia kamery i brzmienie smiechu) ale chyba kara smierci (ktorej jestem zwolennikiem) nie powinna byc powodem do smiechu. Przypominaja mi sie jeszcze takie reklamy ktorych przeslanie: udowodnij, ze kochasz matke, dziecko i KUP!! Ja juz na nie nie reaguje. Dzieci tego samego ucze: biovital nie :)
    0
  • Users Avatars Mini
    delong pisze: 2007-06-22 17:23
    a czy ktoś pomyślał, że może komuś już zabrakło tego czasu i każda emisja tej reklamy przypomina mu o tym fakcie ????
    0
  • Users Avatars Mini
    reboot pisze: 2007-06-22 17:53
    @delong: to zamiast rozlaczac telefon jak dzwoni ktos z rodziny, bo "wazna narada" czy cos takiego, to trzeba bylo odbierac, a nie teraz zalowac... Proste :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Szalony-1 pisze: 2007-06-22 18:18
    Mi ta reklama takze sie nie podoba... jest "zbyt drastyczna" , choc przeslanie ma dobre , ale pewnych granic nie wolno przekraczac...a Plus wedlug mnie ta reklama je przekroczyl, na drugim biegunie jest dawna reklama Ery -Zadzwon do mamy, takze gra uczuciami ale za to jak pozytywnie...
    0
  • Users Avatars Mini
    Wieszak pisze: 2007-06-22 18:36
    Wg mnie ta reklama Plusa jest przede wszystkim strasznie banalna. Temat niby poważny, ale tak to trąci banałem i tanim serialem, że aż śmiać się chce. Ale nie aż tak, jak przy tej reklamie z krzesłem elektrycznym : ). Mimo, że obie reklamy są może niesmaczne, to ta z krzesłem jest przynajmniej niebanalna i niebezpiecznie ocierając się o granice etyki i dobrego samu, przynajmniej intryguje, ale nie żenuje. Ogólnie niech zostawią reklamy dla Mumio.
    0
  • Users Avatars Mini
    delong pisze: 2007-06-22 18:38
    @reboot: w życiu nic nie jest tak proste
    0
  • Users Avatars Mini
    elo pisze: 2007-06-22 19:45
    poza tym ta reklama nie ma na celu sprzedawania czegokolwiek, tylko zmiany wizerunku firmy, dla jednych banalna a dla drugich... mistrzostwo, ukazuje prostym filmikiem jak bardzo jest dotrzec do naszych uczuc, pytanie czy po tej reklamie zmienila sie nasza opinia o sieci Plus??Na pewno na lepsze, heh?
    0
  • Users Avatars Mini
    kriss pisze: 2007-06-22 20:02
    Ja jestem w pewnym sensie tym zaganianym kolesiem z reklamy... Nigdy nie było czasu na problemy mojej mamy, dopiero jak odeszła - pojawiły się wyrzuty sumienia... Dlatego strasznie boli mnie jak to oglądam... Przypomina mi się wszystko... Sam pomysł nie jest zły, ale chyba ten poziom uczuć, nie powinien być kojarzony z jakąkolwiek firmą bo akurat to że będziesz mieć telefon w Plusie niczego nie zmieni...Tyle.
    0
  • Users Avatars Mini
    lalamido pisze: 2007-06-22 20:12
    Reklama jest w stylu Oranżady,trudno się dziwić skoro plus przejął tych ch...ych pracowników,psucie firmy się zaczęło,żegnaj dobra firmo,witaj klonie oranżady.
    0
  • Users Avatars Mini
    Grzegorz Z.-1 pisze: 2007-06-22 21:19
    Ta reklama jest sztuczna. "Ojciec" i "syn" są stanowczo za młodzi w porównaniu do peerelowskiego wystroju wnętrza mieszkania "ojca". Razi zwłaszcza ten rekwizyt "udający" czarno biały telewizor. Takie coś może wzrusza ale dzisiejszych dwudziestolatków.
    0
  • Users Avatars Mini
    Grzegorz Z.-1 pisze: 2007-06-22 21:23
    Reklama w tej formie mogła raczej reklamować Centertela w roku 1992 a nie sieć 3G w roku 2007. Nie wiem jak u innych ale pierwsze skojarzenie u mnie to było właśnie tego rodzaju - anachronizm w słownikowym znaczeniu tego określenia.
    0
  • Users Avatars Mini
    hamlet pisze: 2007-06-22 23:04
    Wg mnie reklama jest w porządku. Nie podobały sie "naszym" obcięte palce czy "pedofilska" impreza w wykonaniu Play'a, to czepili sie teletubisiów. Pomijając już to że cały świat sie pokłada ze smiechu. Teraz brakło temecików no to wio na Plusa. Nic mnie juz w tym kraju nie zdziwi. Jedyne co mi troche nie pasuje to ten wizerunkowy mix... raz kabaret a raz ojciec z synem. Dobra - drobiazg. Reklama jest ok, przyjemna, znajoma nawet na niej płacze :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    dragonite pisze: 2007-06-22 23:24
    moim skromnym zdaniem to plus nie powinien wydawać tyle na reklamy tylko zmniejszyć opłaty dla swoich klientów i było by super. I tyle w tej kwestii, było by po problemie :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Yan pisze: 2007-06-22 23:45
    Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia... Gdybyście byli, tak jak ja, ojcem dorosłego syna, który się mnie wypadł przed laty, inaczej ocenialibyście tą reklamę... Każda emisja tej reklamy, to jak sztylet w serce...
    0
  • Users Avatars Mini
    Adrian pisze: 2007-06-23 02:31
    ej, reklama bardzo mi sie podoba! Pokazuje prawdziwe pracujących całymi dniami ludzi którzy nie mają na nic czasu, dla których praca jest najważniejsza przez co zapominają o najważniejszym - o rodzinie! Reklamie cel przyswieca jeden: zadzwon w wolnej chwili, jeśli nie masz czasu na osobiste rodzinne spotkania, bo może być za poźno. Mnie tam sie bardzo podoba, a czepiają się tej reklamy, którzy naprawdę się nudzą i szukają sensacji!
    0
  • Users Avatars Mini
    ja pisze: 2007-06-23 09:24
    jedna z niewielu dobrych reklam !!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    hansen pisze: 2007-06-23 11:13
    @hamlet jeszcze krok i zauwazysz to ze czepiaja się wszystkich rzeczy na litere "P" - a mianowicie PLAY, PLUS, ***** itd nie wyciagaj zbyt daleko idacych wniosków. To tylko reklama - nie za dobra zreszta ale zmusza do zastanowienia co niektórych i sie o niej mówi czyli swój cel osiagnęła
    0
  • Users Avatars Mini
    hansen pisze: 2007-06-23 11:14
    nie wiedziałem że p E d A ł rowerowy jest zakazany na gol :)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2007-06-23 11:22
    Przekaz jest dobry i dla tych, którzy mają szansę i dla tych, którzy tę szansę już stracili. Nie zawsze jest tak, ze dziecko nie ma czasu oderać telefonu od rodzica. Bardzo często jest odwrotnie. A jak sądzę ta sytuacja, może dotyczyć także tych, którzy nie mają szansy odebrać telefonu od rodzica i rekalma im niestety to przypomina czy wypomina - mają szansę odebrać od dziecka. Nie, nie nastolatka ;-) Czasem i 30- czy 40-latkom brakuje bliskości rodzica.
    0
  • Users Avatars Mini
    przemo pisze: 2007-06-23 12:03
    OJ BO LPR chodzi o to sciskanie się na końcu ojca z synem:) zły dotyk...boli całe życie...Roman jak Ty możesz spać spokojnie?to ewidentny przykład molestowania seksualnego dziecka przez ojca, który dodatkowo wydzwania do syna celem zastraszenia go...syn odrzuca połaczenia, już jedzie na policje złożyć doniesienie, ale dowiaduje się że ojca zamkneli w psychiatryku.okazuje się jednak że lekarze strajkuja i nie ma kto w lapie brać więc go wypuszczają...i wtedy pojawia sie w szpitalu syn, pod...cdn
    0
  • Users Avatars Mini
    przemo pisze: 2007-06-23 12:06
    pod pretekstem uscisku, wyciaga noż...ale o to juz w nastepnym odcinku "na niczejej" :-)))ja wiem bo czytałem scenariusz...najbardziej przepełniona seksem i przemoca reklama:-)))co za poj... kraj
    0
  • Users Avatars Mini
    ASAX pisze: 2007-06-23 23:55
    I bardzo dobrze, bo reklama mi się nie podobała a manipulowanie uczuciami w sposób tak bezpośredni nie powinno być dopuszczalne. Jeżeli nie będzie się stosownie reagowało na tego typu reklamy w niedługim czasie będziemy podczas przerwy przeżywać rosterki samotnej, 70 letniej kobiety która straciła męża i za 400zł miesięcznie musi utrzymać swojego niepełnosprawnego, chorego na raka syna i córkę po wylewie, a wybawić ją może jedynie pożyczka w 15 minut i jogurt z mega kawałkami owoców!
    0
  • Users Avatars Mini
    mirko_007 pisze: 2007-06-24 00:17
    Jak to słaba reklama ??? Sami zobaczcie ile emocji w tych postach ,
    0
  • Users Avatars Mini
    Yan pisze: 2007-06-24 00:28
    Żal mi was. Nic nie rozumiecie...
    0
  • Users Avatars Mini
    hudy pisze: 2007-06-24 11:07
    Reklama jest "dobra" - świetnie zrobiona, ale jest PERFIDNA. Drodzy naiwniacy, to nie jest reklama społeczna, która ma Wam zrócić uwagę na jakiś problem, zebyście w zabieganiu pamiętali o rodzinie i podobne bzdury.. Jest po to żebyście KUPILI ich usługi. KASA, KASA, KASA Jest racją że reklama w WYRACHOWANY sposób gra na uczuciach i rzeczach ważnych dla ludzi. według mnie przekracza już granice przyzwoitści... Ja się na takie CHWYTY nie nabieram
    0
  • Users Avatars Mini
    ASAX pisze: 2007-06-24 12:04
    Nie pozostaje mi nic innego jak zgodzić się z opinią hudy.
    0
  • Users Avatars Mini
    olekskype pisze: 2007-06-25 01:44
    Komentarze niektóre należą do idiotóW,jak można dopatrywać się motywów molestowania czy pedofilii ?! to tylko idiota albo zwolennik LPRu może tak pomyśle ć - rada dla tych półdebili - idźcię się leczyć na nogi,bo na łeb już za późno!!! Reklama jest świetna - zmusza do zastanowienia się nad soba - ja np zawsze odbieram połączenia od taty:) a reklama Doga też jest świetna a to że sobie robią jaja z Kary śmierci to co ? mamy żałować i modlić się za duszę skazanych bandytów ? no bez przesady !!
    0
  • Users Avatars Mini
    olekskype pisze: 2007-06-25 01:45
    a propo's dowcipkowania - idzie czerwona gałeczka przez las..... :]
    0
  • Users Avatars Mini
    btd pisze: 2007-06-25 13:49
    Reklama jest bardzo dobra. Pokazuje jak przez bycie debilem mozna stracic. Bo ten syneczek jest debilem. Tak jak ci wszyscy ktorzy tacy zapluci sa. Prawda w oczy kole? A kto mowil ze bedzie latwa? Jakiez to zalosne ze cos takiego jak reklama tak potrafi odslonic malosc ludzi, ktorzy nie potrafia krotkiego 'zadzwonie za chwile' powiedziec ojcu. No ale korporacja i kasa najwazniejsze, a potem swoja frustracje wyladowac w necie.
    0
  • Users Avatars Mini
    Michal pisze: 2007-07-05 13:14
    wg mnie to paranoja, żeby czepiać się tej reklamy. kazda reklama przecież odnosi się do jakichś uczuć. niech w takim razie komisja etyki wszystkich reklam zabroni i będzie spokój. jak na mój gust to wszystko jest bardzo ok.
    0
  • Users Avatars Mini
    PitBool pisze: 2007-07-05 14:44
    do hudy - gdzie tu widzisz jakiekolwiek odniesienie do sprzedaży czegokolwiek? To się nazywa kampania wizerunkowa - ma na celu działanie na emocje i spowodować pozytywne skojarzenia z firmą (przypomina o ważnym problemie - interesują się twoim życiem). Odbiór zależy od sytuacji oglądającego. Jednych będzie bolała, innym coś uświadomi, jeszcze inni ją oleją. Ale czy jest zła? Nie sądzę. Miała działać na emocje i czytając te posty widać, że działa.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: